Damper poszukiwany - Ratujcie

Data: 2009-06-14 23:37:36
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Damper poszukiwany - Ratujcie
Poszukuję bezskutecznie dampera o długości montażowej 216mm i skoku 63mm.
Dobry używany lub klasę niżej nowy.
I nie ma!
Np. byłem w jednym sklepie, jest, pomyślałem wreszcie, nieużywany manitou model z 2007, hmmm.
Ale na oko coś mi nie pasował skok.
Poprosiłem o miarkę, a tu 55mm zakładając wbicie się 3mm w odbijak, czyli całe 8mm to złodziejstwo marketingowe.

Pojawiło się jedno ogłoszenie na pewnym portalu o używanym Marcoku Roco.
Wszystko pięknie, zdjęty z roweru, że ma papiery, że kupiony rower w 7anna, dostałem fotki. Poprosiłem o dowód zakupu, cisza.

Cena max 800zł.
Pomóżcie.

zyga

Data: 2009-06-15 11:15:17
Autor: Wooyek
Damper poszukiwany - Ratujcie
Poprosiłem o miarkę, a tu 55mm zakładając wbicie się 3mm w odbijak,
czyli całe 8mm to złodziejstwo marketingowe.

Ty i te twoje założenia...

Data: 2009-06-15 14:05:16
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Damper poszukiwany - Ratujcie

Poprosiłem o miarkę, a tu 55mm zakładając wbicie się 3mm w odbijak,
czyli całe 8mm to złodziejstwo marketingowe.

Ty i te twoje założenia...

Czego się czepiasz?
Dlaczego taki DNM 216/63 ma skok 59mm plus ew. ściśnięcie odbijaka daje 63mm.

zyga

Data: 2009-06-15 14:33:06
Autor: Wooyek
Damper poszukiwany - Ratujcie

> Ty i te twoje założenia...

Czego się czepiasz?

Bo Ty się czepiasz, że "złodziejstwo marketingowe".

Dlaczego taki DNM 216/63 ma skok 59mm plus ew. ściśnięcie odbijaka
daje 63mm.

W każdym damperze skok tłoka mierzy się nie zwracając uwagi na "odbijak":
http://www.tftunedshox.com/info/images/shock_i2i_000.jpg
Więc jego ściśnięcie nie ma tu żadnego znaczenia. Poza tym o 3 mm to tą gumę można ścisnąć w palcach, a przy solidnym dobiciu może się zgnieść prawie cała.

Data: 2009-06-15 14:51:25
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Damper poszukiwany - Ratujcie

> Ty i te twoje założenia...

Czego się czepiasz?

Bo Ty się czepiasz, że "złodziejstwo marketingowe".

To co to niby jest?
Opisałem konkretną sytuację.

[...]

Widocznie Manitou rozumie to inaczej.
Guma w tym damperze była twarda.
BTW dampery o długości montażowej 216mm mają w 95% skok 63mm, 4% to 63.5%.

zyga

Damper poszukiwany - Ratujcie