Dane FW20 - scalone serie

Data: 2009-08-26 11:01:40
Autor: Hubert
Dane FW20 - scalone serie
Czy są gdzieś dostępne dane intra połączonych i ewentualnie skorygowanych serii fw20 (tak jak dostępne na stronach BOSSA dane eod) czy trzeba sobie samodzielnie wygenerować? Chodzi mi o testowanie systemu 1 klikiem na okresie kilku lat zamiast seria po serii.

Data: 2009-08-26 04:27:18
Autor: jk
Dane FW20 - scalone serie
On 26 Sie, 11:01, Hubert <niematakiegoadr...@w.pl> wrote:
[...]

Ale jak chciałbyś, żeby to było skorygowane? Cena serii, to... cena
serii. Generalnie na kilka dni przed wygaśnięciem obrót na "nowej"
serii robi się większy niż na ustępującej. Jak z tego skorzystać to
już sprawa indywidualna i otwarta.

Data: 2009-08-26 12:30:02
Autor: Dombrek
Dane FW20 - scalone serie

Użytkownik "Hubert" <niematakiegoadresu@w.pl> napisał w wiadomości news:h72tpu$rh5$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Spróbuj złożyć takie coś z kilku serii w Excelu. Technicznie banalna rzecz. Gorzej z dopasowaniem dnia rolowania i uwzględnieniem przeskoków. Moim zdaniem korygowanie FW20 do testów jest błędem, bo właśnie przechodzenie na nową serię jest specyficznym procesem i dokonywanym zawsze po realnych cenach.
Dombrek

Data: 2009-08-26 13:17:31
Autor: Hubert
Dane FW20 - scalone serie
Dombrek wrote:
[...]

Najwyraźniej tak będę musiał zrobić. Tyle, że raczej innym narzędziem, w którym czuję się lepiej.

[...]

OK. Może będę musiał się chwilę zastanowić nad korygowaniem i zmianą serii, ale ogólnie chodzi o uproszczenie wczesnego etapu pracy nad systemem. Potem oczywiście można dokładniej testować na każdej serii oddzielnie.

Data: 2009-08-26 13:23:47
Autor: elwu
Dane FW20 - scalone serie

Jaką rozdzielczość danych potrzebujesz (tickowe, minutowe), w jakim formacie (tekstowe, pliki MetaStocka) i za jaki okres?

pzdr
elwu

Data: 2009-08-26 13:27:10
Autor: marfi
Dane FW20 - scalone serie
Użytkownik "elwu" <elwuWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7b4d.0000033c.4a951b43newsgate.onet.pl...

Jaką rozdzielczość danych potrzebujesz (tickowe, minutowe), w jakim formacie
(tekstowe, pliki MetaStocka) i za jaki okres?

  BTW: Jak rozumiecie pojęcie "połączone" ? (w sensie matematycznym (algorytmicznym))

--
marfi

Data: 2009-08-27 00:25:14
Autor: Hubert
Dane FW20 - scalone serie
elwu wrote:
[...]

Minutowe spokojnie by wystarczyły, w zasadzie na tę chwilę to chyba nawet godzinowe by dały radę. A okres jak najdłuższy. Format raczej tekstowy.

Data: 2009-08-27 09:03:33
Autor: elwu
Dane FW20 - scalone serie
Minutowe spokojnie by wystarczyły, w zasadzie na tę chwilę to chyba nawet godzinowe by dały radę. A okres jak najdłuższy. Format raczej tekstowy.

Potrzebny jest program Notowania 3 (albo Notowania 3 MAX z domu maklerskiego, który ma go w swojej ofercie).
Żeby dane historyczne wygenerować jednorazowo wystarczy zwrócić się do Statiki po darmowy okres testowy. Trwa on tydzień, więc można spokojnie wygenerować sobie bazę dowolnego instrumentu w formacie tekstowym.
Dane zaczynają się gdzieś na początku 2006 roku, mają format tickowy.
Dostępny jest FW20KONT, który jest sklejany z każdej kolejnej serii kontraktów o największym LOPie. Czyli mniej więcej to, co zaleca Schwager (o ile dobrze pamiętam).
Jeżeli potrzebujesz dane mieć online, to płacisz 18 zł. miesięcznie i je masz dla kontraktów.

pzdr
elwu

Data: 2009-08-27 11:31:30
Autor: Dombrek
Dane FW20 - scalone serie
Dane zaczynają się gdzieś na początku 2006 roku, mają format tickowy.

To zdecydowanie za krótki okres, żeby stwierdzić, czy system ma szansę powodzenia. Co najmniej od 2002 muszą być dane, a takie już trzeba łączyć samodzielnie.
Dombrek

Data: 2009-08-27 12:09:00
Autor: elwu
Dane FW20 - scalone serie
> [...]

To zdecydowanie za krótki okres, żeby stwierdzić, czy system ma szansę powodzenia. Co najmniej od 2002 muszą być dane, a takie już trzeba łączyć samodzielnie.
Od początku 2006 roku zapewne jest kilkanaście milionów rekordów. Takiej ilości danych i tak nie da się obrobić w żadnym dostępnym sofcie.
Chyba, że masz na myśli dane minutowe, czy godzinowe agregowane na ich podstawie, albo pakujesz to do bazy i wyciągasz własną aplikacją.

pzdr
elwu

Data: 2009-08-28 01:24:39
Autor: Dombrek
Dane FW20 - scalone serie
[...]

Z reguły 5m wystarczą, dla super precyzyjnych 1m. Gęściej raczej nie trzeba, chyba że do testów skalpingu, ale przy tych prowizjach to i tak niezbyt opłacalne.
Dombrek

Dane FW20 - scalone serie