Dane dla idiotów?

Data: 2009-05-26 10:14:40
Autor: Jan Werbiński
Dane dla idiotów?
bossa.pl:
"Sprzedaż detaliczna dla Polski wyniosła za kwiecień 1% r/r wobec oczekiwanych 0,2% r/r."

Do diabła!
Domyślam się, że chodzi o wzrost sprzedaży detalicznej mierzony w nominalnej kwocie.

To jakie to są do k. nędzy lepsze dane?
Jeżeli spodziewamy się 0,2% wzrost przy inflacji np 2%, czyli rzeczywisty spadek o 1,8%. Jest 1% wzrost przy inflacji mogącej osiągnąć 7%? To daje rzeczywisty spadek o 6%, który jest sztucznie napędzony strachem przed inflacją, wzrostem cen towarów importowanych, wyprzedażą towarów importowanych po starej cenie itp.

Dlaczego Bossa twierdzi, że realny spadek o ok 6% jest lepszy od realnego o 2%?
To taki chłyt maketindody dla idiotów?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-05-26 11:18:14
Autor: george
Dane dla idiotów?

"Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote in message news:gvg8hi$csf$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

a co mieli podać ? uwzgledniając "inflację" ? przeciez nigdy tak tego nie podawali, to dlaczego akurat teraz mieliby dla ciebie zrobic wyjątek. Przelicz to sobie jak chcesz. nikt ci nie broni przecież.

george

Data: 2009-05-26 11:22:19
Autor: Jan Werbiński
Dane dla idiotów?
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:gvgc97$ld2$1atlantis.news.neostrada.pl...
a co mieli podać ? uwzgledniając "inflację" ? przeciez nigdy tak tego nie podawali, to dlaczego akurat teraz mieliby dla ciebie zrobic wyjątek. Przelicz to sobie jak chcesz. nikt ci nie broni przecież.

Chodzi o kretyński komentarz "dane lepsze od oczekiwanych", który sugeruje że tekst pisał debil, a nie analityk. Albo celowe wprowadzanie w błąd licząc na niewiedzę klientów serwisu.

Data: 2009-05-26 11:24:56
Autor: george
Dane dla idiotów?
"Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote in message news:gvgcg9$lt0$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

skoro oczekiwali 0,2 a jest 1,0  to chyba są "lepsze" ...
przepraszam ale mam wrażenie że zaraz dostaniesz zawału jak nie zacznie spadać...
wyluzuj nieco,

Ty sobie weź to wszystko w nawias i przelicz własnoręcznie w oparciu o inflacje itp.
Po odjęciu inflacji okaże sie jednak (bias) ze i tak są "lepsze". No niestety.... jaka szkoda.

george

Data: 2009-05-26 11:29:55
Autor: Jan Werbiński
Dane dla idiotów?
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:gvgcll$m81$1atlantis.news.neostrada.pl...
skoro oczekiwali 0,2 a jest 1,0  to chyba są "lepsze" ...
przepraszam ale mam wrażenie że zaraz dostaniesz zawału jak nie zacznie spadać...

Ty jesteś pewien, że zrozumiałeś co napisałem w pierwszej wiadomości???

Po odjęciu inflacji okaże sie jednak (bias) ze i tak są "lepsze". No niestety.... jaka szkoda.

Policz mi, że są lepsze bo ja nie widzę żeby -6% było lepsze od -1,8%.

Data: 2009-05-26 11:31:20
Autor: george
Dane dla idiotów?

"Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote in message news:gvgcug$mqj$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

wiesz co wklej mi ten link do oryginalnego komunikatu bossa.

george

Data: 2009-05-26 11:35:21
Autor: Jan Werbiński
Dane dla idiotów?
http://bossa.pl/analizy/prosto_z_rynku/koment.html?id=17973

Data: 2009-05-26 11:37:46
Autor: george
Dane dla idiotów?

"Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote in message news:gvgd8n$ni6$1atlantis.news.neostrada.pl...
http://bossa.pl/analizy/prosto_z_rynku/koment.html?id=17973

"Sprzedaż detaliczna dla Polski wyniosła za kwiecień 1% r/r wobec oczekiwanych 0,2% r/r. Stopa bezrobocia za tożsamy okres wskazuje 11% względem 11,2% konsensusu. Dane lepsze od oczekiwań. WIG20 traci 0,36%. "

Tak jak przypuszczałem. Komunikat jest spójny ale nie wiem niestety co ty palisz....
dane są lepsze od OCZEKIWAN !
a nie że są lepsze WOGOLE...

george

Data: 2009-05-26 11:40:47
Autor: Jan Werbiński
Dane dla idiotów?
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:gvgdrj$cak$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Przepraszam.
Dopiero teraz zrozumiałem, że oczekiwany był KONIEC ŚWIATA i TOTALNA ZAGŁADA.
Jest dużo lepiej!!!
Świat jest jednak piękny.
:-)

Data: 2009-05-26 11:41:58
Autor: george
Dane dla idiotów?

"Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote in message news:gvgdj0$o9s$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

rzeczywiście mocne to zioło....

george

Data: 2009-05-26 12:18:30
Autor: Baloo
Dane dla idiotów?

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gvgdj0

Przepraszam.
Dopiero teraz zrozumiałem, że oczekiwany był KONIEC ŚWIATA i TOTALNA ZAGŁADA.

Nie zrozumiałeś - oczekiwana była konkretna wartość - 0,2%.

Data: 2009-05-26 12:20:57
Autor: Jan Werbiński
Dane dla idiotów?
Użytkownik "Baloo" <baluu@onet.eu> napisał w wiadomości news:gvgflu$urq$1news.onet.pl...

[...]

Tak 0,2% przy OCZEKIWANEJ INFLACJI wyraźnie poniżej 3%, a nie 7%.

WIG20 właśnie potwierdza, że jest super. :-P

Data: 2009-05-26 12:55:43
Autor: Baloo
Dane dla idiotów?
"Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gvgfu7

Tak 0,2% przy OCZEKIWANEJ INFLACJI wyraźnie poniżej 3%, a nie 7%.

To jedynie Twoja interpretacja, bo w tekście nie ma słowa o odniesieniu do byłej, teraźniejszej czy potencjalnej inflacji. Jak sądzę podawane są wartości bezwzględne.

WIG20 właśnie potwierdza, że jest super. :-P

WIG20 już od pewnego czasu żyje własnym życiem :)

Data: 2009-05-26 12:58:20
Autor: Jan Werbiński
Dane dla idiotów?
Użytkownik "Baloo" <baluu@onet.eu> napisał w wiadomości news:gvghrn$6ar$1news.onet.pl...
[...]

Jest odwrotnie niż sądzisz.
Podawane są wartości nominalne, a nie rzeczywiste.

Data: 2009-05-26 11:41:46
Autor: marfi
Dane dla idiotów?
Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gvgd8n$ni6$1atlantis.news.neostrada.pl...

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

  Tobie chyba sprzedaż spadła do zera bo w/w adresy nie dają oznak życia...

--
marfi

Data: 2009-05-26 11:29:32
Autor: DJ
Dane dla idiotów?
Chodzi o kretyński komentarz "dane lepsze od oczekiwanych", który sugeruje że tekst pisał debil, a nie analityk. Albo celowe wprowadzanie w błąd licząc na niewiedzę klientów serwisu.

Przeczytaj raz jeszcze i pomysl:

"Sprzedaż detaliczna dla Polski wyniosła za kwiecień 1% r/r wobec
oczekiwanych 0,2% r/r."

Pozdrawiam

Darek

Data: 2009-05-26 11:30:52
Autor: Jan Werbiński
Dane dla idiotów?
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvgcnp$lb9$1news.onet.pl...
[...]

Przeczytaj ile wynosiła inflacja r/r i jaka jest dynamika inflacji w ostatnich miesiącach oraz prognoza.

Data: 2009-05-26 11:40:08
Autor: totus
Dane dla idiotów?
Jan Werbiński wrote:

[...]

Zawsze mnie to dziwi. Jakimi drogami chodzą Twoje myśli? Dane były 1% bez uwzględnienia inflacji, a oczekiwano 0,2% bez uwzględnienia inflacji. Są lepsze od oczekiwań tak wyrażonych. Oczywiście Ty na tak przedstawione dane nie dałeś się nabrać ani zmanipulować. Wszystkich o tym poinformowałeś i uratowałeś świat od całkowitej zagłady. Możesz mnie zaliczyć do grona uratowanych i lecieć po medal.

Data: 2009-05-26 12:20:31
Autor: skippy
Dane dla idiotów?
"Lepsze od oczekiwanych" dotyczy prognozy liczonej w ten sam sposób i niczego innego.

Data: 2009-05-26 12:29:09
Autor: Jan Werbiński
Dane dla idiotów?
Użytkownik "skippy" <man3@on.the.moon> napisał w wiadomości news:gvgge4$g5q$1nemesis.news.neostrada.pl...
"Lepsze od oczekiwanych" dotyczy prognozy liczonej w ten sam sposób i niczego innego.

Przecież rozumiem.

Np Merol kosztuje w lipcu 2008 - 80 000 euro. Obecnie zakupiłem euro i zdecydowałem się go kupić bo cena staniała do 78 000 euro i jest lepsza od oczekiwanej rok temu.

Data: 2009-05-26 12:33:46
Autor: marfi
Dane dla idiotów?
Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gvggdj$1g1$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie czekasz na dołek ???

--
marfi

Data: 2009-05-28 13:18:32
Autor: skippy
Dane dla idiotów?

[...]

Nie, nie rozumiesz.
Prognozujemy cene Merola na wrzesień 2009  - 80k
Jak we wrześniu będzie poniżej 80k, to bedzie lepsza od poczekiwanej, czyli od prognoz.

Pozdrawiam

Data: 2009-05-28 13:50:33
Autor: Jan Werbiński
Dane dla idiotów?
Użytkownik "skippy" <man3@on.the.moon> napisał w wiadomości news:gvlsg9$p8g$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Tylko, że zarabiam w złotówkach

Data: 2009-05-29 14:48:01
Autor: skippy
Dane dla idiotów?

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gvltub$e0j$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

To prognozuj w złotówkach.
Dżizas.

Data: 2009-05-29 14:53:32
Autor: skippy
Dane dla idiotów?
W końcu o jakiej prognozie mówimy?
Kursu eurpln czy ceny Meśka?
Czy też może o prognozie kombinowanej i porąbanej tak, zeby udowodnić jakąś chora tezę?

Data: 2009-05-28 21:46:51
Autor: Mieciu.AP Szuszczkiewicz
Dane dla idiotów?
Witam!
Skippy przybliż Merol. co to jest bo ostatnio GPW zaniedbaem kosztem
tego http://www.xtb.pl/strona.php?p=563&cid=53916
Pozdrawiam

Data: 2009-05-29 14:52:06
Autor: skippy
Dane dla idiotów?

Użytkownik "Mieciu.AP Szuszczkiewicz" <mieciu.ap@wyrzucgazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvmq9d$825$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam!
Skippy przybliż Merol. co to jest bo ostatnio GPW zaniedbaem kosztem
tego http://www.xtb.pl/strona.php?p=563&cid=53916
Pozdrawiam

Witam

Merol to Mesiek czyli Mercedes, Jasiu daje nam sugestie na co go stać:)
Podstawowa fura nowobogackich; i tak dobrze, że nie Audi.
Może liczy na wzajemność w wyznaniach i sugestiach, ale ja mam tylko starego Fiata Uno i nie powiem na co zbieram:)))

Natomiast kwestia #2 - hmmmm no to mnie zaskoczyłeś.

Pozdrawiam

Data: 2009-05-29 20:05:46
Autor: Mieciu.AP Szuszczkiewicz
Dane dla idiotów?
Witam!
Bylem na prezentacji firmy w lutym.
Dość kumato to wygląda i dlatego zaintereesowanie.
Finis  coronat opus czyli 02.06.2009 r.
Bardziej szczególowo na priv.
Pozdrawiam