Dane naswietlane na kliszy przez aparat

Data: 2010-10-12 21:36:59
Autor: Michał Kwiatkowski
Dane naswietlane na kliszy przez aparat
W dniu 2010-10-12 21:24, JA pisze:

Czy ktoĹ› wie co to jest i jaki aparat to robi.
Tak z chłopskiej ciekawości pytam.

wielokrotnie już zjechana za brak innowacyjności na tej grupie Minolta ;)

Konkretnie przystawka; data saver do Dynax 7

tu masz instrukcjÄ™ jak to robi:

http://www.derrybryson.com/manuals/Minolta/MINOLTA%20ACCESSORIES/Data%20Saver%20100%20%28maxxum%207%29/Data%20Saver%20100%20%28for%20Maxxum%207%29%20Manual.pdf

pzdr,
M.

Data: 2010-10-13 09:16:53
Autor: syriusz
Dane naswietlane na kliszy przez aparat
Konkretnie przystawka; data saver do Dynax 7

WOW! Ale cudo! :-)
I to jeszcze montowane od strony bagnetu! :-)
Naprawdę świetny patent - brawa dla Minolty :)

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-10-13 13:28:59
Autor: Marcin Stawny
W dniu 2010-10-12 21:36, Michał Kwiatkowski pisze:
[...]

Ależ Data Saver nie naświetla tych danych na filmie, tylko je zczytuje z pamięci aparatu.
Dynax7 sam (tylna ścianka - standard) naświetla numer kolejny rolki na początku filmu.

--
Marcin Stawny
http://marcinstawny.com

Data: 2010-10-13 15:54:55
Autor: Michał Kwiatkowski
W dniu 2010-10-13 13:28, Marcin Stawny pisze:
[...]

poczÄ…tku filmu.

Dokładnie tak - do 7 rolek bodajże zbira w body, potem zwalasz dane na kartę data savera a jak się uzbiera - na kompa w TXT. Prosto, przyjemnie i bez zbędnej kablologii ;) Niestety nie mam swojego- bawiłem się kiedyś kilka dni pożyczonym. Drogie draństwo było jak diabli; ZTCP w cenie nowego flesza średniej klasy.

pzdr,
M.

Data: 2010-10-13 16:03:40
Autor: Marcin Stawny
W dniu 2010-10-13 15:54, Michał Kwiatkowski pisze:
[...]

kartÄ™ data savera a jak siÄ™ uzbiera - na kompa w TXT. Prosto, przyjemnie
[...]

Ja mam limitowaną wersję (nieużywaną odkąd kupiłem 503CW) i ona, oprócz złotych napisów, zapisuje dane z 18 rolek :D

--
Marcin Stawny
http://marcinstawny.com

Data: 2010-10-13 17:30:18
Autor: JA
On 2010-10-12 21:36:59 +0200, Michał Kwiatkowski <mikeskil@wstawka.op.pl> said:

wielokrotnie już zjechana za brak innowacyjno¶ci na tej grupie Minolta ;)
Minolta nigdy nie była nieinnowacyjna. Wręcz przeciwnie. Tylko innowacje bywały głupawe. Auto zoom w xi. Karty z programami, czy sanki lampy. Ale to nie istotne.

Konkretnie przystawka; data saver do Dynax 7

tu masz instrukcję jak to robi:
Czyli jest to EXIF w pierwotnej postaci, bardziej rozwinięty jest w APS-ach. Ale nie dostępny dla zwykłego usera.
Jak rozumiem, musi być do tego jeszcze tylna ¶cianka, na¶wietlaj±ca dane.

BTW. Ciekawe czy mój klient o tym wie?
:)

Dzięki za info.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czuło¶ć jak 100.
Nie odpowiadam na tre¶ci nad cytatem.

Data: 2010-10-13 22:46:55
Autor: Michał Kwiatkowski
Dane naswietlane na kliszy przez aparat
W dniu 2010-10-13 17:30, JA pisze:
Jak rozumiem, musi być do tego jeszcze tylna ścianka, naświetlająca dane.

Dodatkowa - nie, to funkcja wbudowana w body w standardzie.

pzdr,
M.

Dane naswietlane na kliszy przez aparat