Dane osobowe a portfolio

Data: 2009-10-01 20:00:05
Autor: PlaMa
Dane osobowe a portfolio
Witam, mam małe pytanie - jeżeli w swoim portfolio wrzucę projekt wizytówki a na niej mam dane osobowe jakiejś osoby to naruszam jakieś prawo?

Data: 2009-10-01 20:27:43
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Dane osobowe a portfolio
PlaMa pisze:
Witam, mam małe pytanie - jeżeli w swoim portfolio wrzucę projekt
wizytówki a na niej mam dane osobowe jakiejś osoby to naruszam jakieś
prawo?

Tak.

A poza tym, skoro to Twoja praca, to jakim problemem jest podłożenie tam
fikcyjnych danych? Przecież ocenie przez klienta nie podlega treść
danych, a ich forma graficzna.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-01 20:52:41
Autor: Piotr [trzykoty]
Dane osobowe a portfolio
wizytówki a na niej mam dane osobowe jakiejś osoby to naruszam jakieś
prawo?

Tak.

Mhm, dokładniej - dobra osobiste wymienione w KC. W tym przypadku Ustawy o chronie danych osobowych nie, chyba, że te dane na wizytówkach to on z jakiegoś zbioru danych bierze.

Data: 2009-10-01 21:53:35
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Dane osobowe a portfolio

Piotr [trzykoty] pisze:
[...]

No chce opublikować Wizytówkę:

Marian Dupa Wołowa
ul. Generała Kwiatowa 12b/3
00-000 Wielkie Zero

i bardzo się uparł, żeby nie wpisać j.w., ale żeby publikować Prawdziwe
Dane Jego Klienta. Więc wg mnie narusza ochronę danych osobowych i
publikuje je w dodatku w Sieci.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-01 22:57:09
Autor: Piotr [trzykoty]
Dane osobowe a portfolio

"Przemysław Adam Śmiejek" <
i bardzo się uparł, żeby nie wpisać j.w., ale żeby publikować Prawdziwe
Dane Jego Klienta. Więc wg mnie narusza ochronę danych osobowych i
publikuje je w dodatku w Sieci.

Nie, ustawa .o.o d. o. ddotyczy danych w zbiorach. Narusza K.C.

Data: 2009-10-02 09:00:24
Autor: Tomek
Dane osobowe a portfolio
Dnia 01-10-2009 o 22:57:09 Piotr [trzykoty] <trzykoty_TNIJ_@o2.pl>  napisał(a):

"PrzemysÂław Adam ÂŚmiejek" <
i bardzo siĂŞ uparÂł, Âżeby nie wpisaĂŚ j.w., ale Âżeby publikowaĂŚ Prawdziwe
Dane Jego Klienta. WiĂŞc wg mnie narusza ochronĂŞ danych osobowych i
publikuje je w dodatku w Sieci.

Nie, ustawa .o.o d. o. ddotyczy danych w zbiorach. Narusza K.C.

2. Ustawę stosuje się do przetwarzania danych osobowych:
2) w systemach informatycznych, takĹźe w przypadku przetwarzania danych
poza zbiorem danych.

--
Tomek

Data: 2009-10-02 17:01:31
Autor: Piotr [trzykoty]
Dane osobowe a portfolio
2. Ustawę stosuje się do przetwarzania >danych osobowych:
2) w systemach informatycznych, takĹźe w >przypadku przetwarzania danych
poza zbiorem danych.

Masz rację, ten art. został znowelizowany.
Ale zakładasz, że on w komputerze sobie trzyma taki wzór z danymi i wydrukuje. A co gdyby on klientowi wyprodukował kiedyś 100 wizytówek, a 101 zostawił sobie w szafie, w komputerze nia archiwizowałby danych osobowych. Myślisz, że udostępnianie takiej 101 wizytówki z szafy to ujawnianie danych w związku z przetwarzaniem ich w systemie informatycznym? Mam wątpliwości.

Tak czy siak nic nie stoi to na przeszkodzie w odpowiedzialności deliktowej za użycie dóbr osobistych z KC.

Data: 2009-10-05 23:20:50
Autor: PlaMa
Dane osobowe a portfolio
W dniu 2009-10-02 17:01, Piotr [trzykoty] pisze:

Tak czy siak nic nie stoi to na przeszkodzie w odpowiedzialności deliktowej
za użycie dóbr osobistych z KC.

co za to grozi?

Data: 2009-10-01 21:20:43
Autor: PlaMa
Dane osobowe a portfolio

A poza tym, skoro to Twoja praca, to jakim problemem jest podłożenie tam
fikcyjnych danych? Przecież ocenie przez klienta nie podlega treść
danych, a ich forma graficzna.

Użyte czcionki i tekst w ogóle, a także logo itd to integralna część wizytówki. Nie robi się ich na zapas a potem wkleja imina, nazwiska, nazwy firm i loga :)

Data: 2009-10-01 12:45:10
Autor: SzalonyKapelusznik
Dane osobowe a portfolio
On 1 Paź, 21:20, PlaMa <mariush.p_usun...@wp.pl> wrote:

> [...]

Użyte czcionki i tekst w ogóle, a także logo itd to integralna część
wizytówki. Nie robi się ich na zapas a potem wkleja imina, nazwiska,

Ale nie projektujesz wizytowki dla Jana Kowalskiego innej a dla Janiny
Kowalskiej innej jesli oboje pracuja w tej samej firmie. Wrzucsz po
prostu "typical dummy text" i tyle. Logotypy roznia sie innymi prawami
troche. I samo logo z nazwa "Kowalski" TO nie dan osobowe.

Data: 2009-10-01 21:22:26
Autor: PlaMa
Dane osobowe a portfolio

Witam, mam małe pytanie - jeżeli w swoim portfolio wrzucę projekt
wizytówki a na niej mam dane osobowe jakiejś osoby to naruszam jakieś
prawo?
Tak.

A co jak zrobiłem dla kogoś logo i to logo umieściłem w porto? Logotypy zawierają często w sobie nazwiska przecież :/

Data: 2009-10-01 19:46:23
Autor: Olgierd
Dane osobowe a portfolio
Dnia Thu, 01 Oct 2009 21:22:26 +0200, PlaMa napisał(a):

[...]

A jak wypowiesz słowo, które będzie czyimś nazwiskiem...? ;-) Np. Słowo. Albo "chlebakowski" ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-10-02 10:46:28
Autor: ant
Dane osobowe a portfolio
Przemysław Adam Śmiejek wrote:
PlaMa pisze:
[...]

Załóżmy, że jesteś fachowcem w jakiejś dziedzinie.
I dostanę od Ciebie Twoją wizytówkę. Potem skorzystam z Twoich
usług i będę zadowolony z Twojej pracy. Za jakiś czas znajomy
zapyta mnie o fachowca w Twojej dziedzinie, a ja mojemu
znajomemu dam Twoją wizytówkę. Czy już mogę się spodziewać
pozwu za rozpowszechninie Twoich danych osobowych?

Data: 2009-10-02 09:04:07
Autor: Olgierd
Dane osobowe a portfolio
Dnia Fri, 02 Oct 2009 10:46:28 +0200, ant napisał(a):

[...]

Może warto zacząć od tego, że nie ma czegoś takiego jak ochrona danych osobowych przedsiębiorców?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-02 12:14:44
Autor: ant
Dane osobowe a portfolio
Olgierd wrote:
[...]

Tak założyłem czytając wiadomość rozpoczynającą wątek,
bo raczej "nieprzedsiębiorcy" rzadko robią sobie wizytówki.

Data: 2009-10-02 14:44:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Dane osobowe a portfolio
ant pisze:
Olgierd wrote:
[...]

Ale nikt nie mówił o przedsiębiorcach. Mogę być fachowcem, a
jednocześnie nie być przedsiębiorcą, nicht wahr?

Tak założyłem czytając wiadomość rozpoczynającą wątek,
bo raczej "nieprzedsiębiorcy" rzadko robią sobie wizytówki.

No może nie ,,sobie'', ale robią dość całkiem masowo.
I pytanie dotyczyło danych osobowych.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-05 21:02:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Dane osobowe a portfolio
On Fri, 2 Oct 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

ant pisze:
Olgierd wrote:
Dnia Fri, 02 Oct 2009 10:46:28 +0200, ant napisał(a):
Załóżmy, że jesteś fachowcem w jakiejś dziedzinie. I dostanę od Ciebie
Twoją wizytówkę.
Potem skorzystam z Twoich usług
      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

  To jest podstawa dalszych rozważań.

[...]

  Tristan, doskonale wiesz, że definicji "przedsiębiorcy" jest kilka.
  I że niektóre (np. podatkowe) *nie* są "globalne".

  Mi wychodzi, że nalezy zastosować "globalną" (nie zawierającą
zastrzeżenia "w rozumieniu ustawy") definicję przedsiębiorcy wg
Kodeksu Cywilnego - obowiązuje ona *wszędzie*, poza aktami
zawierającymi odrębne regulacje, tak więc obowiązuje również
w zakresie ustawy o ochronie danych osobowych.
  A w tym momencie strzelasz kulą w płot - przedsiębiorcą jest
nie tylko osoba prowadząca zarejestrowaną działalność gospodarczą,
niezarejestrowaną działalność gospodarczą (jak to niektórzy
określają: "nielegalną"), lecz *również* osoba prowadząca
działalność "zawodową" w postaciach nie kwalifikujących się
do DG.

  Skoro ktoś "skorzystał z jego usług", to znaczy *nie* skorzystał
z usług firmy w której on pracuje, lecz gość świadczy usługi
"zawodowo" - dla rozważenia tego faktu możemy spokojnie pominąć
dyskusję czy będzie to "nierejestrowana DG" czy tylko "umowa
zawarta poza DG".

  Podsumowując: zwyczajnie się czepiasz :]

Tak założyłem czytając wiadomość rozpoczynającą wątek,
bo raczej "nieprzedsiębiorcy" rzadko robią sobie wizytówki.

No może nie ,,sobie'', ale robią dość całkiem masowo.
I pytanie dotyczyło danych osobowych.

  Zgoda.
  Jak to jest dajmy na to kafelkarz który "po godzinach"
osobiscie kładzie "ludziom"[1] kafelki, to IMO w razie
wystąpienia z pozwem naraża się na ustalenie czy przypadkiem
nie prowadził DG :> - a stwierdzenie iż jednak nie prowadził,
bo była to "tylko działalność zawodowa" może go nie satysfakcjonować ;)

[1] bo jak "firmom" to sprawa jest przynajmniej podatkowo,
  ZUSowo i "rejestracyjnie" prosta - nie jest to DG.
  Ale jest "działalność zawodowa".

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-02 11:02:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Dane osobowe a portfolio
PlaMa pisze:
[...]

a) Co innego podawanie 1:1 a co innego w Sieci.

b) jeżeli są to moje dane osobowe, to i owszem, nie ma powodu do
rozpowszechniania danych osobowych.

Twoja argumentacja jest mniej więcej taka, jak tych zdziwionych za
używanie cudzego logo... ,,ale ja przecież działam na jego korzyść
handlując jego towarem''. No ale cóż, durny lex lecz lex.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-02 17:07:03
Autor: Piotr [trzykoty]
Dane osobowe a portfolio
"ant" <ant@nowhere.tld> wrote
zapyta mnie o fachowca w Twojej dziedzinie, a ja mojemu
znajomemu dam Twoją wizytówkę. Czy już mogę się spodziewać
pozwu za rozpowszechninie Twoich danych osobowych?

Ochrona danych osobowych dotyczy przetwarzania ich w zbiorach i systemach informatycznych. Ochrona danych osobowych nie ma zastosowania w przypadku jednostkowych danych, a poza tym ustawa nie dotyczy drobnych spraw życia prywatnego.

Data: 2009-10-03 12:17:51
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dane osobowe a portfolio
Dnia Thu, 01 Oct 2009 20:00:05 +0200, PlaMa napisał(a):

Witam, mam małe pytanie - jeżeli w swoim portfolio wrzucę projekt wizytówki a na niej mam dane osobowe jakiejś osoby to naruszam jakieś prawo?

Wszystko zalezy jakie to dane osobowe.
Jeśli to przedsiębiorca, to zapewne nie będzie miał pretensji, w końcu
robisz mu reklamę i kierujesz do niego klientów.

Jeśli to wizytówka prywatna, co zdarza się, że wyrabiają sobie wizytówki
aby rozdawać na bankietach przyjęciach i kontynuować znajomość na gruncie
towarzyskim to raczej rozpowszechnianie takich danych nie jest pożądane.

Problem w tym, aby odróżnić wizytówkę prywatną od biznesowej. Rozwiązanie
jest najprostsze z prostych, zapytać się tej osoby co o tym myśli.
Fotograf z wywieszaniem zdjęć za szybą ma podobne problemy.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny

Dane osobowe a portfolio