Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)

Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)

Data: 2014-10-07 12:02:44
Autor: bugattieb1001
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Witajcie,

Ten post wyszedł długi ale myśle ze ciekawy :-)

Przyspieszenie 0-100 km/h to imho mało przydatny parametr dynamiki pojazdu. W głównej mierze (oprócz ch-ki zewnetrzej silnika) zalezy takze od:
- przełożenia biegów - bardzo często jest tak że 100 osiąga sie na 3 lub 4tym (ten 4ty to czasem w dostawczakach) co znacznie wydłuża czas z uwagi na szybkosc kierowcy
- przełożenia głównego - podobnie jw.
- masy auta - bawładność to największa "kotwica" przy ruszaniu,
- oporów aerodyn.

Dlatego mając powyzsze cechy lepszym parametrem jest czas rozpędzania (błednie zwany elastycznoscia...powinni za to scigac dziennikarzy! :)):
- 60 - 100 km/h,
- 80 - 120 km/h,
- 100 - 140 km/h,
- 100 - 200 km/h, lub innych przedziałach predkości,
na mozliwie najnizszych biegach poniewaz im nizszy bieg tym wieksza wartosc przełozenia co po przemnożeniu przez sprawnosc ukł. napędowego oraz stałe (dla danej skrzyni) przełożenie główne daje moment obrotowy na kołach.
To tyle teorii którą chyba nie lubicie i gardzicie.

Teraz czas na praktyke na przykładzie mojego auta :). Nie napiszę jaki to model ani marka bo to zarąbiście rzadki klasyk (2 sztuki na mobile.de, 3 sztuki na autoscout24) :) :
3.0 (benz.), 192 hp, 285 Nm, 1410 kg, automat 4-biegowy (3bieg ma przelożenie równe dokładnie 1.000) z trybem "Power"
0-60 mph (czyli do 97 km/h) wg producenta : 8.4 sec. Ile ma do 100 km/h? Naprawde mnie to nie interesuje ;-)

Prędkoście maksymalne (wg licznika) na poszczególnych biegach:
1 do 70 km/h,
2 do 132 km/h
3 do 194 km/h,
4 do ... nie miałem okazji zweryfiowac.

Do meritum:
- 60-100 km/h 3.8-4.0 sec. Żaden Diesel do 2.0 pojemności 1xTurbo mi nie podskoczy. Wyjątkiem są 2.0d BMW biturbo i nowe VW 2.0 biturbo bo mają szeroki, zakres dużego momentu obrotowego na koła

- 80-120 km/h 5.0 - 5.5 sec... dokładnie nie pamiętam.,

- 100-140 km/h 7.6 - 8.0 sec
Tutaj dla mnie jest lipa (ze względu na to ze na 3cim biegu auto nie ma juz tak duzego momentu obr na kolach...gdyby 2 bieg był do 100-105 km/h, 3ci do 145-150, to wowczas 100-140 byłoby w zakresie 6.8-7.3 sec )...choć i tak szybciej niz 2.0 TDI 170 PS w Passku B6 4Motion (9 sec 100-140)
Inne auta:
Porsche 911 Turbo S 560 KM 100-140 w 2.0- 2.2 sec...istny masakrator...niech się Megrims wypowie nt. jego 911 Turbo :-)

.... niech też inni napisza swoje pomiary swoich autek, jesli maja narzedzia....jak ktos nie ma to wystarczy stoper i 5 prób pomiarowych. Dwie skrajne odrzucamy a pozostałe trzy uśredniamy.


Podsumowując:

Czas przyspieszenia w zakresach wyższych predkości ma b. duzy wpływ na drogę i czas jaką wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania samochodów (lub szeregu pojazdów).

Pozdrawiam,
Bugatti

Data: 2014-10-07 21:08:00
Autor: Ghost
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)


Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d3b1b691-6c45-4d4d-b530-354fea76f128@googlegroups.com...

Czas przyspieszenia w zakresach wyższych predkości ma b. duzy wpływ na drogę i czas jaką wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania samochodów (lub szeregu pojazdów).

Ale to jest bardzo polska perspektywa, ta koncentracja na wyprzedzaniu. W cywilizowanych krajach dlugie trasy pokonuje sie austradami i wowczas twoj paramater decyduje o komforcie jazdy, w sensie, ze zapewnia nam szybki powrot do wyzszej predkosci, gdy cos nas chwilowo spowolnilo, bardzo sobie cenie ta ceche.

Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona