Data: 2014-10-05 11:02:06 | |
Autor: Olekx | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (w iarygodnoĹÄ !) | |
Zastanawiam siÄ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do setki" 7.7 sek (czyli nieĹşle jak na komfortowÄ
limuzynÄ).
W autobildzie znalazĹem taki test: http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html Tu zmierzony czas 0-100 wyszedĹ... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyĹkÄ 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to róşnica dziwna. Pytam bo nowe A6 ma mieÄ a bazowym silniku 7.9 sekundy. Dla mnie to by starczyĹo, ale pod warunkiem Ĺźe 7.9 da realni poniĹźej 8.0. Ale jak wyjdzie 8.7 to juĹź za sĹabo dla mnie... Sami rozumiecie. Nie mĂłwiÄ juĹź o odchyĹkach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68 (no ok, ale haĹas jest bardziej subiektywny niĹź rozpÄdzanie) Olek |
|
Data: 2014-10-05 11:15:58 | |
Autor: Trybun | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam siÄ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do setki" 7.7 sek (czyli nieĹşle jak na komfortowÄ limuzynÄ). 3 decybele to nie jakiĹ tam "odchyĹek" a dwukrotnie wiÄkszy haĹas. |
|
Data: 2014-10-05 12:14:30 | |
Autor: Marcin N | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-05 11:15, Trybun pisze:
W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze: 3 dB to odczucie "minimalnie gĹoĹniej". 10 dB to odczucie "2x gĹoĹniej". -- MN |
|
Data: 2014-10-05 21:46:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-05 12:14, Marcin N pisze:
3 decybele to nie jakiĹ tam "odchyĹek" a dwukrotnie wiÄkszy haĹas. Do tego decybele sÄ sĹabe do porĂłwnywania róşnych haĹasĂłw - potrafiÄ nie zupeĹnie nie zgadzaÄ z faktycznÄ "mÄczliwoĹciÄ " haĹasu. |
|
Data: 2014-10-05 13:18:34 | |
Autor: tá´ | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Olekx wrote:
Nie mĂłwiÄ juĹź o odchyĹkach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68 (no Chyba na odwrĂłt, natÄĹźenie dĹşwiÄku jest Ĺatwo zmierzyÄ i jest to doĹÄ obiektywne, przyspieszenie bardzo zaleĹźy od umiejÄtnoĹci kierowcy, a takĹźe od opon i nawierzchni (no, haĹas teĹź od paru rzeczy zaleĹźy, ale nie aĹź tak bardzo). -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2014-10-05 21:51:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam siÄ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do Nadal do wytĹumaczenia - temperaturÄ , nawierzchniÄ , oponami i technikÄ jazdy. Test chyba nie jest w Ĺźaden sposĂłb standaryzowany pod tym wzglÄdem. |
|
Data: 2014-10-06 10:12:23 | |
Autor: Lewis | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam siÄ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz siÄ od ĹwiateĹ do ĹwiateĹ czy jak? Nie bardziej uĹźyteczny byĹby czas 80-120 na 4 biegu? Poszukaj wykresu z hamowni tego silnika zobacz ile waĹźy samochĂłd ktĂłry chcesz kupiÄ i porĂłwnaj z obecnym i bÄdziesz wiedziaĹ czy ma to sens. -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-10-06 02:40:46 | |
Autor: WS | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu poniedziałek, 6 października 2014 10:12:23 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do świateł czy jak? Tylko jak to porownac? Juz inne przelozenia skrzyni biegow maja b.istotny wplyw na przyspieszenie np. w moim poprzednim samochodzie Astra F 1.6 16V wg instrukcji montowali 2 rodzaje skrzyn biegow (rozniace sie "tylko" przelozeniami), a roznica byla m.in. taka, ze na jednej osiagal max pradkosc na 5 biegu, na drugiej na 4.... WS |
|
Data: 2014-10-06 11:50:52 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Hello Lewis,
Monday, October 6, 2014, 10:12:23 AM, you wrote: [...] Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-06 12:40:55 | |
Autor: Lewis | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-06 11:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Lewis, Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2 można się całkiem żwawo poruszać. Niestety takie same punto w trasie 80-120 kompletnie sobie nie radzi. -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-10-06 15:29:29 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Dnia 2014-10-06 12:40, *Lewis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2014-10-06 16:00:59 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Hello Mirek,
Monday, October 6, 2014, 3:29:29 PM, you wrote: W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł doDo czego? Do ślamazarnego rozpędzania się? Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny. Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki paradoks). -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-06 16:16:25 | |
Autor: Trybun | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-06 16:00, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Mirek, Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru liczy się każda sekunda?, nie na próżno manewr wyprzedzania nazywany jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów. Nawet nie widzę żadnej analogii żeby porównywać możliwość szybkiego wyprzedzania na wysokim biegu do tego czy auto rusza z postoju z większym piskiem opon. |
|
Data: 2014-10-06 14:59:11 | |
Autor: masti | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Trybun wrote:
Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru liczy się każda sekunda?, to Ty redukujesz w trakcie wyprzedzania? Redukuje się przed manewrem i rozpędza tak by wyjechać na lewo już na większej prędkości. Właśnie z tego biorą się problemy, że ktoś zabiera się za wyprzedzanie ze zderzaka poprzedzającego, wyjeżdża na lewo z tą samą prędkością co wyprzedzany a dopiero potem kombinuje. A potem narzekanie, że 200KM nie wystarcza. A 21KM malucha wystarczało tylko trzeba to robić z głową. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-06 17:22:42 | |
Autor: Trybun | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-06 16:59, masti pisze:
Trybun wrote: Teraz już nie, gdy przesiadłem się z Mustanga na Vectrę (115KM) to właśnie takie redukcja był koniecznością. Teraz mam turbo diesla, nie, nie 200KM a 1,5L i 90KM, jednak już to wystarczy że nie ma potrzeby redukowania biegów na niższy. Za kapitalistyczne USA nie można go zmusić do ruszenia z piskiem opon, ale za to nie ma potrzeby redukowania na niższy bieg przy wyprzedzaniu mocne wciśnięcie gazu na 5tce przy 100-120 nie powoduje przydławienia a skok i wyrywanie do przodu. W Vectrze odwrotnie - nawet w miarę lekkie wciśnięcie gazu przy ruszaniu powodowało pisk opon. Za to wyprzedzanie przy 100-120 wymagało długiego wkręcania na obroty. |
|
Data: 2014-10-06 18:01:59 | |
Autor: Axel | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
"Trybun" wrote in message news:5432a435$0$3180$65785112news.neostrada.pl... W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru liczy się każda sekunda?, Zdecydowanie redukcja - w moim aucie na piątce przy 80 mam jakieś 1500obr/min i samochód się przy tym słabo zbiera (benzyna). Oczywiście najlepiej zredukować przed wyprzedzaniem, ale w sytuacji awaryjnej szybka redukcja do trzeciego biegu i gaz do dechy zdecydowanie da lepsze wyniki niż próba rozpędzenia się na piątce. -- Axel |
|
Data: 2014-10-07 14:02:55 | |
Autor: Trybun | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-06 18:01, Axel pisze:
Zdecydowanie trzeba sobie kupić auto olewając jego od 0 do 100 w 8, czy mniej, sekund a wybrać takie które ma dobrą elastyczność. Tzn. wysoki moment obrotowy, najlepiej dostępny od jak najniższych obrotów. Czy są gdzieś jakieś obliczenia ile czasu traci sie w trakcie wyprzedzania na redukcję biegu na niższy, a ile na to jaka jest strata gdy bez redukcji doda się gazu? Bo moje wrażenie jest takie że to redukcja bardziej spowalnia. - Wciśnięcie sprzęgła, redukcja z 5 na 3 przy prędkości 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta, łącznie z jakieś 3-5 sekund w łeb... Jednak gdy już się jedzie wyjątkowo słabym autem to istotnie jednym wyjściem chyba jest redukcja biegów. |
|
Data: 2014-10-07 22:34:36 | |
Autor: LEPEK | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-07 14:02, Trybun pisze:
Bo moje wrażenie jest takie że to Po pierwsze przy 120 km/h to redukuje się raczej na IV, nie na III. Po drugie jeśli *twoje* wyprzedzanie *ciebie* zaskakuje, to robisz to źle. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2014-10-09 15:05:14 | |
Autor: Trybun | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-07 22:34, LEPEK pisze:
W dniu 2014-10-07 14:02, Trybun pisze: Cały czas była mowa o redukcji na 3jkę. A po drugie, moje doświadczenie jako kierowcy podpowiada że jazda po drodze to nie partia wyrysowanych szachów. Sytuacja zmienia się dynamicznie. I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w którym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Ciągnie równo w każdym zakresie obrotów. |
|
Data: 2014-10-09 21:38:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-09 15:05, Trybun pisze:
I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w Ale jak auto ciągnie równo w całym zakresie obrotów (jak rozumiem chodzi o w miarę płaską charakterystykę momentu obrotowego w funkcji obrotów), to tym bardziej trzeba ostro redukować i cisnąć do odcięcia. Nie będziesz musiał redukować w takim co ma stałą moc w szerokim zakresie obrotów, ale wtedy takie auto im wyższe obroty to gorzej ciągnie, bo moment obrotowy ma maksimum szybko, a potem cały czas spada. |
|
Data: 2014-10-12 09:39:20 | |
Autor: Trybun | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-09 21:38, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-10-09 15:05, Trybun pisze: Miałem na myśli równo gdy jadę na Vtce owe 100-120km/h. Jest to gdzieś tak 2500-2800 obrotów, przy dodawaniu gazu nie ma żadnej chwili słabości a tylko równe przyspieszanie.. Redukcja na trójkę spowodowałaby tylko chwilowe spowolnienie. |
|
Data: 2014-10-06 17:44:54 | |
Autor: Ghost | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:518909598.20141006160059@pik-net.pl.invalid... Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a Żarty. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120. |
|
Data: 2014-10-06 19:17:39 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz Ä ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
Ten z mocnym autkiem bÄdzie siÄ rozpÄdzaĹ na V-tce a Ĺťartem jest III czy V bieg, bo nie rozumiem? -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2014-10-06 20:44:40 | |
Autor: Ghost | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
UĹźytkownik "Mateusz Bogusz" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:m0uis1$b6j$1@node1.news.atman.pl... Ten z mocnym autkiem bÄdzie siÄ rozpÄdzaĹ na V-tce a Ĺťartem jest III czy V bieg, bo nie rozumiem? Ĺťartem jest kwantyfikator ogolny, Ĺźe wyjdzie bardzo podobny. |
|
Data: 2014-10-06 20:12:31 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Hello Ghost,
Monday, October 6, 2014, 5:44:54 PM, you wrote: Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce aŻarty. Niby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - to pozostaje tylko współczuć, że nie dość, że słabe, to jeszcze diesel. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120. Dokładnie tak. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-06 20:48:04 | |
Autor: Ghost | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1424628984.20141006201231@pik-net.pl.invalid... Hello Ghost, Monday, October 6, 2014, 5:44:54 PM, you wrote: Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce aŻarty. Niby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - to Nie mam diesla, ale diesel żony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na III może tylko powąchać spaliny, i to nie za długo. Dodam, że jeżdżę szybciej od żony i zazdroszczę jej auta. |
|
Data: 2014-10-07 00:48:44 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Hello Ghost,
Monday, October 6, 2014, 8:48:04 PM, you wrote: Nie mam diesla, ale diesel żony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na IIINiby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - toTen z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce aŻarty. Chyba kaszlak. i to nie za długo. Dodam, że jeżdżę szybciej od żony i zazdroszczę Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się strasznie źle jeździ... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-07 08:48:45 | |
Autor: Ghost | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:864900729.20141007004844@pik-net.pl.invalid... Hello Ghost, Monday, October 6, 2014, 8:48:04 PM, you wrote: Nie mam diesla, ale diesel żony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na IIINiby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - toTen z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce aŻarty. Chyba kaszlak. Zgadles. i to nie za długo. Dodam, że jeżdżę szybciej od żony i zazdroszczę Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się Zgadles. Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem. |
|
Data: 2014-10-07 09:46:25 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Hello Ghost,
Tuesday, October 7, 2014, 8:48:45 AM, you wrote: [...] Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem. *PLONK!* -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-07 11:14:35 | |
Autor: Ghost | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
UĹźytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:1694121744.20141007094625@pik-net.pl.invalid... Hello Ghost, Tuesday, October 7, 2014, 8:48:45 AM, you wrote: [...] Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem. *PLONK!* Chyba kaszlakiem. |
|
Data: 2014-10-08 23:06:49 | |
Autor: janusz_k | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Aż monitor zaplułem :)Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się -- Pozdr Janusz_K |
|
Data: 2014-10-07 14:03:39 | |
Autor: Trybun | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-07 00:48, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Ghost, Twoja wiedza o dieslach jest bardzo uboga. Przesiadka z 115 konnej benzyny na 90 konnego turbodieselka był strzałem w dziesiątkę. Dodam że diesel o prawie 400 kg cięższy... To już nie te diesle które trzęsą, smrodzą itd. Pozostaje tylko dyskusyjna kwestia awaryjności, ale tu jak na razie pozostaje tylko przestać o tym gadać bo faktycznie można coś wykrakać, jak na razie wszystko gra i buczy. |
|
Data: 2014-10-06 19:40:31 | |
Autor: Cavallino | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5432993c$0$25084$65785112@news.neostrada.pl... Dnia 2014-10-06 12:40, *Lewis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Nie - bo to słabo porównywalne jest, a mało kto będzie ciągnął na 3-ce |
|
Data: 2014-10-06 21:35:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-06 19:40, Cavallino pisze:
W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :) Słusznie :) Bez sensu mulić samochód na trójce, skoro do takiego przyspieszania służy dwójka :) |
|
Data: 2014-10-06 19:57:55 | |
Autor: Olekx | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze:
> > Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz siÄ od ĹwiateĹ do > ĹwiateĹ czy jak? To jest pewna miara przyĹpieszania. Ok nie jest idealna, ale na pewno nie jest zĹa. Np. wyraĹşnie czuje siÄ (jechaĹem ) np. 8.0 czy 8.2 vs. 10 nie mĂłwiÄ c 11 (normalna jazda a nie tylko sprint do 100). |
|
Data: 2014-10-06 21:36:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze:
Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz siÄ od ĹwiateĹ do Tylko jaka uĹźytecznoĹÄ wiedzy jak samochĂłd przyspiesza na nieprawidĹowym (w wiÄkszoĹci przypadkĂłw) biegu? |
|
Data: 2014-10-07 00:55:54 | |
Autor: Lewis | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-06 21:36, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze: Wiesz Ĺźeby wykorzystaÄ peĹniÄ mocy to i ja na 2robiÄ 60-120 ale tu kolega chyba dupowozu szuka nie zapierdzielacza :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-10-07 01:38:53 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-07 00:55, Lewis pisze:
Wiesz Ĺźeby wykorzystaÄ peĹniÄ mocy to i ja na 2robiÄ 60-120 ale tu Jak pojawia siÄ temat przyspieszania na niewĹaĹciwym biegu, to ja zazwyczaj doradzam automat - u takich kierowcĂłw automat mniej pali, lepiej przyspiesza i mniej siÄ psuje. |
|
Data: 2014-10-07 11:11:04 | |
Autor: Jacek | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam siÄ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "doSam jestem ciekaw, bo prĂłbowaĹem juĹź róşne auta i ZAWSZE wychodziĹo mi 2-4 sekundy wiÄcej, niĹź w katalogu. JakoĹ specjalnie nie jestem powolny, Ĺźeby zwaliÄ tÄ róşnicÄ na powolnÄ zmianÄ biegĂłw. Jacek |
|
Data: 2014-10-07 09:45:34 | |
Autor: masti | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Jacek wrote:
W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze: przecież te testy, podobnie jak przy spalaniu, są robione w warunkach laboratoryjnych kompletnie nierzeczywistych. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-07 20:09:28 | |
Autor: Olekx | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-07 11:45, masti pisze:
Jacek wrote: No ale przecież jak to autobild testuje, to może - opony: ok, mogą być rózne - ale na pogodę mogą poczekać aż będzie sucho i pewnie tor mają z dobrym asfaltem - W automacie S-tronic audi chyba nie ma znaczenia szybkość zmiany biegów..... No nie? |
|
Data: 2014-10-07 23:11:29 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-07 11:11, Jacek pisze:
W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze: Bo to nie jest takie proste. Trzeba dobrze dobraÄ obroty przy ktĂłrych startujesz - nie spaliÄ opony, ale i Ĺźeby nie zamuliÄ silnika niskimi obrotami. Do tego dobrze rozgrzany olej w skrzyni i naprawdÄ bezlitosna zmiana biegĂłw z miÄdzygazem. |
|
Data: 2014-10-08 23:56:52 | |
Autor: Olekx | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-07 23:11, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-10-07 11:11, Jacek pisze: No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ? |
|
Data: 2014-10-09 00:09:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-08 23:56, Olekx pisze:
No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ? Jak juĹź dziaĹa w trybie sportowym to juĹź pewnie nie, bo samo robi to co powinno. Natomiast w róşnych automatach trzeba robiÄ róşne sztuczki Ĺźeby samo ruszenie zrobiÄ maksymalnie efektywnie. |
|
Data: 2014-10-07 12:02:44 | |
Autor: bugattieb1001 | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Witajcie,
Ten post wyszedł długi ale myśle ze ciekawy :-) Przyspieszenie 0-100 km/h to imho mało przydatny parametr dynamiki pojazdu. W głównej mierze (oprócz ch-ki zewnetrzej silnika) zalezy takze od: - przełożenia biegów - bardzo często jest tak że 100 osiąga sie na 3 lub 4tym (ten 4ty to czasem w dostawczakach) co znacznie wydłuża czas z uwagi na szybkosc kierowcy - przełożenia głównego - podobnie jw. - masy auta - bawładność to największa "kotwica" przy ruszaniu, - oporów aerodyn. Dlatego mając powyzsze cechy lepszym parametrem jest czas rozpędzania (błednie zwany elastycznoscia...powinni za to scigac dziennikarzy! :)): - 60 - 100 km/h, - 80 - 120 km/h, - 100 - 140 km/h, - 100 - 200 km/h, lub innych przedziałach predkości, na mozliwie najnizszych biegach poniewaz im nizszy bieg tym wieksza wartosc przełozenia co po przemnożeniu przez sprawnosc ukł. napędowego oraz stałe (dla danej skrzyni) przełożenie główne daje moment obrotowy na kołach. To tyle teorii którą chyba nie lubicie i gardzicie. Teraz czas na praktyke na przykładzie mojego auta :). Nie napiszę jaki to model ani marka bo to zarąbiście rzadki klasyk (2 sztuki na mobile.de, 3 sztuki na autoscout24) :) : 3.0 (benz.), 192 hp, 285 Nm, 1410 kg, automat 4-biegowy (3bieg ma przelożenie równe dokładnie 1.000) z trybem "Power" 0-60 mph (czyli do 97 km/h) wg producenta : 8.4 sec. Ile ma do 100 km/h? Naprawde mnie to nie interesuje ;-) Prędkoście maksymalne (wg licznika) na poszczególnych biegach: 1 do 70 km/h, 2 do 132 km/h 3 do 194 km/h, 4 do ... nie miałem okazji zweryfiowac. Do meritum: - 60-100 km/h 3.8-4.0 sec. Żaden Diesel do 2.0 pojemności 1xTurbo mi nie podskoczy. Wyjątkiem są 2.0d BMW biturbo i nowe VW 2.0 biturbo bo mają szeroki, zakres dużego momentu obrotowego na koła - 80-120 km/h 5.0 - 5.5 sec... dokładnie nie pamiętam., - 100-140 km/h 7.6 - 8.0 sec Tutaj dla mnie jest lipa (ze względu na to ze na 3cim biegu auto nie ma juz tak duzego momentu obr na kolach...gdyby 2 bieg był do 100-105 km/h, 3ci do 145-150, to wowczas 100-140 byłoby w zakresie 6.8-7.3 sec )...choć i tak szybciej niz 2.0 TDI 170 PS w Passku B6 4Motion (9 sec 100-140) Inne auta: Porsche 911 Turbo S 560 KM 100-140 w 2.0- 2.2 sec...istny masakrator...niech się Megrims wypowie nt. jego 911 Turbo :-) .... niech też inni napisza swoje pomiary swoich autek, jesli maja narzedzia....jak ktos nie ma to wystarczy stoper i 5 prób pomiarowych. Dwie skrajne odrzucamy a pozostałe trzy uśredniamy. Podsumowując: Czas przyspieszenia w zakresach wyższych predkości ma b. duzy wpływ na drogę i czas jaką wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania samochodów (lub szeregu pojazdów). Pozdrawiam, Bugatti |
|
Data: 2014-10-07 21:08:00 | |
Autor: Ghost | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d3b1b691-6c45-4d4d-b530-354fea76f128@googlegroups.com... Czas przyspieszenia w zakresach wyższych predkości ma b. duzy wpływ na drogę i czas jaką wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania samochodów (lub szeregu pojazdów). Ale to jest bardzo polska perspektywa, ta koncentracja na wyprzedzaniu. W cywilizowanych krajach dlugie trasy pokonuje sie austradami i wowczas twoj paramater decyduje o komforcie jazdy, w sensie, ze zapewnia nam szybki powrot do wyzszej predkosci, gdy cos nas chwilowo spowolnilo, bardzo sobie cenie ta ceche. |
|