Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (w iarygodność !)

Data: 2014-10-05 11:02:06
Autor: Olekx
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (w iarygodność !)
Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
W autobildzie znalazłem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.

Pytam bo nowe A6 ma mieć a bazowym silniku 7.9 sekundy. Dla mnie to by starczyło, ale pod warunkiem że 7.9 da realni poniżej 8.0. Ale jak wyjdzie 8.7 to już za słabo dla mnie... Sami rozumiecie.

Nie mówię już o odchyłkach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68 (no ok, ale hałas jest bardziej subiektywny niż rozpędzanie)

Olek

Data: 2014-10-05 11:15:58
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze:
[...]

3 decybele to nie jakiś tam "odchyłek" a dwukrotnie większy hałas.

Data: 2014-10-05 12:14:30
Autor: Marcin N
W dniu 2014-10-05 11:15, Trybun pisze:
[...]

0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to róşnica dziwna.

3 dB to odczucie "minimalnie głośniej".
10 dB to odczucie "2x głośniej".

--
MN

Data: 2014-10-05 21:46:27
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-05 12:14, Marcin N pisze:

3 decybele to nie jakiś tam "odchyłek" a dwukrotnie większy hałas.

3 dB to odczucie "minimalnie głośniej".
10 dB to odczucie "2x głośniej".

Do tego decybele są słabe do porównywania różnych hałasów - potrafią nie zupełnie nie zgadzać z faktyczną "męczliwością" hałasu.

Data: 2014-10-05 13:18:34
Autor: tᴏ
Olekx wrote:

Nie mówię już o odchyłkach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68 (no
ok, ale hałas jest bardziej subiektywny niż rozpędzanie)

Chyba na odwrót, natężenie dźwięku jest łatwo zmierzyć i jest to dość obiektywne, przyspieszenie bardzo zależy od umiejętności kierowcy, a także od opon i nawierzchni (no, hałas też od paru rzeczy zależy, ale nie aż tak bardzo).

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-10-05 21:51:37
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Nadal do wytłumaczenia - temperaturą, nawierzchnią, oponami i techniką jazdy.

Test chyba nie jest w żaden sposób standaryzowany pod tym względem.

Data: 2014-10-06 10:12:23
Autor: Lewis
[...]

Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do świateł czy jak?
Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
Poszukaj wykresu z  hamowni tego silnika zobacz ile waĹźy samochĂłd ktĂłry chcesz kupić i porĂłwnaj z obecnym i będziesz wiedział czy ma to sens.

Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2014-10-06 02:40:46
Autor: WS
W dniu poniedziałek, 6 października 2014 10:12:23 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:

Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do świateł czy jak?

Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
Poszukaj wykresu z  hamowni tego silnika zobacz ile waży samochód który chcesz kupić i porównaj z obecnym i będziesz wiedział czy ma to sens.

Tylko jak to porownac? Juz inne przelozenia skrzyni biegow maja b.istotny wplyw na przyspieszenie
np. w moim poprzednim samochodzie Astra F 1.6 16V wg instrukcji montowali 2 rodzaje skrzyn biegow (rozniace sie "tylko" przelozeniami), a roznica byla m.in. taka, ze na jednej osiagal max pradkosc na 5 biegu, na drugiej na 4....

WS

Data: 2014-10-06 11:50:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Hello Lewis,

Monday, October 6, 2014, 10:12:23 AM, you wrote:

[...]

Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
świateł czy jak?
Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?

Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się?

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-06 12:40:55
Autor: Lewis
[...]

Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2 można się całkiem żwawo poruszać. Niestety takie same punto w trasie 80-120 kompletnie sobie nie radzi.

Data: 2014-10-06 15:29:29
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-10-06 12:40,  *Lewis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-10-06 16:00:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Hello Mirek,

[...]

Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.

Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki
paradoks).

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-06 16:16:25
Autor: Trybun
[...]

Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru liczy się każda sekunda?, nie na próżno manewr wyprzedzania nazywany jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów. Nawet nie widzę żadnej analogii żeby porównywać możliwość szybkiego wyprzedzania na wysokim biegu do tego czy auto rusza z postoju z większym piskiem opon.

Data: 2014-10-06 14:59:11
Autor: masti
Trybun wrote:

Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru liczy się każda sekunda?,

to Ty redukujesz w trakcie wyprzedzania? Redukuje się przed manewrem i rozpędza tak by wyjechać na lewo już na
większej prędkości. Właśnie z tego biorą się problemy, że ktoś zabiera
się za wyprzedzanie ze zderzaka poprzedzającego, wyjeżdża na lewo z tą
samą prędkością co wyprzedzany a dopiero potem kombinuje.
A potem narzekanie, że 200KM nie wystarcza. A 21KM malucha wystarczało
tylko trzeba to robić z głową.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-06 17:22:42
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-06 16:59, masti pisze:
Trybun wrote:

[...]

Teraz już nie, gdy przesiadłem się z Mustanga na Vectrę (115KM) to właśnie takie redukcja był koniecznością. Teraz mam turbo diesla, nie, nie 200KM a 1,5L i 90KM, jednak już to wystarczy że nie ma potrzeby redukowania biegów na niższy. Za kapitalistyczne USA nie można go zmusić do ruszenia z piskiem opon, ale za to nie ma potrzeby redukowania na niższy bieg przy wyprzedzaniu mocne wciśnięcie  gazu na 5tce przy 100-120 nie powoduje przydławienia a skok i wyrywanie do przodu. W Vectrze odwrotnie - nawet w miarę lekkie wciśnięcie gazu przy ruszaniu powodowało pisk opon. Za to wyprzedzanie przy 100-120 wymagało długiego wkręcania na obroty.

Data: 2014-10-06 18:01:59
Autor: Axel

"Trybun"  wrote in message news:5432a435$0$3180$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Zdecydowanie redukcja - w moim aucie na piątce przy 80 mam jakieś 1500obr/min i samochód się przy tym słabo zbiera (benzyna). Oczywiście najlepiej zredukować przed wyprzedzaniem, ale w sytuacji awaryjnej szybka redukcja do trzeciego biegu i gaz do dechy zdecydowanie da lepsze wyniki niż próba rozpędzenia się na piątce.

--
Axel

Data: 2014-10-07 14:02:55
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-06 18:01, Axel pisze:

[...]

Zdecydowanie trzeba sobie kupić auto olewając jego od 0 do 100 w 8, czy mniej, sekund a wybrać takie które ma dobrą elastyczność. Tzn. wysoki moment obrotowy, najlepiej dostępny od jak najniższych obrotów.

Czy są gdzieś jakieś obliczenia ile czasu traci sie w trakcie wyprzedzania na redukcję biegu na niższy, a ile na to jaka jest strata gdy bez redukcji doda się gazu? Bo moje wrażenie jest takie że to redukcja bardziej spowalnia. - Wciśnięcie sprzęgła, redukcja z 5 na 3 przy prędkości 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta, łącznie z jakieś  3-5 sekund w łeb... Jednak gdy już się jedzie wyjątkowo słabym autem to istotnie jednym wyjściem chyba jest redukcja biegów.

Data: 2014-10-07 22:34:36
Autor: LEPEK
W dniu 2014-10-07 14:02, Trybun pisze:
[...]

Po pierwsze przy 120 km/h to redukuje się raczej na IV, nie na III.
Po drugie jeśli *twoje* wyprzedzanie *ciebie* zaskakuje, to robisz to źle.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-10-09 15:05:14
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-07 22:34, LEPEK pisze:
[...]

Cały czas była mowa o redukcji na 3jkę.

A po drugie, moje doświadczenie jako kierowcy podpowiada że jazda po drodze to nie partia wyrysowanych szachów. Sytuacja zmienia się dynamicznie. I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w którym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Ciągnie równo w każdym zakresie obrotów.

Data: 2014-10-09 21:38:14
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-09 15:05, Trybun pisze:

I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w
którym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Ciągnie równo w
każdym zakresie obrotów.

Ale jak auto ciągnie równo w całym zakresie obrotów (jak rozumiem chodzi o w miarę płaską charakterystykę momentu obrotowego w funkcji obrotów), to tym bardziej trzeba ostro redukować i cisnąć do odcięcia.

Nie będziesz musiał redukować w takim co ma stałą moc w szerokim zakresie obrotów, ale wtedy takie auto im wyższe obroty to gorzej ciągnie, bo moment obrotowy ma maksimum szybko, a potem cały czas spada.

Data: 2014-10-12 09:39:20
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-09 21:38, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Miałem na myśli równo gdy jadę na Vtce owe 100-120km/h. Jest to gdzieś tak 2500-2800 obrotów, przy dodawaniu gazu nie ma żadnej chwili słabości a tylko równe przyspieszanie.. Redukcja na trójkę spowodowałaby tylko chwilowe spowolnienie.

Data: 2014-10-06 17:44:54
Autor: Ghost

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:518909598.20141006160059@pik-net.pl.invalid...

Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.

Żarty. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120.

Data: 2014-10-06 19:17:39
Autor: Mateusz Bogusz
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz ą ? (wiarygodność !)
Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.

Ĺťarty. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120.

Ĺťartem jest III czy V bieg, bo nie rozumiem?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2014-10-06 20:44:40
Autor: Ghost

UĹźytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m0uis1$b6j$1@node1.news.atman.pl...

Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.

Ĺťarty. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120.

Ĺťartem jest III czy V bieg, bo nie rozumiem?

Ĺťartem jest kwantyfikator ogolny, Ĺźe wyjdzie bardzo podobny.

Data: 2014-10-06 20:12:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Hello Ghost,

Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
Żarty.

Niby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - to
pozostaje tylko współczuć, że nie dość, że słabe, to jeszcze diesel.

Mowa oczywiscie ciagle o 80-120.

Dokładnie tak.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-06 20:48:04
Autor: Ghost
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1424628984.20141006201231@pik-net.pl.invalid...

Hello Ghost,

[...]

Nie mam diesla, ale diesel żony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na III może tylko powąchać spaliny, i to nie za długo. Dodam, że jeżdżę szybciej od żony i zazdroszczę jej auta.

Data: 2014-10-07 00:48:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Chyba kaszlak.

i to nie za długo. Dodam, że jeżdżę szybciej od żony i zazdroszczę
jej auta.

Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się
strasznie źle jeździ...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-07 08:48:45
Autor: Ghost
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:864900729.20141007004844@pik-net.pl.invalid...

Hello Ghost,

[...]

Zgadles.

[...]

Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem.

Data: 2014-10-07 09:46:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Hello Ghost,

Tuesday, October 7, 2014, 8:48:45 AM, you wrote:

[...]

Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem.

*PLONK!*

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-08 23:06:49
Autor: janusz_k
[...]

Aż monitor zaplułem :)

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2014-10-07 14:03:39
Autor: Trybun
[...]

Twoja wiedza o dieslach jest bardzo uboga. Przesiadka z 115 konnej benzyny na 90 konnego turbodieselka był strzałem w dziesiątkę. Dodam że diesel o prawie 400 kg cięższy... To już nie te diesle które trzęsą, smrodzą itd. Pozostaje tylko dyskusyjna kwestia awaryjności, ale tu jak na razie pozostaje tylko przestać o tym gadać bo faktycznie można coś wykrakać, jak na razie wszystko gra i buczy.

Data: 2014-10-06 19:40:31
Autor: Cavallino

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5432993c$0$25084$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie - bo to słabo porównywalne jest, a mało kto będzie ciągnął na 3-ce

Data: 2014-10-06 21:35:21
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-06 19:40, Cavallino pisze:

W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)

Nie - bo to słabo porównywalne jest, a mało kto będzie ciągnął na 3-ce

Słusznie :)
Bez sensu mulić samochód na trójce, skoro do takiego przyspieszania służy dwójka :)

Data: 2014-10-06 19:57:55
Autor: Olekx
W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze:

> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
> świateł czy jak?

To jest pewna miara przyśpieszania. Ok nie jest idealna, ale na pewno nie jest zła. Np. wyraźnie czuje się (jechałem ) np. 8.0 czy 8.2 vs. 10 nie mówiąc 11 (normalna jazda a nie tylko sprint do 100).

Data: 2014-10-06 21:36:54
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Tylko jaka użyteczność wiedzy jak samochód przyspiesza na nieprawidłowym (w większości przypadków) biegu?

Data: 2014-10-07 00:55:54
Autor: Lewis
W dniu 2014-10-06 21:36, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Wiesz żeby wykorzystać pełnię mocy to i ja na 2robię 60-120 ale tu kolega chyba dupowozu szuka nie zapierdzielacza :)

Data: 2014-10-07 01:38:53
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-07 00:55, Lewis pisze:

Wiesz żeby wykorzystać pełnię mocy to i ja na 2robię 60-120 ale tu
kolega chyba dupowozu szuka nie zapierdzielacza :)

Jak pojawia się temat przyspieszania na niewłaściwym biegu, to ja zazwyczaj doradzam automat - u takich kierowców automat mniej pali, lepiej przyspiesza i mniej się psuje.

Data: 2014-10-07 11:11:04
Autor: Jacek
W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
[...]

Sam jestem ciekaw, bo próbowałem już różne auta
  i ZAWSZE wychodziło mi 2-4 sekundy więcej, niĹź w katalogu. Jakoś specjalnie nie jestem powolny, Ĺźeby zwalić tę róşnicę na powolną zmianę biegĂłw.
Jacek

Data: 2014-10-07 09:45:34
Autor: masti
Jacek wrote:

[...]

  i ZAWSZE wychodziło mi 2-4 sekundy więcej, niż w katalogu. Jakoś specjalnie nie jestem powolny, żeby zwalić tę różnicę na powolną zmianę biegów.

przecież te testy, podobnie jak przy spalaniu, są robione w warunkach
laboratoryjnych kompletnie nierzeczywistych.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-07 20:09:28
Autor: Olekx
W dniu 2014-10-07 11:45, masti pisze:
Jacek wrote:

[...]

No ale przecież jak to autobild testuje, to może
- opony: ok, mogą być rózne
- ale na pogodę mogą poczekać aż będzie sucho i pewnie tor mają z dobrym asfaltem
- W automacie S-tronic audi chyba nie ma znaczenia szybkość zmiany biegów.....

No nie?

Data: 2014-10-07 23:11:29
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-07 11:11, Jacek pisze:
[...]

biegĂłw.

Bo to nie jest takie proste.
Trzeba dobrze dobrać obroty przy których startujesz - nie spalić opony, ale i żeby nie zamulić silnika niskimi obrotami.
Do tego dobrze rozgrzany olej w skrzyni i naprawdę bezlitosna zmiana biegów z międzygazem.

Data: 2014-10-08 23:56:52
Autor: Olekx
W dniu 2014-10-07 23:11, Tomasz Pyra pisze:
[...]

No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ?

Data: 2014-10-09 00:09:31
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-08 23:56, Olekx pisze:

No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ?

Jak już działa w trybie sportowym to już pewnie nie, bo samo robi to co powinno.
Natomiast w różnych automatach trzeba robić różne sztuczki żeby samo ruszenie zrobić maksymalnie efektywnie.

Data: 2014-10-07 12:02:44
Autor: bugattieb1001
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Witajcie,

Ten post wyszedł długi ale myśle ze ciekawy :-)

Przyspieszenie 0-100 km/h to imho mało przydatny parametr dynamiki pojazdu. W głównej mierze (oprócz ch-ki zewnetrzej silnika) zalezy takze od:
- przełożenia biegów - bardzo często jest tak że 100 osiąga sie na 3 lub 4tym (ten 4ty to czasem w dostawczakach) co znacznie wydłuża czas z uwagi na szybkosc kierowcy
- przełożenia głównego - podobnie jw.
- masy auta - bawładność to największa "kotwica" przy ruszaniu,
- oporów aerodyn.

Dlatego mając powyzsze cechy lepszym parametrem jest czas rozpędzania (błednie zwany elastycznoscia...powinni za to scigac dziennikarzy! :)):
- 60 - 100 km/h,
- 80 - 120 km/h,
- 100 - 140 km/h,
- 100 - 200 km/h, lub innych przedziałach predkości,
na mozliwie najnizszych biegach poniewaz im nizszy bieg tym wieksza wartosc przełozenia co po przemnożeniu przez sprawnosc ukł. napędowego oraz stałe (dla danej skrzyni) przełożenie główne daje moment obrotowy na kołach.
To tyle teorii którą chyba nie lubicie i gardzicie.

Teraz czas na praktyke na przykładzie mojego auta :). Nie napiszę jaki to model ani marka bo to zarąbiście rzadki klasyk (2 sztuki na mobile.de, 3 sztuki na autoscout24) :) :
3.0 (benz.), 192 hp, 285 Nm, 1410 kg, automat 4-biegowy (3bieg ma przelożenie równe dokładnie 1.000) z trybem "Power"
0-60 mph (czyli do 97 km/h) wg producenta : 8.4 sec. Ile ma do 100 km/h? Naprawde mnie to nie interesuje ;-)

Prędkoście maksymalne (wg licznika) na poszczególnych biegach:
1 do 70 km/h,
2 do 132 km/h
3 do 194 km/h,
4 do ... nie miałem okazji zweryfiowac.

Do meritum:
- 60-100 km/h 3.8-4.0 sec. Żaden Diesel do 2.0 pojemności 1xTurbo mi nie podskoczy. Wyjątkiem są 2.0d BMW biturbo i nowe VW 2.0 biturbo bo mają szeroki, zakres dużego momentu obrotowego na koła

- 80-120 km/h 5.0 - 5.5 sec... dokładnie nie pamiętam.,

- 100-140 km/h 7.6 - 8.0 sec
Tutaj dla mnie jest lipa (ze względu na to ze na 3cim biegu auto nie ma juz tak duzego momentu obr na kolach...gdyby 2 bieg był do 100-105 km/h, 3ci do 145-150, to wowczas 100-140 byłoby w zakresie 6.8-7.3 sec )...choć i tak szybciej niz 2.0 TDI 170 PS w Passku B6 4Motion (9 sec 100-140)
Inne auta:
Porsche 911 Turbo S 560 KM 100-140 w 2.0- 2.2 sec...istny masakrator...niech się Megrims wypowie nt. jego 911 Turbo :-)

.... niech też inni napisza swoje pomiary swoich autek, jesli maja narzedzia....jak ktos nie ma to wystarczy stoper i 5 prób pomiarowych. Dwie skrajne odrzucamy a pozostałe trzy uśredniamy.

Podsumowując:

Czas przyspieszenia w zakresach wyższych predkości ma b. duzy wpływ na drogę i czas jaką wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania samochodów (lub szeregu pojazdów).

Pozdrawiam,
Bugatti

Data: 2014-10-07 21:08:00
Autor: Ghost

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d3b1b691-6c45-4d4d-b530-354fea76f128@googlegroups.com...

Czas przyspieszenia w zakresach wyższych predkości ma b. duzy wpływ na drogę i czas jaką wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania samochodów (lub szeregu pojazdów).

Ale to jest bardzo polska perspektywa, ta koncentracja na wyprzedzaniu. W cywilizowanych krajach dlugie trasy pokonuje sie austradami i wowczas twoj paramater decyduje o komforcie jazdy, w sensie, ze zapewnia nam szybki powrot do wyzszej predkosci, gdy cos nas chwilowo spowolnilo, bardzo sobie cenie ta ceche.

Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (w iarygodność !)