Data: 2014-10-06 10:12:23 | |
Autor: Lewis | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam siÄ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz siÄ od ĹwiateĹ do ĹwiateĹ czy jak? Nie bardziej uĹźyteczny byĹby czas 80-120 na 4 biegu? Poszukaj wykresu z hamowni tego silnika zobacz ile waĹźy samochĂłd ktĂłry chcesz kupiÄ i porĂłwnaj z obecnym i bÄdziesz wiedziaĹ czy ma to sens. -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-10-06 02:40:46 | |
Autor: WS | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu poniedziałek, 6 października 2014 10:12:23 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do świateł czy jak? Tylko jak to porownac? Juz inne przelozenia skrzyni biegow maja b.istotny wplyw na przyspieszenie np. w moim poprzednim samochodzie Astra F 1.6 16V wg instrukcji montowali 2 rodzaje skrzyn biegow (rozniace sie "tylko" przelozeniami), a roznica byla m.in. taka, ze na jednej osiagal max pradkosc na 5 biegu, na drugiej na 4.... WS |
|
Data: 2014-10-06 11:50:52 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Hello Lewis,
Monday, October 6, 2014, 10:12:23 AM, you wrote: [...] Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-06 12:40:55 | |
Autor: Lewis | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-06 11:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Lewis, Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2 można się całkiem żwawo poruszać. Niestety takie same punto w trasie 80-120 kompletnie sobie nie radzi. -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-10-06 15:29:29 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Dnia 2014-10-06 12:40, *Lewis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2014-10-06 16:00:59 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Hello Mirek,
Monday, October 6, 2014, 3:29:29 PM, you wrote: W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł doDo czego? Do ślamazarnego rozpędzania się? Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny. Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki paradoks). -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-06 16:16:25 | |
Autor: Trybun | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-06 16:00, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Mirek, Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru liczy się każda sekunda?, nie na próżno manewr wyprzedzania nazywany jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów. Nawet nie widzę żadnej analogii żeby porównywać możliwość szybkiego wyprzedzania na wysokim biegu do tego czy auto rusza z postoju z większym piskiem opon. |
|
Data: 2014-10-06 14:59:11 | |
Autor: masti | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Trybun wrote:
Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru liczy się każda sekunda?, to Ty redukujesz w trakcie wyprzedzania? Redukuje się przed manewrem i rozpędza tak by wyjechać na lewo już na większej prędkości. Właśnie z tego biorą się problemy, że ktoś zabiera się za wyprzedzanie ze zderzaka poprzedzającego, wyjeżdża na lewo z tą samą prędkością co wyprzedzany a dopiero potem kombinuje. A potem narzekanie, że 200KM nie wystarcza. A 21KM malucha wystarczało tylko trzeba to robić z głową. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-06 17:22:42 | |
Autor: Trybun | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-06 16:59, masti pisze:
Trybun wrote: Teraz już nie, gdy przesiadłem się z Mustanga na Vectrę (115KM) to właśnie takie redukcja był koniecznością. Teraz mam turbo diesla, nie, nie 200KM a 1,5L i 90KM, jednak już to wystarczy że nie ma potrzeby redukowania biegów na niższy. Za kapitalistyczne USA nie można go zmusić do ruszenia z piskiem opon, ale za to nie ma potrzeby redukowania na niższy bieg przy wyprzedzaniu mocne wciśnięcie gazu na 5tce przy 100-120 nie powoduje przydławienia a skok i wyrywanie do przodu. W Vectrze odwrotnie - nawet w miarę lekkie wciśnięcie gazu przy ruszaniu powodowało pisk opon. Za to wyprzedzanie przy 100-120 wymagało długiego wkręcania na obroty. |
|
Data: 2014-10-06 18:01:59 | |
Autor: Axel | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
"Trybun" wrote in message news:5432a435$0$3180$65785112news.neostrada.pl... W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru liczy się każda sekunda?, Zdecydowanie redukcja - w moim aucie na piątce przy 80 mam jakieś 1500obr/min i samochód się przy tym słabo zbiera (benzyna). Oczywiście najlepiej zredukować przed wyprzedzaniem, ale w sytuacji awaryjnej szybka redukcja do trzeciego biegu i gaz do dechy zdecydowanie da lepsze wyniki niż próba rozpędzenia się na piątce. -- Axel |
|
Data: 2014-10-07 14:02:55 | |
Autor: Trybun | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-06 18:01, Axel pisze:
Zdecydowanie trzeba sobie kupić auto olewając jego od 0 do 100 w 8, czy mniej, sekund a wybrać takie które ma dobrą elastyczność. Tzn. wysoki moment obrotowy, najlepiej dostępny od jak najniższych obrotów. Czy są gdzieś jakieś obliczenia ile czasu traci sie w trakcie wyprzedzania na redukcję biegu na niższy, a ile na to jaka jest strata gdy bez redukcji doda się gazu? Bo moje wrażenie jest takie że to redukcja bardziej spowalnia. - Wciśnięcie sprzęgła, redukcja z 5 na 3 przy prędkości 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta, łącznie z jakieś 3-5 sekund w łeb... Jednak gdy już się jedzie wyjątkowo słabym autem to istotnie jednym wyjściem chyba jest redukcja biegów. |
|
Data: 2014-10-07 22:34:36 | |
Autor: LEPEK | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-07 14:02, Trybun pisze:
Bo moje wrażenie jest takie że to Po pierwsze przy 120 km/h to redukuje się raczej na IV, nie na III. Po drugie jeśli *twoje* wyprzedzanie *ciebie* zaskakuje, to robisz to źle. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2014-10-09 15:05:14 | |
Autor: Trybun | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-07 22:34, LEPEK pisze:
W dniu 2014-10-07 14:02, Trybun pisze: Cały czas była mowa o redukcji na 3jkę. A po drugie, moje doświadczenie jako kierowcy podpowiada że jazda po drodze to nie partia wyrysowanych szachów. Sytuacja zmienia się dynamicznie. I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w którym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Ciągnie równo w każdym zakresie obrotów. |
|
Data: 2014-10-09 21:38:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-09 15:05, Trybun pisze:
I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w Ale jak auto ciągnie równo w całym zakresie obrotów (jak rozumiem chodzi o w miarę płaską charakterystykę momentu obrotowego w funkcji obrotów), to tym bardziej trzeba ostro redukować i cisnąć do odcięcia. Nie będziesz musiał redukować w takim co ma stałą moc w szerokim zakresie obrotów, ale wtedy takie auto im wyższe obroty to gorzej ciągnie, bo moment obrotowy ma maksimum szybko, a potem cały czas spada. |
|
Data: 2014-10-12 09:39:20 | |
Autor: Trybun | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-09 21:38, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-10-09 15:05, Trybun pisze: Miałem na myśli równo gdy jadę na Vtce owe 100-120km/h. Jest to gdzieś tak 2500-2800 obrotów, przy dodawaniu gazu nie ma żadnej chwili słabości a tylko równe przyspieszanie.. Redukcja na trójkę spowodowałaby tylko chwilowe spowolnienie. |
|
Data: 2014-10-06 17:44:54 | |
Autor: Ghost | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:518909598.20141006160059@pik-net.pl.invalid... Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a Żarty. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120. |
|
Data: 2014-10-06 19:17:39 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz Ä ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
Ten z mocnym autkiem bÄdzie siÄ rozpÄdzaĹ na V-tce a Ĺťartem jest III czy V bieg, bo nie rozumiem? -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2014-10-06 20:44:40 | |
Autor: Ghost | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
UĹźytkownik "Mateusz Bogusz" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:m0uis1$b6j$1@node1.news.atman.pl... Ten z mocnym autkiem bÄdzie siÄ rozpÄdzaĹ na V-tce a Ĺťartem jest III czy V bieg, bo nie rozumiem? Ĺťartem jest kwantyfikator ogolny, Ĺźe wyjdzie bardzo podobny. |
|
Data: 2014-10-06 20:12:31 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Hello Ghost,
Monday, October 6, 2014, 5:44:54 PM, you wrote: Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce aŻarty. Niby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - to pozostaje tylko współczuć, że nie dość, że słabe, to jeszcze diesel. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120. Dokładnie tak. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-06 20:48:04 | |
Autor: Ghost | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1424628984.20141006201231@pik-net.pl.invalid... Hello Ghost, Monday, October 6, 2014, 5:44:54 PM, you wrote: Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce aŻarty. Niby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - to Nie mam diesla, ale diesel żony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na III może tylko powąchać spaliny, i to nie za długo. Dodam, że jeżdżę szybciej od żony i zazdroszczę jej auta. |
|
Data: 2014-10-07 00:48:44 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Hello Ghost,
Monday, October 6, 2014, 8:48:04 PM, you wrote: Nie mam diesla, ale diesel żony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na IIINiby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - toTen z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce aŻarty. Chyba kaszlak. i to nie za długo. Dodam, że jeżdżę szybciej od żony i zazdroszczę Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się strasznie źle jeździ... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-07 08:48:45 | |
Autor: Ghost | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:864900729.20141007004844@pik-net.pl.invalid... Hello Ghost, Monday, October 6, 2014, 8:48:04 PM, you wrote: Nie mam diesla, ale diesel żony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na IIINiby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - toTen z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce aŻarty. Chyba kaszlak. Zgadles. i to nie za długo. Dodam, że jeżdżę szybciej od żony i zazdroszczę Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się Zgadles. Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem. |
|
Data: 2014-10-07 09:46:25 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Hello Ghost,
Tuesday, October 7, 2014, 8:48:45 AM, you wrote: [...] Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem. *PLONK!* -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-07 11:14:35 | |
Autor: Ghost | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
UĹźytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:1694121744.20141007094625@pik-net.pl.invalid... Hello Ghost, Tuesday, October 7, 2014, 8:48:45 AM, you wrote: [...] Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem. *PLONK!* Chyba kaszlakiem. |
|
Data: 2014-10-08 23:06:49 | |
Autor: janusz_k | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Aż monitor zaplułem :)Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się -- Pozdr Janusz_K |
|
Data: 2014-10-07 14:03:39 | |
Autor: Trybun | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-07 00:48, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Ghost, Twoja wiedza o dieslach jest bardzo uboga. Przesiadka z 115 konnej benzyny na 90 konnego turbodieselka był strzałem w dziesiątkę. Dodam że diesel o prawie 400 kg cięższy... To już nie te diesle które trzęsą, smrodzą itd. Pozostaje tylko dyskusyjna kwestia awaryjności, ale tu jak na razie pozostaje tylko przestać o tym gadać bo faktycznie można coś wykrakać, jak na razie wszystko gra i buczy. |
|
Data: 2014-10-06 19:40:31 | |
Autor: Cavallino | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5432993c$0$25084$65785112@news.neostrada.pl... Dnia 2014-10-06 12:40, *Lewis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Nie - bo to słabo porównywalne jest, a mało kto będzie ciągnął na 3-ce |
|
Data: 2014-10-06 21:35:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | |
W dniu 2014-10-06 19:40, Cavallino pisze:
W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :) Słusznie :) Bez sensu mulić samochód na trójce, skoro do takiego przyspieszania służy dwójka :) |
|
Data: 2014-10-06 19:57:55 | |
Autor: Olekx | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze:
> > Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz siÄ od ĹwiateĹ do > ĹwiateĹ czy jak? To jest pewna miara przyĹpieszania. Ok nie jest idealna, ale na pewno nie jest zĹa. Np. wyraĹşnie czuje siÄ (jechaĹem ) np. 8.0 czy 8.2 vs. 10 nie mĂłwiÄ c 11 (normalna jazda a nie tylko sprint do 100). |
|
Data: 2014-10-06 21:36:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze:
Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz siÄ od ĹwiateĹ do Tylko jaka uĹźytecznoĹÄ wiedzy jak samochĂłd przyspiesza na nieprawidĹowym (w wiÄkszoĹci przypadkĂłw) biegu? |
|
Data: 2014-10-07 00:55:54 | |
Autor: Lewis | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-06 21:36, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze: Wiesz Ĺźeby wykorzystaÄ peĹniÄ mocy to i ja na 2robiÄ 60-120 ale tu kolega chyba dupowozu szuka nie zapierdzielacza :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-10-07 01:38:53 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (wiarygodnoĹÄ !) | |
W dniu 2014-10-07 00:55, Lewis pisze:
Wiesz Ĺźeby wykorzystaÄ peĹniÄ mocy to i ja na 2robiÄ 60-120 ale tu Jak pojawia siÄ temat przyspieszania na niewĹaĹciwym biegu, to ja zazwyczaj doradzam automat - u takich kierowcĂłw automat mniej pali, lepiej przyspiesza i mniej siÄ psuje. |
|