Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ… ? (wiarygodność !)

Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)

Data: 2014-10-07 11:11:04
Autor: Jacek
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam siÄ™ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
W autobildzie znalazłem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
Sam jestem ciekaw, bo próbowałem już różne auta
  i ZAWSZE wychodziÅ‚o mi 2-4 sekundy wiÄ™cej, niż w katalogu. JakoÅ› specjalnie nie jestem powolny, żeby zwalić tÄ™ różnicÄ™ na powolnÄ… zmianÄ™ biegów.
Jacek

Data: 2014-10-07 09:45:34
Autor: masti
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz± ? (wiarygodno¶æ !)
Jacek wrote:

W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam siê nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli nie¼le jak na komfortow± limuzynê).
W autobildzie znalaz³em taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszed³... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchy³kê
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to ró¿nica dziwna.
Sam jestem ciekaw, bo próbowa³em ju¿ ró¿ne auta
  i ZAWSZE wychodzi³o mi 2-4 sekundy wiêcej, ni¿ w katalogu. Jako¶ specjalnie nie jestem powolny, ¿eby zwaliæ tê ró¿nicê na powoln± zmianê biegów.

przecie¿ te testy, podobnie jak przy spalaniu, s± robione w warunkach
laboratoryjnych kompletnie nierzeczywistych.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-10-07 20:09:28
Autor: Olekx
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz± ? (wiarygodno¶æ !)
W dniu 2014-10-07 11:45, masti pisze:
Jacek wrote:

W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam siê nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli nie¼le jak na komfortow± limuzynê).
W autobildzie znalaz³em taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszed³... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchy³kê
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to ró¿nica dziwna.
Sam jestem ciekaw, bo próbowa³em ju¿ ró¿ne auta
   i ZAWSZE wychodzi³o mi 2-4 sekundy wiêcej, ni¿ w katalogu. Jako¶
specjalnie nie jestem powolny, ¿eby zwaliæ tê ró¿nicê na powoln± zmianê
biegów.

przecie¿ te testy, podobnie jak przy spalaniu, s± robione w warunkach
laboratoryjnych kompletnie nierzeczywistych.



No ale przecie¿ jak to autobild testuje, to mo¿e
- opony: ok, mog± byæ rózne
- ale na pogodê mog± poczekaæ a¿ bêdzie sucho i pewnie tor maj± z dobrym asfaltem
- W automacie S-tronic audi chyba nie ma znaczenia szybko¶æ zmiany biegów.....

No nie?

Data: 2014-10-07 23:11:29
Autor: Tomasz Pyra
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
W dniu 2014-10-07 11:11, Jacek pisze:
W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam siÄ™ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
W autobildzie znalazłem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
Sam jestem ciekaw, bo próbowałem już różne auta
  i ZAWSZE wychodziÅ‚o mi 2-4 sekundy wiÄ™cej, niż w katalogu. JakoÅ›
specjalnie nie jestem powolny, żeby zwalić tę różnicę na powolną zmianę
biegów.

Bo to nie jest takie proste.
Trzeba dobrze dobrać obroty przy których startujesz - nie spalić opony, ale i żeby nie zamulić silnika niskimi obrotami.
Do tego dobrze rozgrzany olej w skrzyni i naprawdę bezlitosna zmiana biegów z międzygazem.

Data: 2014-10-08 23:56:52
Autor: Olekx
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
W dniu 2014-10-07 23:11, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-10-07 11:11, Jacek pisze:
W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
Zastanawiam siÄ™ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
W autobildzie znalazłem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-vergleich-3770583.html

Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
Sam jestem ciekaw, bo próbowałem już różne auta
  i ZAWSZE wychodziÅ‚o mi 2-4 sekundy wiÄ™cej, niż w katalogu. JakoÅ›
specjalnie nie jestem powolny, żeby zwalić tę różnicę na powolną zmianę
biegów.

Bo to nie jest takie proste.
Trzeba dobrze dobrać obroty przy których startujesz - nie spalić opony,
ale i żeby nie zamulić silnika niskimi obrotami.
Do tego dobrze rozgrzany olej w skrzyni i naprawdÄ™ bezlitosna zmiana
biegów z międzygazem.

No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ?

Data: 2014-10-09 00:09:31
Autor: Tomasz Pyra
Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
W dniu 2014-10-08 23:56, Olekx pisze:

No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ?

Jak już działa w trybie sportowym to już pewnie nie, bo samo robi to co powinno.
Natomiast w różnych automatach trzeba robić różne sztuczki żeby samo ruszenie zrobić maksymalnie efektywnie.

Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona