Darowizna

Data: 2014-03-24 12:41:27
Autor: Radomir
Darowizna
Witam

31 grudnia zeszłego roku przekazałem darowiznę na cel charytatywny wskazany na stronie Caritas Polska. Mój przelew nie szedł jednak na konto Caritas, lecz do ECARD. Na przelewie mam podanego tegoż odbiorcę, natomiast w tytule operacji jest napisane "OPŁATA PRZEZ MTRANSFER DLA CARITAS POLSKA NR ZAM" i dalej jakiś tam nr operacji. Na przelewie jako data księgowania i data operacji podany jest 31 grudnia 2013.

Natomiast z Caritas Polska otrzymałem list z podziękowaniem zawierający informację, że otrzymała ona (Caritas Polska) tę kwotę dn. 3 stycznia br.

Czy przekazaną w ten sposób darowiznę można w ogóle odliczyć od podatku dochodowego? Jeśli tak, to czy odliczenie przysługuje w PIT za rok 2013, czy w PIT za rok 2014?

Pzdr
RK

Data: 2014-03-24 22:46:34
Autor: Bogdan
Darowizna
Użytkownik "Radomir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lgp5la$jfn$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Dowodem darowizny jest potwierdzenie bankowego przelewu a nie list dziękczynny obdarowanego.

Bogdan

Data: 2014-03-24 23:45:41
Autor: Liwiusz
Darowizna
W dniu 2014-03-24 22:46, Bogdan pisze:
Dowodem darowizny jest potwierdzenie bankowego przelewu

Na rzecz...?

--
Liwiusz

Data: 2014-03-25 04:03:07
Autor: animka
Darowizna
W dniu 2014-03-24 23:45, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-03-24 22:46, Bogdan pisze:
Dowodem darowizny jest potwierdzenie bankowego przelewu

Na rzecz...?

Jest też specjalny druk, który trzeba wypełnić. Oryginał do obdarowanego, kopię trzymać w domu.

--
animka

Data: 2014-03-25 15:55:41
Autor: Tomasz Chmielewski
Darowizna
On Tue, 25 Mar 2014 04:03:07 +0100
animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:

> Na rzecz...?

Jest też specjalny druk, który trzeba wypełnić. Oryginał do obdarowanego, kopię trzymać w domu.

Internety wylaczyli, i do banku wypelniac druczki trzeba teraz latac?
O_o

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org