Darowizna - czy i jak należało ją zgłosić, co dalej?

Data: 2011-04-19 09:54:27
Autor: Krzysztof Jodłowski
Darowizna - czy i jak należało ją zgłosić, co dalej?
    Prosiłbym o pomoc i informację, jak te kwoty się właściwie liczy i
czy sprawa wymaga jakiegoś wyjaśnienia??

Kiedyś miły pan urzędnik zaprosił mnie z żoną na wyjaśnienie skąd się wzięły pieniądze na określony cel. Grzecznie wytłumaczyłem (w formie oświadczenia na kartce), że z wesela, darowizn i oszczędności własnych - szczegółowo mu wyliczając zgodnie z maksymalnymi stawkami jakie można było od kogoś otrzymać bez podatku. Uśmiechnął się i tyle. Ale sytuacja była wtedy jakby odwrotna (czyli darowizny weselne były tłumaczeniem a nie przyczyną tłumaczenia), no i nie było przelewów na konto.

PS Młody zaczął się niepokoić, bo nie dostał zwrotu podatku z US. Czy
może mieć to jakiś związek?

Nie, bo najpierw dostał by wezwanie z US do wyjaśnienia w sprawie darowizn.

--
Krzysztof

Darowizna - czy i jak należało ją zgłosić, co dalej?