Darowizna na wspólny rachunek bankowy darczyńcy i obdarowanego

Data: 2013-04-22 02:51:52
Autor: marroccki
Darowizna na wspólny rachunek bankowy darczyńcy i obdarowanego
Chodzi mi konkretnie o sprawę opisaną w tym artykule:
http://podatki.wp.pl/kat,70486,title,NSA-obdarowany-sam-moze-wplacic-sobie-darowizne-na-konto,wid,15503468,wiadomosc.html n

Jeżeli jest taka sytuacja:
Darczyńca ma dwa rachunki bankowe: firmowy i prywatny.
Obdarowany ma jeden rachunek (prywatny), ale jest to ten sam rachunek co rachunek prywatny darczyńcy. Po prostu darczyńca i obdarowany mają wspólny rachunek bankowy.

Przelew z (firmowego) rachunku darczyńcy na (prywatny) rachunek obdarowanego (wspólny dla darczyńcy i obdarowanego) NIE może być chyba w żaden sposób posądzony o obdarowanie samego siebie? No bo przecież przelew jest z konta darczyńcy, a to że pieniądze są przelewane na wspólnego konto darczyńcy i obdarowanego nie ma chyba nic do rzeczy?

Dodam (chociaż nie wiem, czy w tym kontekście ma to jakieś znaczenie), że darczyńca i obdarowany są braćmi.

Darowizna na wspólny rachunek bankowy darczyńcy i obdarowanego