Darowizna od rodzic贸w, zakup mieszkania

Data: 2011-05-08 06:14:42
Autor: Przemolo
Darowizna od rodzic贸w, zakup mieszkania
A jak sprawa wygl膮da w przypadku po偶yczki? Ta r贸wnie偶 jest zwolniona od opodatkowania je艣li to matka po偶ycza c贸rce (nie zi臋ciowi!) np. t膮 kwot臋 100 ty艣 z艂. Czy c贸rka musi jeszcze formalnie wykona膰 jak膮艣 czynno艣膰 prawn膮, aby wykorzysta膰 po偶yczone pieni膮dze na kupno wraz z m臋偶em mieszkania?

Data: 2011-05-08 15:54:44
Autor: witek
On 5/7/2011 11:14 PM, Przemolo wrote:
[...]

jest w ustawie o podatku od czynnosci cwyilnoprawnych.
zdaje sie zgloszenie musi byc w ciagu 14 dni, zeby zalapac sie na zwolnienie od podatku.

co do wykorzystania, nei powinno byc problemu.

Data: 2011-05-09 07:03:43
Autor: Przemolo
W dniu 2011-05-08 22:54, witek pisze:

jest w ustawie o podatku od czynnosci cwyilnoprawnych.
zdaje sie zgloszenie musi byc w ciagu 14 dni, zeby zalapac sie na
zwolnienie od podatku.

Tak, to jest czytelne i mo偶na poczyta膰 o warunkach tej nieopodatkowanej darowizny.

co do wykorzystania, nei powinno byc problemu.

No co do tego osobi艣cie mam w艂a艣nie w膮tpliwo艣膰 - tak jak napisa艂em na pocz膮tku, niech b臋dzie tak, 偶e np. ma艂偶onkowie maj膮 jak膮艣 tam kwot臋 wsp贸lnych oszcz臋dno艣ci - np. 100ty艣 z艂.
Do tego m膮偶 dostaje po偶yczk臋 od swoich rodzic贸w 50ty艣 (偶eby nie p艂aci膰 podatku zg艂asza wszystko odpowiednio do US, a kwota trafia na jego konto przelewem), tak samo 偶ona dostaje od swoich rodzic贸w np. 50ty艣 w po偶yczce i dodatkowo np. 50ty艣 jako darowizn臋 (kt贸r膮 te偶 dostaje na konto i zg艂asza do US) - najbardziej w艂a艣nie zastanawia mnie czy mog膮 z tych pieni臋dzy kupi膰 wsp贸lnie (jako wsp贸lno艣膰 maj膮tkowa) owe mieszkanie? US nie przyczepi si臋 do niczego?
Zastanawia艂em si臋 czy nie trzeba tu jeszcze jakich艣 dodatkowych rozszerze艅 wsp贸lno艣ci maj膮tkowej przed notariuszem spisywa膰.

Data: 2011-05-09 08:32:42
Autor: witek
On 5/9/2011 12:03 AM, Przemolo wrote:
[...]

pozyczka nie jest dochodem i trzeba ja oddac wiec w ogole nie ma mowy o jakimkolwiek majatku wspolnym czy oddzielnym

pamietaj, ze xxx lat US poprosi o udokumentowanie zwrotu tej pozyczki.
jak sie nie doprosi do przekwalifikuje to jako darowizne i wowczas dokopie podatek od darowizny.
wiec zbierac papierki, szczegolnie umowe pozyczki i dokumentowac zwrot kasy.

prosciej jest dopytac sie u doradcy podatkowego co zrobic, zeby us nie przyczepil sie do darowizn niz kombinowac jak kon po dgore z pozyczkami.

Darowizna od rodzic贸w, zakup mieszkania