Darowizna / odsprzedaz zadluzonej nieruchomosci

Data: 2009-10-29 09:41:07
Autor: RK
Darowizna / odsprzedaz zadluzonej nieruchomosci
Dzień dobry, witam wszystkich i proszę o pomoc.

Jestem współwłaścicielem nieruchomości: działki o udziale ok. 3/5 oraz
domu (właścicielem całego piętra i piwnicy w 1/2). Pozostała część
domu należy do drugiego współwłaściciela.

Moja współwłasność obciążona jest pożyczką hipoteczną.

Chciałbym dokonać darowizny lub sprzedaży części nieruchomości mojej
siostrze (około 1/2). W jaki sposób mogę to wykonać, tak aby nie
przejęła ona zadłużenia? Czy jest to w ogóle możliwe? Czy powinienem
zobowiązać się oddzielnym dokumentem do spłacenia zadłużenia? Proszę o
wszelkie cenne informacje jakie możecie mi udzielić.

Dzieki, pzdr.
RK

Data: 2009-10-29 09:53:23
Autor: spp
RK pisze:

[...]

To temat na rozmowę wyłącznie z wierzycielem.

--
spp

Data: 2009-10-29 10:31:23
Autor: kuba
RK pisze:
[...]

Jeżeli nieruchomość jest obciążona hipoteką, wierzyciel może dochodzić z niej zaspokojenia niezależnie od tego, czyją stała się własnością.

Fakt zbycia nieruchomości Twojej siostrze nie spowoduje przejęcia przez nią zadłużenia.

W przypadku sprzedaży będziesz wobec siostry odpowiedzialny, jeżeli zabiorą jej nieruchomość egzekwując Twoje zadłużenie, przy darowiźnie taka odpowiedzialność nie powstanie.

Odpowiedzialność przy sprzedaży można wyłączyć w umowie. Dzieje się tak szczególnie w przypadkach, gdy z powodu wady prawnej rzeczy obniżona zostaje jej cena.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-29 14:33:14
Autor: Robert Krassowski. Alkortrade
Użytkownik "kuba" <pan_dziendobry@o2.pl> RK pisze:
[...]

Czy z punktu widzenia wierzyciela, a konkretnie banku, nie bedzie zadnych problemow? Czy nie nastapi np. zadanie splacenia czesci zadluznia?

Fakt zbycia nieruchomości Twojej siostrze nie spowoduje przejęcia przez nią zadłużenia.

I to jest najlepsza wiadomosc w tej sytuacji

W przypadku sprzedaży będziesz wobec siostry odpowiedzialny, jeżeli zabiorą jej nieruchomość egzekwując Twoje zadłużenie, przy darowiźnie taka odpowiedzialność nie powstanie.

W jakim sensie odpowiedzialny?

Odpowiedzialność przy sprzedaży można wyłączyć w umowie. Dzieje się tak szczególnie w przypadkach, gdy z powodu wady prawnej rzeczy obniżona zostaje jej cena.

Sprzedaż / darowizna / wspolwlasnosc - bedzie to wymagalo wpisow w KW. Czy nie bedzie problemow? Czy nie zrobi ich bank?

Dzieki!
RK

Data: 2009-10-30 12:13:26
Autor: kuba
Robert Krassowski. Alkortrade <spam@alkortrade.biz> napisał(a):
Czy z punktu widzenia wierzyciela, a konkretnie banku, nie bedzie zadnych problemow? Czy nie nastapi np. zadanie splacenia czesci zadluznia?

Nie wiem, banki mogą robić różne dziwne problemy, ale z punktu widzenia prawa
wszelkie postanowienia umów ograniczające możliwość rozporządzania
nieruchomością obciążoną hipoteką są nieważne.

> W przypadku sprzedaży będziesz wobec siostry odpowiedzialny, jeżeli > zabiorą jej nieruchomość egzekwując Twoje zadłużenie, przy darowiźnie taka > odpowiedzialność nie powstanie.

W jakim sensie odpowiedzialny?

Odpowiedzialność za wady prawne rzeczy sprzedanej - 572(1) i następne Kodeksu
cywilnego. Zwróć uwagę w szczególności na art. 575.

Sprzedaż / darowizna / wspolwlasnosc - bedzie to wymagalo wpisow w KW. Czy nie bedzie problemow? Czy nie zrobi ich bank?

W przypadku jeśli będziemy mieli do czynienia z ważną umową sąd
wieczystoksięgowy dokona wpisu. Bank nie ma nic do gadania.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-10-30 13:59:57
Autor: Robert Krassowski. Alkortrade
Darowizna / odsprzedaz zadluzonej nieruchomosci
Dziękuję za wszelkei wyjaśnienia!
Pzdr
RK

Data: 2009-10-31 10:53:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 29 Oct 2009, Robert Krassowski. Alkortrade wrote:

Użytkownik "kuba" <pan_dziendobry@o2.pl> RK pisze:

Fakt zbycia nieruchomości Twojej siostrze nie spowoduje przejęcia przez nią zadłużenia.

I to jest najlepsza wiadomosc w tej sytuacji

  Nie wiem, czy prawidłowo interpretujesz powyższy tekst.
  Ale oznacza on tyle i *tylko* tyle, że bank nie będzie mógł przyjść do
Twojej siostry po pieniądze.
  Ale jak czegoś-tam nie spłacisz, to będzie mógł przyjść po dom.
  Dług (pieniężny) jest na *osobę* - Ciebie, więc się nie przeniesie.
  Ale *zabezpieczenie* jest na *nieruchomość*, a nie na osobę, więc
w razie czego zabierze się (nieruchomość) aktualnemu właścicielowi.
  Propozycja, że zamiast domu dostaną pieniądze, będzie do rozważenia :|

W przypadku sprzedaży będziesz wobec siostry odpowiedzialny, jeżeli zabiorą jej nieruchomość egzekwując Twoje zadłużenie, przy darowiźnie taka odpowiedzialność nie powstanie.

W jakim sensie odpowiedzialny?

  Jak jej zabiorą dom, będziesz zobowiązany jej zapłacić równowartość
(minus to, co bank zwróci z pozostałości po zlicytowaniu i potrąceniu
kosztów oczywiscie).

pzdr, Gotfryd

Darowizna / odsprzedaz zadluzonej nieruchomosci