Darowizna wykupionego mieszkania komunalnego.

Data: 2010-10-19 20:39:28
Autor: Nemo
Darowizna wykupionego mieszkania komunalnego.
Po ¶mierci ojca macocha wykupi³a za ¶rodki pochodz±ce z maj±tku wspólnego mieszkanie komunalne od Gminy Kraków. W protokole jest wpis,¿e gmina bêdzie ¿±daæ zwrotu zwaloryzowanej bonifikaty w przypadku zbycia lokalu przed up³ywem piêciu lat od dnia nabycia.Powy¿sze nie dotyczy je¿eli zbycie jest na rzecz osoby bliskiej w rozumieniu art.4pkt.13 ustawy o gospodarce nieruchomo¶ciami. Macocha chce mieszkanie przekazaæ aktem darowizny dla mnie. Czy utraci prawo do bonifikaty?  Czy ja jako pasierb jestem osob± blisk±?

Ryszard

Data: 2010-10-19 13:53:29
Autor: witek
Darowizna wykupionego mieszkania komunalnego.
On 10/19/2010 1:39 PM, Nemo wrote:
Po śmierci ojca macocha wykupiła za środki pochodzące z majątku wspólnego
mieszkanie komunalne od Gminy Kraków. W protokole jest wpis,że gmina będzie
żądać zwrotu zwaloryzowanej bonifikaty w przypadku zbycia lokalu przed
upływem pięciu lat od dnia nabycia.Powyższe nie dotyczy jeżeli zbycie jest
na rzecz osoby bliskiej w rozumieniu art.4pkt.13 ustawy o gospodarce
nieruchomościami. Macocha chce mieszkanie przekazać aktem darowizny dla
mnie. Czy utraci prawo do bonifikaty?  Czy ja jako pasierb jestem osobÄ…
bliskÄ…?

art 4. pkt 13

13) osobie bliskiej – należy przez to rozumieć zstępnych, wstępnych, rodzeństwo,
dzieci rodzeństwa, małżonka, osoby przysposabiające i przysposobione
oraz osobę, która pozostaje ze zbywcą faktycznie we wspólnym pożyciu;

hmm, gdzie tu pasierb? nie widzÄ™.
chyba, że mówimy o przysposobieniu, ale nie wspomniałeś.

Data: 2010-10-19 20:54:49
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-10-19 20:53, witek pisze:
[...]

A dziecko małżonka?

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-19 14:27:40
Autor: witek
On 10/19/2010 1:54 PM, SQLwiel wrote:
[...]

tez sie nad tym zatrzymałem
czy chodzi o dzieci (rodzeństwa, małżonka)
czy chodzi o (dzieci rodzeństwa), małżonka.

a ponieważ małżonek nie był wymieniony nigdzie indziej, wiec założyłem wersję drugą.

zreszta to wynika z konstrukcji zdania

jeśli mowa o:
[...]
13) osbie bliskiej - należy przez to rozumieć [...] małżonka...

z tego wynika, że dzieci małżonka nie są osobami bliskimi w rozumieniu tej ustawy.

odwrotnie myśląc, jeśli to byłyby (dzieci małżonka), to małżonek nie byłby osobą bliską bo z niczego innego to nie wynika, co byłoby bez sensu.

niech mnie ktoś poprawi jeśli sie mylę.

Data: 2010-10-21 20:08:39
Autor: Nemo
Darowizna wykupionego mieszkania komunalnego.

U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:i9kpau$o0k$2inews.gazeta.pl...
[...]

13) osobie bliskiej - nale¿y przez to rozumieæ zstêpnych, wstêpnych, rodzeñstwo,
dzieci rodzeñstwa, ma³¿onka, osoby przysposabiaj±ce i przysposobione
oraz osobê, która pozostaje ze zbywc± faktycznie we wspólnym po¿yciu;

hmm, gdzie tu pasierb? nie widzê.
chyba, ¿e mówimy o przysposobieniu, ale nie wspomnia³e¶.

Przysposobienie nie wystêpuje.
Prawo spadkowe jak i podatkowe uznaje natomiast  pasierba za równowa¿nego synowi a macochê za matkê.

Data: 2010-10-21 14:33:46
Autor: witek
On 10/21/2010 1:08 PM, Nemo wrote:
[...]

prawo spadkowe czy podatkowe zostanie zastosowane do niego,
a prawo o gospodarce nieruchomo¶ciami i zawarta umowa do niej.

a w umowie wyraznie zapisano jakie prawo jest stosowane do zdefiniowania osoby bliskiej.
to, ze gdzie indziej jest inaczej to zaden argument.

Darowizna wykupionego mieszkania komunalnego.