Darwin nagrodzil w sopocie

Data: 2011-06-03 10:49:58
Autor: cbnet
Darwin nagrodzil w sopocie
No i pewnie zaraz fani jednośladów przywołają przykłady wyroków
sądowych dla kierowców parkujących auta na drodze, po której
poruszają się motocykliści...

--
CB

http://kontakt24.tvn.pl/temat,jechal-na-jednym-kole-uderzyl-w-trzy-samochody-zmarl-w-szpitalu,110993.html

Data: 2011-06-03 11:09:27
Autor: Don Pedro
Darwin nagrodzil w sopocie
W dniu 2011-06-03 10:49, cbnet pisze:
No i pewnie zaraz fani jednośladów przywołają przykłady wyroków
sądowych dla kierowców parkujących auta na drodze, po której
poruszają się motocykliści...

Wiesz, jeżdżę samochodem i motocyklem od wielu lat i doskonale rozumiem obie strony, każda ma trochę racji. Identyczna sytuacja jest pomiędzy żaglówkami i motorówkami, czy narciarzami i snowboardzistami. Ale w temacie - jak spojrzałem na zdjęcia z linka to faktycznie musiał być wyjątkowy debil, żeby na takiej drodze dawać na koło.

Pozdr
DP

Data: 2011-06-03 02:14:08
Autor: grzech
Darwin nagrodzil w sopocie
Jak z oc w takim wypadku? W³a¶ciciele tych aut maj± szansê na
odszkodowanie z oc sprawcy? (zak³adam, ¿e mia³)

grzech
nyska

Data: 2011-06-03 11:16:01
Autor: Cavallino
Darwin nagrodzil w sopocie
U¿ytkownik "grzech" <zulusik25@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:e9bcb3ed-c703-4c70-b947-ab0e613420d8c41g2000yqm.googlegroups.com...
Jak z oc w takim wypadku? W³a¶ciciele tych aut maj± szansê na
odszkodowanie z oc sprawcy? (zak³adam, ¿e mia³)

A czemu mieliby nie mieæ?

Data: 2011-06-03 11:24:42
Autor: K
Darwin nagrodzil w sopocie
W dniu 03-06-2011 11:16, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "grzech" <zulusik25@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci
Jak z oc w takim wypadku? W³a¶ciciele tych aut maj± szansê na
odszkodowanie z oc sprawcy? (zak³adam, ¿e mia³)

A czemu mieliby nie mieæ?

a jak jest z OC?
dziala np w przypadku gdy sprawca nie mial uprawnien?
gdy OC posiadalo jakis zapis o tym, ze nie przewiduje innych kierujacych niz wlasciciel?
gdy byl np pod wplywem?
gdy wystapil dowolny mix powyzszych?

jest to pytanie o OC, po za tematem watku. oswiadczam niniejszym ze sie nie masturbuje podczas jakichkolwiek dywagacji ;]

Data: 2011-06-03 11:30:06
Autor: J.F.
Darwin nagrodzil w sopocie
U¿ytkownik "K" <bpr@sejm.gov.pl> napisa³ w
[...]

Zapisy w OC sa ustawowe.

A tu ... dziala - poszkodowani dostana odszkodowanie, i nie dziala - kierowca/wlasciciel bedzie musial ubezpieczycielowi to odszkodowanie zwrocic (regres).

J.

Data: 2011-06-03 12:40:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Darwin nagrodzil w sopocie
Hello J.F.,

Friday, June 3, 2011, 11:30:06 AM, you wrote:

[...]

Trup raczej niczego nie zwróci...

--
Best regards,

Data: 2011-06-03 12:50:51
Autor: Cavallino
Darwin nagrodzil w sopocie
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

A tu ... dziala - poszkodowani dostana odszkodowanie, i nie
dziala - kierowca/wlasciciel bedzie musial ubezpieczycielowi to
odszkodowanie zwrocic (regres).

Trup raczej niczego nie zwróci...

Ale jego spadkobiercy ju¿ mog±.
Choæby po sprzeda¿y resztek motoru.

Data: 2011-06-03 12:55:55
Autor: J.F.
Darwin nagrodzil w sopocie
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w
[...]

Resztki pewnie niewiele warte ... ale kto biegly w prawie cywilnym - ma niezbywalne prawo do zachowku po rodzicach, czy jesli zmarl przed nimi, to z regresu w przyszlosci nici?

J.

Data: 2011-06-03 13:02:50
Autor: Cavallino
Darwin nagrodzil w sopocie
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:isaejp$ugj$1news.onet.pl...
[...]

Oczywi¶cie ¿e nici.

Data: 2011-06-04 00:20:09
Autor: Gotfryd Smolik news
Darwin nagrodzil w sopocie
On Fri, 3 Jun 2011, Cavallino wrote:

[...]

  Dziedziczenie przez dzieci "p.o. rodzica" jest rozdzielne od
dziedziczenia po tym rodzicu?
(nie wiem, pytam bo nigdy nie wnika³em)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-04 00:46:19
Autor: Cavallino
Darwin nagrodzil w sopocie
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1106040019000.7048quad...
[...]

Nie bardzo zrozumia³em o co pytasz.
W ka¿dym razie dziedziczy siê w chwili ¶mierci spadkodawcy, wiêc si³± rzeczy je¶li potencjalny spadkobierca zmar³ wcze¶niej, to nie mo¿e dziedziczyæ w momencie pó¼niejszej ¶mierci spadkodawcy.

Je¶li zmar³y mia³ dzieci, to oczywi¶cie one bêd± dziedziczy³y po dziadkach, w chwili ich ¶mierci.
I ma siê to nijak do dziedziczenia po zmar³ym rodzicu, spadek po którym mog± po prostu odrzuciæ.

Data: 2011-06-11 09:32:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Darwin nagrodzil w sopocie
On Sat, 4 Jun 2011, Cavallino wrote:

Je¶li zmar³y mia³ dzieci, to oczywi¶cie one bêd± dziedziczy³y po dziadkach,
w chwili ich ¶mierci.
I ma siê to nijak do dziedziczenia po zmar³ym rodzicu, spadek po którym mog± po prostu odrzuciæ.

  Tak, o to pyta³em - wcze¶nie widaæ by³o ;) i jako¶ tak sobie nie
pouk³ada³em tez. Thx.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 12:58:37
Autor: Andrzej £awa
Darwin nagrodzil w sopocie

A tu ... dziala - poszkodowani dostana odszkodowanie, i nie dziala - kierowca/wlasciciel bedzie musial ubezpieczycielowi to odszkodowanie zwrocic (regres).

Trup raczej niczego nie zwróci...

Zwróci, zwróci. Za po¶rednictwem spadkobierców.

Data: 2011-06-03 14:19:31
Autor: Jakub Witkowski
Darwin nagrodzil w sopocie
W dniu 2011-06-03 12:58, Andrzej £awa pisze:

[...]

Jako 22-latek zapewne nic nie posiada³.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2011-06-03 14:36:33
Autor: Borys Pogore³o
Darwin nagrodzil w sopocie
Dnia Fri, 03 Jun 2011 14:19:31 +0200, Jakub Witkowski napisa³(a):

Trup raczej niczego nie zwróci...

Zwróci, zwróci. Za po¶rednictwem spadkobierców.

Jako 22-latek zapewne nic nie posiada³.

 IMO przed ¶mierci± wygenerowa³ spory d³ug, podlegaj±cy dziedziczeniu. Da
siê obroniæ tak± tezê?

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-06-03 14:42:20
Autor: Cavallino
Darwin nagrodzil w sopocie
U¿ytkownik "Borys Pogore³o" <borys@pl.edu.leszno> napisa³ w wiadomo¶ci news:1grpscs8gvg1y$.ocfu3a5yswfk.dlg40tude.net...
[...]

Oczywi¶cie.
Ale dziedziczeniu bêdzie podlega³ tylko wtedy, gdy ktokolwiek ten spadek zechce.

Data: 2011-06-03 14:49:31
Autor: Jakub Witkowski
Darwin nagrodzil w sopocie
W dniu 2011-06-03 14:36, Borys Pogore³o pisze:
[...]

Dziedziczenie nie jest obowi±zkowe :)

Data: 2011-06-03 15:09:49
Autor: Borys Pogore³o
Darwin nagrodzil w sopocie
Dnia Fri, 03 Jun 2011 14:49:31 +0200, Jakub Witkowski napisa³(a):

  IMO przed ¶mierci± wygenerowa³ spory d³ug, podlegaj±cy dziedziczeniu. Da
siê obroniæ tak± tezê?

Dziedziczenie nie jest obowi±zkowe :)

 Oczywi¶cie, ale odrzucenie spadku przerzuca tê przyjemno¶æ na kolejnego w
kolejce. Kto¶ w koñcu siê mo¿e zagapiæ albo trafi na nieletnich.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-06-03 06:27:07
Autor: Marcin Kiciñski
Darwin nagrodzil w sopocie
On 3 Cze, 15:09, Borys Pogore³o <bo...@pl.edu.leszno> wrote:

> Dziedziczenie nie jest obowi zkowe :)

Ale jest, ¿e tak powiem, defaultowe ;)

 Oczywi cie, ale odrzucenie spadku przerzuca t przyjemno na kolejnego w
kolejce. Kto w ko cu si mo e zagapi albo trafi na nieletnich.

Zamiast odrzucaæ mog± przyj±æ "z dobrodziejstwem inwentarza", co
przerwie durny ³añcuszek dziedziczenia d³ugu.
Tyle ¿e maj± na to pó³ roku od dowiedzenia siê o ¶mierci spadkodawcy,
o czym pogr±¿ona w bólu rodzina nie zawsze wie/pamiêta/jest
poinformowana.

Pozdrawiam
Marcin Kiciñski

Data: 2011-06-03 15:45:14
Autor: radekp@konto.pl
Darwin nagrodzil w sopocie
Fri, 03 Jun 2011 14:19:31 +0200, w <isajgj$j1v$2@news2.ipartners.pl>, Jakub
Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa³(-a):

> Zwróci, zwróci. Za po¶rednictwem spadkobierców.

Jako 22-latek zapewne nic nie posiada³.

Móg³ co¶ od³o¿yæ w 2. filarze.
Je¿eli OC by³o w tym samym zak³adzie, to sprawa dla TU bêdzie prosta.

Data: 2011-06-03 11:32:31
Autor: Cavallino
Darwin nagrodzil w sopocie
U¿ytkownik "K" <bpr@sejm.gov.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:isa98s$sgn$1inews.gazeta.pl...
[...]

OC jest uregulowane ustawowo i ¿aden ubezpieczyciel nie mo¿e sobie sam dodawaæ ¿adnych dodatkowych wy³±czeñ.
W przypadku gdy kieruj±cy nabroi³, OC ma regres do niego, ale dzia³a.

Data: 2011-06-03 12:58:26
Autor: J.F.
Darwin nagrodzil w sopocie
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³
OC jest uregulowane ustawowo i ¿aden ubezpieczyciel nie mo¿e sobie sam dodawaæ ¿adnych dodatkowych wy³±czeñ.

Aczkolwiek drobne pole nieuregulowane jest.
Zadeklarujesz ze mlode osoby nie beda samochodem jezdzily, a potem wypadek spowoduje wlasnie mlodziak - trzeba doplacic do skladki, czy ubezpieczyciel ma prawo do regresu na odpowiedni procent odszkodowania ?

J.

Data: 2011-06-03 13:02:03
Autor: Andrzej £awa
Darwin nagrodzil w sopocie
W dniu 03.06.2011 12:58, J.F. pisze:
[...]

To ju¿ nie jest zmartwienie poszkodowanego.

Data: 2011-06-03 14:17:04
Autor: J.F.
Darwin nagrodzil w sopocie
U¿ytkownik "Andrzej £awa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
[...]

Ale jak najbardziej zmartwienie ubezpieczonego :-)

J.

Data: 2011-06-03 12:28:58
Autor: Andrzej £awa
Darwin nagrodzil w sopocie
W dniu 03.06.2011 11:24, K pisze:

[...]

Jezuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!

Ile¿ mo¿na? Literki w umowach i przepisach za trudne?

Jest polisa OC "na poje¼dzie" - ubezpieczyciel p³aci. Potem _mo¿e_
wyst±piæ o zwrot tego co zap³aci³ je¶li siê np. oka¿e, ¿e sprawca by³
nawalony/nie mia³ uprawnieñ.

Data: 2011-06-03 12:22:32
Autor: cbnet
Darwin nagrodzil w sopocie
A wiesz, a ja spotykam NORMALNYCH motocyklistów, którzy
jeżdżą po drogach NORMALNIE.

Problem polega na tym, że ZAWSZE mnie ktoś taki zaskakuje
swojÄ… NORMALNOÅšCIÄ„.
Podkreślam: ZAWSZE.

Po prostu jak widzę motocykl "na horyzoncie" to już z daleka
zakładam, że pomyka nim Debil...
i wiesz, na co najmniej 90% trafiam w ten sposób w 10-kę...
a już zwłaszcza niejako ostatnio.

No ale czasem, wyjątkowo fakt, że zdarza mi się ~pomyłka,
bo jakiÅ› jeden (na 20? 30?) motocyklista _nieoczekiwanie_
zachowuje sie na drodze NORMALNIE.
Zawsze mnie to zaskakuje.
Zawsze.

--
CB

Data: 2011-06-03 13:46:47
Autor: Don Pedro
Darwin nagrodzil w sopocie
W dniu 2011-06-03 12:22, cbnet pisze:
A wiesz, a ja spotykam NORMALNYCH motocyklistów, którzy
(...)

Też uważam, że jest wielu motocyklistów wariatów. Nie zgodzę się tylko z proporcjami, które podajesz. To niestety już tak jest, że niewielki odsetek skrajnych zachowań w danej grupie zawsze rzutuje na postrzeganie całej grupy jako takiej. Normalnie jeżdżących się po prostu nie zauważa. Podejrzewam, że gdybym nie jeździł również motocyklem to odbierał bym te proporcje tak, jak Ty.

BTW: Nie musisz _podkreślać_ itp., żeby do normalnego czytelnika trafiło. Do nienormalnego i tak nie trafi.

Pozdr
DP

Data: 2011-06-03 14:04:47
Autor: KJ Siła Słów
Darwin nagrodzil w sopocie
W dniu 2011-06-03 13:46, Don Pedro pisze:
W dniu 2011-06-03 12:22, cbnet pisze:
A wiesz, a ja spotykam NORMALNYCH motocyklistów, którzy

Tez ich spotykam, ale sa nietrwali.
Znaczy strasznie szybko mi znikaja w lusterkach.

Też uważam, że jest wielu motocyklistów wariatów.

Wariaci to Ci co jada szybciej od Ciebie.
Ci co jada wolniej to leszcze.
Normalni to Ci co jada rowno z Toba - czyli przewaznie tylko Ty.
:-)

I dokladnie tak dziala skala oceny 99% kierowcow, niewazne czym akurat kieruja.

Nie zgodzÄ™ siÄ™ tylko z
proporcjami, które podajesz. To niestety już tak jest, że niewielki
odsetek skrajnych zachowań w danej grupie zawsze rzutuje na postrzeganie
całej grupy jako takiej.

Jesli chodzi o Wawe to absolutnie sie nie zgodze. Postrzeganie motocykli przez ogol (powiedzmy 99%) kierowcow samochodow jest pozytywne, conajmniej na poziomie zachowan na drodze.
Cale to "rzutowanie" to robia media.
I paru genitalnie odfiletowanych na tej liscie.

KJ

Data: 2011-06-03 14:24:04
Autor: Jakub Witkowski
Darwin nagrodzil w sopocie
[...]

Chcesz pouczać cbnet jak ma używać newsów? Do niego "i tak nie trafi".

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-06-03 17:19:51
Autor: cbnet
Darwin nagrodzil w sopocie
Mniemam, że Walduś G. cię przysłał w zastępstwie.

BTW musisz być bardziej bezkompromisowy, bo cię wyp*li
ze stanowiska ten troglodyta. ;)

--
CB

Data: 2011-06-03 17:15:55
Autor: cbnet
Darwin nagrodzil w sopocie
Być może zatem granice dla normalności masz tu przesunięte.

Moja opinia jest oparta na prostej ocenie:
motocyklista jedzie normalnie == bezpiecznie, zwracajÄ…c uwagÄ™
na innych i sytuację na drodze, nie szarżuje, nie przeciska się,
nie wyprzedza na chama za wszelkÄ… cenÄ™ na centymetry,
nie zap*la jak naćpany na złamanie karku.

Normalnie == czyli najprawdopodobniej tak jak ja bym jeździł
motocyklem, gdybym nim w ogóle ew. jeździł.

--
CB

Data: 2011-06-03 14:01:20
Autor: K
Darwin nagrodzil w sopocie
W dniu 03-06-2011 12:22, cbnet pisze:
[...]

ja znam trzech, z czego jeden jest debilem i na swoje i innych szczescie motorem juz nie jezdzi.

Po prostu jak widzę motocykl "na horyzoncie" to już z daleka
zakładam, że pomyka nim Debil...
i wiesz, na co najmniej 90% trafiam w ten sposób w 10-kę...
a już zwłaszcza niejako ostatnio.

no ja wlasnie odwrotnie, ostatnio wiecej widze takich ktorzy z debilami maja malo wspolnego.

mnie jak juz pisalem, coraz mniej.

Data: 2011-06-03 18:19:09
Autor: Diabe³son
Darwin nagrodzil w sopocie
W dniu 2011-06-03 10:49, cbnet pisze:
No i pewnie zaraz fani jedno¶ladów przywo³aj± przyk³ady wyroków
s±dowych dla kierowców parkuj±cych auta na drodze, po której
poruszaj± siê motocykli¶ci...

ju¿ s± takie komentarze. IMO, kole¶ sam sobie winien, nie ¿yje ju¿ i basta, graba¿ jego ostatnim kochankiem, a szczur pedikiurzysta ;)

Darwin nagrodzil w sopocie