Data wystawienia na fakturze VAT

Data: 2012-03-22 12:12:24
Autor: Ogr
Data wystawienia na fakturze VAT
Witam
Dotychczas sprzedawałem dany przedmiot np na allegro i drukowałem paragon w dniu w ktorym otrzymywałem wpłatę na konto. Jesli ktoś chciał to fakture wystawiałem dokładnie z tą samą data. Ale teraz przypadkowo zdarzyło mi się wbić do kaśy paragon w dniu w ktorym ktoś kliknął "kup teraz" czyli defacto zakupił przedmiot. Paragon jest wiec z data 5.03.2012 Klient zażyczył sobie fakturke vat. Zapłacił za przedmiot przelewem dopiero 20.03. Jakie daty mam umiescic na fakturze w polach:
-data dokumentu
-data sprzedaży
-termin płatności
pamietajac ze paragon jest z piątego marca?

Data: 2012-03-23 10:23:41
Autor: cyklista
Użytkownik Ogr napisał:
[...]

dokumentu moment wystawienia
sprzedaży moment kupienia
płatności jaki uważasz
sposób płatności przelew

Data: 2012-03-23 19:27:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 23 Mar 2012, cyklista wrote:

Użytkownik Ogr napisał:
[...]

  O ile pytanie o "datę dokumentu" wydawało mi się dziwne, zas o termin
i sposób płatnosci nadmiarowe, to przyznaję że w podanym wyżej swietle
Twoja odpowiedz pozostawia sprawę nierozstrzygnięta: który z momentów
uważasz za "moment sprzedaży"?
  Dla VAT zawarcie umowy nie jest "zdarzeniem podatkowym", AFAIR & AFAIK.
  Ogr pewnie pyta o to, czy lepiej podać błędna datę na f-rze "żeby
było tak jak na paragonie", czy też lepiej w razie czego tłumaczyć
dlaczego na paragonie jest inaczej :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-23 12:05:30
Autor: Ogr
[...]

Właśnie pytam, jakie daty wpisać żeby sie ktoś kiedyś nie przyczepił, przelew dotarł dopiero teraz i to troche komplikuje sprawę. Czy termin płatności w świetle przepisów mogę podać dowolny? Bo coś czytałem o max 7 dniach ?

Data: 2012-03-23 20:55:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 23 Mar 2012, Ogr wrote:

[...]

  :)

przelew dotarł dopiero teraz i to troche komplikuje sprawę.

  Niekoniecznie.
  Z Twojego opisu nie wynika czy towar został wczesniej wysłany, pewnie
należy założyć że nie (czekałes na wpłatę).

  Układ jest taki, że:
- dla VAT liczy się (w przybliżeniu) "wydanie" (wysyłka)
- ale również opodatkowana jest zaliczka, dlatego jesli wpłata następuje
  przed wysyłka, to momentem podatkowym jest wpłata

Czy termin płatności w świetle przepisów mogę podać dowolny?

  Przecież termin płatnosci jest bez znaczenia.
  Liczy się (odpowiednio) albo data wysyłki, albo data wpłaty.
  *WPŁATY*, wtedy kiedy zapłacił, a nie wtedy kiedy "miało być"
(dla czepliwych: wyjatków nie liczac :))

Bo coś czytałem o max 7 dniach ?

  To jest termin na wystawienie faktury od momentu, kiedy wiadomo
jest że ma być wystawiona.
  Czyli odpowiednio:
- momentu powstania obowiazku podatkowego przy sprzedaży "dla firmy"
  (z dokładnoscia do PPDGnbRR :>)
- zażadania f-ry przez "konsumenta" (z dokładnoscia do "npDGlbRR")

  Metoda pozwala nie wystawiac f-ry na zaliczkę, lecz wykazać na
f-rze sprzedaży termin zaliczkowania.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-23 13:32:38
Autor: Ogr
Data wystawienia na fakturze VAT
Towar oczywiscie wyslalem dzien po otrzymaniu wpłaty. Czy mógłbyś jednak napisać wprost jakie daty Ty byś wpisał w tych trzech polach na fakturze pamietając o tym ze paragon jest z 5 marca ?

Data: 2012-03-23 23:55:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 23 Mar 2012, Ogr wrote:

Towar oczywiscie wyslalem dzien po otrzymaniu wpłaty.
Czy mógłbyś jednak napisać wprost jakie daty Ty byś wpisał
w tych trzech polach na fakturze pamietając o tym ze paragon jest z 5 marca ?

- data wystawienia f-ry jak sama nazwa wskazuje, 03.23
- data sprzedaży, jak sama nazwa wskazuje, 03.20
- termin płatnosci: "nie ma takiego" :> (takie pole nie jest konieczne
  na f-rze!), ew. adnotacja "zapłacono przelewem" (może być z data 03.21)

  Na kopii:
- dołaczony paragon
- adnotacja o dacie zapłaty: 03.20, ewentualnie o wysyłce 03.21
- adnotacja o błędnym wystawieniu paragonu w dniu zawarcia umowy
- autograf (pod adnotacja)

  Ale ja nie mam kasy rejestrujacej ;) (niemniej tekst wyżej dotyczy
wersji "jakbym miał", nie dywagacji o paragonie niefiskalnym)

pzdr, Gotfryd
(KPiR, VAT)

Data: 2012-03-24 10:07:19
Autor: cyklista
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
On Fri, 23 Mar 2012, Ogr wrote:

[...]

Muszę ten temat zgłębić i podążyć ponownie, bo wracamy do klasycznego "kiedy wybić paragon fiskalny przy sprzedaży wysyłkowej"

1. Jakby nie było kasy to rozumiem że ktoś zamawia, ja wystawiam fakturę z jakimś terminem i czekam na odbiór towaru i wpłatę, kiedy klient odbierze to jego sprawa, kiedy mi zapłaci to mój problem.
Czy jest jakiś zakaz wystawiania faktury vat przed wydaniem towaru? tylko na podstawie umowy zakupu?

2. z kasą fiskalną, teoretycznie w momencie wydania towaru, czyli wydania uprawnionemu przewoźnikowi, ale praktycznie zazwyczaj robi się to w dniu wpłaty przed zapakowaniem paczki a tym bardziej wydaniem przewoźnikowi, jak straszne przestępstwo karno-skarbowe się popełnia?

Data: 2012-03-24 10:40:16
Autor: Ogr
Data wystawienia na fakturze VAT

- termin płatnosci: "nie ma takiego" :> (takie pole nie jest konieczne
  na f-rze!), ew. adnotacja "zapłacono przelewem" (może być z data 03.21)

Niestety moj program do fakturowania ma taką pozycję i nie da się jej pominąć. Zawsze musze wpisać jakaś datę. Chyba najbezpieczniej 7 dni do przodu ?

Data: 2012-03-24 20:37:01
Autor: cef
Ogr wrote:

Niestety moj program do fakturowania ma taką pozycję i nie da się jej
pominąć. Zawsze musze wpisać jakaś datę. Chyba najbezpieczniej 7 dni
do przodu ?

A jakie to ma znaczenie?
Możesz bezpiecznie wpisać cokolwiek np  7 lat.

Data: 2012-03-24 20:51:16
Autor: Robert Tomasik
Data wystawienia na fakturze VAT

Na fakturze powinna być data sporządzenia tego dokumentu, a zatem ani nei data zapłąty, ani zakupu, ani wysyłki - chyba, ze przypadkowo będą to zbieżne daty. Jakieś tam problemy mogłyby być, gdyby zmienił sie miesiąc, ale i tak uważam, ze skoro kupujący może żądać później wystawienia faktury, no to naturalną rzeczą jest, że data wystawienia będzie po żądaniu, a nie przed.

Data: 2012-03-24 13:34:59
Autor: Ogr
Data wystawienia na fakturze VAT
A tak przy okazji spytam osoby, które sprzedają też coś przez allegro. Paragony drukujecie w dniu otrzymania fizycznie przelewu na własne konto czy w dniu w ktorym przychodzi mail z allegro że kupujący zapłacił za zakupy i piniążki znajdują się na naszym koncie PAYu ? Ta pierwsza sytuacja ma miejsce zwykle dzien przed normalnym wpłynieciem pieniążków.

Data: 2012-03-26 13:48:32
Autor: cyklista
Użytkownik Ogr napisał:
[...]

paragony drukuje w dniu wydania rzeczy, czyli wysyłki towaru

Data: 2012-03-29 13:41:17
Autor: Sławek
W dniu 26.03.2012 13:48, cyklista pisze:
Użytkownik Ogr napisał:
[...]

Obawiam się, że powinno się paragon lub fakturę wystawić w dniu
otrzymania wpłaty, czyli w dniu pojawienia się pieniążków na koncie
PayU w allegro, lub na koncie firmowym.
http://allegro.pl/help_item.php?item=2349

Sławek

Data: 2012-03-30 14:02:28
Autor: Gotfryd Smolik news

Użytkownik Ogr napisał:
A tak przy okazji spytam osoby, które sprzedają też coś przez allegro.

  Dla jasnosci: nie sprzedaję przez allegro, nie mam kasy rejestrujacej.
  Ale tak dla porzadku wolałbym się czuc doinformowany w sprawie
o której jest dyskusja, a że wnioski nie pokrywaja się z moimi
to i się wtykam ;)

[...]

  Można prosić o podstawę prawna?
  Przyczyna mojego pytania jest prosta: o ile rozumiem, dyskusja dotyczy
przypadku zwolnionego z obowiazku stosowania kasy rejestrujacej,
tak czy nie?

Obawiam się, że powinno się paragon lub fakturę wystawić w dniu
otrzymania wpłaty, czyli w dniu pojawienia się pieniążków na koncie
PayU w allegro, lub na koncie firmowym.
http://allegro.pl/help_item.php?item=2349

  Wystawienie ze wskazaniem *na dzień* a wystawienie *w dniu*, to
chyba różne rzeczy?
  Bo oczywiscie, *obowiazek podatkowy* powstaje z data przyjecia
przedpłaty, to oczywiste. Po to na f-rze sa dwie oddzielne daty
(sprzedaży lub czynnosci powodujacej obowiazek oraz wystawienia).
  Czy ja może czegos nie rozumiem?

pzdr, Gotfryd

Data wystawienia na fakturze VAT