David West FA?

Data: 2011-01-25 16:38:14
Autor: s
David West FA?
Tak na rozluznienie od tematow promocyjno-nagrodowych...

West ma opcje na przyszly rok i zapowiada, ze rezygnuje. Nie dziwota w sumie, bo opcja cos kolo 7.5M za sezon, a dobry podkoszowiec zaczyna rozmowy od 10.
Nie dziwota tez, bo w ten sposob otwiera sobie rozmowy nt extension, ktore zapewne moglby podpisac wiosna, zabezpieczajac w ten sposob chlebek rodzinie na niepewne, polockoutowe czasy...

A moze jednak odejdzie? Jezeli tak - dokad?

Pozdr
Slawek

Data: 2011-01-25 22:05:33
Autor: wiLQ
David West FA?
s napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

[...]

IMHO dyskusje na temat przyszlorocznych kontraktow i zmian w skladach wlasciwie nie maja sensu dopoki oficjalnie nic nie wiadomo o nowym CBA.
Bez tego ani nie wiadomo jak bedzie wygladalo 10M$/y ani jakie druzyny
beda mogly go podpisac ani na jakich zasadach beda mogly to zrobic.

P.S. Sympatyczna ciekawostka... najlepsze i najgorsze okresy poszczegolnych druzyn:
http://www.basketball-reference.com/blog/?p=8649

--
pzdr
wiLQ

Data: 2011-01-26 09:20:31
Autor: s
David West FA?

[...]

Dlatego tez nadmienilem, ze byc moze to pierwszy krok, by negocjowac extension juz teraz.
I to juz jest dyskutowalne, bo na Skypie az wrze :-)

Pozdr
Slawek

Data: 2011-01-26 01:46:33
Autor: Leszczur
David West FA?
On 26 Sty, 09:20, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
> [...]

extension juz teraz.
I to juz jest dyskutowalne, bo na Skypie az wrze :-)

A tam od razu wrze. Nawet po zmianach w CBA cały czas będzie sporo
klubów z kasą. A skoro Melo przestaje sie liczyc jako główna atrakcja
offseason, to tacy zawodnicy jak West mogą zgarnąć znacznie lepsze
pieniądze.
Zwłaszcza, ze podpisanie extension dzisiaj da Westowi tylko 3
dodatkowe lata oraz w przyszłym roku bedzie musial grać za 7.5M$.
IMO lepiej zrobi wykorzystując ETO, bo Hornets i tak mu zapłacą, zeby
nie wnerwiać Paula, a może będzie ktoś inny gotowy podbić cenę.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-01-26 10:55:47
Autor: s
David West FA?

A tam od razu wrze.

Noo, odkad Bart dolaczyl, to juz nie wrze, tylko po staremu poklepujemy sie po plecach :D

> [...]
IMO lepiej zrobi wykorzystując ETO, bo Hornets i tak mu zapłacą, zeby
nie wnerwiać Paula, a może będzie ktoś inny gotowy podbić cenę.

....  o ile nie zrobi sie balagan na linii liga-zwiazek.

Pozdr
Slawek

Data: 2011-01-26 02:17:55
Autor: Leszczur
David West FA?
On 26 Sty, 10:55, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
> [...]

sie po plecach :D

 > Nawet po zmianach w CBA ca y czas b dzie sporo

> klub w z kas . A skoro Melo przestaje sie liczyc jako g wna atrakcja
> offseason, to tacy zawodnicy jak West mog zgarn znacznie lepsze
> pieni dze.
> Zw aszcza, ze podpisanie extension dzisiaj da Westowi tylko 3
> dodatkowe lata oraz w przysz ym roku bedzie musial gra za 7.5M$.
> IMO lepiej zrobi wykorzystuj c ETO, bo Hornets i tak mu zap ac , zeby
> nie wnerwia Paula, a mo e b dzie kto inny gotowy podbi cen .

...  o ile nie zrobi sie balagan na linii liga-zwiazek.

Ale taki bałagan doprowadzi do lockoutu i Westowi bedzie wszystko
jedno czy nie dostanie 7.5M$ od Hornets czy 12 od Nets.
Bo jakos nie sadze, zeby liga zaczęła robić na złość związkowi nie
zatrudniając gwiazd. Ba - powiem więcej - związkowi byłoby to wręcz na
rękę, bo to zawodnicy zarabiający najwięcej stanowią najwększy
problem.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-01-26 11:23:31
Autor: s
David West FA?
[...]

Nie klopot w samym lockoucie a w progach, jakie beda po nim.

Pozdr
Slawek

Data: 2011-01-26 03:08:30
Autor: Leszczur
David West FA?
On 26 Sty, 11:23, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:

> [...]
> problem.

Nie klopot w samym lockoucie a w progach, jakie beda po nim.

Maks bedzie warty mniej niz 10M$/y? Nie.
Maks długości kontraktu dla FA będzie krótszy niż 4 sezony? Tez nie.
Salary cap bedzie sztywny i poleci do 50M$? Na pewno nie, bo każda
druzyna przynosząca dochód lidze przestałaby praktycznie istnieć -
włączając w to _każdego_ z mistrzów ostatniej dekady.
West ma 31 lat, wiec nie ma co sie spieszyć, bo pewnie to ostatni duzy
kontrakt jaki podpisze w karierze.
No chyba, że Hornets dadzą mu powiedzmy 55M$/3y - wtedy rzeczywiście
nie ma co czekać.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-01-27 10:58:02
Autor: Gerard
David West FA?
Leszczur wrote:
Salary cap bedzie sztywny i poleci do 50M$? Na pewno nie, bo każda
druzyna przynosząca dochód lidze przestałaby praktycznie istnieć -
włączając w to _każdego_ z mistrzów ostatniej dekady.

Dlaczego? Bo każda miała payroll powyżej 50 mln? Przecież jeżeli wprowadzono by sztywny SC to i zarobki graczy poleciały by w dół. Europa nie jest w stanie przyjąć kilkuset kontraktów milionowych.

pozdr

Data: 2011-01-27 02:44:02
Autor: Leszczur
David West FA?
On 27 Sty, 10:58, "Gerard" <gerar...@poczta.onet.pl> wrote:
Leszczur wrote:
> [...]

by sztywny SC to i zarobki graczy poleciały by w dół. Europa nie jest w
stanie przyjąć kilkuset kontraktów milionowych.

A kogo w NBA obchodzi Europa??? Ale jesli kontrakty tez bylyby obcięte
to spoko.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-01-27 11:54:48
Autor: s
David West FA?
[...]

I tu sie IMO zasadza problem.
Rowniez w naszych ocenach.

Cholera wie, jakie trzesienie ziemi tam sie szykuje.
Na ile dobre rady dla graczy, by zaczeli oszczedzac na zycie, maja realne uzasadnienie.

Pozdr
Slawek

Data: 2011-01-27 03:23:31
Autor: Leszczur
David West FA?
On 27 Sty, 11:54, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
Cholera wie, jakie trzesienie ziemi tam sie szykuje.
Na ile dobre rady dla graczy, by zaczeli oszczedzac na zycie, maja
realne uzasadnienie.

Maja bardzo realne uzasadnienie skoro większość zawodników nie robi
praktycznie żadnych oszczędności i żyje od wypłaty do wypłaty.
Mnie tylko ciekawi, czy lockout w NBA oznacza brak przelewów z pensji
ubezpieczonych dla zawodników kontuzjowanych.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-01-27 12:12:38
Autor: Gerard
David West FA?
Leszczur wrote:
[...]

A kogo w NBA obchodzi Europa???

Jak to kogo? To teraz podstawowy argument negocjacyjny. "Wprowadzicie lockout -pójdziemy grać do Europy".

pozdr

Data: 2011-01-27 03:20:40
Autor: Leszczur
David West FA?
On 27 Sty, 12:12, "Gerard" <gerar...@poczta.onet.pl> wrote:
Leszczur wrote:

> A kogo w NBA obchodzi Europa???

Jak to kogo? To teraz podstawowy argument negocjacyjny. "Wprowadzicie
lockout -p jdziemy gra do Europy".

Niektorzy przetarli szlaki nawet dalej - do Chin.
A poza tym lockout dużo bardziej zaboli zawodników niż właścicieli,
więc argumet o wyjeździe do Europy mimo, ze buńczuczny - właścicielom
wielkiej krzywdy nie zrobi.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-01-27 15:30:31
Autor: wiLQ
David West FA?
Gerard napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> A kogo w NBA obchodzi Europa???

Jak to kogo? To teraz podstawowy argument negocjacyjny. "Wprowadzicie lockout -pójdziemy grać do Europy".

Yup, to jest ciekawy element ewentualnego lockautu: czy kluby z Europy
powinny zaoferowac najlepszym/wybranym duze roczne zarobki bez klauzuli
powrotu do NBA na np rok?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2011-01-27 15:27:53
Autor: wiLQ
David West FA?
Leszczur napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> Nie klopot w samym lockoucie a w progach, jakie beda po nim.

Maks bedzie warty mniej niz 10M$/y? Nie.

Jaki to ma zwiazek z tematem? Wg Ciebie West dostanie maxa?

Maks długości kontraktu dla FA będzie krótszy niż 4 sezony? Tez nie.

Skad pewnosc?

Salary cap bedzie sztywny i poleci do 50M$? Na pewno nie, bo każda
druzyna przynosząca dochód lidze przestałaby praktycznie istnieć -

Dlaczego od razu "i"? Wystarczy by sc bylo sztywne i juz inaczej wyglada
nowy kontrakt dla Westa.

BTW, pominales mozliwosc franchise taga, o ktorym sie zaczelo wspominac
przez lato LeBrona, a ktore daloby Hornets mozliwosc na zatrzymanie
Westa, ktorej w tej chwili nie maja.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2011-01-27 06:48:03
Autor: Leszczur
David West FA?
On 27 Sty, 15:27, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

> Maks bedzie warty mniej niz 10M$/y? Nie.

Jaki to ma zwiazek z tematem? Wg Ciebie West dostanie maxa?

Według mnie dostanie więcej niż 10M$ i tylko wtedy miałoby sens
podpisywanie extension juz teraz jesli max poleciałby ponizej tej
wartości.

> Maks d ugo ci kontraktu dla FA b dzie kr tszy ni 4 sezony? Tez nie.

Skad pewnosc?

Jesli bedzie zmiana to o jeden sezon w dół. 5y maks dla swoich i 4 dla
cudzych FA.
Slyszy sie ze chcieliby kontraktow na 3 lata, ale to propzycja
wyjsciowa. Docelowe sa zapewne o oczko lepsze.

> [...]
> druzyna przynosz ca doch d lidze przesta aby praktycznie istnie -

Dlaczego od razu "i"? Wystarczy by sc bylo sztywne i juz inaczej wyglada

Zalezy jaka bylaby kwota nie do przekroczenia. 55M$? No to
przynajmniej kilka klubów bedzie miało +10M$ dla Westa.

BTW, pominales mozliwosc franchise taga, o ktorym sie zaczelo wspominac
przez lato LeBrona, a ktore daloby Hornets mozliwosc na zatrzymanie
Westa, ktorej w tej chwili nie maja.

To nie przejdzie i co wazniejsze nie miałoby absolutnie zadnego sensu.
Co z tego, ze zatrzymasz swojego zawodnika skoro on nie bedzie chciał
zostać i bedzie grał na 50% swoich mozliwosci? Albo kazda
najdrobniesza kontuzje bedzie traktowal jak cos zagrazajacego zyciu?
Think Vince Carter w koncowce swoich dni w Toronto. Słowem: NGTH.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-01-29 15:30:14
Autor: wiLQ
David West FA?

> [...]

cudzych FA.
Slyszy sie ze chcieliby kontraktow na 3 lata, ale to propzycja
wyjsciowa. Docelowe sa zapewne o oczko lepsze.

IMHO zwiazek graczy bedzie musial wybierac jak najmniejsze dla nich
zlo... krotsze kontrakty czy dluzsze, ale nie gwarantowane?

> [...]

Zalezy jaka bylaby kwota nie do przekroczenia. 55M$? No to
przynajmniej kilka klubów bedzie miało +10M$ dla Westa.

Ale czy wtedy je wydadza? Gdyby to oznaczalo koniec ruchow to watpie.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2011-01-27 15:23:15
Autor: wiLQ
David West FA?
> [...]

Dlatego tez nadmienilem, ze byc moze to pierwszy krok, by negocjowac extension juz teraz.

IMHO West oczekiwalby extension, ktore Hornets odrzuciliby z miejsca i
vice versa dlatego o ile ktoras ze stron nie pojdzie mocno na reke
drugiej kosztej swojego dobra to West bedzie FAsem.

--
pzdr
wiLQ

David West FA?