Data: 2013-03-11 13:33:48 | |
Autor: tomekkaf | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
Witam,
Od pewnego czasu szukam dla siebie roweru "na wyprawy". Natknalem sie dzisiaj na ta aukcje: http://www.ebay.co.uk/itm/Dawes-Sardar-touring-commuter-expedition-bike-Reynolds-631-9x3-speeds-/171004740445?pt=UK_Bikes_GL&hash=item27d0ad435d Co myslicie o tym rowerze? Marka w Polsce wcale nie popularna tak wiec nie udalo mi sie jak na ta chwile znaleźć wielu opinii. Poszperam jeszcze na forach Angielskich. Pozdrawiam serdecznie, Tomek. |
|
Data: 2013-03-11 15:30:38 | |
Autor: rmikke | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 21:33:48 UTC+1 użytkownik tomekkaf napisał:
Witam, Wydaje się świetny na wyprawy właśnie. Sprawia wrażenie bardzo mocnego. |
|
Data: 2013-03-12 01:39:39 | |
Autor: rmikke | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 23:30:38 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:
W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 21:33:48 UTC+1 użytkownik tomekkaf napisał: A, opony zmień od razu. Te Micheliny bardzo mi się spodobały i wsadziłem je do swojego roweru zaraz przy zakupie zamiast oryginalnych Bontragerów. Niestety po pół roku zacząłem łapać gumy od byle czego i dopiero zmiana opon usunęła zjawisko. |
|
Data: 2013-03-11 21:48:52 | |
Autor: KrzyĹ CierpiÄtnik | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
tomekkaf wrote:
Witam, Klasa! KoĹa 26" zamiast 28" trochÄ dziwniÄ , mostek krĂłtkawy, ale to specyficzne szczegĂłĹy. W Polsce pojÄcie roweru touringowego nie istnieje za bardzo w ludzkiej ĹwiadomoĹci... -- ĹmierÄ Google Groups, ĹmierÄ bramkom www-news. |
|
Data: 2013-03-11 14:02:36 | |
Autor: tomekkaf | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
Cieszy mnie to. Jako ze nie jestem jeszcze do końca rozgarnięty w temacie - czy ten rower da się przystosować na wyprawy po Europie (Od zachodu po Bałkany) poprzez dodanie sakw z przodu itp? Na moj rozum tak, lecz chce sie upewnic.... :) Pozdr.
|
|
Data: 2013-03-11 23:00:46 | |
Autor: KrzyĹ CierpiÄtnik | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
tomekkaf wrote:
Cieszy mnie to. Jako ze nie jestem jeszcze do koĹca rozgarniÄty w temacie - czy ten Przedni widelec posiada stosowne otwory, wiÄc tak. CoĹ jeszcze chcesz przystosowywaÄ? U mnie w ramach dostosowywania zazwyczaj "leci" sztyca, mostek, siodĹo i kierownica ;) Nie cierpiÄ mieÄ za szerokiej kierownicy. W kaĹźdym razie, wyglÄ da na "braÄ i jechaÄ" - po serwisie piast itp. Ĺźeby uniknÄ Ä niespodzianek. -- ĹmierÄ Google Groups, ĹmierÄ bramkom www-news. |
|
Data: 2013-03-12 04:06:43 | |
Autor: tomekkaf | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
A tak wracając do tematu roweru a nie nazewnictwa hamulców, Jakie są zalety/wady rury skosnej w porownaniu do rury prostej?
|
|
Data: 2013-03-12 04:09:33 | |
Autor: rmikke | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu wtorek, 12 marca 2013 12:06:43 UTC+1 użytkownik tomekkaf napisał:
A tak wracając do tematu roweru a nie nazewnictwa hamulców, Jakie są zalety/wady rury skosnej w porownaniu do rury prostej? Przy skośnej możesz niżej siodełko opuścić, ale w efekcie do normalnej jazdy potrzebujesz dłuższej sztycy. |
|
Data: 2013-03-12 12:24:17 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
Dnia Tue, 12 Mar 2013 04:06:43 -0700 (PDT), tomekkaf napisał(a):
A tak wracając do tematu roweru a nie nazewnictwa hamulców, Jakie są zalety/wady rury skosnej w porownaniu do rury prostej? Masz mało miejsca wewnątrz ramy co powoduje rozmaite trudności z upchnięciem tam jednocześnie torby podsiodłowej, półtoralitrowej butelki coli i jeszcze bidonu. A torba się będzie zsuwać podczas jazdy. -- Jacek |
|
Data: 2013-03-12 04:43:11 | |
Autor: rmikke | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu wtorek, 12 marca 2013 12:24:17 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Tue, 12 Mar 2013 04:06:43 -0700 (PDT), tomekkaf napisał(a): W kwestii formalnej: torbę podsiodłową wiesza się, jak sama nazwa wskazuje, pod siodłem za sztycą - i tu dłuższa sztyca nie jest żadną przeszkodą, a raczej wprost przeciwnie. Zgaduję, że chodziło Ci o torbę trójkątną do ramy. |
|
Data: 2013-03-12 13:01:19 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
Dnia Tue, 12 Mar 2013 04:43:11 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):
Zgaduję, że chodziło Ci o torbę trójkątną do ramy. Aaaa, racja. Tyle że mi chodziło o "torbę podramową" nie trójkątną ale prostokątną i dłuższą. Coś w tym stylu: http://www.sakwyrowerowe.eu/index.php?route=product/product&path=40&product_id=66 -- Jacek |
|
Data: 2013-03-13 02:23:57 | |
Autor: mt | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu 2013-03-12 12:24, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 12 Mar 2013 04:06:43 -0700 (PDT), tomekkaf napisał(a): Zsuwać się nie będzie, gdyż przeważnie i tak opiera się (oraz jest przymocowana) o rurę podsiodłową. A poza tym, jak ktoś jeździ z sakwami tylnymi i ewentualnie przednimi, to rzadko kiedy montuje jeszcze torbę wewnątrzramową, jak już to większość ludzi, którzy jeżdżą z sakwami (w tym i ja) wybierają ewentualnie dodatkową małą sakwę na podręczne szpargały montowaną na kierownicę, sprawdza się IMO lepiej. -- marcin |
|
Data: 2013-03-12 13:17:18 | |
Autor: bans | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu 2013-03-12 12:06, tomekkaf pisze:
A tak wracając do tematu roweru a nie nazewnictwa hamulców, Jakie są zalety/wady rury skosnej w porownaniu do rury prostej? Możesz łatwiej wsiąść na rower w spódnicy. -- bans |
|
Data: 2013-03-12 13:17:54 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
Dnia Tue, 12 Mar 2013 13:17:18 +0100, bans napisaĹ(a):
MoĹźesz Ĺatwiej wsiÄ ĹÄ na rower w spĂłdnicy.A ilu rowerzystĂłw, nie rowerzystek, jeĹşdzi w spĂłdnicy? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-03-12 08:48:40 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
Dnia Mon, 11 Mar 2013 13:33:48 -0700 (PDT), tomekkaf napisał(a):
Co myslicie o tym rowerze? Za małe koła, za grube opony, górna rura ramy skośna, kiera i siodło wskazują na szosówkę, v-brejki... To nie dla mnie :) -- Jacek |
|
Data: 2013-03-12 01:19:06 | |
Autor: rmikke | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu wtorek, 12 marca 2013 08:48:40 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Mon, 11 Mar 2013 13:33:48 -0700 (PDT), tomekkaf napisał(a): Ja jeżdżę góralem na gładkich oponach 1.75 nabitych do 5atm - w sumie rower podobny do tego, tylko kierownica jest od górala plus długie rogi. Na pewno nie poleci jak szosówka, ale toczy się dużo szybciej, niż normalny góral (a, jeszcze korby mam od trekinga, 48z), a przy tym jest pancerny na tyle, że można nim po schodach zjeżdżać i to przy moich stuparunastu kilogramach masy własnej. |
|
Data: 2013-03-12 09:26:23 | |
Autor: bans | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu 2013-03-12 08:48, Jacek Maciejewski pisze:
v-brejki... Gdzie ty tam widzisz v-brake? -- bans |
|
Data: 2013-03-12 10:05:42 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
Dnia Tue, 12 Mar 2013 09:26:23 +0100, bans napisał(a):
Gdzie ty tam widzisz v-brake? A jak ty je nazywasz? -- Jacek |
|
Data: 2013-03-12 10:12:39 | |
Autor: bans | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu 2013-03-12 10:05, Jacek Maciejewski pisze:
A jak ty je nazywasz? Nie jak "ja je nazywam", tylko jak się po prostu nazywają :))) To są hamulce typu "cantilever". Nazwę już znasz, teraz sobie poszukaj co to jest. Na marginesie - kto po tym pytaniu Jacka poczuł się również staro? :) -- bans |
|
Data: 2013-03-12 03:39:01 | |
Autor: rmikke | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu wtorek, 12 marca 2013 10:12:39 UTC+1 użytkownik bans napisał:
W dniu 2013-03-12 10:05, Jacek Maciejewski pisze: A czemu sądzisz, że jak ktoś nie odróżnia v od canti, to musi być młody? |
|
Data: 2013-03-12 11:55:44 | |
Autor: bans | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu 2013-03-12 11:39, rmikke pisze:
Na marginesie - kto po tym pytaniu Jacka poczuł się również staro? :) A czemu sądzisz, że tak sądzę? -- bans |
|
Data: 2013-03-12 06:53:49 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu wtorek, 12 marca 2013 10:12:39 UTC+1 użytkownik bans napisał:
Dlaczego ktos mialby sie czuc staro..? :-) Niech Jacek sie czuje jak lama ;-) Pozdr! pablo |
|
Data: 2013-03-12 12:00:52 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
Dnia Tue, 12 Mar 2013 10:12:39 +0100, bans napisał(a):
W dniu 2013-03-12 10:05, Jacek Maciejewski pisze: No to zwrócę ci uwagę że nazewnictwo nie jest całkiem uporządkowane. Jak lukniesz tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_szczękowy to zobaczysz że to co nazywają tam cantilever wygląda nieco inaczej. Ja nazywam v-brejkiem wszystko co ma szczęki na piwotach widelca bez względu na sposób w jaki linka je ciągnie. No, dooobrze, powinienem raczej nazywać to wszystko cantileverami (A cantilever is a beam anchored at only one end) ale jakoś mi się to słowo nie podobało :) -- Jacek |
|
Data: 2013-03-12 13:16:33 | |
Autor: bans | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu 2013-03-12 12:00, Jacek Maciejewski pisze:
Ja nazywam v-brejkiem wszystko co ma szczęki na piwotach widelca bez Oszczędź sobie chociaż wstydu i nie pisz tego na tej grupie :))) Wiesz, dla mnie nawet kierownicę możesz nazywać siodełkiem, to nie ze mnie się będą śmiali :))) -- bans |
|
Data: 2013-03-12 14:06:54 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
Dnia Tue, 12 Mar 2013 13:16:33 +0100, bans napisał(a):
W dniu 2013-03-12 12:00, Jacek Maciejewski pisze: A masz jakieś argumenty? -- Jacek |
|
Data: 2013-03-12 15:06:48 | |
Autor: coaster | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu 2013-03-12 12:00, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 12 Mar 2013 10:12:39 +0100, bans napisał(a): No wlasnie - V-Brake to szimanowska, (marketingowa) nazwa ich wlasnej wersji kantilewerow. ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-03-12 15:53:21 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
Dnia Tue, 12 Mar 2013 15:06:48 +0100, coaster napisał(a):
No wlasnie - V-Brake to szimanowska, (marketingowa) nazwa ich wlasnej wersji kantilewerow. ;-) Wyjątkowo w tym wypadku nie trafiona bo ich ustrojstwo przypamina raczej pi lub ruskie P aniżeli V. Za to gdyby zaadaptować ich pomysł nazwy w stosunku do wszystkich cantileverów to byłby niezły pomysł bo w większości znacznie lepiej pasują wyglądem do V. Nazwa vbrejk oddaje kształt a cantilever z nicznym w polszczyźnie się nie kojarzy. W istocie bass pierwszy mi wytknął to rozszerzenie nazwy vbrejków na wszystkie cantilevery. Paru innych rowerzystów nie czepiało się :) Niewykluczone że moja wersja się przyjmie i nie byłby to pierwszy przypadek w polszczyźnie w branży rowerowej kiedy nazwa firmowa staje się rodzajową. Przecież rower to nazwa firmy :) W reszcie świata toto się nazywa bicykl. -- Jacek |
|
Data: 2013-03-12 16:20:17 | |
Autor: qrt | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
Dnia Mon, 11 Mar 2013 13:33:48 -0700 (PDT), tomekkaf napisał(a):
Co myslicie o tym rowerze? Marka w Polsce wcale nie popularna tak wiec nie udalo mi sie jak na ta chwile znaleźć wielu opinii. Poszperam jeszcze na forach Angielskich. Marka dość zacna. Posiadam jednego Dawesa i sobie chwale. Znaczy rower jak rower w sumie zwyczajny, sredniej klasy, ale rama posiada kilka smaczków cieszących oko :) |
|
Data: 2013-03-12 08:47:31 | |
Autor: tomekkaf | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
Zaczalem dokladnie przeliczac sobie wszystkie wymiary tej ramy, i doszlo do mnie ze chyba bedzie ona za mala - jako ze mam 192cm wzrostu. Czy sie nie myle?
|
|
Data: 2013-03-12 22:07:46 | |
Autor: KrzyĹ CierpiÄtnik | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
tomekkaf wrote:
Zaczalem dokladnie przeliczac sobie wszystkie wymiary tej ramy, i ZaleĹźy od preferencji i budowy ciaĹa... Moim zdaniem rozmiar jest do przyjÄcia, chyba bÄdziesz miaĹ wystarczajÄ ce pole manewru na dopasowanie (gĹĂłwnie inny mostek, na poczÄ tek mĂłgĹbyĹ nawet zrobiÄ przymiarkÄ z regulowanym). Bardziej bym siÄ zastanawiaĹ nad poĹźÄ danym rozmiarem kóŠi rodzajem opon. Przy okazji fotka tematyczna: http://kjk.rootnode.net/tmp/snieg.jpg -- ĹmierÄ Google Groups, ĹmierÄ bramkom www-news. |
|
Data: 2013-03-13 03:50:38 | |
Autor: rmikke | |
[rower] Dawes Sardar - "touring commuter expedition bike" | |
W dniu wtorek, 12 marca 2013 16:47:31 UTC+1 użytkownik tomekkaf napisał:
Zaczalem dokladnie przeliczac sobie wszystkie wymiary tej ramy, i doszlo do mnie ze chyba bedzie ona za mala - jako ze mam 192cm wzrostu. Czy sie nie myle? Ja mam przy podobnie skośnej górnej rurze 21", z tym, że to jest rozmiar podany przez producenta i nie wiem, czy odpowiada to CTC, czy CTT. _Zwykle_ podają CTT, więc różnica nie byłaby duza i mi przy 193cm wzrostu to pasuje. Moim zdaniem dopasujesz sztycą i ewentualnie mostkiem, jak po zakupie stwierdzisz, że wygodniej by Ci było, gdyby rower był troszkę większy. |