Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)

Data: 2009-07-04 00:26:58
Autor: Aicha
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
Czy to prawda, ¿e dla konta osobistego darmowe s± tylko wyci±gi
emailowe, a za papierowe bank pobiera op³atê? Ju¿ prawie siê
zdecydowa³am, a tu taka niespodzianka...

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-03 22:41:38
Autor: Wojciech Bancer
Dawno nie było nic o Aliorze (wyciągi) :)
On 2009-07-03, Aicha <blueberry37.nagmailu@to.ja> wrote:

[...]

Czy to prawda, ¿e dla konta osobistego darmowe s± tylko wyci±gi
emailowe, a za papierowe bank pobiera op³atê? Ju¿ prawie siê
zdecydowa³am, a tu taka niespodzianka...

A co na to TOIP?
Swoj± drog±, w czym problem? Ja sobie wyci±gi drukujê...

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-04 00:53:46
Autor: Aicha
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
U¿ytkownik "Wojciech Bancer" napisa³:

> Czy to prawda, ¿e dla konta osobistego darmowe s± tylko
> wyci±gi emailowe, a za papierowe bank pobiera op³atê?
> Ju¿ prawie siê zdecydowa³am, a tu taka niespodzianka...
A co na to TOIP?

TOIP przegl±d±³am, pytam u¿ytkowników wy¿szej kultury, ¿eby siê
upewniæ.

Swoj± drog±, w czym problem? Ja sobie wyci±gi drukujê...

No w³a¶nie w tym, ¿e nie mogê sobie _zawsze_ wydrukowaæ (szczególnie
na komputerze). W Lukasie papier jest gratis.

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-04 01:28:10
Autor: Animka
Aicha pisze:
[...]

10 z³. kosztuje ryza papieru w supermarkecie, a starczy Ci, ¿e hoho :-)

--
animka

Data: 2009-07-04 06:10:29
Autor: Aicha
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
U¿ytkownik "Animka" napisa³:

> [...]
> (szczególnie na komputerze). W Lukasie papier jest gratis.
10 z³. kosztuje ryza papieru w supermarkecie, a starczy Ci, ¿e

I bêdê wyci±g rêcznie przepisywaæ na tê ryzê?
Oczekujê odpowiedzi na proste pytanie, nie roztrz±sania zawarto¶ci
mojego komputera i portfela.

--
animka

Data: 2009-07-03 23:48:01
Autor: BK
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
On 4 Lip, 06:10, "Aicha" <blueberry37.nagma...@to.ja> wrote:
U¿ytkownik "Animka" napisa³:

> [...]

I bêdê wyci±g rêcznie przepisywaæ na tê ryzê?
Oczekujê odpowiedzi na proste pytanie, nie roztrz±sania zawarto¶ci

Papier jest platny jesli masz bankowosc internetowa. Bezplatnie
dostaniesz jesli zrezygnujesz z bankowosci internetowej.

Jakby nie patrzec to bank bez papieru ;-)

Data: 2009-07-04 10:36:26
Autor: Aicha
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
U¿ytkownik "BK" napisa³:

Papier jest platny jesli masz bankowosc internetowa. Bezplatnie
dostaniesz jesli zrezygnujesz z bankowosci internetowej.

Dziêki za wyczerpuj±ce info :)

Jakby nie patrzec to bank bez papieru ;-)

Mam brzydkie skojarzenia-podejrzenia ;>

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-04 14:23:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)

"Aicha" h2n4kg$j79$1@atlantis.news.neostrada.pl

Jakby nie patrzec to bank bez papieru ;-)

Mam brzydkie skojarzenia-podejrzenia ;>

Rozwiejê je -- bank ma jakie¶ dokumenty, nie jest tak ¼le. ;)

Data: 2009-07-04 18:20:31
Autor: Aicha
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
U¿ytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisa³:

> Mam brzydkie skojarzenia-podejrzenia ;>
Rozwiejê je -- bank ma jakie¶ dokumenty, nie jest tak ¼le. ;)

No niekoniecznie o dokumenty mi chodzi³o ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-04 11:53:39
Autor: Animka
BK pisze:

Papier jest platny jesli masz bankowosc internetowa. Bezplatnie
dostaniesz jesli zrezygnujesz z bankowosci internetowej.

Jakby nie patrzec to bank bez papieru ;-)

¬le cytujesz.

Nie drukujesz w oddziale banku tylko na swojej drukarce w domu.
Moja bankowo¶æ internetowa w IBG Banku nic nie kosztuje.

--
animka

Data: 2009-07-04 07:31:01
Autor: Olgierd
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
Dnia Sat, 04 Jul 2009 06:10:29 +0200, Aicha napisa³(a):

10 z³. kosztuje ryza papieru w supermarkecie, a starczy Ci, ¿e hoho

I bêdê wyci±g rêcznie przepisywaæ na tê ryzê? Oczekujê odpowiedzi na
proste pytanie, nie roztrz±sania zawarto¶ci mojego komputera i portfela.

Tak, jest p³atny.
BTW te¿ siê dziwiê, ¿e ludzie siê dziwi±, ¿e mo¿na nie mieæ drukarki. Ja ostatni± drukarkê kupi³em w 2000 r. i do dzi¶ tego ¿a³ujê.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-07-04 07:35:59
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-04, Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

[...]

[...]

No dobra. Ja mo¿e zle siê wyrazi³em. Ja wyci±gi drukujê jedynie na potrzeby
ksiêgowo¶ci. Dziwi mnie po prostu potrzeba posiadania papierowych wyci±gów.
Trzeba po¶wiêciæ czas na to by to jako¶ skatalogowaæ, zorganizowaæ jakie¶
miejsce na to, a wyszukiwanie informacji w tym to katorga.

Czy nie wystarczy zwyk³y PDF?

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-04 10:39:34
Autor: Mithos
Wojciech Bancer pisze:
Czy nie wystarczy zwyk³y PDF?

Ja ¶wiadomie rezygnowa³em z papierowych wyci±gów jak by³a taka mo¿liwo¶æ. Kiedy¶ mia³em ambitn± misjê zbierania tego ale jak mi siê uzbiera³y dwa pude³ka po butach to odpu¶ci³em, bo i ta ciê¿ko tam co¶ wtedy by³o odszukaæ. Aktualnie 5 letni± historiê z Multibanku mam w 5 ró¿nych PDF (z podzia³em na rok).

--
Mithos

Data: 2009-07-05 23:53:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)

"Mithos" h2n4gp$l27$1@news.onet.pl

[...]

Marudzenie. Przegl±dam wyci±gi sprzed ponad 15 lat. PKO bp dawa³a (s³a³a
poczt± do domu) wyci±g po ka¿dej operacji. Konta prowadzono za free. :)

Data: 2009-07-06 19:01:31
Autor: witrak()
On 2009-07-05 23:53, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Marudzenie. Przegl±dam wyci±gi sprzed ponad 15 lat. PKO bp dawa³a (s³a³a
poczt± do domu) wyci±g po ka¿dej operacji. Konta prowadzono za free. :)

I w dodatku wyci±g przychodzi³ nie pó¼niej ni¿ 3-4 dni po operacji, a zawiera³ te¿ od razu wyliczone oprocentowanie wk³adu do najbli¿szego dnia kapitalizacji :-)
"Pomaga³em" im wtedy uczyæ sprzedawców realizacji czeków bezgotówkowych...
A jak tylko przeszli na przetwarzanie komputerowe, to od razu czas wzrós³ do kilkunastu dni. I od wtedy ca³y czas utrzymuj± trend, je¶li idzie o jako¶æ us³ug ;-)

witrak()

Data: 2009-07-07 13:01:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)

"witrak()" h2tb7t$mmk$1@nemesis.news.neostrada.pl

I w dodatku wyci±g przychodzi³ nie pó¼niej ni¿ 3-4 dni po operacji, a zawiera³ te¿ od razu wyliczone oprocentowanie wk³adu do najbli¿szego dnia kapitalizacji :-)

Moje nie zawiera³y.

[...]

Dla mnie PKO bp zmieni³a siê na lepsz±, ale i na dro¿sz±.

Data: 2009-07-04 10:50:51
Autor: Aicha
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
U¿ytkownik "Wojciech Bancer" napisa³:

Dziwi mnie po prostu potrzeba posiadania papierowych wyci±gów.
Trzeba po¶wiêciæ czas na to by to jako¶ skatalogowaæ,

Dla mnie w³o¿enie kilku kartek w odpowiednie koszulki raz na miesi±c
nie jest wielkim problemem. Do ewentualnego wyszukiwania s³u¿y mi plik
csv, a do kk mam w³asnorêcznie zrobiony xls z transakcjami we
wszystkich kolorach têczy, coby mi sie przychód, cashback i rozchód
oraz bie¿±cy miesi±c z poprzednim nie myli³y. Tak, to moja pierwsza kk
;)))

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-04 08:58:46
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-04, Aicha <blueberry37.nagmailu@to.ja> wrote:

[...]

[...]

U mnie wyci±g z jednej karty i 5 stron potrafi³ zajmowaæ...
Kart 5, kont w szczytowym okresie te¿ 5 i sk³adaj co miesi±c
te papiery...

[...]

No to ale po co Ci wyci±gi? Lubisz dostawaæ kartki z logo banku,
czy co? :) Wyci±gi elektroniczne maj± t± cechê ¿e ³atwo siê je
przechowuje i ³atwo odszukuje.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-04 11:17:22
Autor: Aicha
[...]

Jestem seryjn± monogamistk± - decyzja o otwarciu drugiego konta
jednocze¶nie bêdzie wielkim prze³omem w moim ¿yciu ;)

No to ale po co Ci wyci±gi? Lubisz dostawaæ kartki z logo
banku, czy co? :)

Czasem trzeba siê wymiarowi sprawiedliwo¶ci okazaæ dowodami na
nierzetelno¶æ d³u¿nika na przyk³ad.

Wyci±gi elektroniczne maj± t± cechê ¿e ³atwo siê je
przechowuje i ³atwo odszukuje.

Dla mnie pamiêcio¿erno¶æ ma wiêksze znaczenie ni¿ ubytek miejsca w
postaci 3-letniej historii o grubo¶ci centymetra :)

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-04 10:29:35
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-04, Aicha <blueberry37.nagmailu@to.ja> wrote:

[...]

Czasem trzeba siê wymiarowi sprawiedliwo¶ci okazaæ dowodami na
nierzetelno¶æ d³u¿nika na przyk³ad.

Wydruk takiego PDF jest jak najbardziej wa¿ny.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-04 12:30:48
Autor: Aicha
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
U¿ytkownik "Wojciech Bancer" napisa³:

Wydruk takiego PDF jest jak najbardziej wa¿ny.

Ech...

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-04 12:37:54
Autor: MK
On 2009-07-04, Aicha <blueberry37.nagmailu@to.ja> wrote:

[...]

Czasem trzeba siê wymiarowi sprawiedliwo¶ci okazaæ dowodami na
nierzetelno¶æ d³u¿nika na przyk³ad.

Wydruk takiego PDF jest jak najbardziej wa¿ny.

Co to znaczy? Nawet banki nie akceptuja takich wydrukow, a co dopiero mowic o innych. Jak bedziesz chcial np. dostac w Mille karte na podstawie wyciagow i nie bedziesz mial ich na oryginalnym papierze to bedziesz musial sie zalogowac na komputerze pacownika banku do swojego banku i przy nim wydrukowac historie/wyciag. Wyobrazasz sobie cos takiego dla jakiegos UPC albo Sygmy, ktorej nie wystarczaja nawet 'normalne' potwierdzenia na papierze firmowym?

MK

Data: 2009-07-04 10:55:22
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-04, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

No i? Wed³ug prawa dokument jest wa¿ny. W s±dzie tako¿.

Wyobrazasz sobie cos takiego dla jakiegos UPC albo Sygmy, ktorej nie wystarczaja nawet 'normalne' potwierdzenia na papierze firmowym?

Tak. Nawet kurcze skarbówka nie ma problemów (dziwni s±, nie?),
a parê kontroli ju¿ mia³em. To ¿e niektórym siê biurokracja na mózg
rzuci³a niewiele znaczy. Oczywi¶cie zawsze siê znajd± jakie¶ firemki z przerostem biurokracji, ale nale¿y to têpiæ, a nie akceptowaæ.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-04 13:15:29
Autor: MK
On 2009-07-04, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Nom, jak masz zamiar do sadu isc to moze wystarczy. BTW jakie to prawo tak twardo mowi, ze wydruk jest musi byc uznany?

[...]

Skarbowka do nawet przyjmuje deklaracje elektronicznie, wiec w zasadzie slowo 'nawet' nie jest tu na miejscu. Dodatkowo ma narzedzia do weryfikacji. Te drukowane wyciagi sa tak zabezpieczone jak banknotu w PRLu, dlatego taki dokument nie jest wiarygodnym zrodlem.

MK

Data: 2009-07-04 12:43:29
Autor: Animka
MK pisze:
[...]

To dziwne. Na wydruku czegokolwiek z PDF-a ING Banku jest na dole informacja, ¿e to ma byæ traktowane jak orygina³, w/g prawa przecie¿.

--
animka

Data: 2009-07-04 13:09:38
Autor: MK
"Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> wrote in message news:h2n1vu$gk9$1node1.news.atman.pl...

To dziwne. Na wydruku czegokolwiek z PDF-a ING Banku jest na dole informacja, ¿e to ma byæ traktowane jak orygina³, w/g prawa przecie¿.

Czy aby na pewno tak jest napisane? Wydaje mi sie, ze to tylko interpretacja tego co jest tak napisane ;). Banki powoluja sie na Art. 7 Prawa bankowego, tylko co tam jest napisane... ;)

Art. 7. (83) 1. O¶wiadczenia woli zwi±zane z dokonywaniem czynno¶ci bankowych mog± byæ sk³adane w postaci elektronicznej.
2. Dokumenty zwi±zane z czynno¶ciami bankowymi mog± byæ sporz±dzane na elektronicznych no¶nikach informacji, je¿eli dokumenty te bêd± w sposób nale¿yty utworzone, utrwalone, przekazane, przechowywane i zabezpieczone. Us³ugi zwi±zane z zabezpieczeniem tych dokumentów mog± byæ wykonywane przez banki, spó³ki tworzone przez banki z innymi podmiotami, a tak¿e przedsiêbiorstwa pomocniczych us³ug bankowych.
3. Je¿eli ustawa zastrzega dla czynno¶ci prawnej formê pisemn±, uznaje siê, ¿e czynno¶æ dokonana w formie, o której mowa w ust. 1, spe³nia wymagania formy pisemnej tak¿e wtedy, gdy forma zosta³a zastrze¿ona pod rygorem niewa¿no¶ci.
4. Rada Ministrów okre¶li, w drodze rozporz±dzenia, po zasiêgniêciu opinii Prezesa Narodowego Banku Polskiego, sposób tworzenia, utrwalania, przekazywania, przechowywania i zabezpieczania, w tym przy zastosowaniu podpisu elektronicznego, dokumentów, o których mowa w ust. 2, tak aby zapewniæ bezpieczeñstwo obrotu oraz ochronê interesów banków i ich klientów.

Czy aby na pewno dotyczy to wydrukow? Masz na nich podpis cyfrowy, informacje o tym, ze nie zostal zmodyfikowany, itp?

MK

Data: 2009-07-04 11:50:39
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-04, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

Czy aby na pewno dotyczy to wydrukow? Masz na nich podpis cyfrowy, informacje o tym, ze nie zostal zmodyfikowany, itp?

No super. A dokument wydrukowany w oddziale, z przybit± piecz±tk±
(koszt 15 z³) i nieczyteln± parafk± jest super wiarygodny i nie da siê czego¶ takiego podrobiæ :D

Get real.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-04 16:33:35
Autor: MK
"Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> wrote in message news:slrnh4uggq.tue.proteuspl-test.org...

No super. A dokument wydrukowany w oddziale, z przybit± piecz±tk±
(koszt 15 z³) i nieczyteln± parafk± jest super wiarygodny i nie da
siê czego¶ takiego podrobiæ :D

Get real.

A kto mowi, ze nie da? Jesli da to oznacza, ze wydrukowany PDF jest berdziej wiarygodny?

MK

Data: 2009-07-04 14:45:02
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-04, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Ma tak± sam± wiarygodno¶æ po prostu.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-04 16:53:06
Autor: MK
"Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> wrote in message news:slrnh4uqnp.61b.proteuspl-test.org...

Ma tak± sam± wiarygodno¶æ po prostu.

Czyli zdobycie papieru firmowego jest tak samo latwe jak modyfikacja wydruku?

MK

Data: 2009-07-04 15:16:11
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-04, MK <macka@interia.pl> wrote:
"Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> wrote in message news:slrnh4uqnp.61b.proteuspl-test.org...

Ma tak± sam± wiarygodno¶æ po prostu.

Czyli zdobycie papieru firmowego jest tak samo latwe jak modyfikacja wydruku?

Nie wiem co to jest ten 'papier firmowy', ale w Multibanku to by³y zwyk³e kartki A4 na których mia³em wydrukowan± listê operacji. Pod tym siê nastêpnie podpisa³a babka.

Nie wiem co jest niezwyk³ego w tym papierze, ani jak to rozpoznaæ,
ale widocznie bankowcy maj± jakie¶ szkolenia w tym zakresie. :)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-04 19:42:42
Autor: Animka
MK pisze:
"Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> wrote in message news:slrnh4uqnp.61b.proteuspl-test.org...
Ma tak± sam± wiarygodno¶æ po prostu.

Czyli zdobycie papieru firmowego jest tak samo latwe jak modyfikacja wydruku?

A po co Ci papier firmowy? Kupujesz ryzê papieru i na kartce drukujesz. Na wydrukowanym przelewie bêdziesz mia³ ju¿ stosowne napisy banku. Zreszt± najpierw obejrzyj sobie pobrany przelew. Nie musisz go przecie¿ drukowaæ tylko mo¿esz umie¶ciæ gdzie¶ na dysku. Masz bankowo¶æ internetow±?

--
animka

Data: 2009-07-04 19:37:47
Autor: Animka
MK pisze:
[...]

Jak wydrukujesz wyci±g czy przelew to kogo to obchodzi jakim programem by³ wydrukowany? Na przelewie nie pisze jakim programem drukowa³e¶. Na ogó³ banki udostêpniaj± dokumenty w PDF-ie i taki programik powiniene¶ mieæ zainstalowany w komputerze. Ja mam PDF Foxit Reader.

--
animka

Data: 2009-07-04 15:24:16
Autor: Animka
MK pisze:
[...]

Zupe³nie o czym innym piszesz. Chodzi³o o wydruki przelewów, wyci±gi bankowe...

--
animka

Data: 2009-07-04 16:32:26
Autor: MK
"Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> wrote in message news:h2nbfj$hv8$1node1.news.atman.pl...

Zupe³nie o czym innym piszesz. Chodzi³o o wydruki przelewów, wyci±gi
bankowe...

No to na co sie tam powoluja?
Ja na wyciagu z Multi mam

"Niniejszy dokument sporz±dzono na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (Dz. U. Nr 140 z 1997 roku, poz.939 z pó¼niejszymi zmianami). Nie wymaga podpisu ani stempla."

Toyota Bank - wyciag do KK - w ogole brak zapisu o pieczatce
Diners Club - wyciag do karty - w ogole brak zapisu o pieczatce
FortisBank - wyciag do KK - w ogole brak zapisu o pieczatce
FortisBank - wyciag do konta - w ogole brak zapisu o pieczatce

Zeby wydruk PDF byl wiarygodny powinien zawierac co najmniej fingerprint.

MK

Data: 2009-07-04 19:34:53
Autor: Animka
MK pisze:

[...]

Nie chce mi siê szukaæ teraz wydrukowanego wyci±gu czy przelewu z ING Banku i przepisywaæ to co jest na dole napisane.
Wszêdzie honoruj±-jak orygina³.

--
animka

Data: 2009-07-04 14:01:50
Autor: Mithos
MK pisze:
[...]

A ja w Millennium przynios³em wydrukowane i jako¶ kartê dosta³em (z 2-3 miesi±ce temu mia³o to miejsce).

--
Mithos

Data: 2009-07-04 19:24:08
Autor: Marcin
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
Witam

U¿ytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h2ngc2$bos$1news.onet.pl...
MK pisze:

A ja w Millennium przynios³em wydrukowane i jako¶ kartê dosta³em (z 2-3 miesi±ce temu mia³o to miejsce).

Moze wydrukowales na lepszej drukarce i wygladalo jakby bylo
na 'papierze formowym' drukowane w banku:)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-07-04 21:19:57
Autor: Mithos
Marcin pisze:
Moze wydrukowales na lepszej drukarce i wygladalo jakby bylo
na 'papierze formowym' drukowane w banku:)

Laserowe kolorowe urz±dzenie wielofunkcyjne wielko¶ci du¿ego ksero (w pracy takie co¶ mam).

--
Mithos

Data: 2009-07-06 17:06:53
Autor: MarekZ
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
U¿ytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnh4u6ei.lj1.proteuspl-test.org...

U mnie wyci±g z jednej karty i 5 stron potrafi³ zajmowaæ...

Szacun! :-)

Data: 2009-07-04 11:59:01
Autor: Animka
On 2009-07-04, Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

[...]

[...]

Tak, banki zapisuj± w PDF-ie.

Wystarczy Foxit PDF Reader. Super programik.

--
animka

Data: 2009-07-04 09:35:02
Autor: zlotowinfo
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
U¿ytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisa³ w wiadomo¶ci news:pan.2009.07.04.07.31.01rudak.org...
[...]

ja kupi³em u¿ywan± hp 4050N z 5 lat temu i do dzi¶ nie ¿a³ujê
w moim trybie u¿ytkowania toner starczy na 20 lat

Data: 2009-07-04 10:39:50
Autor: Aicha
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
U¿ytkownik "Olgierd" napisa³:

> Oczekujê odpowiedzi na proste pytanie, nie roztrz±sania
> zawarto¶ci mojego komputera i portfela.
Tak, jest p³atny.

Dziêki.

BTW te¿ siê dziwiê, ¿e ludzie siê dziwi±, ¿e mo¿na nie mieæ
drukarki. Ja ostatni± drukarkê kupi³em w 2000 r. i do dzi¶ tego
¿a³ujê.

:) Mnie siê uda³o nawet dziecko przekonaæ, ¿e nie jest to artyku³
pierwszej potrzeby ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-04 10:44:56
Autor: zlotowinfo
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
U¿ytkownik "Aicha" <blueberry37.nagmailu@to.ja> napisa³ w wiadomo¶ci news:h2n4r7$jk0$1atlantis.news.neostrada.pl...
U¿ytkownik "Olgierd" napisa³:

dla niego dobra grafa to podstawa ;)

Data: 2009-07-04 11:56:51
Autor: Animka
Olgierd pisze:

Tak, jest p³atny.
BTW te¿ siê dziwiê, ¿e ludzie siê dziwi±, ¿e mo¿na nie mieæ drukarki. Ja ostatni± drukarkê kupi³em w 2000 r. i do dzi¶ tego ¿a³ujê.

Ja kupi³am 15 lat temu Lexmark i nie ¿a³ujê....no, mo¿e tylko tego, ¿e dzisiejsze drukarki du¿o szybciej drukuj±.
Póki co narazie nie zamierzam drukarki wymieniaæ.

--
animka

Data: 2009-07-04 14:31:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)

"Olgierd" pan.2009.07.04.07.31.01@rudak.org

Tak, jest p³atny.
BTW te¿ siê dziwiê, ¿e ludzie siê dziwi±, ¿e mo¿na nie mieæ drukarki. Ja
ostatni± drukarkê kupi³em w 2000 r. i do dzi¶ tego ¿a³ujê.

Ja mam dwie drukarki i dwa skanery. Jeden skaner i drukarkê atramentow± odda³em,
a laserowa za¶mieca mi szafkê. Skaner te¿ zajmuje deficytowe miejsce. :)

Ci, którym odda³em atramentówkê uznali mnie za g³upca, bo to trochê trudna
w obs³udze drukarka. (jedna z tych wcze¶niejszych, solidniejszych HP, z du¿ymi
zbiornikami atramentu; pojemniki ³adowa³o siê z buteleczki poprzez specjalny
aplikator) Ale w minionych latach nie podoba³o siê ,,ludziom'', i¿ tak du¿o
drukujê na tej drukarce, a drukowa³em rzeczywi¶cie masowo, choæ nie dla siebie. :)

Masowe drukowanie sta³o siê jedn± z przyczyn zes³ania mnie na wygnanie. :)
(a drukowa³em niemal wy³±cznie tym ,,ludziom'', którym siê to masowe
drukowanie tak mocno nie spodoba³o; drukowa³em niemal wszystko na zlecenie
tych¿e ludzi -- na dwie ryzy wydrukowanego dwustronnie papieru, drukowa³em
sobie mo¿e jedn± stronê)

Data: 2009-07-04 17:18:30
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Najtañsza drukarka kosztuje 100z³.
:>

zyga

Data: 2009-07-04 18:10:22
Autor: Aicha
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
U¿ytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" napisa³:

Najtañsza drukarka kosztuje 100z³.
:>

Ha, osobno drukarkê, osobno skaner i osobno ksero? I osobny pokój na
to wszystko? To ju¿ wolê przebiedowaæ bez czegokolwiek i kombajna
sobie zafundowaæ za pierwsz± wyp³atê w przysz³ej nowej pracy :P

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-04 19:45:37
Autor: Animka
Aicha pisze:
[...]

Jak Ci potrzebny skaner to te¿ mozesz sobie kupiæ. Do obejrzenia i wydrukowania przelewu skaner nie jest potrzebny.
Masz bankowo¶æ internetow±, czy nie? Mo¿esz ze strony internetowej banku wej¶æ na swoje konto?

--
animka

Data: 2009-07-04 19:46:06
Autor: Aicha
> [...]

Jak Ci potrzebny skaner to te¿ mozesz sobie kupiæ. Do obejrzenia i
wydrukowania przelewu skaner nie jest potrzebny.

Tia, ja o niebie, Ty o chlebie...

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-04 20:12:42
Autor: Animka
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyc i±gi) :)
Aicha pisze:
U¿ytkownik "Animka" napisa³:

[...]

Aha, Ty chcesz wszystko w jednym. Ja mam oddzielnie skaner  i drukarkê. Skaner "robi" te¿ za ksero bo po prostu ka¿dy skaner to robi.
Jakbym mia³a teraz kupiæ drukarkê, to kupi³abym t± trzeci±, bo ma³a. Ma te¿ skaner.
http://www.skapiec.pl/site/cat/6/filtr/_120_0_0_0_0_0_0_0_0_0

--
animka

Data: 2009-07-04 20:16:22
Autor: Aicha
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
U¿ytkownik "Animka" napisa³:

> Tia, ja o niebie, Ty o chlebie...
Aha, Ty chcesz wszystko w jednym.

Tak, darmowy e-bank, wyci±gi, debetówkê, wszystkie bankomaty i
placówki fizycznie dostêpne. Ok, wiem, tak to tylko w Erze ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-04 19:26:29
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-04, Aicha <blueberry37.nagmailu@to.ja> wrote:
U¿ytkownik "Animka" napisa³:

> Tia, ja o niebie, Ty o chlebie...
Aha, Ty chcesz wszystko w jednym.

Tak, darmowy e-bank, wyci±gi, debetówkê, wszystkie bankomaty i
placówki fizycznie dostêpne. Ok, wiem, tak to tylko w Erze ;)

W³a¶nie. e-bank. Jak e-bank, to e-wyci±g. :)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-04 22:05:39
Autor: Aicha
> [...]

> i placówki fizycznie dostêpne. Ok, wiem, tak to tylko w Erze ;)
W³a¶nie. e-bank. Jak e-bank, to e-wyci±g. :)

Dobra. Idê po bia³± flagê. Dziêki wszystkim za pomoc w podjêciu
decyzji :)

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-04 20:40:37
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Tak? Od kiedy to sam skaner zrobi kopiê?
Mo¿e faks masz na my¶li?

zyga

Data: 2009-07-04 21:23:19
Autor: Animka
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Aha, Ty chcesz wszystko w jednym. Ja mam oddzielnie skaner  i drukarkê. Skaner "robi" te¿ za ksero bo po prostu ka¿dy skaner to robi.

Tak? Od kiedy to sam skaner zrobi kopiê?
Mo¿e faks masz na my¶li?

Skaner robi kopie albo skanuje i wrzuca na drukarkê, drukarka drukuje.

--
animka

Data: 2009-07-04 20:37:00
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

PO co skaner?
Najtañsze urz±dzenie wielofunkcyjne kosztuje 170z³.

zyga

Data: 2009-07-04 21:08:17
Autor: Aicha
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)
U¿ytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" napisa³:

PO co skaner?

PO to, ¿e jak na razie mam same fotki analogowe.

Najtañsze urz±dzenie wielofunkcyjne kosztuje 170z³.

Ale co Ty mi próbujesz udowodniæ?

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-07-07 13:03:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)

"Aicha" h2oa3q$8nv$1@nemesis.news.neostrada.pl

PO co skaner?

PO to, ¿e jak na razie mam same fotki analogowe.

Najtañsze urz±dzenie wielofunkcyjne kosztuje 170z³.

Ale co Ty mi próbujesz udowodniæ?

To, ¿e mo¿na kupiæ goliznê -- go³e nd³osz.
(wszystko w jednym)

Data: 2009-07-04 14:21:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)

"Animka" h2lqe0$b1j$1@node1.news.atman.pl

: 10 z³. kosztuje ryza papieru w supermarkecie, a starczy Ci, ¿e hoho :-)

Tyle to ja zap³acê za 2 ryzy. :) A raczej zap³aci³bym -- po co kupowaæ,
skoro mo¿na drukowaæ na odzyskach? :) Canon zwraca³ szmal za zakupione
produkty pod warunkiem przys³ania mu tego i owego. :) Wydrukowa³em na
papierze odzyskanym, prawie czystym. :) Tylko trochê pomiêtolonym... :)

Bo¿e!! Ja mam tej makulatury ca³e kilogramy!
Kiedy¶ w bankach dawali g³adkie, b³yszcz±ce kartki papieru
z reklamówkami us³ug bankowych. Zwykle ten papier nie by³
zadrukowany w 100%, wiêc mo¿na by³o z niego drukowaæ ok³adki
do p³yt lub inne ciekawostki. Atrament przez d³ugi czas móg³
rozmazaæ siê, ale przy odrobinie dobrej woli by³o OK. :)

Data: 2009-07-04 00:39:12
Autor: Animka
Aicha pisze:
Czy to prawda, ¿e dla konta osobistego darmowe s± tylko wyci±gi
emailowe, a za papierowe bank pobiera op³atê? Ju¿ prawie siê
zdecydowa³am, a tu taka niespodzianka...

Zawsze mo¿esz sobie taki wyci±g wydrukowaæ na swoim komputerze. Te wyci±gi s± równoprawne z tymi co bank wysy³a za op³at±. Tu masz przynajmniej za darmo i od rêki.

--
animka

Dawno nie by³o nic o Aliorze (wyci±gi) :)