Dba³o¶æ o lakier samochodu

Data: 2010-04-26 11:48:04
Autor: Jackare
Dba³o¶æ o lakier samochodu
U¿ytkownik "Ewa" <nie@wysylac.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4bd48bbb$0$17090$65785112news.neostrada.pl...

Jak dbaæ o lakier nowego samochodu, przede wszystkim
jak czêsto myæ? Czy korzystaæ z myjni, je¶li tak to z jakiej?

Ja osobi¶cie korzystam tylko z dwóch typów myjni: rêcznej i bezdotykowej. Na myjniê rêczn± zagl±dam w zale¿no¶ci od stanu samochodu, czasem raz w tygodniu czasem raz w miesi±cu. Plusem myjni rêcznej jest to ¿e wyczyszcz± ¶rodek i zakonserwuja plastiki wewn±trz i na zewn±trz. Mam ten luksus ¿e mieszkam w Bytomiu a tu droga myjnia rêczna z full service'em kosztuje 25 z³ a normalna 20 z³. Przy aucie pracuj± przewa¿nie 3-4 osoby wiêc kompletne umycie trwa nie d³u¿ej ni¿ 35 minut. Myjnie do których je¼d¿ê maj± po 3-4 stanowiska wiêc w kolejce do mycia te¿ nie stoi siê d³ugo. Mieszka³em kiedy¶ w Krakowie i tam zdziercy w myjni chcieli co¶ ko³o 60 z³ za kompletne mycie. A fuj!
Na bezdotykowej myjê auto gdy jest zakurzone lub zab³ocone a w ¶rodku jeszcze czyste, Mycie mikroproszkiem i p³ukanie wod± ze ¶rodkiem nab³yszczaj±cym. Czasem przed p³ukaniem woskowanie. W cenach minimalnyc za 5 z³ myjê ma³ego kompakta (hyundai Getz), za 8 z³ du¿e kombi (dacia logan MCV)

W  myjniach automatycznych nie myjê wcale. Kiedy¶ my³em ale tylko samochody s³u¿bowe. Raz ¿e niedok³adnie i bez ¶rodka, dwa ¿e niszczy lakier (rysuje), trzy ¿e w tej samej cenie co rêczna a afekt po³owiczny. Mia³em trochê s³u¿bowych aut wiêc wystarczaj±co du¿o do¶wiadczeñ by swoich aut w autamacie nie myæ.
Jeden z moich samochodów mam 6,5 roku od nowo¶ci i dzieki temu ¿e nigdy nie by³ na automacie ma ¶wie¿utki g³adziutki lakier który nadal cieszy oko a ¿e jest to piêkna soczysta czerwieñ to cieszy tym bardziej.

W szczególno¶ci interesuje mnie najlepszy sposób usuwania
z samochodu ptasich odchodów, których nie da siê unikn±æ.
Pojawiaj± siê one bardzo czêsto i trudno za ka¿dym razem
myæ ca³y samochód. Jak je usuwaæ?

ja robiê tak, ¿e prawie nigdy nie tankujê ca³ego baku, je¿eli ju¿ to przed wyjazdem na konkretn± trasê. Raczej je¿dzê na brakach ni¿ na nadmiarze (gdybym mia³ wypadek - benzyny stracê niewiele i materia³u palnego te¿ wolê mieæ mniej ni¿ wiêcej, gdyby kto¶ chcia³ ukra¶æ samochód - raczej bêdzie musia³ zatankowaæ ¿eby siê oddaliæ itp argumenty) st±d czêste (2-3 razy w tygodniu) wizyty na stacji paliw. A ¿e tankujê g³ónie na BP to zawsze korzystam z tego by umyæ sobie  z zewn±trz szzyby i ¶wiat³a za pomoc± myjki do szyb i wody z p³ynem które s± przy ka¿dym stanowisku do tankowania. Je¿eli zdarzy siê ¿e na aucie jest ptasiakupa- te¿ j± wtedy zmywam i ju¿. Nie ma z tym jakiego¶ wiêkszego problemu. Zmoczyæ, poczekaæ mniej ni¿ minutê i znowu zmoczyæ i zetrzeæ.
--
Jackare

Data: 2010-04-26 12:02:01
Autor: Jackare
Dba³o¶æ o lakier samochodu
S± jeszcze inne aspekty dba³o¶ci o lakier.
Jako ¿e obecnie stosowane lakiery s± ze wzglêdów pierdu-pierdu-ekologicznych bezo³owiowe co skutecznie pogarsza ich jako¶æ i trwa³o¶æ w porównaniu z lakierami stosowanymi jeszcze wlatach 80 i 90 tych, pojawi³y siê firmy ofeuj±ce nabywcom samochodów zw³aszcza nowych samochodów dodatkow± ochronê lakieru w postaci naniesienia na karoseriê dodatkowej pow³oki bodaj¿e ceramiczej czy innej, która ma podobno ten lakier chroniæ. Mój kolega zafundowa³ sobie co¶ takiego i jest zadowolony ale szczerze mówi±c nie mam ¿adnego porównania jakby wygl±da³ ten sam samochód z t± warstw± i bez niej. Kosztuje to oko³o 1500 z³, firma daje jak±¶ tam gwarancjê i ka¿dy musi sam oceniæ czy warto, a czy warto to pewnie zale¿y m.in. np od okolicy wktórej siê mieszka, zasobno¶ci portfela itd.

Dla osób które same myj± samochód jest fajny ¶rodek z firmy amway - szampon samochodowy zostawiaj±cy po umyciu ochronn± warstwê silikonow± na lakierze. Efekt jest bardzo ³adny i trwa³y, ale trzeba samemu myæ auto. Ja tego nie robiê bo to po pierwsze strata czasu a po drugie  reagujê wstrêtem na konieczno¶æ wykonywania wszelkich czynno¶ci porz±dkowo myj±cych czy to przy samochodach czy to w mieszkaniu. Nie lubiê i ju¿.
--
Jackare

Dba³o¶æ o lakier samochodu