Ddługie/krótkie korby - konsekwencje zdrowotne

Data: 2013-05-22 23:10:36
Autor: Eres
Ddługie/krótkie korby - konsekwencje zdrowotne
W dniu 22.05.2013 21:35, PeJot pisze:
Czołem.

Pewna rowerzystka ( głównie miejska ) uskarżała się na dolegliwości
związane z kolanami, mówiła konkretnie o "pieczeniu" po jeździe. Wzrost
ok. 160 cm, korby typowe 170 mm. Do tej pory na rowerze niemal leżała,
tj. siodło *maksymalnie* w tył, do tego wspornik kierownicy poziomy,
długości średniego dyszla. Na razie skróciłem mostek, podniosłem
kierownicę i przesunąłem siodło w przód.  Mam pod ręką zestaw korb 152
mm i zastanawiam się czy zastosowanie takich krótkich korb miało by w
tym przypadku jakiś sens zdrowotny ? Stare korby 46/xx/30, nowe były
42/xx/24, napędzały by wolnobieg 14-28. Przełożenia poszły by w dół, co
chyba też ulżyło by kolanom. Co o tym myślicie ?

Ja bym nie zmieniał długości korb. Z tego co piszesz to chyba ma za dużą ramę, i nie ten rower. Wiem że kobitki miejsko wolą na siedząco jeździć, a geometria MTB /bo chyba o takiej maszynie mowa/, raczej nie sprzyja siedzeniu. Może najpierw ustaw jej siodło /zmniejsz wysokość, przesuń do przodu, opuść nos siodła/, podnieś mostek i kierownice.

Jak na moje oko to dłuższa korba, dłuższa dźwignia, mniej siły, mniejsze obciążenie.

Tak myślę ja.

--
SiTeK - Kross Hexagon v6 2010
*-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -*

Data: 2013-05-23 06:40:16
Autor: PeJot
W dniu 2013-05-22 23:10, Eres pisze:

Jak na moje oko to dłuższa korba, dłuższa dźwignia, mniej siły, mniejsze
obciążenie.

Patrząc po zużyciu wolnobiegu użyszkowniczka lubuje się w przełożeniach soft, najmniejsza 14 wygląda na nie używaną. Stąd pomysł o korbach max 42 zęby zamiast 46. I do tego w korbach min 22 zamiast 30, co z max 28 zębów wolnobiegu wygląda ciekawiej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-05-24 00:28:25
[...]