[OT] Dead Red w st. Kansas

Data: 2011-02-25 11:44:53
Autor: Tomasz Minkiewicz
[OT] Dead Red w st. Kansas
On Fri, 25 Feb 2011 09:28:10 +0100
BoDro <bolek@lolek.pl> wrote:

"Ustawodawcy stanu Kansas we wtorek przeg艂osowali prawo pozwalaj膮ce motocyklistom na przeje偶d偶anie skrzy偶owa艅 na czerwonym 艣wietle. Dzi臋ki nowej regulacji  zwolennicy dw贸ch k贸艂ek zyskali przywilej skr贸cenia czasu oczekiwania na zmian臋 sygnalizacji.

[...]

Legislatura stanowa pozostawi艂a du偶膮 swobod臋 w interpretacji przepisu. Motocykli艣ci, je艣li uznaj膮, 偶e zmiana 艣wiate艂 nie nast膮pi艂a w odpowiednim przedziale czasowym, b臋d膮 mogli 艣mia艂o zignorowa膰 czerwony kolor na sygnalizatorze.

Zanim dosz艂o do podj臋cia niecodziennej decyzji, ustawodawcy zapoznali si臋 z po艣wiadczeniami posiadaczy  motor贸w, kt贸rzy zeznali, 偶e cz臋stokro膰 ich pojazdy by艂y zbyt ma艂e lub lekkie, by zarejestrowa艂 je sensor reguluj膮cy zmian臋 sygna艂u.

Ustaw臋 pod nazw膮 Dead Red (Czerwona 艢mier膰) popar艂 tak偶e zast臋pca szeryfa powiatu Crowford Bob Peters, wed艂ug kt贸rego "samochody osobowe i ci臋偶ar贸wki nie maj膮 tego problemu. Motocykli艣ci mog膮 czasem czeka膰 i 5 minut na skrzy偶owaniu, 偶eby nadjecha艂 inny pojazd i uruchomi艂 sensor".

"Czerwonej 艢mierci" podlegaj膮 tak偶e rowerzy艣ci."

Taaa鈥 鈥濩zerwona 艣mier膰鈥. I mo偶e jeszcze poprzedzona 鈥炁幻撑倀ym
niebezpiecze艅stwem鈥? Kto to t艂umoczy艂?
Nie 鈥濩zerwona 艢mier膰鈥 (red death), tylko 鈥瀖artwe czerwone鈥 (t艂umaczy膰
chyba lepiej jako 鈥炁沵iertelne鈥, bo zabija ruch).

http://www.informacjeusa.com/2011/02/23/kansas-czerwone-swiatlo-dla-motocyklistow/

Mi艂o pomy艣le膰, 偶e nie tylko polscy drogowcy nie potrafi膮 sobie poradzi膰 z kwesti膮 identyfikacji jedno艣ladowc贸w na skrzy偶owaniach z sygnalizacj膮... :-)

Z drugiej strony 鈥 przykro widzie膰, 偶e w Polsce r贸wnie偶 legislatorzy
nie umiej膮 sobie z tym poradzi膰. Mimo 偶e, jak wida膰, mo偶na.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-02-25 12:11:43
Autor: Leszek 'QSi' Paso艅
[OT] Dead Red w st. Kansas
Dnia 25-02-2011 o 11:44:53 Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>  napisa艂(a):

Z drugiej strony 鈥 przykro widzie膰, 偶e w Polsce r贸wnie偶 legislatorzy
nie umiej膮 sobie z tym poradzi膰. Mimo 偶e, jak wida膰, mo偶na.

a nie prosciej i bezpieczniej bylo by dodac przycisk na slupku? taki jak  jest dla pieszych?

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do 艁膮cka http://www.lacko.pl/

Data: 2011-02-25 13:11:28
Autor: Tomasz Minkiewicz
[OT] Dead Red w st. Kansas
On Fri, 25 Feb 2011 12:11:43 +0100
Leszek 'QSi' Paso艅 <cousie@wywalspam.o2.pl> wrote:

> [...]

a nie prosciej i bezpieczniej bylo by dodac przycisk na slupku? taki jak  jest dla pieszych?

Przy DDRce鈥 no, ewentualnie. Przy normalnej jezdni 鈥 IMHO nie.
Trzeba by jako艣 poinformowa膰 bicyklist贸w, 偶e tu si臋 naciska guzik,
a jak to zrobi膰? Znaku do tego nie ma, wi臋c trzeba by go albo
wprowadzi膰, albo stawia膰 jaki艣 鈥瀗ielegalny鈥, kt贸ry w dodatku nie ka偶dy
musia艂by rozpoznawa膰. S艂upek z guzikiem musia艂by sta膰 na wyci膮gni臋cie
r臋ki rowerzysty, czyli bardzo blisko kraw臋dzi jezdni 鈥 niezbyt
bezpieczne.

Jako艣 mi si臋 ten pomys艂 nie podoba, cho膰 niewykluczone, 偶e to ideolo
przeze mnie przemawia, bo w og贸le nienawidz臋 guzik贸w przy przej艣ciach
czy skrzy偶owaniach. Odbieram je jako sugesti臋, 偶e dana droga jest
przeznaczona dla ruchu w kierunku bezguzikowym, a guzikoprzyciskacze
to tam niejako intruzi. Zrobi艂o mi si臋 tak po tym, jak w centrum 艁odzi
zacz臋li wsz臋dzie zamienia膰 automatyczne 艣wiat艂a na przej艣ciach dla
pieszych na guziki. Jaki kretyn to wymy艣li艂?! Tak mo偶na robi膰 na
ruchliwszych trasach poza terenem zabudowanym, ale nie w mie艣cie, gdzie
to ruch pieszy jest tym wa偶niejszym (IMAO). Mo偶e bym tego tak nie
odbiera艂, gdyby nie to, 偶e w ca艂ej 艁odzi wyra藕na jest tendencja do
uprzywilejowywania samochod贸w kosztem pieszych i rowerzyst贸w.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-02-25 12:13:32
Autor: Kamil
[OT] Dead Red w st. Kansas
On 25/02/2011 12:11, Tomasz Minkiewicz wrote:
[...]

Przypomnij mi, kto placi podatek drogowy - piesi i rowerzysci, czy kierowcy?

Kamil

Data: 2011-02-25 12:48:01
Autor: Jan Srzednicki
[OT] Dead Red w st. Kansas
On 2011-02-25, Kamil wrote:
[...]

Przypomnij mi, od kiedy istniej膮 w Polsce podatki celowe (z wyj膮tkiem
abonamentu RTV)?

Data: 2011-02-25 14:06:20
Autor: BoDro
[OT] Dead Red w st. Kansas
Jan Srzednicki pisze:

Przypomnij mi, od kiedy istniej w Polsce podatki celowe (z wyj眛kiem
abonamentu RTV)?

Ci昕ko to poj辨 niekt髍ym fanom samochodowego totalitaryzmu...
Dodatkowo zmotoryzowani te niekiedy chodz piechot czy je縟勘 na rowerach
- tak, tak, bywaj tacy odmie馽y - i z pewno禼i mi阠hem rzucaj,
gdy musz "dzi阫i" przyciskom gni na czerwonym - niekiedy i p蟪tora cykla -
gdy na r體noleg砮j jezdni auta maj zielone...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-02-25 13:22:18
Autor: Kamil
[OT] Dead Red w st. Kansas
On 25/02/2011 13:06, BoDro wrote:
Jan Srzednicki pisze:

[...]

Jezdze rowerem codziennie do pracy i nie narzekam na kierowcow, co to ma niby zmieniac?

Kamil

Data: 2011-02-25 14:51:53
Autor: Tomasz Minkiewicz
[OT] Dead Red w st. Kansas
On Fri, 25 Feb 2011 12:13:32 +0000
Kamil <kamil@spam.com> wrote:

> [...]
> uprzywilejowywania samochod贸w kosztem pieszych i rowerzyst贸w.

Przypomnij mi, kto placi podatek drogowy - piesi i rowerzysci, czy kierowcy?

O, jak fajnie. Prawdziwy korwinista na preclu. :)

Tylko korwinistom si臋 wydaje, 偶e prawa obywateli to co艣, co si臋 kupuje
(zwykle, cho膰 nie wy艂膮cznie, za podatki).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-02-25 13:54:34
Autor: Kamil
[OT] Dead Red w st. Kansas
Kamil<kamil@spam.com>  wrote:

[...]

Prosze cie, nie po to wyjechalem z kraju, zebys mi tu z polityka wyskakiwal.

Tylko korwinistom si臋 wydaje, 偶e prawa obywateli to co艣, co si臋 kupuje
(zwykle, cho膰 nie wy艂膮cznie, za podatki).

Nie prawa, ale priorytety. Tak samo, jak bogaty ma wiekszy dom i kupuje lepsze ciuchy.

Kamil

Data: 2011-02-25 14:59:05
Autor: Jan Srzednicki
[OT] Dead Red w st. Kansas
On 2011-02-25, Kamil wrote:

[...]

Znaczy pa艅stwo kupuje bogatemu lepsze ciuchy, bo p艂aci wi臋cej podatk贸w?
Przyznaj si臋, gdzie wyemigrowa艂e艣.

Data: 2011-02-25 15:53:26
Autor: Kamil
[OT] Dead Red w st. Kansas
On 25/02/2011 14:59, Jan Srzednicki wrote:
On 2011-02-25, Kamil wrote:

[...]

Znaczy pracuje, to kupuje ciuchy. Place podatek, to jezdze po drodze. Logika zaskakujaco prosta.

Dla pieszych sa chodniki, rowerzysci akurat to inna sprawa, ale co komu po pierwszenstwie w szpitalu? Wole na rowerze uwazac, niz powolywac sie na znaki lezac ze zlamana noga.

Kamil

Data: 2011-02-25 16:20:45
Autor: Jan Srzednicki
[OT] Dead Red w st. Kansas
On 2011-02-25, Kamil wrote:
Znaczy pa艅stwo kupuje bogatemu lepsze ciuchy, bo p艂aci wi臋cej podatk贸w?
Przyznaj si臋, gdzie wyemigrowa艂e艣.

Znaczy pracuje, to kupuje ciuchy. Place podatek, to jezdze po drodze. Logika zaskakujaco prosta.

Zaskakuj膮co durna, powiedzia艂bym. Podatek nie jest umow膮 o u偶ytkowanie
drogi. Podatek jest podatkiem, z kt贸rego pa艅stwo 艂o偶y na r贸偶ne cele
og贸lnej mniejszej lub wi臋kszej przydatno艣ci. Fakt p艂acenia danego typu
podatku nie daje Ci 偶adnego uprzywilejowania do korzystania z jakiej艣
konkretnej infrastruktury.

A przynajmniej nie w Polsce.

Dla pieszych sa chodniki,

Ple ple ple, ziemia dla ziemniak贸w, ksi臋偶a na Ksi臋偶yc.

Data: 2011-02-25 17:08:13
Autor: mocniak
[OT] Dead Red w st. Kansas
W dniu 2011-02-25 16:53, Kamil pisze:
Dla pieszych sa chodniki, rowerzysci akurat to inna sprawa, ale co komu
po pierwszenstwie w szpitalu? Wole na rowerze uwazac, niz powolywac sie
na znaki lezac ze zlamana noga.

Pewnie. Zlikwidujmy wszystkie znaki pierwsze艅stwa i sygnalizacje 艣wietlne. Co komu po pierwsze艅stwie w szpitalu?

--
Mocniak

Data: 2011-02-25 16:14:22
Autor: Kamil
[OT] Dead Red w st. Kansas
On 25/02/2011 16:08, mocniak wrote:
[...]

Pewnie, omijajmy radosnie dziury w jezdni pakujac sie pod kola. W koncu to kierowca powinien ustapic pierwszenstwa, co tam polamane nogi.

Kamil

Data: 2011-02-26 10:21:29
Autor: MadMan
[OT] Dead Red w st. Kansas
Dnia Fri, 25 Feb 2011 13:11:28 +0100, Tomasz Minkiewicz napisa艂(a):

a nie prosciej i bezpieczniej bylo by dodac przycisk na slupku? taki jak  jest dla pieszych?

Przy DDRce鈥 no, ewentualnie. Przy normalnej jezdni 鈥 IMHO nie.

Gdy偶 poniewa偶? I tu, i tu jest to rozwi膮zanie niedopuszczalne. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

[OT] Dead Red w st. Kansas