Data: 2009-09-22 12:43:47 | |
Autor: Jozef S | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Witam.
Czy ktos z szacownego grona spotkal sie z przypadkiem ciaglego tarcia na jednej tarczy hamulcowej. Chodzi o motocykl Honda Deauville 700 z 2008 r. Na moje ucho nie wraca dokladnie jeden z tloczkow w zacisku. Mialem wczesniej VFR z Dual CBS i tamze przy jednym zacisku w przednim kole byla pompa hamulcowa i generalnie caly uklad pracowal bardzo ladnie, a w devilce ten uklad wyglada troszeczke inaczej chociaz zaciski sa ludzaco podobne do tych z VFR - wiec gdzie moze tkwic przyczyna? Motocykl jest praktycznie nowy (3kkm przebiegu), nie przewrocil sie, ani nie dostal w kolo, nic, ogolnie jezdzi w cyklu miejskim na okretke. Na koniec powiem, ze do zapytania na grupie sklonilo mnie stwierdzenie "mechanika" z serwisu hondy, ze cytuje: "za czesto uzywa pan hamulca noznego" i ze "tak ma byc", ze "zacisk i tloczki sa w porzadku". Oczywiscie opinia "mechanika" byla po rozebraniu i zlozeniu zacisku hamulcowego. pozdrawiam Jozef S - obecnie bez moto |
|
Data: 2009-09-22 05:24:06 | |
Autor: doktorski | |
Deauville 700 - dual cbs | |
On 22 Wrz, 12:43, Jozef S <juza...@poczta.onet.pl> wrote:
Czy ktos z szacownego grona spotkal sie z przypadkiem ciaglego tarcia naCiaglego czy przez jakis czas po kazdym hamowaniu? Na moje ucho nie wraca dokladnie jeden z tloczkow w zacisku.Ktory zacisk? Nie chce mi sie guglac jakie zaciski/tarcze ma devilka ale pamietaj, ze po hamowaniu klocki/tloczki musza zostac odsuniete "silami natury" czyli poprzez wibracje tarcz/zaciskow. Przez pewien czas po kazdym hamowaniu klocki maja prawo sie slizgac po tarczy ale bez zauwazalnego efektu hamowania. Jezeli masz jakies obawy to: 1. zgas motocykl. nacisnij podejrzany hamulec, pusc klamke, przetocz motocykl i porownaj dzwiek ze wszystkich zasickow - najczesciej slyszalny jest delikatny szmery slizgania sie klockow po tarczach. jesl wszystkie zaciski brzmia podobnie to nie masz sie czym martwic. 2. nacisnij podejrzany hamulec. podnies podejrzane kolo do gory. zweryfikuj czy opor obrotu kola nie jest zbyt duzy. MialemPompa hamulcowa przy zacisku? Czlowiek sie uczy cale zycie... Oczywiscie opinia "mechanika" byla po rozebraniu i zlozeniu zaciskuOpisywane objawy moga wystepowac kiedy np. masz za duzo plynu hamulcowego w zbiorniczku lub kiedy zacisk jest zabrudzony/zuzyty. Z tego co piszesz ogladal to mechanik wiec sadze, ze ww. potencjalne przyczyny wyeliminowal. Moze to typtak? pzdr, dr K12S/525 |
|
Data: 2009-09-22 05:54:32 | |
Autor: Artur Zabroński | |
Deauville 700 - dual cbs | |
On 22 Wrz, 14:24, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote:
Można też po prostu przejechać się kawałek zahamować bez hamulców (silnik + nogi ;-)) i zobaczyć czy podejrzana tarcza nie jest ciepła/ gorąca jak po hamowaniu. Czasami jak wpadnie jakiś syf między klocek a tarcze to potrafi wydawać inny dźwięk niż druga i wtedy wydaje się że odbija. Efekt podobny jak z moim sprzęgłem i przypadkiem w którym Twoja sugestia okazała się pomocna ale czy takie coś może wystąpić przy dualu i działać tylko na jeden zacisk? -- Artur |
|
Data: 2009-09-22 17:12:33 | |
Autor: Jozef S | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Użytkownik Artur Zabroński napisał:
On 22 Wrz, 14:24, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote:Prawa tarcza jest zdecydowanie bardziej nagrzana (w 10 stopniowej skali - 10, a lewa 3-4) Tarcie jest slyszalne podczas jazdy (do pewnej predkosci). A w VFR przy lewym zacisku jest pompa hamulcowa. :) Nie rozbieralem tego zacisku, bo moto ma jeszcze "gwarancje" - wien nie mnie ruszac. O "mechaniku" pisalem w cudzyslowiu, bo dla mnie argument "tak ma byc" nie dociera. Dzieki za rady - sprawdze jeszcze poziom plynu hamulcowego. Ostatnia rzecz jaka mi jeszcze na mysl przychodzi, to wykrzywiona tarcza. Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki. Jozef S - bez motura |
|
Data: 2009-09-22 10:52:09 | |
Autor: doktorski | |
Deauville 700 - dual cbs | |
On 22 Wrz, 17:12, Jozef S <juza...@poczta.onet.pl> wrote:
Prawa tarcza jest zdecydowanie bardziej nagrzana (w 10 stopniowej skaliTak zdecydowanie nie powinno byc. Ostatnia rzecz jaka mi jeszcze na mysl przychodzi, to wykrzywiona tarcza.Przy krzywej tarczy szum ocierajacych sie o nia klockow bylby pulsujacy. Obstawiam blokujacy sie tloczek. pzdr, dr K12S/525 |
|
Data: 2009-09-22 11:06:58 | |
Autor: Artur Zabroński | |
Deauville 700 - dual cbs | |
On 22 Wrz, 19:52, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote:
W nowym sprzęcie i tymbardziej, że gość rozbierał zacisk? -- Artur |
|
Data: 2009-09-22 11:21:17 | |
Autor: doktorski | |
Deauville 700 - dual cbs | |
On 22 Wrz, 20:06, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
W nowym sprzęcieA chcesz zobaczyc co sie dzieje z dyfrem w BMW po 22kkm? i tymbardziej, że gość rozbierał zacisk?Zdjal zacisk i zerknal czy wyjal tloczki, przesmarowal i tak dalej? Wiesz? Bo ja nie wiem. Interpretuje po objawach i opisie. pzdr, dr K12S/525 |
|
Data: 2009-09-22 11:39:49 | |
Autor: Artur Zabroński | |
Deauville 700 - dual cbs | |
On 22 Wrz, 20:21, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote:
Chętnie - z czystej ciekawości. No w sumie tak chociaż autor napisał, że mechanik powiedział że "tłoczki są ok" i tym się sugerowałem. Mi jeszcze jeszcze przychodzi do głowy zwalony przewód do jednego z zacisków. -- Artur |
|
Data: 2009-09-22 11:47:49 | |
Autor: doktorski | |
Deauville 700 - dual cbs | |
On 22 Wrz, 20:39, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
Chętnie - z czystej ciekawości.W osobnej wontce pokaze, a co! :) (upload in progress) Mi jeszcze jeszcze przychodzi do głowy zwalony przewód do jednego zOIDP VFR ma gumowe przewody. Te raczej pecznieja niz sie zalamuja ale kto wie... Do sprawdzenia. pzdr, dr K12S/525 |
|
Data: 2009-09-22 11:52:40 | |
Autor: Artur Zabroński | |
Deauville 700 - dual cbs | |
On 22 Wrz, 20:47, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote:
Ok :-) Ale mowa jest o Deauville :-) Chociaż pewnie jest tak samo. A tak swoja drogą w jaki sposób można sprawdzić taki przewód? -- Artur |
|
Data: 2009-09-22 23:08:01 | |
Autor: Jozef S | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Użytkownik Artur Zabroński napisał:
On 22 Wrz, 19:52, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote:Sam osobiscie nie rozbieralem zacisku, szum ocieracjacych klockow jest pulsujacy, a przewodu (przynajmniej widoczne czesci pod owiewka) nie sa zalamane. Pozdrawiam Jozef S |
|
Data: 2009-09-22 14:17:55 | |
Autor: Artur Zabroński | |
Deauville 700 - dual cbs | |
On 22 Wrz, 23:08, Jozef S <juza...@poczta.onet.pl> wrote:
Moim zdaniem skoro masz moto na gwarancji (sam wiele nie zdziałasz), jedź do gościa i powiedz, że nie jest okey skoro jedna tarcza jest wyraźnie cieplejsza i niech gmyra. -- Artur |
|
Data: 2009-09-22 14:35:22 | |
Autor: Magic | |
Deauville 700 - dual cbs | |
doktorski pisze:
MialemPompa hamulcowa przy zacisku? Czlowiek sie uczy cale zycie... Koledze chodziło o to że w pobliżu. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-09-22 14:50:16 | |
Autor: Kuczu | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Magic pisze:
Koledze chodziło o to że w pobliżu. Zdefiniuj "poblize" :) -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-09-22 14:58:26 | |
Autor: Magic | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Kuczu pisze:
Magic pisze: Nie mam motura pod ręką ale tak z 10 cm. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-09-22 15:14:04 | |
Autor: Kuczu | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Magic pisze:
Nie mam motura pod ręką ale tak z 10 cm. pompa hamulcowa 10 cm od zacisku ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-09-22 15:16:15 | |
Autor: Miecio | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Kuczu pisze:
Magic pisze: Tak, druga pompa oznaczona jako "secondary" jest niedaleko lewego zacisku. |
|
Data: 2009-09-22 15:17:11 | |
Autor: Miecio | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Kuczu pisze:
Magic pisze: http://www.varaderoclub.pl/new/grafika/arty/CBS/CBS3.jpg |
|
Data: 2009-09-22 15:36:07 | |
Autor: Kuczu | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Miecio pisze:
http://www.varaderoclub.pl/new/grafika/arty/CBS/CBS3.jpg Wow. Czego te skosnookie nie wymysla... -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-09-22 22:22:03 | |
Autor: Magic | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Kuczu pisze:
Miecio pisze: Jutro Ci fote wrzuce jak to wygląda. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-09-22 22:31:37 | |
Autor: Kuczu | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Magic pisze:
Jutro Ci fote wrzuce jak to wygląda. Ale ja nie chce :) Pojde se do kumpla i obadam to w VFR. Albo do drugiego i popatrze w XX. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-09-23 09:32:22 | |
Autor: Magic | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Kuczu pisze:
Magic pisze: To nie. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-09-22 18:11:18 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Kuczu pisze:
Zdefiniuj "poblize" :) Poblize to wszystko to na co jestes w stanie nasikac z jednego miejsca. Przynajmniej tak uwaza moj pies. KJ |
|
Data: 2009-09-22 13:55:56 | |
Autor: Miecio | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Jozef S pisze:
Witam. Też miałem wrażenie, że w mojej VFRce trzyma jeden zacisk. ASO zbagatelizowało to :( VFR800 2008 |
|
Data: 2009-09-23 09:31:56 | |
Autor: Hinek | |
Deauville 700 - dual cbs | |
Użytkownik "Jozef S" <juzas_4@poczta.onet.pl> napisał To idz do garazu, wsadz cos ciezkiego do kufra zeby podnioslo sie przednie kolo i pokrec je reka - bedziesz wiedzial czy sie trze. W Deauville gdy hamuje sie noznym dziala tyl i bodaj jeden tloczek w prawym przednim zacisku. Jesli uzywasz klamki - tyl nie dziala. Jesli uzywasz glownie noznego hamulca - prawa tarcza bedzie goraca, a lewa zimna. Pozdr -- Hinek |