Debet czy KK - Alior.

Data: 2009-10-14 19:59:11
Autor: dooh
Debet czy KK - Alior.
Witam

Prosze o poradę - mam konto w Aliorze i chciałbym bardzo okazyjnie korzytać
z większych pieniędzy niż mam na koncie i z nastepną wypłatą je spłacać. Co
powinem wybrać debet czy kartę kredytową ? Jakie sa plusy i minusy obu
opcji?

Z góry dzięki za pomoc

--
by dooh Zawodowy Herold Złych Nowin http://duh.ovh.org

Data: 2009-10-14 20:05:16
Autor: MarekZ
Debet czy KK - Alior.

Karta będzie nieco tańsza i nieco mniej wygodna (o ile będziesz potrzebował tych środków w formie gotówkowej). Jak wchodzi w rachubę przynajmniej częściowo w forma bezgotówkowa to wyłącznie karta.

Data: 2009-10-14 20:06:59
Autor: krzysztofsf
Debet czy KK - Alior.
dooh pisze:
[...]

Zalezy czy potrzebujesz wylacznie gotowki, czy tez planujesz zakupy bezgotowkowe, oplacane w terminalu sklepu.

Dla opcji 1 lepszy debet.

Dla opcji 2 lepsza KK, o ile jestes w stanie splacic 100% zadluzenia w przeciagu cyklu rozliczniowego. Jesli nie beda to kwoty dajace w skali roku zwolnienie z oplat za KK, to warto moze wybrac inna karte?

Data: 2009-10-14 21:58:41
Autor: RobertS
Debet czy KK - Alior.

[...]

za kk przemawia również to, że jak spłacisz 100% z zestawienia to odsetek nie zapłacisz, poza tym za przyznanie debetu bank pobiera prowizję + odsetki za każdy dzień kiedy z niego korzystasz

dlatego kk lepsza (bo wyjdzie za darmo) jeżeli będziesz z niej umiejętnie korzystał (tylko operacje bezgotowkowe splacane w 100%)

RobertS

Data: 2009-10-14 23:19:14
Autor: krzysztofsf
Debet czy KK - Alior.
RobertS pisze:

[...]

Dokladnie.
Ja wiekszosc platnosci robie bezgotowkowo KK, zeby zwolnic jak najwieksza ilosc gotowki, w miedzyczasie lezacej na koncie oszczednosciowym. W zwiazku z tym mam zawsze dostepna gotowke w razie koniecznosci szybkiego skorzystania z pliku banknotow.
Jako rezerwa czeka limit debetowy, w razie czego umozliwiajacy spalte w 100% KK, gdyby kiedys zdazyl sie problem ze spalta calosci z biezacych srodkow.

Debet czy KK - Alior.