Debetówka BGŻ płatność za A2

Data: 2013-09-27 17:26:32
Autor: spider
Debetówka BGŻ płatność za A2
Witam, zauważyłem że płacąc za państwowy odcinek autostrady A2 (odcinek Stryków - Konin) kartą debetową MasterCard BGŻ nie trzeba wpisywać ani PIN ani podpisywać świstka (dajesz kartę i masz ją za chwilę z powrotem z paragonem). Karta oczywiście bez PayPass. Na odcinkach kulczykowskich normalnie podaję PIN. Co to za autoryzacja, a właściwie jej brak? ;)
--
spider

Data: 2013-09-27 17:38:04
Autor: Grzexs
[...]

We wrocławskich tramwajach i autobusach tak jest już od dawna…
--
Grzexs

Data: 2013-09-27 23:14:29
Autor: J.F.
Dnia Fri, 27 Sep 2013 17:38:04 +0200, Grzexs napisał(a):
[...]

I w supermarketach. I panie sie grzecznie pytaja czy mozna.

Auto osobowe ? Bo jest chyba jakic limit na platnosci zblizeniowe, cos 50 zl bez pin.

J.

Data: 2013-09-28 09:11:25
Autor: neoniusz
W dniu 27.09.2013 23:14, J.F. pisze:
[...]

Moze bys najpierw przeczytal na co odpisujesz? "Karta oczywiście bez PayPass."

Data: 2013-09-28 13:19:28
Autor: J.F.
Dnia Sat, 28 Sep 2013 09:11:25 +0200, neoniusz napisał(a):
[...]

A to przepraszam, jakos mi sie zapodzialo jedno slowko.

Takie karty tez maja jakos ustawione limity autoryzacji, kiedys sie
zdziwilem na stacji benzynowej. I chyba nawet jeszcze bez chipa byla.

J.

Data: 2013-09-27 20:57:56
Autor: RobertS
[...]

mam dokładnie tak samo, KK Polbank
innych kart nie testowałem

szkoda, że PyP nie można na autobanie używać

RobertS

Data: 2013-09-28 10:25:24
Autor: spider
W dniu 2013-09-27 20:57, RobertS pisze:

szkoda, że PyP nie można na autobanie używać

No właśnie szkoda Kulczykowi tych paru zł na zamontowanie czytników zbliżeniowych na wysokości szyby kierowcy?
Przecież to by była najszybsza płatność, drukowanie kwitów też mogłoby być tylko na życzenie. Nie wiem kiedy zrobią w końcu system zamknięty na Konin - Poznań

Data: 2013-09-28 13:17:18
Autor: J.F.
Debetówka BGŻ płatność za A2
Dnia Sat, 28 Sep 2013 10:25:24 +0200, spider napisa³(a):
W dniu 2013-09-27 20:57, RobertS pisze:
szkoda, ¿e PyP nie mo¿na na autobanie u¿ywaæ
No w³a¶nie szkoda Kulczykowi tych paru z³ na zamontowanie czytników zbli¿eniowych na wysoko¶ci szyby kierowcy?
Przecie¿ to by by³a najszybsza p³atno¶æ, drukowanie kwitów te¿ mog³oby byæ tylko na ¿yczenie.

Nie wiem co na to urzad skarbowy - paragon fiskalny trzeba wydac :-)
Ale to tez chwila.

J.

Data: 2013-09-30 17:00:09
Autor: Borys Pogore³o
Debetówka BGŻ płatność za A2
Dnia Sat, 28 Sep 2013 13:17:18 +0200, J.F. napisa³(a):

Nie wiem co na to urzad skarbowy - paragon fiskalny trzeba wydac :-)
Ale to tez chwila.

A widzia³e¶ paragon fiskalny na A4 Wroc³aw-Katowice?

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-09-28 13:42:34
Autor: cef
spider" <"spajder78[WytnijTo] wrote:

szkoda, że PyP nie można na autobanie używać

No właśnie szkoda Kulczykowi tych paru zł na zamontowanie czytników
zbliżeniowych na wysokości szyby kierowcy?
Przecież to by była najszybsza płatność

Ale po co PyP?
Przecież w większości punktów tego typu (punkty opłat,
biletomaty) normalnie lecą płatności bezpinowo i bezautoryzaycjnie.
A skoro jakiś czytnik (nie wiem czy obsługiwany czy automay) jest, to po co inny?

Data: 2013-09-28 21:43:29
Autor: spider
W dniu 2013-09-28 13:42, cef pisze:

[...]

Na kulczykowych bramkach trzeba klepać pin, w dodatku pani kasjerka jest jakieś 20 cm powyżej linii dachu więc trzeba się trochę nagimnastykować, tak to przyłożenie karty na wysokości szyby i jazda, paragon też by się mógł drukować ze szczeliny zaraz obok czytnika. W sumie to taki system obył by się bez czynnika białkowego w budce.

Data: 2013-09-28 22:48:05
Autor: cef
[...]

To pewnie walka z bezrobociem.
W innych krajach na płatnych bramkach w większości
białko jest tylko jako opcja dodatkowa albo ktoś przychodzi
jak coś się blokuje czy nie działa. I nie potrzeba do tego PyP.
Przecież chyba da się tak ustawić terminal, żeby czytał kartę
i kasował bez jakielkowiek autoryzacji. Da się?

Data: 2013-09-28 23:27:40
Autor: J.F.
Debetówka BG¯ p³atno¶æ za A2
Dnia Sat, 28 Sep 2013 22:48:05 +0200, cef napisa³(a):
Na kulczykowych bramkach trzeba klepaæ pin, w dodatku pani kasjerka
jest jakie¶ 20 cm powy¿ej linii dachu wiêc trzeba siê trochê
nagimnastykowaæ, tak to przy³o¿enie karty na wysoko¶ci szyby i jazda,
paragon te¿ by siê móg³ drukowaæ ze szczeliny zaraz obok czytnika. W
sumie to taki system oby³ by siê bez czynnika bia³kowego w budce.

To pewnie walka z bezrobociem.
W innych krajach na p³atnych bramkach w wiêkszo¶ci
bia³ko jest tylko jako opcja dodatkowa albo kto¶ przychodzi
jak co¶ siê blokuje czy nie dzia³a. I nie potrzeba do tego PyP.
Przecie¿ chyba da siê tak ustawiæ terminal, ¿eby czyta³ kartê
i kasowa³ bez jakielkowiek autoryzacji. Da siê?

Dac sie da, tylko czy jajec nie bedzie ze na skradzione/skopiowane
karty jezdzic beda. Bo na panstwowych autostradach to jeszcze mozna viaboxem placic, wtedy
nawet okna nie trzeba otwierac.

J.

Data: 2013-10-02 11:49:58
Autor: Chris94
Debetówka BG¯ p³atno¶æ za A2
Dnia Sat, 28 Sep 2013 23:27:40 +0200, J.F. napisa³(a):

Przecie¿ chyba da siê tak ustawiæ terminal, ¿eby czyta³ kartê
i kasowa³ bez jakielkowiek autoryzacji. Da siê?

Dac sie da, tylko czy jajec nie bedzie ze na skradzione/skopiowane
karty jezdzic beda.

Przecie¿ na bramkach s± kamery, wiêc d³ugo by sobie na te skradzione
karty nie poje¼dzili. Ryzyko wykrycia nieproporcjonalnie du¿e w stosunku
do uzyskanej kwoty.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2013-10-02 12:06:10
Autor: J.F
Debetówka BG¯ p³atno¶æ za A2
U¿ytkownik "Chris94"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]

A potem zobaczysz w kamerze rumunska rejestracje,
albo nie zobaczysz - jaka karte podaje kierowca.

No i komputer sie pomylil, bo przeciez jezdzisz, przykladasz, placisz, a jesli bramka nie zawsze cie skasuje to nie twoj problem  :-)

J.

Data: 2013-10-03 00:06:38
Autor: Chris94
Debetówka BG¯ p³atno¶æ za A2
Dnia Wed, 2 Oct 2013 12:06:10 +0200, J.F napisa³(a):

[...]

I ju¿ jest jaki¶ punkt zaczepienia! W normalnej sytuacji policja nie ma
nawet tego!

albo nie zobaczysz - jaka karte podaje kierowca.

Wcale nie muszê widzieæ karty. Nagranie z kamery ma znaczniki co do
sekundy, wiêc nie ma ¿adnego problemu z przypisaniem danej operacji
kart± do samochodu na filmie.

No i komputer sie pomylil, bo przeciez jezdzisz, przykladasz, placisz, a jesli bramka nie zawsze cie skasuje to nie twoj problem  :-)

Nie bardzo rozumiem co mia³e¶ na my¶li.

Data: 2013-09-28 09:10:32
Autor: neoniusz
W dniu 27.09.2013 17:26, spider pisze:
[...]

Na A4 (krakow-katowice) jest tak od dawna i to wszystkimi kartami.

Data: 2013-10-02 11:47:19
Autor: Chris94
Debetówka BGŻ płatność za A2
Dnia Sat, 28 Sep 2013 09:10:32 +0200, neoniusz napisa³(a):

W dniu 27.09.2013 17:26, spider pisze:
Witam, zauwa¿y³em ¿e p³ac±c za pañstwowy odcinek autostrady A2 (odcinek
Stryków - Konin) kart± debetow± MasterCard BG¯ nie trzeba wpisywaæ ani
PIN ani podpisywaæ ¶wistka (dajesz kartê i masz j± za chwilê z powrotem
z paragonem). Karta oczywi¶cie bez PayPass. Na odcinkach kulczykowskich
normalnie podajê PIN. Co to za autoryzacja, a w³a¶ciwie jej brak? ;)

Na A4 (krakow-katowice) jest tak od dawna i to wszystkimi kartami.

Ale Pani w Okienku trzeba daæ do kartê rêki i ona wewn±trz budki z ni±
co¶ manipuluje. Poniewa¿ mo¿e to budziæ uzasadnione obawy odno¶nie
bezpieczeñstwa karty, wiêc dlatego na A4 przesta³em p³aciæ kart±.
Natomiast w Chorwacji sam wk³adam na bramce kartê do automatycznego
czytnika i karta wyje¿d¿a mi z powrotem w czasie chyba mniejszym od
sekundy!
Za pierwszym razem by³em przekonany, ¿e mi odrzuci³o transakcjê, ale po
nastêpnej sekundzie wysun±³ siê kwitek potwierdzaj±cy p³atno¶æ.

Data: 2013-10-02 04:56:29
Autor: luc
Debetówka BG¯ p³atno¶æ za A2
W dniu ¶roda, 2 pa¼dziernika 2013 11:47:19 UTC+2 u¿ytkownik Chris94 napisa³:

> [...]

Za pierwszym razem by³em przekonany, ¿e mi odrzuci³o transakcjê, ale po

nastêpnej sekundzie wysun±³ siê kwitek potwierdzaj±cy p³atno¶æ.

Dlatego na A1 podajê KK Polbanku. Transakcja online i za chwilê sms z potwierdzeniem jest. A w razie czego reklamacja wyci±gu i chargeback...

pzdrwm
luc

Data: 2013-10-05 08:46:58
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Debetówka BGŻ płatność za A2
Dnia Fri, 27 Sep 2013 17:26:32 +0200, spider napisa³(a):

Co to za autoryzacja, a w³a¶ciwie jej brak? ;)

w niektórych typach automatów sprzedaj±cych te¿ tak jest.

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index4.php

Debetówka BGŻ płatność za A2