Debetówka w mbanku.

Data: 2010-07-12 00:04:50
Autor: azot
Debetówka w mbanku.
Master card debit, czy Visa electron.? Którą kartę lepiej wziąć do ekonta w Mbanku?
Czym ewentualnie sie różnią?

azot

Data: 2010-07-12 00:11:38
Autor: MarekZ
Debetówka w mbanku.
Użytkownik "azot" <friko@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i1df63$aei$1@news.net.icm.edu.pl...
Master card debit, czy Visa electron.? Którą kartę lepiej wziąć do ekonta w Mbanku?
Czym ewentualnie sie różnią?

Jeden pies, z niewielką przewagą MasterCard (brak prowizji przy przewalutowaniu). Zresztą czemu nie wziąć obu? MC bez PP jest za darmo.

Data: 2010-07-13 12:10:20
Autor: jakrek
Debetówka w mbanku.
> [...]

Jeden pies, z niewielką przewagą MasterCard (brak prowizji przy przewalutowaniu). Zresztą czemu nie wziąć obu? MC bez PP jest za darmo.

No jest chyba jedna subtelna różnica. Płacąc np. w sklepie VE podpisujesz slipa
a płacąc MC wsztukujesz PIN'a na "sekretnej" klawiaturze. A ona jest tak
sekretna,że ho, ho. Wiele już razy stojąc w kolejce za takim mastercadowecem
mogłem zobaczyć jaki PIN wsztukuje, często odwracam głowę aby tego nie widzieć
:). Może przesadzam ale mi osobiście takie PIN'owanie transakcji nie za bardzo
pasuje...

Data: 2010-07-13 11:07:56
Autor: xbartx
Debetówka w mbanku.
Dnia Tue, 13 Jul 2010 12:10:20 +0200, jakrek napisał(a):

[...]

Jak widać pojęcia o tym zielonego nie masz, więc nie pisz i nie wprowadzaj ludzi w błąd. A jak chcesz się dowiedzieć, jak to działa z tymi kartami podpis/PIN, to sprawdź archiwum grupy.

--
xbartx

Data: 2010-07-13 13:47:57
Autor: jurek712
Debetówka w mbanku.
Dnia Tue, 13 Jul 2010 12:10:20 +0200, jakrek napisaĹ&#65533;a):

> No jest chyba jedna subtelna róşnica. PĹ&#65533;cÄ&#65533; np. w sklepie VE
> podpisujesz slipa a pĹ&#65533;cÄ&#65533; MC wsztukujesz PIN'a na "sekretnej"
> klawiaturze. A ona jest tak sekretna,Ĺźe ho, ho. Wiele juĹź razy stojÄ&#65533; w
> kolejce za takim mastercadowecem mogĹ&#65533;m zobaczyÄ&#65533;jaki PIN wsztukuje,
> czÄ&#65533;to odwracam gĹ&#65533;wÄ&#65533;aby tego nie widzieÄ&#65533;:). MoĹźe przesadzam ale mi
> osobiĹ&#65533;ie takie PIN'owanie transakcji nie za bardzo pasuje...

Jak widaÄ&#65533;pojÄ&#65533;ia o tym zielonego nie masz, wiÄ&#65533; nie pisz i nie wprowadzaj ludzi w bĹ&#65533;&#65533;. A jak chcesz siÄ&#65533;dowiedzieÄ&#65533; jak to dziaĹ&#65533; z tymi kartami podpis/PIN, to sprawdĹş archiwum grupy.

A czymże to wprowadzam ludzi w błąd, pisząc o "subtelnej różnicy" oraz, że to MI
nie odpowiada potwierdzanie transakcji zakupu PIN'em ?

Data: 2010-07-13 15:00:18
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Debetówka w mbanku.
W dniu 2010-07-13 13:47, jurek712@poczta.onet.pl pisze:
A czymże to wprowadzam ludzi w błąd, pisząc o "subtelnej różnicy" oraz, że to MI
nie odpowiada potwierdzanie transakcji zakupu PIN'em ?

Choćby tym, że VE w mBanku też wykorzystuje PIN.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-07-13 15:04:08
Autor: jarek
Debetówka w mbanku.
> [...]
> nie odpowiada potwierdzanie transakcji zakupu PIN'em ?

Choćby tym, że VE w mBanku też wykorzystuje PIN.

Ech, następny czytający "inaczej".
Tak szeroko podejmując to VE mBanku owszem wykorzystuje PIN ale my tu mówimy o
potwierdzeniu zakupu BEGOTÓKOWEGO.

Mam VE praktycznie od początku powstania mBanku i płacąc ostatnio w kasie
karefura moją VE za zakupy podpisywałem slipa ręcznie a nie wystukiwałem żadnego
PIN'u na podanej przez kasjerkę klawiaturce, jak to zrobił na moich oczach
radosny posiadacz MC.

Data: 2010-07-13 15:36:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Debetówka w mbanku.
W dniu 2010-07-13 15:04, jarek pisze:
Ech, następny czytający "inaczej".

Nie musisz się przedstawiać na początku listu.

Mam VE praktycznie od początku powstania mBanku i płacąc ostatnio w kasie
karefura moją VE za zakupy podpisywałem slipa ręcznie

Przykre. Kiedyś też tak miałem, jak były durne karty na podpis. Na
szczęście się to skończyło.

a nie wystukiwałem żadnego
PIN'u na podanej przez kasjerkę klawiaturce, jak to zrobił na moich oczach
radosny posiadacz MC.

Mam również VE z mBanku i jak najbardziej używam PINu przy zakupach. To,
że masz jakąś Specjalną Ofertę, to nie moja wina. Typowa karta VE z
mBanku wykorzystuje PIN także w sklepach.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-07-13 16:17:07
Autor: jarek
Debetówka w mbanku.
Przykre. Kiedyś też tak miałem

chyba masz tak nadal

jak były durne karty

nie myl karty z człowiekiem, swoją droga to ciekawe jak odróżniasz mądrą kartę
od głupiej ale "czytający inaczej" nie takie rzeczy potrafią

szczęście się to skończyło.

stawianie krzyżyków takie męczące było ? chyba jednak przesadzasz

Mam również VE z mBanku i jak najbardziej używam PINu przy zakupach. To,
że masz jakąś Specjalną Ofertę

Nie ma specjalnej oferty tylko jeszcze cześć klientów mbanku ma VE bez chipa a
że VE w mBnaku jest wydawana na 2 lata więc wymiana jest w trakcie

to nie moja wina.

Jasne, że nie twoja tylko tych co wprowadzili ten durny zwyczaj pinowania także
dla VE w mBanku ale bezmyślne przyjmowanie "wysokich standardów" i tu widac
dotarło, łącznie z tą bezmyślnie skonstruowaną pin klawiaturką, która nic nie ukrywa

Typowa karta VE z mBanku wykorzystuje PIN także w sklepach.

"typowa" (na nieszczęście) to ona jest dopiero od pewnego czasu więc się tak
swoją "fachowością" w temacie nie nadymaj...

Data: 2010-07-13 19:17:32
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk
Debetówka w mbanku.
"jarek" napisał:
Master card debit, czy Visa electron.?
Którą kartę lepiej wziąć do ekonta w Mbanku?

[...] jeszcze cześć klientów mbanku ma VE bez chipa

I człowiekowi, który chce dopiero wziąć kartę w mbanku, opowiadasz o Twojej _starej_ karcie? Szacun.

Data: 2010-07-14 16:37:52
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Debetówka w mbanku.
W dniu 2010-07-13 16:17, jarek pisze:
Przykre. Kiedyś też tak miałem
chyba masz tak nadal

Tak, w paściatigo. Na szczęście w mBanku jest już dobrze.

szczęście się to skończyło.
stawianie krzyżyków takie męczące było ? chyba jednak przesadzasz

W twoim przypadku są to krzyżyki, ale ja piśmienny jestem.
Poza tym, tak, trzeba się schylać (mam problemy z kręgosłupem), szukać
czasami długopisu, potem wytrzymać miażdżące spojrzenie sprzedawcy...
Kiedyś w Empiku 3 razy podpisywałem, bo mu się nie zgadzało ze wzorcem,
który jest na koślawym plastiku napisany markerem. DO sprawdzał i w
ogóle zabawa była przednia. PIN to zdecydowanie większa wygoda.

[...]

I uważasz geniuszu, że azot się cofnie w czasie?

[...]

Kolejny paranoik? Zasłaniaj sobie ręką, jak się boisz zmasowanego ataku
przy pomocy kamer.

Typowa karta VE z mBanku wykorzystuje PIN także w sklepach.
"typowa" (na nieszczęście) to ona jest dopiero od pewnego czasu

Nie myślałem, że rozmawiamy w przeszłości.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-07-14 14:28:59
Autor: Tomek Kęcki
Debetówka w mbanku.
Choćby tym, że VE w mBanku też wykorzystuje PIN.

Ech, następny czytający "inaczej".
Tak szeroko podejmując to VE mBanku owszem wykorzystuje PIN ale my tu mówimy o
potwierdzeniu zakupu BEGOTÓKOWEGO.

Ech, następny mający jedynie słuszną wizję świata. Transakcje stosunkowo nowymi kartami VE wydawanymi przez mbank sa potwierdzane pinem a nie podpisem jak to miało miejsce do tej pory. Te nowe karty mają chip.

--
tomafek

Debetówka w mbanku.