Debil roku

Data: 2010-08-27 12:33:32
Autor: marjan
Debil roku
W dniu 27.08.2010 10:48, glang pisze:
http://kontakt24.tvn.pl/temat,zawracal-na-autostradzie-doszlo-do-tragedii,15323.html

aż się w głowie nie mieści :(

Swoją drogą patrząc na zdjęcia, to wąsko tam jak diabli. Kierowca albo był faktycznie niespełna rozumu chcąc w takim miejscu zawracać (w dodatku tak blisko możliwości legalnego zawrócenia, jak wynika z artykułu), albo może po prostu wpadł w poślizg/zasnął/bawił się radiem/whatever i go tak postawiło bokiem, a zanim zdążył się naprostować i odjechać już ktoś w niego uderzył?

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2010-08-27 14:52:37
Autor: Michal Jankowski
Debil roku
marjan <marjan@no.spam.student.agh.edu.pl> writes:

[...]

Jesli zdjecie nie daje falszywego obrazu, to ja tam sobie w ogole nie
wyobrazam zawrocenia tym wozem. Znaczy widze, ze ma juz szoferke
przodem do tylu, ale nie widze, jak do tego doprowadzil. Nie ma
miejsca. Chyba ze faktycznie go zarzucilo i obrocilo poslizgiem.

  MJ

Data: 2010-08-27 15:50:51
Autor: J.F.
Debil roku
On Fri, 27 Aug 2010 14:52:37 +0200,  Michal Jankowski wrote:
[...]

Polak potrafi :-)

nie bardzo widze jak, bo po prawej tez barierka.
Znalazl w niej jakas dziure, czy wykrecil ponad 90 stopni ze sie
naczepa zaczela cofac ? Bo na recznym chyba nie zawracal ? :-)

A tak swoja droga - nie widac dokladnie tego nissana, ale zdjecie
sugeruje ze malo skrocony. I trafil chyba tez dosc bezpiecznie w kola.
Czyzby naprawde bez pasow ?

J.

Data: 2010-08-27 16:41:03
Autor: Robert Rędziak
Debil roku
On Fri, 27 Aug 2010 15:50:51 +0200, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Znalazl w niej jakas dziure, czy wykrecil ponad 90 stopni ze sie
naczepa zaczela cofac ?

 Przede wszystkim, jakby się złamał przy hamowaniu to byłby
 odwrócony gdzieś tak o 180 stopni w stosunku do tego, co na
 zdjęciu.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-08-27 18:53:04
Autor: J.F.
Debil roku
On Fri, 27 Aug 2010 16:41:03 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
Przede wszystkim, jakby się złamał przy hamowaniu to byłby
odwrócony gdzieś tak o 180 stopni w stosunku do tego, co na
zdjęciu.

Czyli co - zawrocil gdzies dalej, jechal pod prad, zahamowal i go
zlamalo ? :-)

Trudno powiedziec jak by wygladal po zlamaniu - dopuszczam ze wlasnie
tak. Trudno tez przypuszcza zeby zawracal miedzy dwiema barierkami.

J.

Data: 2010-08-27 17:05:13
Autor: Robert Rędziak
Debil roku
On Fri, 27 Aug 2010 18:53:04 +0200, J.F
[...]

 Jak Cię zaczyna wyprzedzać naczepa, to raczej starasz się
 utrzymać kierunek na wprost, a nie obrócić cały zestaw. Zestaw
 jest raczej zbyt nieprzewidywalny, by pozwolić mu się obracać.

Data: 2010-08-27 19:28:26
Autor: Artur Maśląg
Debil roku
W dniu 2010-08-27 18:41, Robert Rędziak pisze:
[...]

Bądźmy uczciwi - za mało wiemy, by cokolwiek racjonalnego napisać na
temat tego wypadku. Taki skład nie ma szans na zawrócenie na
"autostradzie", co zresztą widać po uszkodzonych barierach itd.
Jeżeli kierowca faktycznie uznał, że tam zawróci, to musiał być
niespełna rozumu (nawet po pijaku ludzie zachowują się rozsądniej).
Zakładając, że faktycznie chciał zawrócić i był trzeźwy, to naprawdę
musiało nim kierować coś innego, niż zwykła głupota.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-08-27 18:13:10
Autor: Robert Rędziak
Debil roku
On Fri, 27 Aug 2010 19:28:26 +0200, Artur Maśląg
<futrzak@polbox.com> wrote:

Bądźmy uczciwi - za mało wiemy, by cokolwiek racjonalnego napisać na
temat tego wypadku. Taki skład nie ma szans na zawrócenie na
"autostradzie", co zresztą widać po uszkodzonych barierach itd.

 To tym bardziej nie widzę możliwości zawinięcia się składu w ten
 sposób.
[...]

 ,,Eeee, zmieszczę się'' (zwłaszcza że zestawem można się
 naprawdę zgrabnie złamać i wiele też mu nie brakowało). Tym
 bardziej, że na kabinie nie widać uszkodzeń -- gdyby go zaczęło
 miotać, prawdopodobnie przejechałby po barierze i byłoby to
 widać po zderzaku.

Data: 2010-08-27 13:38:01
Autor: yos
Debil roku
On 27 Sie, 20:13, Robert Rędziak <re...@gm.wkurw.org> wrote:
> [...]
> "autostradzie", co zresztą widać po uszkodzonych barierach itd.

 To tym bardziej nie widzę możliwości zawinięcia się składu w ten

Nie żartujcie, nie w takich miejscach się zawracało. Taki zestaw w
rękach wprawnego kierowcy zawróci jak wózek widłowy - niemal w
miejscu. Uszkodzone barierki i dziwna pozycja naczepy na zdjęciach
wynika stąd, że po uderzeniu naczepę przestawiła siła zderzenia.
Zresztą - gdyby to był poślizg - to taki zestaw lecący bokiem zostawia
trochę gumy na asfalcie, a tego na zdjęciach nie ma.

--
yos

Data: 2010-08-27 21:59:01
Autor: Robert Rędziak
Debil roku
On Fri, 27 Aug 2010 13:38:01 -0700 (PDT), yos
<kosamaxi@gmail.com> wrote:

[...]

 Pisząc o zawinięciu miałem na myśli sytuację, gdyby się
 poślizgnął i naczepa go wyprzedziła. Wiem, że zestaw można
 złamać i zawrócić niemalże w miejscu.

Data: 2010-08-27 20:29:10
Autor: Artur Maśląg
Debil roku
<futrzak@polbox.com>  wrote:

[...]

Szanse niewielkie - wiem trochę na ten temat i do tego nie widzę tam
śladów 'łamania' składu. Dodatkowo nie ja pisałem o 'zawijaniu'.
Dla mnie ta sytuacja wygląda zupełnie irracjonalnie i nie zamierzam
jej tłumaczyć w sposób dowolny. Niech biegli z policją sobie dochodzą.

[...]

Żartujesz - sporo mu tam brakowało i hałas, który się pojawił przy
taranowaniu naczepą bariery go nie wybudził z tego letargu?
Zdajesz sobie sprawę, jaki to był hałas?

  Tym
  bardziej, że na kabinie nie widać uszkodzeń -- gdyby go zaczęło
  miotać, prawdopodobnie przejechałby po barierze i byłoby to
  widać po zderzaku.

Ciężko stwierdzić - to zdarzenie jest dla mnie tak absurdalne, że
naprawdę nie chcę do tego dopasowywać czegokolwiek racjonalnego...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-08-27 21:33:17
Autor: to
Debil roku
begin Artur Maśląg
[...]

Swoją drogą trochę dziwnie wygląda ten Nissan. Kabina prawie nienaruszona, a przednie siedzenia jakby wyrwane z mocowań, pasażer zginął, reszta rannych. Nie zdziwiłbym się gdyby okazało się, że ci z tyłu jechali bez pasów.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-28 00:37:44
Autor: jerzu
Debil roku
wrote:

Bądźmy uczciwi - za mało wiemy, by cokolwiek racjonalnego napisać na
temat tego wypadku. Taki skład nie ma szans na zawrócenie na
"autostradzie", co zresztą widać po uszkodzonych barierach itd.

http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Kielce,+Sandomierska+&Submit=Szukaj&long=20.6473703&lat=50.8755208&type=2&scale=1a&svActive=false
- na tym skrzyżowaniu ciągnik z naczepą zawraca na raz.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-08-28 00:55:24
Autor: J.F.
Debil roku
On Sat, 28 Aug 2010 00:37:44 +0200,  jerzu wrote:
[...]

Widac jest szersze. Bo spojrz na zdjecia - przod naczepy siega
barierki, a tyl jest juz kawalek za. Z tylu powinien byc jakis niski zderzak, barierka wyglada na pogieta -
musialby to na duzych prochach robic.

J.

Data: 2010-08-28 10:04:52
Autor: Michal Jankowski
Debil roku
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> writes:

- na tym skrzyżowaniu ciągnik z naczepą zawraca na raz.

Na skrzyzowaniu jest od pyty miejsca i nie ma ciaglych barierek po obu
stronach.

  MJ

Data: 2010-08-29 11:45:59
Autor: jerzu
Debil roku
On Sat, 28 Aug 2010 10:04:52 +0200, Michal Jankowski
<michalj@fuw.edu.pl> wrote:

Na skrzyzowaniu jest od pyty miejsca i nie ma ciaglych barierek po obu
stronach.

Za to w poprzecznych ulicach stały auta. Ciągnig z naczepą zawrócił
prawie w miejscu.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-08-29 11:48:27
Autor: jerzu
Debil roku
On Sun, 29 Aug 2010 11:45:59 +0200, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:

Ciągnig

Auć... Ciągnik.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-08-30 10:09:31
Autor: Artur\(m\)
Debil roku

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:i58sjv$nd9$1inews.gazeta.pl...

Bądźmy uczciwi - za mało wiemy, by cokolwiek racjonalnego napisać na
temat tego wypadku.

Posiadając doświadczenia z drogi jak postępują TIRowcy
 prawdopodobieństwo jest "okrutnie" duże.

Data: 2010-08-27 19:14:34
Autor: Michal Jankowski
Debil roku
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Bo na recznym chyba nie zawracal ? :-)

No wlasnie... Ciężarówka stoi od barierki do barierki z mocno skręconą
szoferką, nie widzę, jak jej się udało przejść przez pozycję prostopadłą.

A tak swoja droga - nie widac dokladnie tego nissana, ale zdjecie
sugeruje ze malo skrocony. I trafil chyba tez dosc bezpiecznie w kola.

Więcej zdjęć:
http://www.24opole.pl/?id=wiadomosci_informacje&news=4893&Kierowca_ciezarowki_zawracal_na_autostradzie
Strona pasażera:
http://www0.24opole.pl/fotki/news/800.600.20100827070415_resdsc_9503.jpg
No idealnie ten samochód nie wygląda, ale tragicznie też nie - poszła
strefa zgniotu, odpaliły poduszki...

Czyzby naprawde bez pasow ?

Może. Albo miał pecha po prostu.

  MJ

Data: 2010-08-28 11:56:49
Autor: 'Tom N'
Debil roku
J.F. w <news:44gf761m497ojemkb6ugt5p14lis57ah0a4ax.com>:

A tak swoja droga - nie widac dokladnie tego nissana, ale zdjecie
sugeruje ze malo skrocony. I trafil chyba tez dosc bezpiecznie w kola.

Tu masz zdjęcie z drugiej strony:
<http://www2.24opole.pl/fotki/news/800.600.20100827070415_resdsc_9503.jpg>

--
Tomasz Nycz