Decyduje pierwsze 48 godzin

Data: 2010-05-10 10:30:20
Autor: u2
Decyduje pierwsze 48 godzin
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100510&typ=po&id=po01.txt

"- Jeżeli słyszę, że strona polska chce wysłać teraz do Smoleńska
archeologów, to mnie ogrania pusty śmiech. Premier naszego rządu, jego
doradcy, minister sprawiedliwości oraz inne osoby, w tym naczelny
prokurator wojskowy, po prostu się kompromitują takim stwierdzeniem -
stwierdził były szef ABW Bogdan Święczkowski. - Powinni tam pojechać
technicy i przeprowadzić oględziny, teren powinien być ogrodzony przez
pół roku, tak aby móc przeprowadzać kolejne oględziny, żeby uzyskać
kolejne dowody, to jest standard, to jest podręcznik - zauważył.
Dodał, że w ciągu kilku godzin od katastrofy powinna zostać zawarta
dwustronna umowa o powołaniu wspólnego zespołu śledczego. Rosja powinna
na to przystać, skoro - jak się szeroko mówi - jest pozytywnie
nastawiona. - Wskazane było, żeby to służby polskie kierowały od
początku zespołem śledczym - zaznaczył Święczkowski. Podkreślił, że
konsekwencją braku takich działań jest to, że zwracamy się do Rosjan po
prośbie. - My jesteśmy teraz zwyczajnym petentem strony rosyjskiej i
możemy czekać, żeby nam te wnioski o pomoc prawną wykonano - ocenił."

Decyduje pierwsze 48 godzin