Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Decyzja w podejściu nieprecyzyjnym

Decyzja w podejściu nieprecyzyjnym

Data: 2010-04-13 16:15:56
Autor: Delfino Delphis
Decyzja w podejściu nieprecyzyjnym
Zulus wrote:

Witajcie,

Mam pytanie od specjalisty od przepisów IFR. Czy w podejściu
nieprecyzyjnym (konretnie: NDB) można zejść poniżej OCA dopiero w
momencie, gdy obserwuje się pas, czy wystarczy zaobserwowanie ziemi?

Mnie się wydaje, że trzeba widzieć pas. Widoczność ziemi przecież wcale nie oznacza, że za chwilę nie wlecimy w stumetrową ścianę...

Data: 2010-04-13 17:27:27
Autor: Zulus
Decyzja w podejściu nieprecyzyjnym
W dniu 2010-04-13 16:15, Delfino Delphis pisze:
Zulus wrote:

Witajcie,

Mam pytanie od specjalisty od przepisów IFR. Czy w podejściu
nieprecyzyjnym (konretnie: NDB) można zejść poniżej OCA dopiero w
momencie, gdy obserwuje się pas, czy wystarczy zaobserwowanie ziemi?

Mnie się wydaje, że trzeba widzieć pas. Widoczność ziemi przecież wcale nie
oznacza, że za chwilę nie wlecimy w stumetrową ścianę...


Tak, ale przecież można założyć, że pilot powinien mieć odpowiednią mapę. Mogę się mylić, ale ZTCP w wypadku kontroli ruchu lotniczego, kontroler może zezwolić na podejście z widocznością, gdy pilot nie widzi jeszcze pasa, ale jest z widocznością ziemi. Myślę, że uzasadnienie jest takie, że po "mebelkach" powinien trafić na pas. Nie wiem, czy analogię można zastosować do sytuacji przeze mnie opisanej w pierwszym poście.

Pozdrawiam,
Zulus

Decyzja w podejściu nieprecyzyjnym

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona