Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?

Data: 2012-03-26 13:53:11
Autor: Michal Lukasik
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
Dnia 25.3.2012, Krzysztof Szatanik napisał(a):

Docelowo jak pisałem ma służyć jako miejsce na backupy i storage na multimedia. Przewiduję instalację debiana, software RAID, netatalk dla AFP i timemachine, SMB i MySQL dla XBMC

Jeśli 2 kieszenie Cię zadowolą to polecam Netgear ReadyNAS Duo v2 lub
NV+ v2 - AFAIR działa to właśnie na Debianie i jest tańsze od QNAP czy
Synology.

http://www.netgear.com/home/products/storage/prosumer/default.aspx

--
Jeśli nie zdecydowałeś jeszcze komu podarować 1%
swego podatku zrób to na rzecz tej osoby, proszę

Data: 2012-03-26 15:20:22
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
Dnia 2012-03-26, o godz. 13:53:11
Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl> napisał(a):

> [...]

Jeśli 2 kieszenie Cię zadowolą to polecam Netgear ReadyNAS Duo v2 lub
NV+ v2 - AFAIR działa to właśnie na Debianie i jest tańsze od QNAP czy

Z tym pierwszym miałem taki problem że dwie sztuki wróciły do
dostawcy.  Z dyskami Seagate Barracuda LP ST2000DL003 nie chciał
stworzyć mirrora. Z Seagate Barracuda ES ST3250820NS także samo. Na
Spinpoint F1 HD103UJ tak samo. Wszystkie dyski są na HCL-u jako
zalecane.

Zdrówko

Data: 2012-03-26 16:52:05
Autor: Michal Lukasik
Dnia 26.3.2012, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

[...]

Piszesz o v2 czy poprzednim modelu?
Jak dotąd nie słyszałem o tym sprzęcie złych opinii.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2012-03-27 09:20:07
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
Dnia 2012-03-26, o godz. 16:52:05
> [...]

> zalecane.

Piszesz o v2 czy poprzednim modelu?
Jak dotąd nie słyszałem o tym sprzęcie złych opinii.

v2 miałem na początku lutego 2 sztuki Wróciły po kilku dniach testów do
sprzedawcy.

Zdrówko

Data: 2012-03-27 11:31:10
Autor: Chris
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

Dnia 2012-03-26, o godz. 16:52:05
[...]

U mnie mało tego było na zwrotach, od 4 lat mieliśmy:

NRD2000-100ISS - 14 sztuk
RND21275 -  1 sztuka
RND4000 -  3 sztuki
RND2000-200EUS -  1 sztuka
RND2210  - 1 sztuka
RND4425  - 1 sztuka
RNDX4410 - 2 sztuki

Data: 2012-03-27 11:58:50
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
Dnia 2012-03-27, o godz. 11:31:10
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

U mnie mało tego było na zwrotach, od 4 lat mieliśmy:

Jak pisałem - 2 egzemplarze ReadyNAS Duo v2 nie chciały zestawić
mirrora na dyskach z ich HCL. Powiem szczerze że nie chciało mi się
dochodzić czemu tak ma być - zwłaszcza że z innymi dyskami (też z HCL)
które miałem pod ręka był ten sam objaw. W innych trybach nie było
problemów. Zrażony tym że to był kolejny problem z dyskami w NAS-ach
Netgear oddałem je sprzedawcy. Pewnie kto inny je kupił. A ten
wcześniejszy problem to był SC101
http://support.netgear.com/app/products/model/a_id/2537 który dostałem
do testów parę la temu. Ten z kolei uparcie odmawiał zobaczenia więcej
niż jednego dysku o ile nie był to dysk dostarczony z nim. Wolałem już
na wstępie pozbyć się problemów niż zastanawiać się jak je rozwiązać. Zdrówko

Data: 2012-03-27 12:17:08
Autor: Chris
[...]

Mi na QNAP-ie 419pro na dzień dobry dyski wypadały z macieży i wina była ze strony dysków, zamiana na inny model pomogła i do tej pory to działa. Druga sprawa to podobno najnowszy firmware był zwalony bo nawet nie dało się zrobić downgrade do starszego :)

Data: 2012-03-27 12:34:58
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
Dnia 2012-03-27, o godz. 12:17:08
> [...]

działa. Druga sprawa to podobno najnowszy firmware był zwalony bo
nawet nie dało się zrobić downgrade do starszego :)

Mam w tej chwili na biurku w testowaniu QNAP 459 Pro II. Poszło do
niego 4 x Seagate ST2000DL003 w RAID5 bo akurat takie miałem na półce -
docelowo pójdzie coś szybszego. Od piątku sobie chodzą i tyle.

Zdrówko

Data: 2012-03-27 14:02:25
Autor: Chris
[...]

No właśnie mieliśmy dylemat czy warto dopłacać i wyszło że jednak nie :)
Na razie chcemy dokupić TS-412 tak żeby wyjąć dyski z PC i wsadzić je na osobną niezależną platformę.

Data: 2012-03-27 14:32:07
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
Dnia 2012-03-27, o godz. 14:02:25
> [...]

nie :) Na razie chcemy dokupić TS-412 tak żeby wyjąć dyski z PC i
wsadzić je na osobną niezależną platformę.

Ja wybrałem 459 bo będzie tam chodzić jeszcze aplikacja do zarządzania
biblioteką multimediów (głownie skatalogowane i otagowane fotki) na
potrzeby paru ludzi więc lepszy procesor i więcej pamięci się przydaje
przy wstępnym generowaniu miniatur i dodawaniu znaków wodnych choć i
tak demon prędkości w tym zastosowaniu to nie będzie ;-) Poza tym USB
3.0 Certyfikaty VMware i Cytrixa tez przesądziły o tym
- możliwe że kilak maszyn wirtualnych dostanie zasoby po iSCSI.
Zastanawiałem się na 419 ale zakończono jego produkcję i ma wejść nowy
model.

Zdrówko

Data: 2012-03-27 14:42:25
Autor: Chris
[...]

U nas chodzą na tym serwisy z siga a dokładnie wszystkie (chyba już wszystkie bo migrujemy na QNAPA z PC) bazy danych, główna obsługa dalej jest na PC i spokojnie się wszystko wyrabia. Teraz chcemy dokupić tego małego TS-412 żeby wyjąc dyski  z PC i ogólnie zastąpić główny dysk systemowy dyskiem SSD + jeden zwykły da się na mirror w razie jak by coś padło bo kupno 2 x SSD na razie nie ma sensu.

[...]

My mamy dokładnie taki TS-419 P-II może tego nie skończą :) poza tym działa i spisuje się na razie b.dobrze.

Data: 2012-03-27 15:46:42
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
Dnia 2012-03-27, o godz. 14:42:25
[...]

Bazy danych to insza inszość ;-) U mnie chodzić będzie moduł galerii
który w momencie wrzucania będzie skalował fotki, robił automatem 3
kopie różnej wielkości plus wrzucał na to znak wodny. W czasie
wrzucania tego obciążenie jest spore.
My mamy dokładnie taki TS-419 P-II może tego nie skończą :) poza tym
działa i spisuje się na razie b.dobrze.

Właśnie ten model - QNAP TS-419PII - wycofali z produkcji. Następca ma
być przedstawiony w przyszłym miesiącu. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-03-27 15:55:07
Autor: Chris
[...]

U nas podobnie :) zbiera dane z całego świata, ściąga zdjęcia i też scaluje, grabuje strony do screena, na części fotek dodaje watermarka (tego na szczęście jest mało)

[...]

hehe  pewnie będzie drożej a ten i tak działa :)  jakoś trzeba się pocieszczać zwłaszcza jaki kupiło się tamtego miesiąc temu :)

Data: 2012-03-27 16:02:32
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
Dnia 2012-03-27, o godz. 15:55:07
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

U nas podobnie :) zbiera dane z całego świata, ściąga zdjęcia i też
scaluje, grabuje strony do screena, na części fotek dodaje watermarka
(tego na szczęście jest mało)

A tu obróbka plus watermark to będzie główna robota na początek. jak
już się zrobi to potem będzie zdecydowanie mniej. Tylko ludki będą się
krzywić bo otagować będą musieli kilkadziesiąt tysięcy fotek ;-)

hehe  pewnie będzie drożej a ten i tak działa :)  jakoś trzeba się pocieszczać zwłaszcza jaki kupiło się tamtego miesiąc temu :)

Ja myślę że raczej mogą zmienić procesor bo Atom chyba tańszy od
Marvell-a. Pewnei będzie dodany z jeden USB 3.0 i pewnie szybsze
interfejsy SATA. Zdrówko

Data: 2012-03-27 15:54:06
Autor: Piotr Rezmer
Maciek Babcia Dobosz pisze:
- możliwe że kilak maszyn wirtualnych dostanie zasoby po iSCSI.
Zastanawiałem się na 419 ale zakończono jego produkcję i ma wejść nowy
model.

Wyślesz mi na priva jakie transfery uzyskujesz wewnątrz VM stojącego na storage'u ISCSI?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-27 15:57:12
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
Dnia 2012-03-27, o godz. 15:54:06
Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał(a):

Maciek Babcia Dobosz pisze:
> [...]
> nowy model.

Wyślesz mi na priva jakie transfery uzyskujesz wewnątrz VM stojącego

Za jakiś tydzień - OK? Bo w tej chwili nie ma jeszcze docelowych dysków
a wirtualki też nie są pierwsze w kolejce tylko raczej jako testowanie
co z tego wychodzi.

Zdrówko

Data: 2012-03-27 17:11:20
Autor: Piotr Rezmer
Maciek Babcia Dobosz pisze:

Za jakiś tydzień - OK? Bo w tej chwili nie ma jeszcze docelowych dysków
a wirtualki też nie są pierwsze w kolejce tylko raczej jako testowanie
co z tego wychodzi.

Jasne, nie śpieszy mi się. Interesuje mnie porównanie prędkości transferów raportowane wewnątrz VM i przez ESXa.  U mnie wyniki podawane przez ESX (read/write) to zwykle do 20MBps (średni dla całego hosta opartego o macierz FC i storage na iscsi). Ostatnio po migracji do ESX5 mam trochę problemów z parametrem latency dla datastore na iscsi. Zdarza się nawet wzrost do kilku sekund!. To już doprowadza czasami do timeoutów na iscsi. Dzieje się tak przy dużej aktywności jednej z maszyn testowych (kopiowanie backupów SQL, migracja baz SQL).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?