Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?

Data: 2012-03-29 23:07:18
Autor: Doxent
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?

Co sądzicie o tym pomyśle i doborze komponentów?

pecet dość słabo się do tego nadaje. Szkoda prądu, czasu i hałasu. Ostatnio instalowałem w pewnym biurze Synology DS212J do backupu i jest to dość ciekawe rozwiązanie, ciche, proste w instalacji. Pobór prądu 17W. Komputery łączą się z nim bez ociągania się co ma często miejsce gdy robimy połaczenie z innym pc. W każdym razie jedynie dość długo się instalował za pierwszym razem ale uruchomienie peceta trwało by jeszcze dłużej.

Data: 2012-03-30 07:31:39
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-03-30 00:07, Doxent wrote:

[...]

zalezy co rozumiesz przez słowo 'pecet'. Wynajnosc topowych QNAP'ow za kilka tys netto mozesz sobie zorganizowac np. na platformach Atomo-podobnych (za znacznie nizsza kwote). Pobor produ bedzie podobny (zalezy od ilosci dyskow)

Jakie transfery osiaga sie na tego typu Synology (mnie jakis czas temu zniechecily tanie NAS'y wlasnie ze wzlgedu na slaba wydajnosc)?

Data: 2012-03-30 09:19:50
Autor: Piotr Rezmer
Rafal Lukawski pisze:

Jakie transfery osiaga sie na tego typu Synology (mnie jakis czas temu
zniechecily tanie NAS'y wlasnie ze wzlgedu na slaba wydajnosc)?

Jak dla mniebardzo dobre wartości. Ja mam 4 x 1.5TB na Samsungach. Pokazałem swoje wyniki tutaj:
http://pronas.pl/jumbo-frame-t35-20.html?hilit=prezmer

Czyli zapis około 35-40MB/s, odczyt około 60MB/s. Pomiary na słabej jakościowo karcie sieciowej w laptopie.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-30 09:43:18
Autor: Piotr Rezmer
Piotr Rezmer pisze:

Czyli zapis około 35-40MB/s, odczyt około 60MB/s. Pomiary na słabej
jakościowo karcie sieciowej w laptopie.

W komputerze stacjonarnym uzyskałem lepsze wyniki. Oczywiście wyniki zależały również od konfiguracji dysków. Ja aktualnie korzystam z RAID5 na 4 dyskach.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-31 01:23:59
Autor: T.F.
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
"Piotr Rezmer" ...

Czyli zapis około 35-40MB/s, odczyt około 60MB/s.

Ja aktualnie korzystam z RAID5 na 4 dyskach.

Takoz i ja.
Transfery na poziomie 200 MB/s :-)

--
T.F.

Data: 2012-03-31 08:41:26
Autor: Piotr Rezmer
T.F. pisze:
Ja aktualnie korzystam z RAID5 na 4 dyskach.

Takoz i ja.
Transfery na poziomie 200 MB/s :-)

Wynik godny komentarza. Możesz podać więcej informacji? (typ dysków, typ NAS a może już SAN?, jaki kabelek, program pomiarowy, zapis/odczyt).
200MB/s to już przekroczenie możliwości Gb Ethernet. Czyżby network teaming?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-31 09:46:44
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-03-31 01:23, T.F. wrote:
"Piotr Rezmer" ...

Czyli zapis około 35-40MB/s, odczyt około 60MB/s.

Ja aktualnie korzystam z RAID5 na 4 dyskach.

Takoz i ja.
Transfery na poziomie 200 MB/s :-)

przez sieć? ;)

Data: 2012-04-16 06:49:53
Autor: Sergiusz Rozanski
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
Dnia 31.03.2012 Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisa³/a:
On 2012-03-31 01:23, T.F. wrote:
"Piotr Rezmer" ...

Czyli zapis oko³o 35-40MB/s, odczyt oko³o 60MB/s.

Ja aktualnie korzystam z RAID5 na 4 dyskach.

Takoz i ja.
Transfery na poziomie 200 MB/s :-)

przez sieæ? ;)

W bondingu 2x1Gb z dyskami w raid0 te¿ robiê zbli¿one transfery.
Oczywi¶cie nie na tanich NAS-ach, ale miêdzy serwerami z SAS czy
blackami bez problemu.
Bonding 2x1Gb to taki IMO max soho - bardzo dobry transfer za ma³±
kasê. Wej¶cie wy¿ej to FC lub 10G, a to ju¿ nadwyrê¿a budrzet.

--
"A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedzia³ek zaczyna siê w sobotê.

Data: 2012-03-30 10:55:49
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-03-30 09:19, Piotr Rezmer wrote:
Rafal Lukawski pisze:

[...]

Mam takie same dyski w Home Made NAS, z racji tego ze mam to na 2gim koncu polski i sprawdzanie czegokolwiek trwa...., czy znasz jakis sposob, by ATTO przetestowal dysk sieciowy /protokół CIFS/SMB/?

Data: 2012-03-31 10:25:41
Autor: Piotr Rezmer
Rafal Lukawski pisze:

Mam takie same dyski w Home Made NAS, z racji tego ze mam to na 2gim
koncu polski i sprawdzanie czegokolwiek trwa...., czy znasz jakis
sposob, by ATTO przetestowal dysk sieciowy /protokół CIFS/SMB/?

A ta sieć to WAN? Możesz ująć innymi słowy jaką dokładnie konfigurację chcesz pomierzyć?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-31 17:55:10
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-03-31 10:25, Piotr Rezmer wrote:
Rafal Lukawski pisze:

[...]

:) zdalny pulpit - słyszał? ;)

Data: 2012-03-31 18:09:31
Autor: Piotr Rezmer
Rafal Lukawski pisze:

A ta sieć to WAN? Możesz ująć innymi słowy jaką dokładnie konfigurację
chcesz pomierzyć?

:) zdalny pulpit - słyszał? ;)

Słyszał. Ale nadal nie wiem czy chcesz zmierzyć wydajność samego NASa, czy też całokształtu NAS-internet-RDP.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-31 18:39:44
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-03-31 18:09, Piotr Rezmer wrote:
Rafal Lukawski pisze:

[...]

Oczywiście NAS'a który jest gdzieś tam razem z komputerem klienckim. Dlaczego pytam o soft/konfiguracje? by można było porównać wyniki z uprzednio prezentowanym Synology.

Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?