Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?

Data: 2012-03-26 16:04:02
Autor: Artur
Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?

"Krzysztof Szatanik" <diablo.mao.zmien.o.w.diablo.na.zero@gmail.com> wrote in message news:jko5he$amq$1news.task.gda.pl...
Witam

Tak siê ostatnio zastanawiam nad zakupem NAS do celów SOHO. Backup danych (Time Machine) oraz sk³adowanie multimediów na potrzeby ATV. Pocz±tkowo rozwa¿a³em jakiego¶ QNAP na 2 do 4 dysków ale ceny troszkê odrzucaj±. Dlatego te¿ wpad³ mi do g³owy "szalony" pomys³ - mo¿e zamiast dedykowanego NAS z³o¿yæ sobie peceta? Cenowo (ceny wg. komputronika):

Z czystym sumieniem moge polecic Synology (model do wyboru, ja uzywam chyba 1511, na 5 dyskow z mozliwoscia rozbudowy o kolejne dwie polki po 5 dyskow).

Data: 2012-03-26 19:53:02
Autor: Krzysztof Szatanik
W dniu 2012-03-26 16:04, Artur pisze:
[...]

za ~2950 to z³o¿ê to samo z kompletem dysków i jeszcze "na waciki" zostanie ;)

Cena jest g³ównym motywatorem rozwa¿añ nad kupnem czy budow± NAS.

--
K.

Data: 2012-03-26 20:26:19
Autor: Piotr Rezmer
Krzysztof Szatanik pisze:

za ~2950 to z³o¿ê to samo z kompletem dysków i jeszcze "na waciki"
zostanie ;)

Cena jest g³ównym motywatorem rozwa¿añ nad kupnem czy budow± NAS.

Za kilkaset z³otych ponad rok temu mo¿na by³o kupiæ Intela SS-4200. Cena by³a baardzo promocyjna.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-27 09:29:14
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?
Dnia 2012-03-26, o godz. 20:26:19
Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisa³(a):

Krzysztof Szatanik pisze:

> [...]
>
> Cena jest g³ównym motywatorem rozwa¿añ nad kupnem czy budow± NAS.

Za kilkaset z³otych ponad rok temu mo¿na by³o kupiæ Intela SS-4200.

Mam SS-4200. On jest ju¿ od ~2 lat nieoferowany. Do¶æ g³o¶ny po pewnym
czasie wiatrak. Obs³uguje dyski do 750GB, wiêksze trzeba dobieraæ bo
nie wszystkie toleruje. Firmware nie jest rozwijany od 2008 roku.
Generalnie dzia³a. Mo¿na kombinowaæ ze stawianiem na tym Win2k czy
jakiego¶ Linuxa ale IMHO wiêcej to daje roboty ni¿ przyjemno¶ci. Je¶li
ju¿ to za ~1100PLN mo¿na kupiæ HP ProLiant MicroServer.

Zdrówko

Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?