Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?

Data: 2012-03-27 12:52:58
Autor: Gil
Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?
Krzysztof Szatanik <diablo.mao.zmien.o.w.diablo.na.zero@gmail.com> napisa³(a):
Witam

Tak się ostatnio zastanawiam nad zakupem NAS do celów SOHO. Backup danych (Time Machine) oraz składowanie multimediów na potrzeby ATV.

U mnie w domu za co¶ takiego robi:
http://www.xtreamer.pl/XtreamerPRO.html
Sk³aduje dane i dodatkowo s³uzy za player do TV
Nie ¶wieci i ¿re ma³o pr±du ok. 20-25W

Data: 2012-03-27 15:31:05
Autor: Jacek W.
Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?
U¿ytkownik " Gil" <gil.boa@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jksd7a$9h8$1inews.gazeta.pl...

U mnie w domu za co¶ takiego robi:
http://www.xtreamer.pl/XtreamerPRO.html
Sk³aduje dane i dodatkowo s³uzy za player do TV
Nie ¶wieci i ¿re ma³o pr±du ok. 20-25W

I takie produkty mnie ¶miesz±.
Wielki serwer multimediów z obs³ug± dysków o ³acznej pojemno¶ci 4000GB, a wszystko wisi na lanie 100Mbps.
Wgrywanie filmów w jako¶ci BD trwa d³u¿ej ni¿ ich wyprodukowanie. ¦miechu warte.

Jacek W.

Data: 2012-03-27 14:05:06
Autor: Gil
Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?
Jacek W. <jacek@tridex.com.NO-SPAM.pl> napisa³(a): ok. 20-25W

[...]

A masz ¶wiat³owody w domu?
Mi na kablu e5 miêdzy komputerami z kartami sieciowymi 1G i przez router jakos
nigdy nie osiagnê³o transmisji wiêcej niz to 100 Mbps.
To co pokaza³em kosztuje poni¿ej 600 z³. Mo¿e s³uzyæ za player i ma wydolnosc
taka jak dro¿szy sprzêt.
A jak chcesz wgraæ film BD to masz z³±cze USB2 albo ESATA. --

Data: 2012-03-27 16:59:36
Autor: jwzw
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
W dniu 2012-03-27 16:05,  Gil pisze:

I takie produkty mnie śmieszą.
Wielki serwer multimediów z obsługą dysków o łacznej pojemności
4000GB, a wszystko wisi na lanie 100Mbps.
Wgrywanie filmów w jakości BD trwa dłużej niż ich wyprodukowanie.
Åšmiechu warte.

A masz światłowody w domu?
Mi na kablu e5 między komputerami z kartami sieciowymi 1G i przez router jakos
nigdy nie osiagnęło transmisji więcej niz to 100 Mbps.

A ten router to pewnie zawiera switch 100Mbps — tak?
Jeśli tak, to i światłowody ci nie pomogą.

Data: 2012-03-27 15:20:58
Autor:
Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?
jwzw <jwzw@interia.s-p-a-m.pl> napisa³(a):
A ten router to pewnie zawiera switch 100Mbps — tak?
Jeśli tak, to i światłowody ci nie pomogą.

Router jaki¶ linsys 1G. Powiedz mi jaka masz szybkosc transmisji w domu miedzy
dwoma komputerami z kartami sieciowymi 1G przez router 1G ? Komputery spiête
zwyk³ym kablem lan CAT5e albo nawet na CAT6e. Zwyk³e kable nie miedziowe.

Data: 2012-03-27 19:29:26
Autor: jwzw
W dniu 2012-03-27 17:20, gil.boa@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

[...]

Co masz na my¶li pisz±c "Zwyk³e kable nie miedziowe"?

Na kablu UTP-5e (Cu) mam jakie¶ 60÷70 MB/s.
Na XP by³o gorzej bo ledwo 40, ale po aktualizacji sterowników do sieciówki zintegrowanej z MB, te¿ siêga³o 60÷70 MB/s
Switch to jaki¶ reklamacyjny TP-Link 1GB

Data: 2012-03-27 17:53:59
Autor:
[...]

Dlatego urz±dzenie które przedstawi³em nie mo¿e byæ odrzucane bo nie ma karty
1G. Dla domowych sieci i tak nie ma wiêkszych transferów.
Mam to co pokaza³em. 4GB pamiêci dyskowej dla domu to chyba bardzo duzo.
Który NAS ma cenê ponizej 600 PLN i mozliwo¶æ odgrywania filmów. Który NAS HP
albo Intela bêdzie lepszy w tych zastosowaniach.

Data: 2012-03-27 19:08:47
Autor: Michal Lukasik
Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?
Dnia 27.3.2012, gil.boa@WYTNIJ.gazeta.pl napisa³(a):

Dlatego urz±dzenie które przedstawi³em nie mo¿e byæ odrzucane bo nie ma karty
1G. Dla domowych sieci i tak nie ma wiêkszych transferów.

Ale o czym ty piszesz? Widzisz ró¿nicê miêdzy MB i Mb?

Mam to co pokaza³em. 4GB pamiêci dyskowej dla domu to chyba bardzo duzo.

4GB? Mój pendrive ma wiêcej. ;D

Który NAS ma cenê ponizej 600 PLN i mozliwo¶æ odgrywania filmów.

Zacznij od zapoznania siê z definicj± NAS.

Który NAS HP albo Intela bêdzie lepszy w tych zastosowaniach.

O czym Ty piszesz? To co proponujesz nie nadaje siê na NAS.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2012-03-27 18:49:54
Autor: Gil
Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?
Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl> napisa³(a):
4GB? Mój pendrive ma wiêcej. ;D
Wiesz, ¿e chodzi mi o 2 dyski 2xTB. Juz tak nie kpij z pomy³ki.

> Który NAS ma cenê ponizej 600 PLN i mozliwo¶æ odgrywania filmów.
Zacznij od zapoznania siê z definicj± NAS.

-hurt me plenty.
NAS  ma jaksi¶ limit transferu? Czy chodzi tylko o udostêpnianie?
Co masz poza szybko¶ci± karty sieciowej?
Mo¿e ktos zakceptuje wolniejszy transfer w zamian za mozliwo¶c odgrywania
filmów na TV?

Data: 2012-03-27 21:36:23
Autor: Krzysztof Szatanik
W dniu 2012-03-27 20:49,  Gil pisze:
Mo¿e ktos zakceptuje wolniejszy transfer w zamian za mozliwo¶c odgrywania
filmów na TV?

Do odtwarzania multimedii s± inne lepsze rozwi±zania (osobi¶cie u¿ywam i polecam ATV2 z XBMC). Osobi¶cie nie wyobra¿am sobie stawiania NAS w salonie - tam irytuje mnie nawet dysk w nagrywarce UPC a co dopiero jakbym chcia³ tam wstawiæ 4 czy wiêcej dysków.

--
K.

Data: 2012-03-27 19:54:03
Autor:
> [...]

Do odtwarzania multimedii s± inne lepsze rozwi±zania (osobi¶cie u¿ywam i polecam ATV2 z XBMC). Osobi¶cie nie wyobra¿am sobie stawiania NAS w salonie - tam irytuje mnie nawet dysk w nagrywarce UPC a co dopiero jakbym chcia³ tam wstawiæ 4 czy wiêcej dysków.

Przecie¿ XBMC to tylko uproszczony system operacyjny na tym samym procesorze.
By³ Linux a teraz bêdzie XBMC. Nic to nie wnosi do szybko¶ci przesy³ania
filmów po lanie ani do ich odtwarznia.

Data: 2012-03-27 22:08:51
Autor: Michal Lukasik
Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?
Dnia 27.3.2012, Gil napisa³(a):

NAS  ma jaksi¶ limit transferu? Czy chodzi tylko o udostêpnianie?
Co masz poza szybko¶ci± karty sieciowej?
Mo¿e ktos zakceptuje wolniejszy transfer w zamian za mozliwo¶c odgrywania
filmów na TV?

Ty to powa¿nie? Cz³owiek pisze w wymaganiach o RAID i zamiarze
backupowania, a Ty wyskakujesz z zaakceptowaniem "lekko" piêciokrotnie
(teoretycznie dziesiêciokrotnie) ni¿szego transferu?
Podziel te 100Mb na ilo¶æ u¿ytkowników gdy jest ich wiêcej ni¿ jeden.
Pomijaj±c ju¿ kwestiê, ¿e na NAS mo¿esz uruchomiæ mnóstwo innych us³ug,
których nie uruchomisz na tym "grajku" (serwer poczty, WWW+PHP+SQL, iSCSI,
rsync, itd.).
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2012-03-27 19:34:57
Autor: jwzw
W dniu 2012-03-27 19:29, jwzw pisze:
[...]

Dodam jeszcze, ¿e te transfery, to na trasie PC-NAS (Synology)
Na PC-PC jest o jakie¶ 10÷15 MB/s mniejszy, ale rzadko mniej ni¿ 50 MB/s.

Data: 2012-03-27 17:15:54
Autor: Piotr Rezmer
  Gil pisze:

Mi na kablu e5 miêdzy komputerami z kartami sieciowymi 1G i przez router jakos
nigdy nie osiagnê³o transmisji wiêcej niz to 100 Mbps.
Pamiêtaj, ¿e jak chcesz mieæ na pi±tej kategorii sieæ gigabit, musisz mieæ pe³ne rozszycie 4 par w skrêtce (802.3ab). No i tak jak wy¿ej napisano - switch gigabitowy w routerze lub oddzielny. Ja mam zwyk³y router, do tego switch 8 portowy gigabitowy Ovislink. Transfer ma s³abej sieciówce w starym laptopie, mierzony jperfem - OIDP co¶ ko³o 500Mb/s

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-27 18:20:17
Autor: Michal Lukasik
[...]

No to co¶ masz nie tak z t± sieci±.
Ze wzglêdu na to, ¿e mój router ma tylko 100Mb switch mam do niego
podpiêty jaki¶ najtañszy, niezarz±dzalny switch 1Gb TP-Link i transfery
miêdzy NAS a komputery w sieci to ~48MB/s co nadal nie jest rewelacj±, ale
jest grubo ponad 100Mb/s.

To co pokaza³em kosztuje poni¿ej 600 z³. Mo¿e s³uzyæ za player i ma wydolnosc
taka jak dro¿szy sprzêt.

Ale ma LAN tylko 100Mb/s co na starcie dyskwalifikuje to jako urz±dzenie
sieciowe (przyp. pytanie dot. NAS a nie "grajka").

A jak chcesz wgraæ film BD to masz z³±cze USB2 albo ESATA.

Jasne. :D
Jak podliczysz ile czasu i "zabawy" zajmie takie przerzucanie to ju¿
pewnie ten LAN oka¿e siê szybszy, a ju¿ na pewno wygodniejszy.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2012-03-27 20:50:04
Autor:
Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?
Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl> napisa³(a):  transfery
miêdzy NAS a komputery w sieci to ~48MB/s co nadal nie jest rewelacj±, ale
jest grubo ponad 100Mb/s.

Tego nie rozumiem.

Data: 2012-03-27 23:17:27
Autor: BQB
Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
W dniu 2012-03-27 22:50, gil.boa@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
Michal Lukasik<michu_l@tlenCUT.pl>  napisaÅ‚(a):
  transfery
między NAS a komputery w sieci to ~48MB/s co nadal nie jest rewelacją, ale
jest grubo ponad 100Mb/s.

Tego nie rozumiem.

Zwróć uwagę na literki w uproszczeniu MegaBajty na sekundę, Megabity na sekundę, teraz już rozumiesz? Dalej upraszczając 100Mb/s ≈ 12,5MB/s

Data: 2012-03-27 23:43:28
Autor: jwzw
[...]

No có¿. Ta dyskusja, to kopanie siê z koniem.

Data: 2012-03-27 20:18:31
Autor: marfi
Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?
U¿ytkownik "Jacek W." <jacek@tridex.com.NO-SPAM.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4f71c121$0$1276$65785112news.neostrada.pl...

Wgrywanie filmów w jako¶ci BD trwa d³u¿ej ni¿ ich wyprodukowanie. ¦miechu warte.

  Czy Ty osobi¶cie dozorujesz d³ugotrwa³e kopiowanie plików i sprawdzasz co kilka sekund ile jeszcze bêdzie trwaaaa³o?

--
marfi

Data: 2012-03-27 21:25:04
Autor: jwzw
W dniu 2012-03-27 20:18, marfi pisze:
[...]

Co kilka sekund nie, ale ró¿nicê miêdzy jedn± godzin±, a piêcioma chyba zauwa¿asz - czy te¿ nie?

Dedykowany NAS czy mo¿e lepiej zwyk³y PC?