Deep Diver na Hanczy poszukiwany

Data: 2009-05-25 11:29:23
Autor: margita9
Deep Diver na Hanczy poszukiwany
poszukuje dwoch fajnych partnurow na kurs Deep Diver!
miejsce akcji: Hancza
czas akcji: weekend 27/28 czerwca
prowadzacy: Michal Winek - MAJKI

szczegóły do uzgodnienia
(proszę o info na maila margita.slizowska@swa.org.pl)

Data: 2009-05-25 20:38:58
Autor: SHARMDIVER.PL

margita9@gmail.com wrote:
> Ostatni weekend XDiversTeam spędzili w przytulnej bazie Jurka
> Jabłońskiego JASA (www.akademiapodwodna.pl). Wykonaliśmy trzy
> nurkowania: Abille (50 m), Trałowiec (40 m), Franken (70 m). Warunki
> pogodowe były nadzwyczaj komfortowe, a widoczność na Frankenie
> oszałamiająca. Szczególnie zachwycił nas błyskawiczny czas dopłynięcia
> (zaledwie 40 min.) na pozycję Frankena i precyzja, z jaką Starnaś
> [...]

Przepraszam, ale o jaki kurs "Deep Diver" chodzi patrząc na powyższe?

Data: 2009-05-25 13:58:12
Autor: Pszemol
"SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> wrote in message news:gveoj9$r3a$1news.onet.pl...
Przepraszam, ale o jaki kurs "Deep Diver" chodzi patrząc na powyższe?

Ale po co takie dochodzenia robisz?
Starasz się komuś wytknąć że nurkował 70m bez kursu deep diver?

Nie sądzisz że może szukać partnera nie dla siebie?

Co Ci daje takie zaczepianie ludzi?

Data: 2009-05-25 21:05:41
Autor: SHARMDIVER.PL

margita9@gmail.com wrote:
poszukuje dwoch fajnych partnurow na kurs Deep Diver!

Czy rozumiesz powyższe słowa?

Czytałeś to?

http://www.silent.com.pl/wywiad-z-doktorem-adelem-taher

Data: 2009-05-25 14:16:44
Autor: Pszemol

margita9@gmail.com wrote:
poszukuje dwoch fajnych partnurow na kurs Deep Diver!

Czy rozumiesz powyższe słowa?

Tak, rozumiem - napisał, że szuka dwu partnerów na kurs.
Czy dla siebie? Tego nie wiemy, bo nie było napisane.

A nawet jeśli dla siebie szuka - to w czym problem??
Zanurkował głęboko bez kursu, spodobało mu się i pewnie chce
zrobić kurs aby już więcej bez kursu tak głęboko nie nurkować.
W czym widzisz problem? Po co się ludzi czepiasz? Lubisz się kłócić?

Sam bez kursu deep diver byłem w 2007 roku na głębokości
165 stóp (ok. 50m) i to nie z własnej woli: miałem durnego
divemastera któremu szajba odbiła i popłynął gonić rekiny:
miałem opcję odłączyć się od grupy i zostać na 60 stopach bo
tylko do 60 ft ma licencję OWD lub płynąć za divemasterem.
Zatrzymałem się na 165 stopach bo mi się zaczęło kręcić
w głowie i musiałem wypłynąć 3-4 metry do góry aby poczuć
się lepiej - oni popłynęli dalej.

Co Ty byś zrobił gdybyś był w mojej sytuacji?
Będziesz też mnie i moją głupotę oceniał?

Czytałeś to?

http://www.silent.com.pl/wywiad-z-doktorem-adelem-taher

Nie, ale przeczytałem teraz...
Ale co to ma wspólnego z wątkiem w którym dyskutujemy?

Data: 2009-05-25 23:58:11
Autor: SHARMDIVER.PL

margita9@gmail.com wrote:
> [...]
> oszałamiająca. Szczególnie zachwycił nas błyskawiczny czas dopłynięcia
> (zaledwie 40 min.) na pozycję Frankena i precyzja, z jaką Starnaś

Mieszkasz długo za granicą.
Te słowa w języku polskim znaczą iż szuka DLA SIEBIE partnerów do kursu.
Ale może się mylę. Przecież można zapytać tę KOBIETĘ o czym myślała pisząc to, jaki ma stopień, i oczywiście BAZĘ NURKOWĄ I INSTRUKTORÓW którzy organizowali te nurkowania.
Wtedy z pewnością się wszystko wyjaśni.
Prawda?

Sam bez kursu deep diver byłem w 2007 roku na głębokości
165 stóp (ok. 50m) i to nie z własnej woli: miałem durnego
divemastera któremu szajba odbiła i popłynął gonić rekiny:

To jest wynik polityki pewnych organizacji oraz baz nastawionych na tandetę:

Masowa produkcja "divemasterów" którzy traktują zawodowe nurkowanie jako "miłe spędzenie czasu, ogladanie rybek, "bzyknięcie" panienek i przy okazji ciut płacą"
Było o tym  z tydzięń temu na liście "Kursiki PADI od stopnia podstawowego do najwyższego w tydzień"
Course Director PADI wyjaśnił, ze właśnie to jest najlepszy system szkolenia.

> [...]
> zrobić kurs aby już więcej bez kursu tak głęboko nie nurkować.
> W czym widzisz problem? Po co się ludzi czepiasz? Lubisz się kłócić?

Widzisz ale pogoń za rekinem różni się "trochę" (mimo, iz to co napisałeś włosy mi jeży na nogach) od "pogoni za wrakiem".
Wrak o ile byś nie wiedział JUŻ LEŻY na określonej głebokości (np. 70m "zarezerwowanej" na CAŁYM ŚWIECIE dla nurków TRIMIKSOWYCH) i pomimo iż w Bałtyku wraków dużo nie "wpada się" na nie przypadkowo. Trzeba to wcześniej ZAPLANOWAĆ. A zaplanowali to ludzie z BAZY i jej INSTRUKTORZY

> Będziesz też mnie.....oceniał?

Tak.
A co mi się podoba w Twoim zachowaniu?
To, iż zadajesz pytania i chcesz się uczyć by być lepszym w tym co robisz :)

I chciałbym aby więcej osób tak robiło.

Data: 2009-05-25 18:01:00
Autor: Pszemol
"SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> wrote in message news:gvf48p$up3$1news.onet.pl...
Mieszkasz długo za granicą.
Te słowa w języku polskim znaczą iż szuka DLA SIEBIE partnerów do kursu.
Ale może się mylę.

No to jak jest, czy to jednoznacznie oznacza że szuka dla siebie czy
jednak to że dla siebie to tylko domysł bo nie zostało to napisane?

[...]

Ale po co miałbym się o to pytać? Przecież to nie moja sprawa!

Zakładam że to dorośli ludzie, co najmniej z licencją płetwonurka
rekreacyjnego (OWD) a więc zostali przeszkoleni o możliwych
ryzykach związanych z nurkowaniem a więc jeśli podejmują ryzyko
to jest to tylko ich wyłącznie sprawa i mi nic do tego.

[...]

Nieważne czego jest to rezultatem - fakt pozostaje faktem że
mimo iż kursu deep diver nie zrobiłem byłem na głębokości 165 ft.
Na szczęście miałem na ręce komputer który zarejestrował ten mój
życiowy rekord bo pewnie długo tego nie powtórzę z własnej woli
- zupełnie mnie głębokość nie rajcuje: kolorów brak, mało co widać :-)
Nawiasem mówiąc było to w lecie 2007 na Hawajach - tego samego
roku w kwietniu zrobiłem OWD i było to moje pierwsze nurkowanie
w oceanie z łódki na kraterze Molokini - właściwie pierwszy weekend
po przyjeździe na wakacje :-) Wcześniej nurkowałem może 3-5 razy
po dwie butle w zalanym kamieniołomie lokalnie w Chicagowie... :-)
Tak że miałem niezłe chrzciny :-))))

A piszę o tym bo nie zawsze jest się głęboko z wyboru...

> [...]

iż w Bałtyku wraków dużo nie "wpada się" na nie przypadkowo. Trzeba to wcześniej ZAPLANOWAĆ. A zaplanowali to ludzie z BAZY i jej INSTRUKTORZY

Zgadzam się tutaj z Tobą - z pewnością miejsce było znane i planowane.
Ale ja już słusznie zauważył kolega Sienicki, to że wrak leży na dnie,
70 metrów pod wodą nie oznacza wcale że nurek również był na
głębokości 70 metrów.

> [...]

A co mi się podoba w Twoim zachowaniu?
To, iż zadajesz pytania i chcesz się uczyć by być lepszym w tym co robisz :)

:-)  No cóż - życzmy sobie więcej ludzi ciekawych świata i zadających pytania.

Data: 2009-05-25 22:14:48
Autor: Tomek Sienicki
SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
[...]

Własnie, wrak Frankena na tych 70 m leży, a właściwie to stoi na stępce, górna nadbudówka zaczyna się od 48 metrów, pozostałe dwa wraki są zdecydowanie płytsze. A dziewczyna wcale nie pisała, że  ryła tam nosem po dnie. Tak więc te przerażające głębokości zarezerwowane dla nurków tech, nie są aż tak wstrząsające.

--
tomek Sienicki

Data: 2009-05-26 09:42:16
Autor: Włodzimierz Kołacz

Pszemol wrote:
"SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> wrote in message news:gveoj9$r3a$1news.onet.pl...

CIACH

Słuchaj człowieku, boski Jasiu D z Sharm, wpieprzasz się pomiędzy wódkę a zakąskę. Już rzygać się chce na Twoje kretyńskie wypociny mające niby to reklamę Ci robić.
Co Ci do tego że dziewczyna pyta o partnerów na kurs?
Co Ci do tego że była na jakimś wraku na jakiejś głębokości z kimś kto ją tam zabrał i pewnie za nią odpowiadał?
Zazdrościsz że ktoś chce się uczyć nurkowania takiego jakie uznaje za interesujące nawet jeśli Ty takiego nie uprawiasz?
Walczysz z konkurencją która w zasadzie nie jest Twoją konkurencją (chyba że w Twojej chorej imaginacji - ale na to już domena psychiatrii).
Próbujesz ustawić sektowe nurkowanie i myślenie o nim według Twoich chorych kryteriów?
Chcesz być autorytetem mogącym wydawać wyroki w sprawach innych nurków? Prosili Cię o to?
Wiesz cokolwiek o dziewczynie, jej potrzebach i umiejętnościach, doświadczeniu żeby zabierać głos w taki sposób?
Masz podobne doświadczenia co dr. z Egiptu aby próbować na odległość wyciągać wnioski - współpracujesz z tym autorytetem nurkowym?
Próbujesz być jedynym ze sprawiedliwych i nieomylnych?
Czyżbyś próbował zastąpić jakiegokolwiek boga w jego funkcji sprawczej?

Niech dziewczyna szuka dla siebie partnerów na kurs i niech się uczy w miłym towarzystwie tolerancyjnych ludzi mających podobne potrzeby nurkowe jak ona. Jak chcesz i masz kompetencje to możesz np. opublikować esej z pogranicza filozofii i nurkowania o tym jak moim zdaniem należy traktować głębokość w nurkowaniu. Ja coś takiego napisałem i swoim kursantom na odpowiednim poziomie daję do czytania aby próbować uświadomić im jakie ograniczenia mają w drodze do głębokości i czym w istocie wg mojego poglądu jest ta głębokość. Chcą to z moich doświadczeń skorzystają nie chcą to nie muszą.

Jak czytam te brednie i złośliwości które wypisujesz na sekcie to mam wrażenie że  słońce w tym Sharm wypaliło Ci ostatnie szare komórki albo jesteś ciągle nawalony jak sztukas i nie wiesz już co piszesz. Lub co gorsze masz poważne zaburzenia osobowości nie pozwalające Ci spojrzeć  z boku na to co robisz. Ale to i tak na jedno wychodzi.

Już raz przypieprzyłeś się o nurkowanie pod Arczem sugerując że ktoś nurkował na 12 litrowej butli ;-)))
Owszem nurkowania głębokie trzeba umieć robić i lepiej niech nurkowie bez odpowiedniego przygotowania tego nie robią. Ale to zupełnie coś innego niż poszukiwania na kurs dep.. Myślę że właśnie uczenie się nurkowania u znawców problemów pozwoli na zmniejszenie skutków tego o czym pisał dr Abel. No ale to trzeba rozumieć a nie na oślep walić po innych że to niby ty tak przestrzegasz innych przed popełnianiem błędów. Nie przestrzegasz tylko wkurzasz normalnych nurków a efekt jest wręcz odwrotny.

Włodek

Data: 2009-05-26 07:15:36
Autor: Pszemol
"Wlodzimierz Kolacz" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:gvg6kq$8cg$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Ja bym chętnie przeczytał taki esej - masz to gdzieś opublikowane w necie?

Dzięki,
Pszemol.

Data: 2009-05-26 13:20:20
Autor: jacekplacek
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
> [...]

Ja bym chętnie przeczytał taki esej - masz to gdzieś opublikowane w necie?

Przyłączam się do prośby.

Data: 2009-05-26 15:48:49
Autor: qlphon
> [...]

Ja bym chętnie przeczytał taki esej - masz to gdzieś opublikowane w necie?

zwróćcie uwagę na wyrażenie " swoim kursantom na odpowiednim poziomie daję..."
zapiszcie się do Włodka na kurs odpowiedniego poziomu, i już ;-)

Data: 2009-05-26 10:45:05
Autor: Pszemol
"qlphon" <qlphon@poczta.fm> wrote in message news:gvgs02$1848$1news2.ipartners.pl...
zwróćcie uwagę na wyrażenie " swoim kursantom na odpowiednim
poziomie daję..."
zapiszcie się do Włodka na kurs odpowiedniego poziomu, i już ;-)

Tak, widziałem to limitujące grono czytelników określenie,
ale miałem nadzieję że jako "kolega-grupowicz" dostanę to
na drodze jakiegoś miłego wyjątku ;-)

Data: 2009-05-26 20:07:37
Autor: Włodzimierz Kołacz

Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]

daję..."
zapiszcie się do Włodka na kurs odpowiedniego poziomu, i już ;-)

Mam parę stron i qlphon jest uprawniony do ich poczytania:-)) (choć wciąż nie uważam tego za zakończony temat bo przemyśleń jeszcze sporo na ten temat). Nie publikuje w necie
bo jest to fragment książki nad która wciąż od kilku lat, ale okazjonalnie, pracuję jak mam wenę twórczą i czas (napisałem już ze 400 str. i ponad 600 ilustracji (ma być 700) i wciąż daleko do wyczerpania tematów ponad 500 wg spisu treści).

Moi kursanci CMAS korzystają z tych tekstów. Kursanci PADI wtedy gdy chcą się czegoś dowiedzieć na jakiś temat którego nie ma w ich podręczniku lub jest ale ograniczony do jednej możliwości i nie mamy czasu na szersze omawianie. Np. ostatni mój absolwent chciał wiedzieć więcej na temat dekompresji to zapoznał się z 60 stronami na temat podstaw tego tematu.
Abyście nie pomyśleli "żem" sknera to wczoraj w nocy (do 3 nad ranem) rozwinąłem nieco różne zawiłości dotyczące zatrucia ołowiem od strony poprawnego wyważania i korzyści minimalnej masy balastu. Dziś możecie o tym poczytać na mojej stronie o balaście www.balastnurkowy.yoyo.pl karta podstawy wyważania.
pozdrawiam Włodek

Data: 2009-05-26 15:23:19
Autor: Pszemol
"Włodzimierz Kołacz" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:gvhbjc$4fh$1atlantis.news.neostrada.pl...
Nie publikuje w necie bo jest to fragment książki
nad która wciąż od kilku lat, ale okazjonalnie, [...]

A... jesli tak, to sie juz nie upominam.

pozdrawiam Włodek

Wlodku, straszna masz kaszane z polskimi ogonkami.
Moze zechcialbys sobie ustawic Outlook Expressa po ludzku?
http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

Data: 2009-05-26 21:23:21
Autor: Tomek Sienicki
[...]
 Włodek, ma wszystko ustawione ok. Czytam Jego teksty jak zwykle z poprawną czcionką. Chyba coś u Ciebie nie-ten-tego.

A propos Przemol, bijesz jakieś rekordy w ilości wypisywanych postów ...?

--
tomek Sienicki

Data: 2009-05-26 16:03:41
Autor: margita9
Deep Diver na Hanczy poszukiwany
BARDZO TU WESOLO MACIE NA SEKCIE ;-)

ZA DOBRE SLOWA -  DZIEKUJE, TE INNE - POMINE MILCZENIEM ;-)

DODAM JESZCZE, ZE NURKOWANIE NA FRANKENA ODBYLO SIE ZGODNIE Z
OBOWIAZUJACYMI PORCEDURAMI I W ODPOWIEDNIM TWARZYSTWIE ORAZ ZGODNIE Z
PLANEM NURKOWYM NA 70 M. (ZESPOL DWUOSOBOWY I NUREK SOLO - WSZYSCY
OSIAGNELI WYZNACZONY MOD)

NADAL POSZUKUJE FAJNYCH, ODPOWIEDZIALNYCH I DOBRZE PRZYGOTOWANYCH
NURKOW NA KURS DEEP DIVER NA HANCZE W OSTATNI WEEKEND CZERWCA, A CZY
BEDA TO MOI PARTNURZY - NIECH POZOSTANIE TO MOJA SLODKA
TAJEMNICA... ;-))) MARGITA2@WP.PL WWW.SWA.ORG.PL

Data: 2009-05-27 11:22:13
Autor: SHARMDIVER.PL
On 26 Maj, 11:32, "SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl> wrote:
> [...]

PATRZAC NA POWYZSZE, ALBO I NIE PATRZAC NA NIE CHODZI O TO, ZE
POSZUKUJE DWOCH FAJNYCH PARTNUROW NA ZWYKLY KURS DEEP DIVER NA HANCZE
W OSTATNI WEEKEND CZERWCA I NIE WIDZE W TYM NIC DZIWNEGO, ZE ICH
POSZUKUJE, ANI W TYM, ZE MAJA BYC FAJNI, SYMPATYCZNI I GOTOWI NA KURS
DEEP DIVER - A ZATEM - NADAL POSZUKUJE ;-)))) MARGITA2@WP.PL

margita9@gmail.com wrote:
[...]

Jaki jest Twój najwyższy stopień nurkowy?
Bo jak sądzę z zainteresowania kursem Deep Diver ( piszesz powyżej - cytat "POSZUKUJE DWOCH FAJNYCH PARTNUROW NA ZWYKLY KURS DEEP DIVER") to najbardziej podstawowy OWD?

Nurkowałaś w zespole na te 70m czy solo?
Oczywiście na powietrzu czy też trimiksie?

Data: 2009-05-27 12:57:28
Autor: ~BitPump
[...]

A może robi asystę przed kursem instruktorskim?
A może chce zobaczyć jak wygląda kurs deep w tej organizacji?

Nie raz asystowałem w różnych kursach rekreacyjnych będąc już instruktorem technicznym, aby uczyć się od bardziej doświadczonych instruktorów.

~BitPump

Data: 2009-05-27 13:14:21
Autor: SHARMDIVER.PL
~BitPump wrote:
[...]

Oczywiście.

A więc zwykła odpowiedź na pytanie jaki masz stopień (a nie możemy się jakoś na nie doczekać - mimo, że wczoraj, dzisiaj pisała na listę)wszystko zapewne wyjaśni.

Baza też cichutko siedzi, zapewne w ogóle nie czytają tej listy.

Prawda?

Data: 2009-05-27 07:20:55
Autor: Pszemol
"SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> wrote in message news:gvj797$3i6$1news.onet.pl...
Oczywiście.

A więc zwykła odpowiedź na pytanie jaki masz stopień (a nie możemy
się jakoś na nie doczekać - mimo, że wczoraj, dzisiaj pisała na listę)wszystko zapewne wyjaśni.

No ale dlaczego ma cokolwiek wyjaśniać?
Czy jesteśmy w sądzie czy na policji?

Czy nie sądzisz że jak ktoś jest burak i łamie
restrykcje idąc tam gdzie nie powinien iść
to jest to wyłącznie jego sprawa?
Przecież potem będziemy czytać niusy o tym
że jakiś "nurek nie wypłynął"...

Ja bym to sobie odpuścił.

Data: 2009-05-26 18:34:54
Autor: Pszemol
"Tomek Sienicki" <t-sienicki@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:gvhmk9$doq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Błędne wnioski wyciągasz na podstawie niepełnych obserwacji.
To, że jego posty widzisz poprawnie to tylko przypadek, zbieg okoliczności...
Po co polegać na zbiegach okoliczności skoro można to dobrze ustawić?

Chyba coś u Ciebie nie-ten-tego.

U mnie wszystko ten-tego, natomiast on nie ma deklaracji użytego
zestawu znaków w nagłówkach swoich postów. A to błąd jest... :-)

Uwierz mi, trochę znam się na tym, i wiem co mówię.

Deklaracja taka powinna tam być, bo nie wszyscy ograniczają się do czytania
w jednym zestawie znaków (np. nie poczytasz sobie tak ustawionym czytnikiem
cyrylicy i polskich postów bez przestawiania) DLATEGO właśnie ustawiamy czytniki
tak, aby nadawca zawarł w swojej wypowiedzi (w widocznym dla kompa nagłówku)
zestaw znaków jaki używa do kodowania listu: czy to polska ISO-8859-2 czy
cyrylica, greka czy unicode. Nie ma znaczenia w czym piszesz póki oznaczasz to
poprawnie w nagłówkach swoich wypowiedzi. Instrukcja jak to ustawić jest tu:
http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm  Prosta sprawa i wszyscy happy.

Nawiasem mówiąc Ty w swoim czytniku masz ustawione dobrze aby
deklarował w nagłówkach Twoich postów jakiego zestawu znaków używasz.
Chodzi o tą linię w nagłówkach: Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Ty ją masz, Włodek nie ma.

A propos Przemol, bijesz jakieś rekordy w ilości wypisywanych postów ...?

Nie, po prostu dużo mam Wam do powiedzenia :-)

Data: 2009-05-27 05:49:37
Autor:
[...]

Siedzisz w Stanach, "czytasz po radziecku" (była reforma gramatyki) mniej
piszesz na pl.sci.fizyka. To nie zapytam co tam robisz, żeby potem mnie GRU i
ABW nie tropiło.

> A propos Przemol, bijesz jakieś rekordy w ilości wypisywanych postów ...?

Nie, po prostu dużo mam Wam do powiedzenia :-)

Pamiętam, o zatruciu tlenem. (żarty)

pozdrawiam rc

Data: 2009-05-27 07:32:07
Autor: Pszemol
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:gvik9h$fto$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale pytać możesz, nawet nie wiem co to GRU, ABW - po prostu "tam" pracuję na chleb.

> A propos Przemol, bijesz jakieś rekordy w ilości wypisywanych postów > ...?

Nie, po prostu dużo mam Wam do powiedzenia :-)

Pamiętam, o zatruciu tlenem. (żarty)

A tego to ja nie pamiętam :-)

Data: 2009-05-27 19:41:19
Autor:
Deep Diver na Hanczy poszukiwany
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
> Pamiętam, o zatruciu tlenem. (żarty)

A tego to ja nie pamiętam :-)

To ja sprowadzałem rozmowę na ten temat, przy okazji leków homeopatycznych.

pozdrawiam rc

Data: 2009-05-27 18:00:59
Autor: Pszemol
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:gvk50v$mem$1inews.gazeta.pl...
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

> Pamiętam, o zatruciu tlenem. (żarty)

A tego to ja nie pamiętam :-)

To ja sprowadzałem rozmowę na ten temat, przy okazji leków homeopatycznych.

Teraz kojarzę. Niestety nie używasz nicka a tylko e-maila
i Outlook Express nie pokazuje Cię w drzewku wątków.

Data: 2009-05-27 12:25:38
Autor: Wlodzimierz Kolacz
Deep Diver na Hanczy poszukiwany
Zechciec to bym zechcial bo czasem i u mnie wychodza krzaczki a ja nie wiem o co chodzi z tymi krzaczkami. Tylko to "strasnie" skomplikowane co mi podales. A moze jest jakis program, podobny do Outloka (przyzwyczajenie do machania myszka), co z automatu ustawi wszystko tak jak nalezy?
Pozdrawiam Wlodek

Uzytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisal w wiadomosci news:gvh1h7.35k.0poczta.onet.pl...

Data: 2009-05-27 07:23:06
Autor: Pszemol
"Wlodzimierz Kolacz" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:gvj50u$bcs$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Jak to skomplikowane? :-)
Przecież tam instrukcja jest kroczek po kroczku...
Nie wiem w czym tkwi trudność - okienka tam pokazane
nie pasują do Twojego programu? Używasz innej jego wersji?

Napisz w czym trudność a chętnie Ci pomogę.

p.s. czasem dobre ustawienie czytnika nie pomaga, i mimo to
będziesz widział krzaki jeśli ktoś inny ma go źle ustawionego.

Data: 2009-05-27 15:29:03
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:gvipts.1l4.0poczta.onet.pl...
[...]

Mi się wydaje, że Włodkowi chodzi o robienie www :)
Z tego co pamiętam nie ma deklaracji na stronie albo błędną, poprawiłem mu to i podesłałem ale nie skorzystał :)

pzdr, Karol
http://divezone.pl

Data: 2009-05-27 10:52:04
Autor: Pszemol

Nie wiem skąd to wnosisz - nic nie mówiliśmy o www.

Z tego co pamiętam nie ma deklaracji na stronie albo błędną,
poprawiłem mu to i podesłałem ale nie skorzystał :)

Karolu - sam nie masz deklaracji użytego zestawu znaków
w tym właśnie poście... Oto Twój nagłówek, ten sam problem
co u Włodka:

From: "Karol Susicki [DIVEZONE.PL]" <dive@usunto.divezone.pl>
Newsgroups: pl.rec.nurkowanie
Subject: Re: Deep Diver na Hanczy poszukiwany
Date: Wed, 27 May 2009 15:29:03 +0200
References: <f86fb247-7528-411f-a4b3-5bac9394dc2b@q16g2000yqg.googlegroups.com> <gveoj9$r3a$1@news.onet.pl> <gve8a9.3ng.0@poczta.onet.pl> <gveq5d$13d$1@news.onet.pl> <gve9d2.31g.0@poczta.onet.pl> <gvf48p$up3$1@news.onet.pl> <gvg6kq$8cg$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gvg53u.2bg.0@poczta.onet.pl> <gvgqak$269$1@inews.gazeta.pl> <gvgs02$1848$1@news2.ipartners.pl> <gvhbjc$4fh$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gvh1h7.35k.0@poczta.onet.pl> <gvj50u$bcs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gvipts.1l4.0@poczta.onet.pl>

Data: 2009-05-27 18:36:53
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:gvj60k.3g.0poczta.onet.pl...
Karolu - sam nie masz deklaracji użytego zestawu znaków
w tym właśnie poście... Oto Twój nagłówek, ten sam problem
co u Włodka:
Już dobrze?

Swoją drogą tu jest dobry tutorial pod Outlooka:
http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/konfiguracja%20outlook%20express.htm

pzdr, Karol
http://divezone.pl

Data: 2009-05-27 11:49:06
Autor: Pszemol
Deep Diver na Hanczy poszukiwany
"Karol Susicki [DIVEZONE.PL]" <dive@usunto.divezone.pl> wrote in message news:gvjqb1$d3e$1atlantis.news.neostrada.pl...
ten sam problem co u Włodka:
Już dobrze?

tera je cacy.

Data: 2009-05-27 19:31:26
Autor: Włodzimierz Kołacz
Deep Diver na Hanczy poszukiwany
Nie chłopaki, ja po prostu nie mam czasu teraz aby to wszystko przestawiać. Prościej będzie wgrać tutoriala - chyba?
Proste rozwiązanie domysłów. Na Twój Karolu pomysł nie miałem także czasu odpisać. Bo strona się zmieniła i nie wiem czy to przypadek czy tak musi być?.
Na Internecie prawie  kompletnie się nie znam więc czasem musi boleć.
Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-05-27 13:34:07
Autor: Pszemol
"Wlodzimierz Kolacz" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:gvjtht$k6s$1atlantis.news.neostrada.pl...
Nie chłopaki, ja po prostu nie mam czasu teraz aby to wszystko przestawiać.

Zajęłoby Ci to mniej niż 5 minut. Ale to w końcu Twoja sprawa :-)

Prościej będzie wgrać tutoriala - chyba?

Jakiego tutoriala?

[...]

Ale to wystarczy umieć czytać... wybacz Włodku, ale instrukcja do
której podlinkowałem Ci skrót ja czy Karol jest napisana dla dzieci.
Bajeczka i to z obrazkami. Nie mam bynajmniej na myśli dzieci neostrady ;-)

Data: 2009-05-27 06:25:58
Autor:
Włodzimierz Kołacz <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

 "Musimy znać!

pojemność naszej butli - w litrach oraz ciśnienie w niej - w bar,

ciężar 1000 litrów gazu = 1,3 kg."

Jakiego gazu 1m3 waży 1,29kg?

Powietrze tyle waży, inne czynniki oddechowe różnie, tlen więcej, hel mało
wodór najmniej, do tego ilość pozostałych składników decyduje o masie czynnika
oddechowego.
Jak to policzyć?
Proste, wystarczy znać masy cząsteczkowe składników: wodór 2. hel 4, azot 28,
tlen 32, argon 40. Mol gazu w warunkach normalnych waży tyle w gramach, ile
wynosi jego masa cząsteczkowa, zajmuje 22,4l. To wystarcza do policzenia masy
czynnika oddechowego dla średnio rozgarniętego. Podaruję sobie dalsze kroki,
żeby nie było że traktuję jak "głąby" osoby czytające.

Włodek masz przyjemną stronę o balaście, lecz nie omówiłeś pływającej
wyporności, przerzucanie której umożliwia zmiany trymu w szerokich granicach.
realizowane w suchych skafandrach współczesnych (PW2 Foka miał 5 zaworków
upustowych, nogi ramiona głowa, dbał o nie występowanie dużej poduszki, chyba
że ktoś dupę wypinał na pana B, wtedy wylatywał na powierzchnię za takie
bezeceństwa).
Druga sprawa to do prac podwodnych wygodniej jest być na minusie, wspomnij o
tym w książce.   pozdrawiam rc

Data: 2009-05-27 12:17:47
Autor: Włodzimierz Kołacz

Użytkownik <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:gvimdm$o92$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ech Rysiu niczego przed Tobą nie można ukryć :-))
Ktoś tu pytał kto to jest Demolant. A to jest poprostu ktoś kto ma niezwykle rozległą wiedzę.

Wiem że nic nie wiem :-)) bo źródła podają np. powietrze waży 1,2 kg lub 28,84 g/mol. średniego gazu. A wszystko także zależy od składu i zanieczyszczeń temperatury oraz wilgotności. Spotkałem także 1,29 kg/m i 1,3 w literaturze nurkowej więc upraszczam tak samo jak omawiając pr Daltona omawia się dwa gazy i nie wtrynia się reszty gazów aby było prościej :-) Wg takiego podejścia powietrze ma skład 21% i 79 a nawet 20 do 80 (np. niemieckie materiały szkoleniowe CMAS) bo się ładnie układa i łatwiej rozumie. Że nie poprawnie? Cóż po zrozumieniu zależności można przejść do cyferek z zerami po przecinku :-) Tylko po co skoro większość i tak nie będzie tak dokładnie rozliczać. Śmiem twierdzić że może promil nurków będzie próbował tak dokładnie liczyć różne sprawy. Bo nurkowanie to nie fizyka a jak zaczyna się fizyka cyferek to już musi być baaaardzo zaawansowane nurkowanie. Jest bardzo wiele uproszczeń które stosuje się do omawiania różnych spraw w nurkowaniu i niech tak zostanie bo skończy się przyjemność a zacznie żmudna nauka.

[...]

Bo to domena nurkowania w skafandrach suchych, techniki posługiwania się skrzydłem i luźniejszych szelek na zestawach oraz tzw. balansowania końcówkami (o którym napisałem). Ale pomyślę i o tym. Choć w filozofii "minimum gazu" powszechnie obowiązującej efekt przemieszczana się gazu po różnych worach jest świadomie minimalizowany choć oczywiście możliwy i stosowany w praktyce oraz na ćwiczeniach SS.

[...]

Tak, za różne bezeceństwa trzeba płacić. Dziś różni tacy jak ja wypisują i rysują linię łódeczki albo o jakichś zaciskaniach pośladków lub wypinaniu jajek opowiadają. Sam nie wiem czy wypinanie jajek jest bardziej uwłaczające czy też wypinanie zadka? :-))
Bo w nurkowaniu od lat dawnych niewiele się zmieniło w technice nurkowania :-)

Druga sprawa to do prac podwodnych wygodniej jest być na minusie, wspomnij o
tym w książce.

pozdrawiam rc

Tak, już wspomniałem o tym jak to instruktorzy stosują ten zabieg odstępstwa od poprawnego wyważenia do swojej pracy. Natomiast to co piszę jest o podstawach dla nurkowań rekreacyjnych dlatego raczej technik stosowanych do robót podwodnych nie będę rozwijał Choćby dlatego że moje doświadczenia w tej dziedzinie nie są wystarczające do dzielenia się tym z innymi. Mógłbym sporo o poszukiwaniach trupów ale kogo to interesuje?
Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-05-27 20:35:32
Autor:
[...]

Wiesz to drobiazg czy 1,29 czy 1,3. Bardziej chcę zwrócić uwagę na to że różne
czynniki oddechowe mają różny ciężar. Tlen 1000l/22,4l*32g=1,43kg, podobnie
dla innych gazów można to policzyć. Lecz widać że dekompresyjny tlen będzie
cięższy niż powietrze, dodatkowo ma efekt nieliniowy i wchodzi jego trochę
więcej niż powietrza do butli do 300at włącznie.

> [...]

Bo w nurkowaniu od lat dawnych niewiele się zmieniło w technice nurkowania :-)

Jest grupa która odkrywa wszystko na nowo, a najbardziej mnie rozbawił jak
napisał że zajmował się trudnymi tematami, tu wymienił nitroks znany od DM 40,
klasyczny sprzęt o obiegu półzamkniętym i od cholery literatury z
profesjonalnego świata, nawet Kłos w Książce "Nitroks" więcej napisał. O
innych publikacjach nie wspominając.

[...]

W 93 albo 94 Tymiński, Bochiński i Klaro prowadzili kurs w Jastarni, kursanci
postanowili że będzie dzień bez instruktorów. Że sami zrobią skrzynkę
drewnianą pod woda. Poszedłem ponurkować w działającym porcie taka zakazana rozrywka z pułapem
śrubowym. Przepłynąłem na drugą stronę, na torze leżał ładny chwyt powietrza,
jak na dawnych statkach. Pomachałem wypływającemu statkowi pasażerskiemu
wracając do dźwigu zaskoczyła mnie czarna ściana. Spokojnie wypłynąłem bąblują
jak by się gotowało. Schodzę do dna i przy dnie widzę kursantów na plusie
walczą o utrzymanie się na dnie, praca idzie ciężko tumany czarnego mułu
wzbijają. Wychodzę Tymiński prosi o asekurację nie bardzo wierzy w jakość
swojego szkolenia i tym bardziej rozsądek kursantów (miał rację). Kończą,
druga zmiana przygotowuje się do nurkowania. Mówię że mają się na lekim
minusie zabalastować, robią szybko swoją część zadania. Bez walki o utrzymanie
się, bez walki z bezwładnością.
Po skończonym zadaniu płyną 4 osoby na środek toru wodnego, nikt nie ma
busoli. widzę co się kroi, sprawdzam na powierzchni fakt idą na środek
wyprzedzam zatrzymuję, pokazuję kierunek . Niestety rozbijają się na grupki po
2 osoby, docierają do brzegu. Kolega asekurujący chciał skakać bez sprzętu
żeby ich zatrzymać. W klubie powiedziano o tym, że do prac balast na minus jest wygodny, tyle że
było około 10 instruktorów, których o różne rzeczy można było pytać. 5 było na
wykładach, reszta wałęsała się po klubie i na basenach.

pozdrawiam rc

Data: 2009-05-26 10:21:29
Autor: SHARMDIVER.PL
Deep Diver na Hanczy poszukiwany
Kołacz Włodzimierz!

Przeproś niedbalcu za kłamstwa które wypisywałeś na mój temat.

Data: 2009-05-26 10:33:42
Autor: radar
Deep Diver na Hanczy poszukiwany
Włodzimierz Kołacz pisze:
[ciach]

Włodku,

najlepszy sposób na trola to go ignorować. Sam zdechnie z braku pożywki.

Pozdrawiam serdecznie

--
radar

Data: 2009-05-25 21:14:54
Autor: SHARMDIVER.PL
Pszemol wrote:
[...]

A pamiętasz co pisałeś na tej grupie o zachowaniu Polaków gdy mieszkałeś w polskich slamsach w "jackowie"?

"Trochę" Ci przeszkadzało to co wyprawiają nasi rodacy chcąc się w efekcie zabić lub zostać kaleką na całe życie?

Data: 2009-05-25 14:18:56
Autor: Pszemol
"SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> wrote in message news:gveqml$2pq$1news.onet.pl...
Pszemol wrote:
[...]

Ale wciąż - co to ma do rzeczy? Po co zaczepiasz ludzi?
Czy to coś złego że on chce zapisać się na kurs deep dive?
(jeśli w ogóle o niego chodzi...)

Data: 2009-05-25 21:21:43
Autor: SHARMDIVER.PL
Pszemol wrote:
[...]

Ale wciąż - co to ma do rzeczy?

Jeśli dalej nie rozumiesz to chodzi mi o to samo CO SAM PISAŁEŚ w tamtym wątku.

Data: 2009-05-25 14:37:35
Autor: Pszemol
Pszemol wrote:
[...]

Nie widać tego - raczej widać tylko że zaczepiasz nieznajomych
wyciągając być może fałszywe a z całą pewnością nieuzasadnione
wnioski. Po co? Masz jakąś misję na tej grupie? Uczyć chcesz?

Deep Diver na Hanczy poszukiwany