Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Definicja XC

Definicja XC

Data: 2014-03-07 20:47:06
Autor: Piotr Kosewski
Definicja XC
On 2014-02-28 02:00, TheGhost wrote:
Jakiś czas temu pewien pan - dość potężny (ok. 100 kg) i dość leciwy (ok
60-tki) zakupił za równowartość ok 3 000, nowy, markowy rower XC. Rama
aluminiowa, osprzęt Deore, amorek SR XCR (bodajże 100mm). Pojeździł
tydzień, miał jechać do przeglądu. Dzień wcześniej wjechał w jakieś
ustrojstwo i... złamał wewnątrz ramy sztycę amortyzatora. W związku z
powyższym mam pytanie. Co oznacza w definicji markowych producentów
teoretycznie porządnych rowerów (powiedzmy na literkę "G") definicja XC,
do czego te rowery są przeznaczone (tudzież czym się różnią od
tradycyjnych marketowców za 700 zł) i co niedaj Boże byłoby gdyby
(Jezusie Święty) - ów Pan pojechał pojechał w góry?

Uważasz, że bardziej niebezpieczne jest pęknięcie rury w górach niż
np. w mieście między autobusem i ciężarówką? :)

100 kg to dużo. Oczywiście wiele rowerów poradzi sobie bez problemu
z takim użytkownikiem, ale pewnie części są projektowane z myślą
o osobach ważących ~70kg i już. Informacje można znaleźć na stronach
producentów. Powinien ich także udzielić solidny sprzedawca.

A rower XC dziś to po prostu uniwersalny rower górski. Kiedyś nazwałoby
się go po prostu "góralem" lub MTB.

Zresztą dziś wielu producentów utrzymuje równolegle serie MTB i XC.
Różnią się głównie geometrią. Podzespoły i materiały są podobne.

A "XC za 3000 zł" od "marketowca za 700 zł" różni się tym, że ten
drugi może służyłby 100-kilogramowemu użytkownikowi przez lata.
Albo od początku nie dałby się poprawnie wyregulować i nie nadawałby
się w ogóle do jazdy.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Definicja XC

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona