Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Definicja kratki w "kratkowozie"

Definicja kratki w "kratkowozie"

Data: 2009-09-28 22:25:01
Autor: Tomasz Pyra
Definicja kratki w "kratkowozie"
MarcinJM pisze:
Witam
Po niemilej dzisiaj kontroli drogowej, pan policjant mial watpliwosci, czy te nedzne resztki oryginalnej kratki w kratkowozie to jest jeszcze kratka czy juz brak kratki zapytowuje:

Co i kto defniniuje czym, z czego, jak ma byc zbudowana kratka w samochodzie ciazarowym typu osobowego?

Homologacja modelu

Oryginalna kratka ulegla modyfikacji ze wzgledu na wage ok 20-30kg(!)

Nawiasem mowiac jedno z najmniej przyjemnych spotkan z policja na przestrzeni wielu lat. Zostalem zatrzymany poniewaz pan policjant "mial wrazenie", ze za szybko jade.
Po moim, ze "nie znam przyrzadu pomiarowego o nazwie >>mam wrazenie<<" i dostrzezeniu foteli typu kubelki, szelki itd to sie zaczela kontrola drobiazgowa: trzezwosc, trojkat, gasnica, luzy na kierownicy, reczny, opony no i kratka.

Dodajmy ¿e kube³ki i szelki s± równie nielegalne (bo niezgodne z homologacj±) co brak kratki.

Sugestia byla, ze kratka ma oslaniac min 2/3 wysokosci. Ja zapytalem czy od gory, czy od dolu? Generalnie cos musze wymyslec, bo jak znam dzielnych zuchow zaraz sobie zrobia na mnie polowanko, a miasto nieduze, auto charakterystyczne.

W sumie to nie jest az takie pilne, bo jak mi kwit zabiora, to przykrece kratke, pojade na przeglad i kwit odzyskam, niemniej chcialbym wiedziec na czym stoje.

Rajdówki je¿d¿± tylko dlatego ¿e policja siê ich nie czepia.
Zmiana oryginalnych pasów bezpieczeñstwa na cokolwiek innego, niewymienionego z homologacji teoretycznie eliminuje pojazd z ruchu na terenie RP i koniec.

Wiêc stoisz na tym ¿e niestety lepiej byæ mi³ym dla drogówki i panów z SKP - no chyba ¿e chcesz na przegl±d "useryjniæ" ca³e auto.

Data: 2009-09-28 21:44:09
Autor: masti
Definicja kratki w "kratkowozie"
Dnia pięknego Mon, 28 Sep 2009 22:25:01 +0200, osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał:

Dodajmy że kubełki i szelki są równie nielegalne (bo niezgodne z
homologacjÄ…) co brak kratki.

mają E*? to sa legalne. chyba, że masz przepis przeciw.

--
Ford Mondeo 1.8, Jeep Grand Cherokee 3.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2009-09-29 19:51:27
Autor: Tomasz Pyra
Definicja kratki w "kratkowozie"
masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 28 Sep 2009 22:25:01 +0200, osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał:

Dodajmy że kubełki i szelki są równie nielegalne (bo niezgodne z
homologacjÄ…) co brak kratki.

mają E*? to sa legalne. chyba, że masz przepis przeciw.

Nie mają znaku E, bo ponoć w przypadku foteli, pasów i rzeczy tego typu nie można produktów homologować "ogólnie", a jedynie szczególnie do danych modeli samochodów, razem z resztą pojazdu.

Co do tego co stoi na przeciw, to dowód rejestracyjny w którym napisany jest model "Seicento" i w związku z tym pojazd musi spełniać to co napisano w homologacji tego modelu.

I nie ma znaczenia czy wymienisz tylko fotel, czy całe nadwozie na pochodzące np. z Mercedesa - zmiana czegoś ujętego w homologacji powoduje że dany pojazd przestaje być Fiatem Seicento.

Kiedyś był taki wytrych jak pojazdy "SAM", czyli po przerobieniu auta na rajdowe można było pojechać do rzeczoznawcy który sprawdził zgodność samochodu z przepisami i rejestrował samochód jako SAM. Na BK przed rajdem sprawdzano że samochód spełnia homologacje FIA dla modelu na którym bazuje samochód i wszystko było zgodnie ze wszystkimi przepisami.

Dziś niestety tak już się nie da, a wszystkie rajdówki są nielegalne i na łasce i niełasce policji i diagnostów w SKP.

Natomiast oczywiście życie życiem i nie ma problemu żeby przejść przegląd rozszerzony i uzyskać odpowiedni wpis w dowodzie rejestracyjnym np. po wymianie silnika na inny, niehomologowany dla danego modelu (np. mój Cinquecento z silnikiem 1242) i to się robi bez żadnych kombinacji.
Tak samo daje się dostać w DR wpis o zmianie ilości miejsc w samochodzie.
Na wielu stacjach uda się też przejść przegląd rejestracyjny rajdowym autem, ale w większości się nie uda.

Data: 2009-09-30 00:36:12
Autor: Krzysztof Zietara
Definicja kratki w "kratkowozie"
On Tue, 29 Sep 2009 19:51:27 +0200, Tomasz Pyra wrote:

mają E*? to sa legalne. chyba, że masz przepis przeciw.

Nie mają znaku E, bo ponoć w przypadku foteli, pasów i rzeczy tego typu nie można produktów homologować "ogólnie", a jedynie szczególnie do danych modeli samochodów, razem z resztą pojazdu.

NieprawdÄ… jest, jakoby.

Co do tego co stoi na przeciw, to dowód rejestracyjny w którym napisany jest model "Seicento" i w związku z tym pojazd musi spełniać to co napisano w homologacji tego modelu.

Tak w zasadzie jak jest ciężarówką, to nie musi :->

Tarhimdugurth
--
 [S1 - za sygnaturkÄ™]

Data: 2009-09-28 22:29:04
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Definicja kratki w "kratkowozie"
Tomasz Pyra pisze:

Rajdówki je¿d¿± tylko dlatego ¿e policja siê ich nie czepia.
Zmiana oryginalnych pasów bezpieczeñstwa na cokolwiek innego, niewymienionego z homologacji teoretycznie eliminuje pojazd z ruchu na terenie RP i koniec.

Wiêc stoisz na tym ¿e niestety lepiej byæ mi³ym dla drogówki i panów z SKP - no chyba ¿e chcesz na przegl±d "useryjniæ" ca³e auto.

A wchodzi w grê w Polsce przerejestrowanie (lub zmiana homologacji) auta z osobowego na rajdowe? Ale tak, by dalej móc siê nim poruszaæ po drogach publicznych na ko³ach, a nie lawecie?
Pytam z ciekawo¶ci, jako totalny laik w tym temacie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien byæ
  jak kobieta - ³adny, znaj±cy umiar z mi³ym g³osem. Ale zawsze znajdzie
  siê kto¶ kto woli wredn±, wrzeszcz±c± i w¶ciekle umalowan± kurwê."

Data: 2009-09-29 00:31:27
Autor: MarcinJM
Definicja kratki w "kratkowozie"
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Tomasz Pyra pisze:

Rajdówki je¿d¿± tylko dlatego ¿e policja siê ich nie czepia.
Zmiana oryginalnych pasów bezpieczeñstwa na cokolwiek innego, niewymienionego z homologacji teoretycznie eliminuje pojazd z ruchu na terenie RP i koniec.

Wiêc stoisz na tym ¿e niestety lepiej byæ mi³ym dla drogówki i panów z SKP - no chyba ¿e chcesz na przegl±d "useryjniæ" ca³e auto.

A wchodzi w grê w Polsce przerejestrowanie (lub zmiana homologacji) auta z osobowego na rajdowe? Ale tak, by dalej móc siê nim poruszaæ po drogach publicznych na ko³ach, a nie lawecie?
Pytam z ciekawo¶ci, jako totalny laik w tym temacie.

Nie da sie.
Wstawienie klatki juz powinno eliminowac pojazd z ruchu.
Pasow mam 2 komplety: cywilne i szelki, bo kiedys juz mi sie misio przyczepil. A ze pasy duzo nie waza, to ich nie demontowalem.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Definicja kratki w "kratkowozie"

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona