Deformujący sie basen rozporowy

Data: 2016-08-07 19:29:55
Autor: Sebastian Biały
Deformujący sie basen rozporowy
Cześć.

Mam Bestway 3.66m średnicy, rozporowy, coś koło 0.7m wysokości (dzieci).

Po 4 rozłożeniu w tym sezonie widze ze zamiast być okrągły zrobił się jajowaty. Co gorsza im dłużej jest w nim woda tym bardziej się przechylają scianki. Nie jest to problem z podłogą, jest równa i bez fałd. Wydaje mi się że to problem z rozciąganiem się samego basenu. Z tego powodu stal się basenem o wysokości 0.45m i spada.

Czy mógłby ktoś potwierdzić/zaprzeczyć że baseny beastway mają taką tendencję lub ogolnie bez stelarzu będzie się rozciągał?

Wcześniej miałem Intex i tam boki były na oko 2x grubsze. Ale w obu najwiekszym problemem jest i tak przepuszczający rant (nie jeden otwór tylko pewnie milion malutkich).

PS. Grzeje wodę wobec tego często jest tam 35+.

Data: 2016-08-07 22:49:54
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 7 Aug 2016 19:29:55 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

Po 4 rozłożeniu w tym sezonie widze ze zamiast być okrągły zrobił się jajowaty. Co gorsza im dłużej jest w nim woda tym bardziej się przechylają scianki.

Miejsca żłożenia stały się mniej wytrzymałe/sztywne/spoiste czy co tam
jeszcze i bardziej poddają się naciskowi wody, stąd kształt jaja.

Data: 2016-08-07 22:52:37
Autor: Kris
W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 19:30:08 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
[...]

4 lata i tak długo wytrzymał. Miałem 3 takie baseny(nie pamietam tylko czy Intex czy Bestway)i najdłużej wytrzymał 3 sezony. Z roku na rok się deformowały. Teraz 3 rok mam stelażowy Bestway 3.66x0.9 bodajże i jest ok. Trudniej wylać wodę do "zera" ale za to łatwiej się czyści po wylaniu no i ciągle zachowuje wysokość. Myślę że jeszcze kilka sezonów posłuży. Cena dość porównywalna z rozporowymi

Data: 2016-08-08 13:15:57
Autor: Irokez
W dniu 2016-08-08 o 07:52, Kris pisze:
W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 19:30:08 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

Po 4 rozłożeniu w tym sezonie widze ze zamiast być okrągły zrobił się

4 lata i tak długo wytrzymał.

Jak zrozumiałem to nie ma jeszcze roku, a jedynie 4-te rozłożenie. Więc może mieć i miesiąc.

--
Irokez

Data: 2016-08-08 17:13:58
Autor: Sebastian Biały
Biały napisał:
Po 4 rozłożeniu w tym sezonie widze ze zamiast być okrągły zrobił się
4 lata i tak długo wytrzymał.
Jak zrozumiałem to nie ma jeszcze roku, a jedynie 4-te rozłożenie. Więc
może mieć i miesiąc.

Mój ma rok i troche, kupiony na poczatku lipca 2015. Nie wykazywał jajowatości w poprzednim sezonie. W tym po pierwszym rozłożeniu jest jajowaty i problem narasta z dnia na dzień. Obecnie jedna ze scianek była pionowa a teraz wychyla się poza obrys podłogi. Jak mówie mam tam czesto dośc ciepła wodę i możliwe że to jest jakiś czynnik przyspieszający. Byc może kupie Intex (miał znacznie grubsze ścianki) i zobaczymy ale może to głupie i powinienem od razu na stelazu ale martwi mnie potrzeba wchodzenia do niego po drabinie i mozliwośc że dzieciaki przywalą w stelaż przy zabawie.

Data: 2016-08-09 04:53:00
Autor: ws5
On Monday, August 8, 2016 at 5:14:09 PM UTC+2, Sebastian Biały wrote:

[...]

A nie mozna np. kupic ~12m linki stalowej ( chocby http://allegro.pl/lina-linka-stalowa-w-pcv-fi-6-mm-1mb-i6250425329.html ), ew. wsadzic ja w stary waz zeby nie uszkodzilo basenu, obwiazac basen na gorze, z przeciwnej strony tej walcej sie scianki wbic jakis palik i przywiazac?

WS

Data: 2016-08-09 14:36:40
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 9 Aug 2016 04:53:00 -0700 (PDT), ws5 napisał(a):

[...]

Nie daj Boże przebywać w pobliżu takiej linki, kiedy pęknie albo popuści
wiazanie - chyba nie zdjaesz sobie sprawy z ciężaru wody -> czyli sił,
jakie będą wtedy działać.

Data: 2016-08-09 12:10:59
Autor: ws5
W dniu wtorek, 9 sierpnia 2016 14:36:43 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

Nie daj Boże przebywać w pobliżu takiej linki, kiedy pęknie albo popuści
wiazanie - chyba nie zdjaesz sobie sprawy z ciężaru wody -> czyli sił,
jakie będą wtedy działać.

No dobra, ale ja nie proponuje wieszac calego basenu na tej lince ;) tylko zalozyc ja gora (pod tym czyms dmuchanym), gdzie sily sa male, tzn. takie pochylenie scianki mozna postawic do pionu jedna reka... Jak cos peknie i woda sie wyleje, to zostanie kolko z linki i tyle... 1.5 tony to tam nie ma gdzie sie pojawic na lince

WS

Data: 2016-08-10 00:52:15
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 9 Aug 2016 12:10:59 -0700 (PDT), ws5 napisał(a):

[...]

Mam na myśli sytuację, kiedy w basenie NIC nie pęknie - tylko linka.
Wystarczy wada fabryczna linki. Albo kiedy "puści" palik - a napięta linka go wstrzeli komuś w głowę,
brzuch lub oko. Siłą jednej ręki takim palikiem też można sporo szkody
uczynić... Napięta (nawet słabo, choć upieram się, że mocno) i
pęknięta/zakończona_palikiem linka to rzecz bardzo niebezpieczna bez
względu na siłę uderzenia. Mój mąż od niedawna ma trwale uszkodzone oko -
wystrzeliła mu "tylko" lekko napięta guma, taka z dwoma haczykami na końcu,
stosowana do doraźnego mocowania przedmiotów. Guma niby bezpieczna, siła
mała - wszystko pięknie, gdyby nie te haczyki na końcach, z których w
dodatku wykruszyły się zabezpieczenia ostrych krawędzi przecięcia stalowego
drutu, z których są wykonane. Haczyk trafił w samą źrenicę, uszkodził
włókna i źrenica się nie kurczy. Czyli nastąpił oczywisty brak ochrony
siatkówki przed nadmiarem światła słonecznego, którą zapewniała wczesniej,
kurcząc się, źrenica. A soczewka trwale wgnieciona od uderzenia, niczym
kluska śląska - nie wróci do normalnego kształtu, więc nastąpiło widzenie
podwójne w zw. z tym.
Dobrze jeszcze, że oko nie zostało wyrwane przez hak.

Ale jak chcesz, to Ci opowiem o trochę większej sile napięcia stalowej liny
zakończonej hakiem, która urwała się podczas transportu wojskowego i
zmieliła facetowi całą dolną część twarzy, której obecnie nie ma wcale. Też
uważali, że nic się nie może stać.

Data: 2016-08-09 20:30:07
Autor: Zenek Kapelinder
Deformujący sie basen rozporowy
A moj dziadek spod sosnowca stracil chujem odrzutowca. Pogromcy mitow sprawdzali czy stalowa lina jak peka to moze glowe obciac. Wyszlo im ze nie moze. Wychodzi ze nie liny tylko ty masz wade fabryczna.

Data: 2016-08-10 17:44:14
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:30:07 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

A moj dziadek spod sosnowca stracil chujem odrzutowca. Pogromcy mitow sprawdzali czy stalowa lina jak peka to moze glowe obciac. Wyszlo im ze nie moze. Wychodzi ze nie liny tylko ty masz wade fabryczna.

Idź na korepetycje z fizyki, ciamciaku - ja za darmo nie udzielam.

Data: 2016-08-14 20:34:51
Autor: m4rkiz
On 2016-08-10 05:30, Zenek Kapelinder wrote:
Pogromcy mitow sprawdzali czy stalowa lina jak peka to moze glowe obciac. Wyszlo im ze nie moze.

ja tam widze zasadnicza roznice miedzy zmasakrowaniem twarzy a przecieciem tepa lina sciegien i kregow

Data: 2016-08-14 21:44:24
Autor: Ikselka

On 2016-08-10 05:30, Zenek Kapelinder wrote:
Pogromcy mitow sprawdzali czy stalowa lina jak peka to moze glowe obciac. Wyszlo im ze nie moze.

ja tam widze zasadnicza roznice miedzy zmasakrowaniem twarzy a przecieciem tepa lina sciegien i kregow

No oczywiście! - zależy, czy na końcu liny jest rozpędzony metalowy palik,
czy nie :->

Data: 2016-08-09 14:04:54
Autor: Zenek Kapelinder
Deformujący sie basen rozporowy
Podobno bylas nauczycielka matematyki. Policz jakie tam sily beda dzialaly. Obstawiam ze takie tam beda sily ze sznurowadla utrzymaja. Nie jest tajemnica ze uwazam cie za kretynke. I cos mi sie wydaje ze specjalnie osamotniony nie jestem.

Data: 2016-08-10 00:33:20
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 9 Aug 2016 14:04:54 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

[...]

Oblicz sam i udowodnij, szumowino.

Data: 2016-08-10 17:30:32
Autor: Waldemar
Am 09.08.2016 um 23:04 schrieb Zenek Kapelinder:
[...]

Zauważ, że basen napełniony do pełna waży ponad 7 ton. W zależności w którym miejscu basen przewiążesz, możesz mieć siły podobnego rzędu w linie. Też kwestia dynamiki cieczy, jak do basenu wskoczysz. Choć prawie zawsze się z Ikselką nie zgadzam, politycznie i merytorycznie, to tu ma akurat rację.

Waldek

Data: 2016-08-09 15:35:48
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 9 Aug 2016 14:36:40 +0200, Ikselka napisał(a):

[...]

tej ilości

wody -> czyli sił,
jakie będą wtedy działać.

j.w.

Data: 2016-08-10 19:40:36
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-09 13:53, ws5 wrote:
bwiazac basen na gorze

Nie ma za co obwiązać. Basen jest obły. Linka się ześlizgnie w dół lub w górę. Dodatkowo dmuchany rant na górze jest na tyle delikatny że wyskoczy przez niego.

Siła z jaką muszę napierać na boczną ściankę jest znaczna, a potrafie ją tylko w niewielkim stopniu odkształcić pchając, na pewno nie w stopniu który basen "prostuje". Basen idzie do śmieci. Wychodzi na to że nastepny na stelazu albo od razu szarpnąć się na stalowy i zakopać :/

Data: 2016-08-10 19:58:24
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 10 Aug 2016 19:40:36 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

Wychodzi na to że nastepny na stelazu albo od razu szarpnąć się na stalowy i zakopać :/

Na te dwa tygodnie, jakie może jeszcze będzie jaka taka pogoda, to
rzeczywiście interes 3-]

Data: 2016-08-10 20:49:28
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-10 19:58, Ikselka wrote:
Na te dwa tygodnie, jakie może jeszcze będzie jaka taka pogoda, to
rzeczywiście interes 3-]

Basen zwijamy czasem i pod koniec września.

Data: 2016-08-10 21:56:52
Autor: Ikselka

On 2016-08-10 19:58, Ikselka wrote:
Na te dwa tygodnie, jakie może jeszcze będzie jaka taka pogoda, to
rzeczywiście interes 3-]

Basen zwijamy czasem i pod koniec września.

Pod konie września w naszym klimacie to ja już zdecydowanie wolę własną
wannę :-)

Data: 2016-08-09 06:48:12
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 17:14:09 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
 powinienem od razu na stelazu ale martwi mnie potrzeba wchodzenia do niego po drabinie i mozliwośc że dzieciaki przywalą w stelaż przy zabawie.
Kup stelażowy, ten o średnicy 3,66 ma wysokość 76cm lub 91cm więc z wchodzeniem problemu dzieciaki nie będa miały. O ew uderzenie też się nie bój- od środka nic metalowego nie ma

Deformujący sie basen rozporowy