Dekalog Polaka

Data: 2012-02-27 18:17:11
Autor: abc
Dekalog Polaka
Dekalog Polaka to 10 "przykazań" napisanych przez Zofię Kossak-Szczucką w
1940:

"Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z ktorej wzrosłeś. Wszystko,
czymś jest, po Bogu mnie zawdzięczasz.

  1.. Nie będziesz miał ukochania ziemskiego nade mnie.

  2.. Nie będziesz wzywał imienia Polski dla własnej chwały, kariery albo
nagrody.

  3.. Pamiętaj, abyś Polsce oddał bez wahania majątek, szczęście osobiste i
życie.

  4.. Czcij Polskę, Ojczyznę twoją, jak matkę rodzoną.

  5.. Z wrogami Polski walcz wytrwale do ostatniego tchu, do ostatniej
kropli krwi w żyłach twoich.

  6.. Walcz z własnym wygodnictwem i tchórzostwem. Pamiętaj, że tchórz nie
może być Polakiem.

  7.. Bądź bez litości dla zdrajców imienia polskiego.

  8.. Zawsze i wszędzie śmiało stwierdzaj, że jesteś Polakiem.

  9.. Nie dopuść, by wątpiono w Polskę.

  10.. Nie pozwól, by ubliżano Polsce, poniżając Jej wielkość i Jej zasługi,
Jej dorobek i Majestat.

Będziesz miłował Polskę pierwszą po Bogu miłością.
Bedziesz Ją miłował więcej niż siebie samego."

Data: 2012-02-27 18:21:26
Autor: Grzegorz Z.
Dekalog Polaka
abc napisał:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114884,11242934,Poslanka_PiS_zaplacila_grzywne_za_o__Rydzyka.html

Art.57 Kodeksu Wykroczeń

§ 1. Kto organizuje lub przeprowadza publiczną zbiórkę ofiar na uiszczenie
grzywny orzeczonej za przestępstwo, w tym i przestępstwo skarbowe,
wykroczenie lub wykroczenie skarbowe albo nie będąc osobą najbliższą dla
skazanego lub ukaranego uiszcza za niego grzywnę lub ofiarowuje mu albo
osobie dla niego najbliższej pieniądze na ten cel,
podlega karze aresztu albo grzywny.
§ 2. Podżeganie i pomocnictwo są karalne.
§ 3. Zebrane ofiary lub pieniądze uzyskane za zebrane ofiary w naturze a
także pieniądze wpłacone na poczet grzywny lub ofiarowane na ten cel
podlegają przepadkowi.
§ 4. Przedmioty, co do których orzeczono przepadek, należy przekazać
instytucji pomocy społecznej lub instytucji kulturalno-oświatowej.

--
"Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z baniaczka to mam
inne wyjście na taką sytuację" M.Czubaszek

Data: 2012-02-27 20:46:12
Autor: K.S.
Dekalog Polaka
 Na te słowa w Ta­far­delu ode­zwała się wiel­ka tra­dy­cja ja­ko­biń­ska. Za­re­pli­ko­wał:
   - Pani jest  eks-ba­ro­nową de Co­urte­bi­che? Oby­wa­tel­ko, ja no­gą od­trą­cam pa­ni in­synu­acje. By­ły cza­sy, kie­dy szyb­ko by się z nimi roz­pra­wiła gi­lo­ty­na.

   - A ja pańską ga­da­ninę uwa­żam za bred­nie pół­główka! Były czasy, gdy lu­dzie z mo­jej sfery or­dy­nu­sów pań­skie­go po­kroju po­sy­ła­li na szu­bie­ni­cę, ka­żąc ich uprzed­nio wy­chło­stać na pla­cu pu­blicz­nym. Do­bra to me­toda wy­cho­waw­cza dla gbu­rów!

   Dialog przy­bie­rał tony bar­dzo przy­kre. Pod na­po­rem dwóch prą­dów, gwał­cą­cych chrze­ści­jań­ską neu­tral­ność jego sie­dziby, nie­szczę­sny ksiądz Po­nosse nie wie­dział w którą stronę się ob­ró­cić, i czuł że pot ob­lewa jego ob­ci­śnięte nową su­tanną ciało. Po­ważne względy na­ka­zy­wały mu li­czyć się z ary­sto­kra­cją - w oso­bie ba­ro­no­wej, najhoj­niej­szej pro­tek­torki pa­ra­fii. I względy nie­mniej po­ważne prze­ma­wiały za Re­pu­bliką - re­pre­zento­waną przez Ta­far­dela, se­kre­ta­rza gminy - za Re­pu­bliką, która była prawną wła­ści­cielką ple­ba­nii i wy­zna­czała wy­so­kość ko­mor­nego. Zda­wało się więc, że wszystko stra­cone i że sprawy dosię­gnęły szczytu gwał­tow­no­ści, kiedy osob­nik do­tych­czas trwa­jący cał­kiem na ubo­czu wy­kazał opa­no­wa­nie rów­nie im­po­nu­jące ile zba­wienne, ująw­szy ster dys­ku­sji z mocą któ­rej w nim zgoła nie prze­czu­wano.

Data: 2012-02-27 18:21:49
Autor: u2
Dekalog Polaka
W dniu 2012-02-27 18:17, abc pisze:
 7.. Bądź bez litości dla zdrajców imienia polskiego.

To mi sie podoba ;)

Data: 2012-02-27 20:04:50
Autor: pawel
Dekalog Polaka
w  dupie byłeś  i gówno wiesz .
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f4bbad0$0$26695$65785112news.neostrada.pl...
[...]

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

Data: 2012-02-28 11:02:37
Autor: K.S.
ten dekalog jednak
Ten dekalog jest jednak głupi - zbyt afektowany, zbyt uczuciowy i niestety dobrze pasujący do polskich nieprzemyślanych zrywów-hekatomb.
Należałoby połowę przykazań zmienić na konieczność przemyśłunku, rozsądku  i odpowiedzialności za swe czyny.

Data: 2012-02-28 12:22:45
Autor: jadryś
Dekalog Polaka
[...]

Pięknie, tylko za co ja mam tą Polskę miłować? Przecież kapitalizm takim jak ja uczynił z tego pięknego i wolnego kraju piekło na ziemi.

Data: 2012-02-29 09:29:16
Autor: Jadryś
Dekalog Polaka

Pięknie, tylko za co ja mam tą Polskę miłować? Przecież kapitalizm takim jak ja uczynił z tego pięknego i wolnego kraju piekło na ziemi.

Chyba komunizm.

Czy świnia ( i te świnie które mnie okradły i sprzedały moje udziały) która zawłaszczyła mi jeziora to komunista?

Data: 2012-03-01 06:05:40
Autor: stevep
Dekalog Polaka
Dnia 29-02-2012 o 09:29:16 Jadryś <Che@yahoo.com> napisał(a):

[...]

Podaj ich do sądu kretynie.

--
stevep

Data: 2012-02-29 06:25:36
Autor: stevep
Dekalog Polaka
Dnia 28-02-2012 o 12:22:45 jadryś <rg@yachoo.com> napisał(a):

[...]

Oj tak, oj tak, nie ma to jak w socjalistycznym piekle jak dowiozą smołę  to nie ma zapałek.  :D

--
stevep

Dekalog Polaka