Deklaracje elektroniczne

Data: 2021-01-10 11:22:47
Autor: Kviat
Deklaracje elektroniczne
W dniu 10.01.2021 o 09:51, cef pisze:

Więc żeby pokazały się
jakieś formularze do rozliczeń 2020 roku, to musiało by się ukazać
rozporządzenie a może nie?
W programie e-Deklaracje nie widzę żadnych formatek do rozliczeń za 2020
(program zaktualizowany)
ale z mojego programu do prowadzenia KPiR wygenerowałem
VAT-7, VAT-7UE oraz PITy-11 i PIT-4R i wysłałem te dokumenty
(VAT za grudzień 2020 i roczne  PITy-11, 4R)
Nie widzę natomiast PIT-36L czy PIT-36?

https://www.e-pity.pl/do-kiedy-rozliczyc-pit-terminy-kalendarz-podatnika-platnika/

15.02.2021

"Termin udostępnienia wstępnej rocznej deklaracji PIT-37, PIT-36 i PIT-38 i PIT-28 w usłudze ,,Twój e-PIT" Ministerstwa Finansów"

https://www.pit.pl/aktualnosci/deklaracja-roczna-pit-dopiero-po-15-lutego-termin-na-zwrot-pit-2018-dla-wybranych-tylko-45-dni-937842

"Nadal warto składać deklaracje PIT, ale okres rozliczeń rocznych zacznie się od 15 lutego i trwać będzie do 30 kwietnia. Deklaracje złożone przed tym terminem będą uznawane za ważne, ale dla celów zwrotu podatku - liczyć się będą tak, jakby złożono je 15 lutego. "

Zmiana okresu rozliczeń podatku dochodowego wynika z przepisów ustawy nowelizującej ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ma zastosowanie do przychodów za rok 2018. Zgodnie z nowelizowanymi przepisami:

,,Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym, w terminie od dnia 15 lutego do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym. Zeznania złożone przed początkiem terminu uznaje się za złożone przed początkiem terminu uznaje się za złożone w dniu 15 lutego roku następującego po roku podatkowym".

Powyższa zmiana terminu zbiega się w czasie z terminem udostępniania deklaracji podatkowych dla części podatników w usłudze Twój e-pit. Osoby rozliczający się na deklaracjach PIT-37 i PIT-38 będą mogli właśnie od 15 lutego korzystać z przygotowanej dla nich deklaracji, udostępnianej w portalu podatkowym. Pozostali, którzy wolą rozliczyć się poza urządzeniem proponowanym po raz pierwszy przez Ministerstwo Finansów, będą mogli samodzielnie przygotować swoje deklaracje podatkowe tak samo, jak w latach poprzednich. Pozostali podatnicy, korzystający z innych deklaracji niż PIT-37 i PIT-38 - rozliczą deklaracje elektronicznie lub w tradycyjnej formie. Wszystkich ich jednak obowiązuje termin początku sezonu rozliczeń - 15 lutego."

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2021-01-10 12:39:19
Autor: cef
Deklaracje elektroniczne
W dniu 2021-01-10 o 11:22, Kviat pisze:
[...]

Dzięki za przypomnienie, bo ja nadal myślałem po staremu,
że muszę szybko rozliczyć PIT roczny, żeby nie płacić.
zaliczki za grudzień, bo to było niekorzystne dla mnie.
I już rok czy dwa lata temu "się zagotowałem" bo takie
przepisy. Jeszcze się tego nie przyzwyczaiłem.

Data: 2021-01-10 13:31:26
Autor: Pete
Deklaracje elektroniczne
Hello, cef.
On 10.01.2021 12:39 you wrote:

> Dzięki za przypomnienie, bo ja nadal myślałem po staremu, że muszę > szybko rozliczyć PIT roczny, żeby nie płacić. zaliczki za grudzień, > bo to było niekorzystne dla mnie. I już rok czy dwa lata temu "się > zagotowałem" bo takie przepisy. Jeszcze się tego nie przyzwyczaiłem.

W zeszłym roku to o ile dobrze pamiętam, to formularze do pitów różnych zostały opublikowane w lutym.

--
Pete

Data: 2021-01-10 13:53:19
Autor: Pete
Deklaracje elektroniczne
Hello, Pete.
On 10.01.2021 13:31 you wrote:

> W zeszłym roku to o ile dobrze pamiętam, to formularze do pitów > różnych zostały opublikowane w lutym.
Autokorekta cholerna. Pitów rocznych miało być.
--
Pete

Deklaracje elektroniczne