Dekodery UPC/Multimedia i NTSC

Data: 2010-04-10 21:34:18
Autor: Łukasz Ledóchowski
Dekodery UPC/Multimedia i NTSC
Witam!

Zamierzam sprowadzić telewizor z USA, który przyjmuje tylko sygnał
NTSC. Czy dekodery oferowane przez UPC i Multimedię mają możliwość
ustawienia takiego sygnału?

--
Łukasz Ledóchowski, GG: 503647
lukled@tlen.pl

Data: 2010-04-10 23:42:20
Autor: adresss
Dekodery UPC/Multimedia i NTSC
On Sat, 10 Apr 2010 21:34:18 +0000 (UTC), Łukasz Ledóchowski
<lukled@tlen.pl> wrote:

Witam!

Zamierzam sprowadzić telewizor z USA, który przyjmuje tylko sygnał
NTSC. Czy dekodery oferowane przez UPC i Multimedię mają możliwość
ustawienia takiego sygnału?

to sie oplaca??? Nie sadze, aby wspomniane urzadzenia wspieraly NTSC.

--
ThinkXtra

Data: 2010-04-10 22:37:32
Autor: Łukasz Ledóchowski
adresss@poczta.pl wrote:

> [...]
> ustawienia takiego sygnału?

to sie oplaca??? Nie sadze, aby wspomniane urzadzenia wspieraly NTSC.

Telewizor będzie sprowadzony w ramach przeprowadzki, więc jest już
dawno kupiony. Nowego bym raczej nie kupował, to bez sensu. Z tego co
wiem, dekoder Strong Cyfry+ ma możliwość przekazywania sygnału NTSC,
więc chyba jest to możliwe i u innych operatorów.

Data: 2010-04-11 07:18:22
Autor: Madrzejszy od radia.
Łukasz Ledóchowski pisze:
adresss@poczta.pl wrote:

[...]

A powiedz skad wezmiesz 110V/60Hz ?  Tunera na 100% nie kupisz u nas z NTSC i nawet po EURO moga byc problemy z synchronizacja.  Jesli TV nie jest multisystemowy to lepiej go wywalic na smieci.

Data: 2010-04-11 10:48:04
Autor: Łukasz Ledóchowski
Madrzejszy od radia. wrote:

A powiedz skad wezmiesz 110V/60Hz ?  Tunera na 100% nie kupisz u nas
z NTSC i nawet po EURO moga byc problemy z synchronizacja.  Jesli TV
nie jest multisystemowy to lepiej go wywalic na smieci.

TV nie jest multisystemowy i tylko 110/60. Na ebay znalazłem
transformator, który ma konwertować prąd z 220/50 na 110/60,
przynajmniej tak twierdzi sprzedawca (w opisie nie ma nic o 50/60Hz).
Transformator kosztuje około 40 dolarów, więc wydaje się za tani, ale
sprzedawca ma ponad 1000 komentarzy pozytywnych, żadnych negatywnych i
dał słowo telefonicznie, że będzie działał. Sprzedawca zajmuje się
sprzedażą części elektronicznych.

Data: 2010-04-11 12:58:25
Autor: Madrzejszy od radia.
Łukasz Ledóchowski pisze:
Madrzejszy od radia. wrote:

[...]

Zerknalem tez na elektrode i radza to co napisalem wczesniej telewizor z USA nadaje sie u nas jako podstawek pod kwiatki lub odpad wielkogabarytowy.
A sprzedawca na ebayu pewnie kazdy kit ci wcisnie zebys kupil u niego.
Autotrafo kupisz tez u nas ale zrozum ze nie kupisz u nas zadnego tunera ktory by mial na wyjsciu NTSC, a analogu tez nie poogladasz bo w stanach maja inne ulozenie kanalow.

Data: 2010-04-11 11:17:46
Autor: Łukasz Ledóchowski
Madrzejszy od radia. wrote:

[...]

Rozumiem, chyba rzeczywiście się z tego wycofam, ale chciałbym coś
jeszcze zrozumieć. Co oznacza inne ułożenie kanałów? A co z tym
strongiem z NTSC w Canal+? W specyfikacji ma NTSC.

Data: 2010-04-11 13:34:04
Autor: Madrzejszy od radia.
Łukasz Ledóchowski pisze:
Madrzejszy od radia. wrote:

[...]

No niby faktycznie ma, najlepiej zapytac kogos kto ma takowy zeby sprawdzil czy w menu mozna zmienic                        PAL/NTSC bo na obsluge klientow bym nie liczyl ich konsultanci nie maja zielonego pojecia co sprzedaja.

Pozostaje problem 60Hz.  napisz moze co to za model telewizora bo ciezko wrozyc z fusow.

Data: 2010-04-11 13:10:27
Autor: Łukasz Ledóchowski
Madrzejszy od radia. wrote:

Pozostaje problem 60Hz.  napisz moze co to za model telewizora bo
ciezko wrozyc z fusow.

Telewizor to Samsung LNT4061FX/XAC.

Data: 2010-04-11 17:38:09
Autor: Madrzejszy od radia.
Łukasz Ledóchowski pisze:
Madrzejszy od radia. wrote:

Pozostaje problem 60Hz.  napisz moze co to za model telewizora bo
ciezko wrozyc z fusow.

Telewizor to Samsung LNT4061FX/XAC.

Facet przeciez to cyfrowka LCD a ty zadajesz takie pytania jakby to byla stara banka kineskopowa.

Bez problemu bedzie dzialac tylko bedziesz musial zaopatrzyc sie w trafo z 220-110V

:):):)

Ja myslalem ze to jakis stary klamot

Data: 2010-04-11 16:20:10
Autor: Łukasz Ledóchowski
Madrzejszy od radia. wrote:

[...]

Czyli jeśli uda się go odpowiednio zasilić prądem, nie będzie potem już
żadnych problemów? Jaki sygnał idzie przez HDMI? Obraz przesyłany z
dekodera w formie cyfrowej ma chyba jakieś określone kodowanie,
rozdzielczość czy częstotliwość. Czy każdy telewizor sobie z nim
poradzi? Przepraszam za głupie pytania, ale producenci sprzetu
elektronicznego często nie kierują się logiką, a własnym interesem, i
mimo możliwości technicznych, pewne funkcje nie są po prostu dostępne.

Data: 2010-04-11 21:39:26
Autor: Madrzejszy od radia.
Łukasz Ledóchowski pisze:
Madrzejszy od radia. wrote:

[...]

Chyba nawet z zasileniem nie bedzie problemu bo made in china i ma na 99% przetwornice 100-250V

Data: 2010-04-11 22:47:48
Autor: Cavallino
Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hpssrq$e94$1nemesis.news.neostrada.pl...
Madrzejszy od radia. wrote:

[...]

Taki jaki wyśle dekoder.

Obraz przesyłany z
dekodera w formie cyfrowej ma chyba jakieś określone kodowanie,
rozdzielczość czy częstotliwość. Czy każdy telewizor sobie z nim
poradzi?

Nie każdy.
Ale to nie znaczy że tv nie potrafi obsłużyć innych trybów niż jeden.
Mój telewizor z matrycą PAL bez problemów wyświetla sygnał Full HD.

Zajrzyj do instrukcji, przy każdym tv jest opis jakiie tryby łyka.

Data: 2010-04-11 23:17:32
Autor: Cavallino
Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hptdkp$5o6$1atlantis.news.neostrada.pl...
Cavallino wrote:

Nie każdy.
Ale to nie znaczy że tv nie potrafi obsłużyć innych trybów niż jeden.
Mój telewizor z matrycą PAL bez problemów wyświetla sygnał Full HD.

Jaki to model?

Sharp P55, ale obstawiam że każdy tv podobnej klasy będzie miał podobnie.

Choć zdarzył mi się jeden monitor LCD faktycznie nie chciał mi przyjąć 50Hz, nawet po vga, 60 to było minimum.

Data: 2010-04-11 23:34:10
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-04-11 22:47, Cavallino wrote:

Obraz przesyłany z
[...]

Może nie wyświetla, tylko przyjmuje i skaluje do własnych możliwości

Zajrzyj do instrukcji, przy każdym tv jest opis jakiie tryby łyka.

W świecie idealnym źródło i odbiornik negocjują, jakie tryby wspólnie obsługują i potem komunikują się tylko w tych dostępnych po obu stronach. Model, który podałeś, pochodzi z 2008 roku, więc jest bardzo duża szansa, że potrafi coś takiego zrobić. Pytanie, czy tak potrafi źródło.

Data: 2010-04-11 23:42:31
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:

Mój telewizor z matrycą PAL bez problemów wyświetla sygnał Full HD.

Może nie wyświetla, tylko przyjmuje i skaluje do własnych możliwości

Dokładnie o to chodziło.
Wyświetla - w sensie widać obraz, a nie czarny ekran.
Sorry za niezbyt precyzyjne sformułowanie.

Data: 2010-04-11 22:45:52
Autor: Cavallino
Użytkownik "Madrzejszy od radia." <mtspam@magicbox.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Ja założyłem dokładnie odwrotnie - przecież przy CRT koszty transportu byłyby większe niż wartość sprzętu.

Data: 2010-04-11 23:46:58
Autor: Cavallino
Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hpsho3$4ue$1atlantis.news.neostrada.pl...
Madrzejszy od radia. wrote:

Pozostaje problem 60Hz.  napisz moze co to za model telewizora bo
ciezko wrozyc z fusow.

Telewizor to Samsung LNT4061FX/XAC.

Z tego co widać w googlu to jest telewizor 1080p.
Czyli obsługuje HD.
Więc nie ma żadnych powodów dla których miałbyś go nie ściągać, na pewno odpowiedni sprzęt w Polsce dobierzesz.
Jeśli nie da rady wyświetlić wprost rozdzielczości PAL, to po prostu kupisz tuner HD, a nie SD i po krzyku.

Data: 2010-04-12 15:59:26
Autor: Łukasz Ledóchowski
Cavallino wrote:

[...]

Zadałem to pytanie niżej, ale zadam jeszcze tutaj. W instrukcji mojego
telewizora jest napisane, że przyjmuje obraz 1080 przy odświeżaniu
60Hz. Czy z dekodera nie wychodzi obraz o częstotliwości 50Hz? Czy to
nie będzie problemem? Telewizory sprzedawane w Polsce mają w instrukcji
50/60Hz.

Data: 2010-04-12 19:08:11
Autor: Cavallino
[...]

Tylko?

Czy z dekodera nie wychodzi obraz o częstotliwości 50Hz?

Wychodzi.

Czy to
nie będzie problemem?

Może to być problemem.
I możesz go nie zwalczyć inaczej niż poprzez htpc (odbiór programów na kompie).
Z kompa na wyjściu możesz sobie ustawić co tylko chcesz.

Data: 2010-04-12 19:43:44
Autor: Łukasz Ledóchowski
Cavallino wrote:

> [...]

> Zadałem to pytanie niżej, ale zadam jeszcze tutaj. W instrukcji
> mojego telewizora jest napisane, że przyjmuje obraz 1080 przy

Tylko?

Tylko. Przynajmniej instrukcja tak mówi: http://tinyurl.com/2bzxll

1920x1080 - Vertical Frequency 59.934

Może to być problemem.
I możesz go nie zwalczyć inaczej niż poprzez htpc (odbiór programów
na kompie).  Z kompa na wyjściu możesz sobie ustawić co tylko chcesz.

To raczej nieakceptowalne, chyba lepiej będzie sprzedać.

Data: 2010-04-12 21:52:13
Autor: Cavallino
[...]

To raczej nieakceptowalne,

Zależy.
Poczytaj trochę o htpc, minusów jest trochę, ale plusów jeszcze więcej.

Data: 2010-04-12 22:20:38
Autor: Madrzejszy od radia.
Łukasz Ledóchowski pisze:
Cavallino wrote:

[...]

I tak ma byc wlasnie takie parametry ma sygnal HD, bedzie dzialac ten TV bez problemu, przed chwila sprawdzilem i u mnie z tunera leci 1080p 60Hz

Data: 2010-04-12 22:28:14
Autor: Cavallino
[...]

Z jakiego tunera?
U mnie jak najbardziej leci 50Hz ze wszystkich tunerów.

Data: 2010-04-12 22:31:23
Autor: Madrzejszy od radia.
Cavallino pisze:
[...]

DM800, pozniej sprawdze z PS3 .

Data: 2010-04-12 21:12:19
Autor: Łukasz Ledóchowski
Madrzejszy od radia. wrote:

DM800, pozniej sprawdze z PS3 .

Widzę w instrukcji, że Twój tuner ma ustawienie 50/60Hz. Mam nadzieję,
że kablówkowe też będą miały.

Data: 2010-04-13 00:15:50
Autor: Madrzejszy od radia.
Łukasz Ledóchowski pisze:
Madrzejszy od radia. wrote:

DM800, pozniej sprawdze z PS3 .

Widzę w instrukcji, że Twój tuner ma ustawienie 50/60Hz. Mam nadzieję,
że kablówkowe też będą miały.

Tak ale moj tuner kosztowal troche zeta a kablowkowe sa za zlotowke i czesto niewiele wiecej warte.

Sprawdzilem playstajszyna i dziala na 720p i 1080p  60Hz

Data: 2010-04-13 00:50:59
Autor: Cavallino
Użytkownik "Madrzejszy od radia." <mtspam@magicbox.pl> napisał w wiadomości news:hq062n$6i0$1news.onet.pl...
Łukasz Ledóchowski pisze:
Madrzejszy od radia. wrote:

[...]

Ale to jakby inna bajka, każdy komp tak działa.

Data: 2010-04-11 14:23:57
Autor: Cavallino
Dekodery UPC/Multimedia i NTSC
Użytkownik "Madrzejszy od radia." <mtspam@magicbox.pl> napisał w wiadomości news:

nie kupisz u nas zadnego tunera ktory by mial na wyjsciu NTSC

Wiesz że wystarczy choć jeden kontrprzykład, żeby obalić tą tezę?

Data: 2010-04-12 18:21:34
Autor: noy
Dnia 11-04-2010 o 13:48:04 Łukasz Ledóchowski <lukled@tlen.pl> napisał(a):

Madrzejszy od radia. wrote:

[...]

Jesteś pewien że nie łyka 230 V ??
Z tego co pamiętam w stanach jest przepis że wszystkie sprzęty powinny   być zasilane 110-230 Volt.
Mam sporo sprzętu z USA i tylko do ekspresu kichen aid musiałem dokupić  transformator (w dodatku drogi bo dużo watt było trzeba,   http://www.toroidy.pl/ napisz do nich i na pewno ci powiedzą jaki sprzęt  dobrać )
pozdr
J/P

Data: 2010-04-12 17:03:13
Autor: Łukasz Ledóchowski
noy wrote:

Jesteś pewien że nie łyka 230 V ??

W specyfikacji telewizor ma 110/60Hz. Może i łyka, ale strach
podłączać:)

Data: 2010-04-11 12:21:18
Autor: Wiewior
Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hpqujc$ctl$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Tylko po co sobie zniekształcać obraz?

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-04-11 10:40:08
Autor: Łukasz Ledóchowski
Wiewior wrote:

> [...]
> co wiem, dekoder Strong Cyfry+ ma możliwość przekazywania sygnału
> NTSC, więc chyba jest to możliwe i u innych operatorów.

Nie mam doświadcznia w tym względzie. Czy strata na jakości będzie
duża? Czy nie ma konwersji, która zachowa odpowiedni kształt obrazu?

Data: 2010-04-11 14:15:02
Autor: Wiewior
Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hps8u8$flv$1atlantis.news.neostrada.pl...
Tylko po co sobie zniekształcać obraz?

Nie mam doświadcznia w tym względzie. Czy strata na jakości będzie
duża? Czy nie ma konwersji, która zachowa odpowiedni kształt obrazu?

Wszystko da się zrobić, ale nie ma operacji bezstratnych. Zmiana rozdzielczości to w sumie pikuś, ale zmiana liczby klatek na sekundę w typowym sprzęcie raczej słabo wychodzi. Widać po prostu, że nie ma płynności obrazu.

Data: 2010-04-11 14:25:14
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wiewior" <jvrjvbe@fbhaq.j.yc> napisał w wiadomości news:hpseg5$ot5$1news.task.gda.pl...
[...]

A skąd założenie że ten tv nie potrafi obsłużyć 50 Hz?
Choćby w trybie monitora raczej musi to umieć.

Data: 2010-04-11 15:29:46
Autor: ApanasBudriszko
W dniu 2010-04-11 14:25, Cavallino pisze:
[...]

Jestes pewien ze wiesz o czym piszesz ?

Data: 2010-04-11 13:38:15
Autor: Grzegorz S
[...]

Może użyj wejścia cyfrowego?
Nie lepiej podłączyć jakiś dekoder z HDMI? Czy tam PAL/NTSC ma znaczenie?
UPC ma dekodery z nagrywarką z wyjściem HDMI a na dniach wprowadzą nowe
podstawowe dekodery PACE bez nagrywarki z obsługą HD i wyjściem HDMI.

--
gs

Data: 2010-04-11 14:12:05
Autor: Łukasz Ledóchowski
Grzegorz S wrote:

> [...]

znaczenie?  UPC ma dekodery z nagrywarką z wyjściem HDMI a na dniach
wprowadzą nowe podstawowe dekodery PACE bez nagrywarki z obsługą HD i

Wydaje mi się, że fakt, że obraz przesyłany jest cyfrowo, nie ma tu
żadnego znaczenia. Telewizor nie jest w stanie wyświetlić obrazu o
rozdzielczości 720 x 576 (PAL) przy 50Hz. Może się mylę. Jeśli tak,
proszę o sprostowanie.

Data: 2010-04-11 22:45:02
Autor: Cavallino
Dekodery UPC/Multimedia i NTSC
Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości news:

Wydaje mi się, że fakt, że obraz przesyłany jest cyfrowo, nie ma tu
żadnego znaczenia.

Może mieć.

Telewizor nie jest w stanie wyświetlić obrazu o
rozdzielczości 720 x 576 (PAL) przy 50Hz.

A skąd to wiesz?
Zwłaszcza czy umie go sobie przekonwertować?

Data: 2010-04-11 21:04:57
Autor: Łukasz Ledóchowski
Cavallino wrote:

> Telewizor nie jest w stanie wyświetlić obrazu o
> rozdzielczości 720 x 576 (PAL) przy 50Hz.

A skąd to wiesz?
Zwłaszcza czy umie go sobie przekonwertować?

Pewności nie mam, bo gdybym wiedział, nie zadawałbym tu pytań. W każdym
razie tryb 720 x 576 nie jest wymieniony w instrukcji, więc zakładam,
że nie jest obsługiwany, co jest ponoć normalne dla telewizorów
produkowanych w Ameryce.

Data: 2010-04-11 23:14:35
Autor: Cavallino
Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hptdhp$5i2$1atlantis.news.neostrada.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

Pewności nie mam, bo gdybym wiedział, nie zadawałbym tu pytań. W każdym
razie tryb 720 x 576 nie jest wymieniony w instrukcji,

A jakie są?
Dotyczy to zarówno trybu tv, jak i monitor - na każdym z wejść.

więc zakładam,
że nie jest obsługiwany,

A wyższe tryby?
Bo każdy tuner HD bez problemu przekonwertuje sobie sygnał SD do 1280*720p albo 1920*1080i.
Jeśli Twój tv  taki tryb przyjmie to masz problem z głowy.

Data: 2010-04-11 21:44:32
Autor: Łukasz Ledóchowski
Cavallino wrote:

Bo każdy tuner HD bez problemu przekonwertuje sobie sygnał SD do
1280*720p albo 1920*1080i.  Jeśli Twój tv  taki tryb przyjmie to masz
problem z głowy.

To się nazywa upscaling, tak? Czy absolutnie każdy tuner HD ma tą
funkcję czy jednak muszę zadzwonić i zapytać?

Data: 2010-04-11 23:43:38
Autor: Cavallino
Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hptfs0$abi$1atlantis.news.neostrada.pl...
Cavallino wrote:

[...]

Powiem inaczej - nie spotkałem się żeby któryś tego nie umiał.

Data: 2010-04-12 10:50:40
Autor: Madrzejszy od radia.
Łukasz Ledóchowski pisze:
Cavallino wrote:

[...]

To jest Multisystem do tego cyfrowy, podlaczasz tuner po HDMI i zapominasz o NTSC bo cyfrowy sygnal jest przesylany wedlug innych standardow.

Data: 2010-04-12 15:48:21
Autor: Łukasz Ledóchowski
Madrzejszy od radia. wrote:

To jest Multisystem do tego cyfrowy, podlaczasz tuner po HDMI i
zapominasz o NTSC bo cyfrowy sygnal jest przesylany wedlug innych
standardow.

To jeszcze jedno pytanie. W instrukcji mojego telewizora jest napisane,

Data: 2010-04-12 21:21:21
Autor: pawell32
W dniu 12.04.2010 17:48, Łukasz Ledóchowski pisze:

[...]

nie wiem ile masz czasu, ale za pomocą kogoś bliskiego można kupić
np. fergusona arive 100, który ma wy hdmi i przesłać za ocean.
podłączasz taki dekoder pod tv i sprawdzasz na miejscu czy targać to czy nie.

moim zdaniem, a też mam tam rodzine - nie opłaca się targać urządzeń wyprodukowanych typowo na ich rynek.
pomyśl, tv w Polsce już nie są jakoś drastycznie drogie (pewnie i tak odbiegamy od innych państw), musisz dokupić dobre trafo, które zajmie troche miejsca i pochłonie nieco strat; nie odbierzesz nic poza odbiornikiem na hdmi (o ile tak faktycznie będzie).
zastanów się czy nie lepiej sprzedać za kilka bagsów i kupić tu lepszy
przystosowany na nasze warunki.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-04-12 21:11:11
Autor: Łukasz Ledóchowski
pawell32 wrote:

[...]

Telewizory może nie są takie drogie, ale tamten już jest i jakby
działał to byłoby mniej zachodu. Przywiezienie telewizora nie wiąże się
z dodatkowymi kosztami, będzie częścią większego transportu.

Data: 2010-04-12 22:31:32
Autor: Cavallino
[...]

Z tym strongiem to był chyba dobry trop:
http://ww.hdtv.com.pl/forum/sprzet/41840-jaki-tuner-hd-potrafi-wyslac-sygnal-60-hz-po-hdmi.html

Data: 2010-04-12 22:49:42
Autor: Cavallino
[...]

http://www.hdtv.com.pl/forum/sprzet/37289-cyfra-w-hd-jaki-dekoder-5.html

"Tydzień temu kupiłem Fergusona Ariva Combo HD. I jestem bardzo zadowolony. Cyfra chodzi dobrze. Podłączyłem pod usb dysk twardy i z przyjemnością nagrywam kanały hd, nie będąc zmuszonym do oglądania o wyznaczonej porze. Żadnej utraty jakości, płynne odtwarzanie. Początkowo zacinał co prawda obraz, jakby była co 2 klatka, ale okazało się, że to kwestia kompatybilności z telewizorem i pomogło przełączenie wyjścia sygnału z 1080i 60 hz na 1080i 50 hz. Łatwa aktualizacia firmware, łatwe wgranie listy kanałów. No i ma tuner naziemnej dvb-t (jeszcze nie podłączyłem anteny, choć jestem w W-wie). Za 800 zł to naprawdę dużo."

Wniosek więc taki że Ferguson Ariva ma tryb 1080i 60 Hz.

Data: 2010-04-12 21:11:25
Autor: Łukasz Ledóchowski
Cavallino wrote:

[...]

Rzeczywiście widzę, że ten ma, ale w sumie pytałem o kablówkowe
dekodery:) Jutro zadzwonię i ich wypytam, chyba już jestem technicznie
na to gotowy:)

Data: 2010-04-12 23:01:20
Autor: Wiewior
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hq0118$pd0$1news.onet.pl...
[...]

A drugi wniosek, że konwersja z i50 na i60 wychodzi temu tunerowi kiepsko.
Czego należało się spodziewać.