Dekodery UPC/Multimedia i NTSC

Data: 2010-04-11 13:38:15
Autor: Grzegorz S
Dekodery UPC/Multimedia i NTSC
Łukasz Ledóchowski <lukled@tlen.pl> wrote:
Witam!

Zamierzam sprowadzić telewizor z USA, który przyjmuje tylko sygnał
NTSC. Czy dekodery oferowane przez UPC i Multimedię mają możliwość
ustawienia takiego sygnału?

Może użyj wejścia cyfrowego?
Nie lepiej podłączyć jakiś dekoder z HDMI? Czy tam PAL/NTSC ma znaczenie?
UPC ma dekodery z nagrywarką z wyjściem HDMI a na dniach wprowadzą nowe
podstawowe dekodery PACE bez nagrywarki z obsługą HD i wyjściem HDMI.

--
gs

Data: 2010-04-11 14:12:05
Autor: Łukasz Ledóchowski
Grzegorz S wrote:

> [...]

znaczenie?  UPC ma dekodery z nagrywarką z wyjściem HDMI a na dniach
wprowadzą nowe podstawowe dekodery PACE bez nagrywarki z obsługą HD i

Wydaje mi się, że fakt, że obraz przesyłany jest cyfrowo, nie ma tu
żadnego znaczenia. Telewizor nie jest w stanie wyświetlić obrazu o
rozdzielczości 720 x 576 (PAL) przy 50Hz. Może się mylę. Jeśli tak,
proszę o sprostowanie.

--
Łukasz Ledóchowski, GG: 503647
lukled@tlen.pl

Data: 2010-04-11 22:45:02
Autor: Cavallino
Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości news:

Wydaje mi się, że fakt, że obraz przesyłany jest cyfrowo, nie ma tu
żadnego znaczenia.

Może mieć.

Telewizor nie jest w stanie wyświetlić obrazu o
rozdzielczości 720 x 576 (PAL) przy 50Hz.

A skąd to wiesz?
Zwłaszcza czy umie go sobie przekonwertować?

Data: 2010-04-11 21:04:57
Autor: Łukasz Ledóchowski
Cavallino wrote:

> Telewizor nie jest w stanie wyświetlić obrazu o
> rozdzielczości 720 x 576 (PAL) przy 50Hz.

A skąd to wiesz?
Zwłaszcza czy umie go sobie przekonwertować?

Pewności nie mam, bo gdybym wiedział, nie zadawałbym tu pytań. W każdym
razie tryb 720 x 576 nie jest wymieniony w instrukcji, więc zakładam,
że nie jest obsługiwany, co jest ponoć normalne dla telewizorów
produkowanych w Ameryce.

Data: 2010-04-11 23:14:35
Autor: Cavallino
Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hptdhp$5i2$1atlantis.news.neostrada.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

Pewności nie mam, bo gdybym wiedział, nie zadawałbym tu pytań. W każdym
razie tryb 720 x 576 nie jest wymieniony w instrukcji,

A jakie są?
Dotyczy to zarówno trybu tv, jak i monitor - na każdym z wejść.

więc zakładam,
że nie jest obsługiwany,

A wyższe tryby?
Bo każdy tuner HD bez problemu przekonwertuje sobie sygnał SD do 1280*720p albo 1920*1080i.
Jeśli Twój tv  taki tryb przyjmie to masz problem z głowy.

Data: 2010-04-11 21:44:32
Autor: Łukasz Ledóchowski
Cavallino wrote:

Bo każdy tuner HD bez problemu przekonwertuje sobie sygnał SD do
1280*720p albo 1920*1080i.  Jeśli Twój tv  taki tryb przyjmie to masz
problem z głowy.

To się nazywa upscaling, tak? Czy absolutnie każdy tuner HD ma tą
funkcję czy jednak muszę zadzwonić i zapytać?

Data: 2010-04-11 23:43:38
Autor: Cavallino
Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hptfs0$abi$1atlantis.news.neostrada.pl...
Cavallino wrote:

[...]

Powiem inaczej - nie spotkałem się żeby któryś tego nie umiał.

Data: 2010-04-12 10:50:40
Autor: Madrzejszy od radia.
Łukasz Ledóchowski pisze:
Cavallino wrote:

[...]

To jest Multisystem do tego cyfrowy, podlaczasz tuner po HDMI i zapominasz o NTSC bo cyfrowy sygnal jest przesylany wedlug innych standardow.

Data: 2010-04-12 15:48:21
Autor: Łukasz Ledóchowski
Madrzejszy od radia. wrote:

To jest Multisystem do tego cyfrowy, podlaczasz tuner po HDMI i
zapominasz o NTSC bo cyfrowy sygnal jest przesylany wedlug innych
standardow.

To jeszcze jedno pytanie. W instrukcji mojego telewizora jest napisane,
że przyjmuje obraz 1080 przy odświeżaniu 60Hz. Czy z dekodera nie
wychodzi obraz o częstotliwości 50Hz? Czy to nie będzie problemem?
Telewizory sprzedawane w Polsce mają w instrukcji 50/60Hz.

Data: 2010-04-12 21:21:21
Autor: pawell32
W dniu 12.04.2010 17:48, Łukasz Ledóchowski pisze:

[...]

nie wiem ile masz czasu, ale za pomocą kogoś bliskiego można kupić
np. fergusona arive 100, który ma wy hdmi i przesłać za ocean.
podłączasz taki dekoder pod tv i sprawdzasz na miejscu czy targać to czy nie.

moim zdaniem, a też mam tam rodzine - nie opłaca się targać urządzeń wyprodukowanych typowo na ich rynek.
pomyśl, tv w Polsce już nie są jakoś drastycznie drogie (pewnie i tak odbiegamy od innych państw), musisz dokupić dobre trafo, które zajmie troche miejsca i pochłonie nieco strat; nie odbierzesz nic poza odbiornikiem na hdmi (o ile tak faktycznie będzie).
zastanów się czy nie lepiej sprzedać za kilka bagsów i kupić tu lepszy
przystosowany na nasze warunki.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-04-12 21:11:11
Autor: Łukasz Ledóchowski
pawell32 wrote:

[...]

Telewizory może nie są takie drogie, ale tamten już jest i jakby
działał to byłoby mniej zachodu. Przywiezienie telewizora nie wiąże się
z dodatkowymi kosztami, będzie częścią większego transportu.

Data: 2010-04-12 22:31:32
Autor: Cavallino
[...]

Z tym strongiem to był chyba dobry trop:
http://ww.hdtv.com.pl/forum/sprzet/41840-jaki-tuner-hd-potrafi-wyslac-sygnal-60-hz-po-hdmi.html

Data: 2010-04-12 22:49:42
Autor: Cavallino
[...]

http://www.hdtv.com.pl/forum/sprzet/37289-cyfra-w-hd-jaki-dekoder-5.html

"Tydzień temu kupiłem Fergusona Ariva Combo HD. I jestem bardzo zadowolony. Cyfra chodzi dobrze. Podłączyłem pod usb dysk twardy i z przyjemnością nagrywam kanały hd, nie będąc zmuszonym do oglądania o wyznaczonej porze. Żadnej utraty jakości, płynne odtwarzanie. Początkowo zacinał co prawda obraz, jakby była co 2 klatka, ale okazało się, że to kwestia kompatybilności z telewizorem i pomogło przełączenie wyjścia sygnału z 1080i 60 hz na 1080i 50 hz. Łatwa aktualizacia firmware, łatwe wgranie listy kanałów. No i ma tuner naziemnej dvb-t (jeszcze nie podłączyłem anteny, choć jestem w W-wie). Za 800 zł to naprawdę dużo."

Wniosek więc taki że Ferguson Ariva ma tryb 1080i 60 Hz.

Data: 2010-04-12 21:11:25
Autor: Łukasz Ledóchowski
Cavallino wrote:

[...]

Rzeczywiście widzę, że ten ma, ale w sumie pytałem o kablówkowe
dekodery:) Jutro zadzwonię i ich wypytam, chyba już jestem technicznie
na to gotowy:)

Data: 2010-04-12 23:01:20
Autor: Wiewior
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hq0118$pd0$1news.onet.pl...
[...]

A drugi wniosek, że konwersja z i50 na i60 wychodzi temu tunerowi kiepsko.
Czego należało się spodziewać.

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy