Data: 2012-04-13 12:41:56 | |
Autor: Czeslawek | |
Delegacja służbowa samochodem prywatnym - Gmina wypłaciła 35gr/km | |
W dniu 2012-04-13 09:49, gucio pisze:
Czy ktoś może mi wytłumaczyć na jakiej podstawie szkoła wypłaciła mi takąJa, odkąd cena paliw przekroczyły 5zł/litr, odmawiam wyjazdów autem prywatnym w celach służbowych. Po prostu nawet stawka maksymalna nie rekompensuje kosztów użytkowania w miarę nowego auta w trakcie takiego wyjazdu (płyny i olej, filtry, opony, hamulce, itp.) -- Pozdrawiam, Czesławek |
|
Data: 2012-04-13 18:44:12 | |
Autor: cef | |
Delegacja służbowa samochodem prywatnym - Gmina wypłaciła 35gr/km | |
Czeslawek wrote:
Po prostu nawet stawka maksymalna nie Chyba odwrotnie? Tzn nowe się mniej psuje, a starym się nie wyrabiałem na ciągłe naprawy. Te rzeczy co wymieniłeś, to raczej jednakowo zużywają sie w nowych jak i starych. |
|
Data: 2012-04-13 18:56:26 | |
Autor: Czeslawek | |
Delegacja służbowa samochodem prywatnym - Gmina wypłaciła 35gr/km | |
W dniu 2012-04-13 18:44, cef pisze:
Czeslawek wrote:Chodziło mi o koszty wymiany części eksploatacyjnych. Sam robię prywatnym autem ok. 30 tys. km rocznie. Służbowym drugie tyle. Gdybym miał drugie tyle przebiegu w prywatnym aucie, to oprócz kosztu spadku wartości auta związanego z dużym przebiegiem i kosztów paliwa, doszłyby koszty dodatkowego przeglądu i wymiany materiałów eksploatacyjnych. Właśnie te wszystkie koszty, tak jak już pisałem, przewyższają 0,83zł/km. -- Pozdrawiam, Czesławek |
|
Data: 2012-04-13 19:48:43 | |
Autor: cef | |
Delegacja służbowa samochodem prywatnym - Gmina wypłaciła 35gr/km | |
Czeslawek wrote:
Chodziło mi o koszty wymiany części eksploatacyjnych. Sam robięPo prostu nawet stawka maksymalna nieChyba odwrotnie? No ale z Twojego wyjaśnienia nie wynika dlaczego akurat w aucie "w miarę nowym" miałoby to byc droższe. Lejesz do starego jakiś gorszy olej czy dwa razy cześciej albo pali jakoś znacząco więcej? |
|
Data: 2012-04-13 21:57:05 | |
Autor: Czeslawek | |
Delegacja służbowa samochodem prywatnym - Gmina wypłaciła 35gr/km | |
W dniu 2012-04-13 19:48, cef pisze:
Do nowego są droższe części a i serwisowanie przeważnie w ASO, bo auto jeszcze na gwarancji lub zwykli mechanicy jeszcze nie mają z nim doświadczenia.Chodziło mi o koszty wymiany części eksploatacyjnych. Sam robięNo ale z Twojego wyjaśnienia nie wynika dlaczego akurat w aucie -- Pozdrawiam, Czesławek |
|
Data: 2012-04-13 23:40:02 | |
Autor: cef | |
Delegacja służbowa samochodem prywatnym - Gmina wypłaciła 35gr/km | |
Czeslawek wrote:
No ale z Twojego wyjaśnienia nie wynika dlaczego akurat w aucie Do nowego są droższe części a i serwisowanie przeważnie w ASO, bo auto To też nie. Bo "przebiegi" płynów są w nowszych autach dłuższe. I jak już pisałem nowsze mniej się psuje. Więc suma sumarum wyjdzie podobnie. Różnice to wynikają raczej ze spalania. W tej stawce mieścić się muszą auta, które spalają ok 5-6 litrów i ponad 10. W załozeniu pierwszym masz w swoim przypadku 15000 zł poza paliwem z czego wydasz po 30000km przebiegu góra 3000zł na przeglądy i wymiany. Po czterech latach masz auto z pięknym przebiegem ponad 200 000km i około 50000zł na nowe. Trudno znaleźć też kupca np moje stare auto ma przebieg 260tys co odstrasza, a stan techniczny jest dobry. |
|
Data: 2012-04-15 11:57:02 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Delegacja służbowa samochodem prywatnym - Gmina wypłaciła 35gr/km | |
Czeslawek wrote:
W dniu 2012-04-13 09:49, gucio pisze: faktem jest że obecnie ta stawka jest śmieszna, samo paliwo zeżre połowę. kiedyś byłą całkiem niezła. |