Delfino Delfis

Data: 2012-02-06 14:25:36
Autor: mkarwan
Delfino Delfis
Jakiś czas temu w grupie pregierz otworzyłem wątek o tym tytule, chcąc pokazać pewne jego wypowiedzi.
Ciekaw jestem jego reakcji, czy dalej będzie szedł w zaparte jak to chciał robić w wątku "Majowie mieli rację", czy tez potrafi przyznać się do błędu czy też niewiedzy.
Oto ten post i link do niego https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/09b57f9b833136ff?hl=pl

Chce uchodzić za znawcę lotnictwa. Chwali się, że posiada licencję pilota.
Początkowo mnie zmylił, później jednak zauważyłem, że popełnia błędny.
Zacząłem bliżej przyglądać się temu co pisze i doszedłem do wniosku, że ktoś
kto jest związany z lotnictwem, a tym bardziej ktoś kto ma licencje pilota
nie powinien popełniać takich błędów.
Nie sądzę aby miał licencji pilota.
Jego wiedza na temat lotnictwa jest niewielka.
Upewniłem się po czytaniu tego pisał i jak reagował w ostatnich dniach.
Jego uwagi na temat prezydenckiego TU 154 moim zdaniem go ośmieszały.
W dyskusji na temat wyposażenia kabiny pilotów stwierdził m.in.
"Nie ma czegoś takiego jak wysokościomierz pilota, czy drugiego pilota. Są
dwa wysokościomierze, oba po lewej stronie kokpitu."
"Mechaniczny też jest po stronie pierwszego, obok elektronicznego. AFAIK po
stronie drugiego nie ma żadnych wysokościomierzy."
W trakcie dyskusji sądziłem, że się zreflektuje, ale on brnął dalej. Chciał
się nawet zakładać.
Można to prześledzić w wątku: [OT] Mój raport przyczynowo-skutkowy :].

Polecam mu wątek "[TU-154] Typy wysokościomierzów Tu-154M 101"
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/54-forum...
Delfino Delphis przegrałby zakład.

Delfino Delphis napisał też:"Budową jak i działaniem awioniki tutki
interesowałem się akurat na lata zanim stało się to popularne z powodu
katastrofy. "
Na moją uwagę "kokpit samolotu prezydenckiego wygląda inaczej nisz innych
tutek o czym pewnie tez nie wiedziałeś", odpowiedział:
"Doskonale o tym wiedziałem. Na szczęście poza kolorem różnice nie są
wielkie.".

Różnice są istotne, co widać na zdjęciach:
samolot prezydencki
http://www.airliners.net/photo/Poland-- -Air/Tupolev-Tu-154M/1311989/L/
http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-...
http://images3.jetphotos.net/img/1/8/0/8/47593_1263167808.jpg

TU154 http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/5/0/1229053.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/5/3/1827359.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_TdohAIzsHF4/S8CbXQ4bYxI/AAAAAAAAAsI/AAqJ98v...
http://hampage.hu/repules/repulok/tu154cock.jpg

Gdyby Delfino Delphis interesował się od wielu lat "budową jak i działaniem
awioniki tutki" nie napisałby, że "poza kolorem różnice nie są wielkie".

Data: 2012-02-06 05:45:04
Autor: Bartek Kacprzak
Delfino Delfis
On 6 Lut, 14:25, "mkarwan" <mkar...@poczta.onet.pl> wrote:
Ja pierdole chlopie, Idz juz stad.
Razem z tym endrju zafundujcie sobie lot druga tutka w jakas brzoze.

Mozecie tym debilom nie odpisywac?

Bartek Kacprzak

Data: 2012-02-07 08:44:43
Autor: mkarwan
Delfino Delfis
Uzytkownik "Bartek Kacprzak" <bartek.kacprzak@gmail.com> napisal w wiadomosci news:b74f8177-ffec-4b07-b0ef-e38775f84b71hb4g2000vbb.googlegroups.com...
Ja pierdole chlopie, Idz juz stad.
Razem z tym endrju zafundujcie sobie lot druga tutka w jakas brzoze.

Mozecie tym debilom nie odpisywac?

Czy jedynym twoim argumentem jest chamstwo?
Jesli ciebie uwazaja za debila nie musi oznaczac, ze inni tez sa debilami.
Nie porównuj innych do siebie, nie kazdy jest ci podobny.

Data: 2012-02-06 14:53:11
Autor: J.F
Delfino Delfis
Użytkownik "mkarwan"  napisał w wiadomości
[...]
[...]

Wypadaloby dac link do takiej wypowiedzi.
Wysokosciomierzy barycznych piloci maja 5.

Różnice są istotne, co widać na zdjęciach:
samolot prezydencki
http://www.airliners.net/photo/Poland-- -Air/Tupolev-Tu-154M/1311989/L/

Chyba najlepsze zdjecia sa w raporcie.
Ladnie opisane, i zakladam ze sie postarali o mozliwie podobna wersje - czy wrecz identyczna.

J.

Data: 2012-02-06 16:49:58
Autor: mkarwan
Delfino Delfis

Oto ten post i link do niego https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/09b57f9b833136ff?hl=pl  W dyskusji na temat wyposażenia kabiny pilotów stwierdził m.in.

https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/9b406d78b3d390cb?hl=pl

[...]

Mój post ukazał się na pregu 16 stycznia 2011 r., raport Komisji Millera ukazał się później.

Data: 2012-02-06 17:22:25
Autor: Delfino Delphis
Delfino Delfis
mkarwan wrote:

Wypadaloby dac link do takiej wypowiedzi.
Wysokosciomierzy barycznych piloci maja 5.

https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/9b406d78b3d390cb?hl=pl

Ale po co roztrząsać wątek. Mkarwan był tylko proszony o wskazanie tych wysokościomierzy na zdjęciach, które zalinkował. Nie potrafi tego od roku zrobić.

Data: 2012-02-06 19:18:27
Autor: mkarwan
Delfino Delfis
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jgouo1$g8h$1news.icm.edu.pl...
[...]

Jak zwykle kłamiesz.
Przecież to ty twierdziłeś, że u drugiego pilota nie ma wysokościomierzy, jednocześnie chwaląc się, że znasz bardzo dobrze kokpit tutki..

Data: 2012-02-06 19:25:29
Autor: Delfino Delphis
Delfino Delfis
mkarwan wrote:

Jak zwykle kłamiesz.
Przecież to ty twierdziłeś, że u drugiego pilota nie ma wysokościomierzy,
jednocześnie chwaląc się, że znasz bardzo dobrze kokpit tutki..

Przeczytaj dokładnie. Twierdziłem, że są wspólne dla pilotów i nawigatora - po lewej stronie masz elektroniczny wysokościomierz, którego wskazania są zdublowane u drugiego pilota. Może on z niego czytać. Nawigator w ogóle nie ma swojego wysokościomierza, co usilnie twierdziłeś, bo pomyliłeś go chyba z mechanikiem pokładowym. Czyta również ze wspólnego wysokościomierza.

Data: 2012-02-06 20:12:44
Autor: mkarwan
Delfino Delfis
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jgp5up$hm2$1news.icm.edu.pl...
[...]

Jak zwykle kłamiesz!

Data: 2012-02-06 23:46:23
Autor: J.F.
Delfino Delfis
Dnia Mon, 06 Feb 2012 19:25:29 +0100, Delfino Delphis napisał(a):
mkarwan wrote:
[...]

Cos chyba pomyliles.

Drugi pilot ma swoje dwa wysokosciomierze - umieszczone po prawej stronie
jego stanowiska, czyli praktycznie niewidoczne dla nikogo innego.
Byc moze masz racje ze elektroniczny VBE-SVS to tylko panel pokazujacy.

Lewy pilot ma swoje dwa wysokosciomierze. Tak mi sie wydaje ze z fotela
nawigatora VBE-SVS to jest kiepsko widoczny, bo go raczka wolantu i reka
pilota beda zaslaniac. Ten mechaniczny chyba latwiej dostepny - choc tak
calkiem pewny nie jestem czy go cos nie zaslania. Umieszczony pod
wskaznikiem radiowysokosciomierza, ktory ponoc nawigator czytal.
 No i jest po lewej stronie srodkowego panelu nawigatora piaty
wysokosciomierz. Widoczny i dla nawigatora i pierwszego pilota, drugiemu
byloby troche nieporecznie. Ale jak rozumiem to przyrzad dodatkowy,
niefabryczny, dolozony juz w jednostce.

J.

Data: 2012-02-07 09:26:37
Autor: mkarwan
Delfino Delfis

http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1328935/L
http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1327093/L
http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1327582/L
http://images3.jetphotos.net/img/1/8/0/8/47593_1263167808.jpg
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6803953&nseq=5

http://www.airliners.net/photo/Poland-- -Air/Tupolev-Tu-154M/1345141/L/
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6843039&nseq=7
http://imageshack.us/photo/my-images/831/panelinyniera.jpg/

Data: 2012-02-07 09:57:02
Autor: J.F
Delfino Delfis
Użytkownik "mkarwan"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f30e03d$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To zdjecie jest robione mniej wiecej z pozycji glowy nawigatora - i widac doskonale to co pisze.

W dodatku gdyby pilot chwycil za stery - to gdzies by sie musiala jego reka znalezc.

http://images3.jetphotos.net/img/1/8/0/8/47593_1263167808.jpg

Tu obiektyw troche dalej i wyzej niz nawigator, ale tez troche ilustruje co sie dzieje.

J.

Data: 2012-02-07 16:54:52
Autor: Delfino Delphis
Delfino Delfis
J.F wrote:

http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1328935/L

To zdjecie jest robione mniej wiecej z pozycji glowy nawigatora - i
widac doskonale to co pisze.

Rzeczywiście w polskiej wersji jest tam wysokościomierz, którego nie ma w oryginalnej Tutce (nota bene ciekawe z którym systemem sprzężony?), ale dlaczego od razu nazywać to panelem nawigatora? To są normalne instrumenty obsługiwane przez pilota - wskaźniki obrotów sprężarek, wychylenia klap, ustawienia stabilizatora, GPWS, a także ekran FMC.

Data: 2012-02-07 23:01:48
Autor: mkarwan
Delfino Delfis
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jgrhgc$bkc$1news.icm.edu.pl...
[...]

Możesz sobie porównać
http://www.airliners.net/photo/Aeroflot/Tupolev-Tu-154/1229053/L/
http://www.avsim.com/pages/0109/tu154/pic_01_06.jpg
http://www.avsimrus.com/file_images/41/img6478_2.jpg
http://www.avsimrus.com/file_images/41/img6478_1.jpg

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/5/3/1827359.jpg
http://www.airliners.net/photo/Malev-- -Hungarian/Tupolev-Tu-154B-2/1846005/&sid=0736be66c7065ab8c2748049e42c5439
http://www.airliners.net/photo/Malev-- -Hungarian/Tupolev-Tu-154B-2/1777613/&sid=0736be66c7065ab8c2748049e42c5439

http://www.airliners.net/photo/Yakutia-Airlines/Tupolev-Tu-154M/1761202/&sid=0736be66c7065ab8c2748049e42c5439

Data: 2012-02-08 09:56:27
Autor: J.F
Delfino Delfis
Użytkownik "Delfino Delphis"  napisał w wiadomości
J.F wrote:
[...]

Nawiasem mowiac - raport KBWL tak to nazywa.  "1.8.3.2 Przyrzady nawigatora".
Raport MAK twierdzi "na sredniej doskie"/"central panel"

obsługiwane przez pilota - wskaźniki obrotów sprężarek, wychylenia klap,
ustawienia stabilizatora, GPWS, a także ekran FMC.

Trzeba by usiasc w fotelu, ale mam wrazenie ze piloci mogliby miec trudnosc w siegnieciu do przeciwleglego konca panelu.  Kazdy swoja polowe ?
A nawigator w sumie tez - srodkowa konsola wyglada na dluga. Niewatpliwie nawigator ma swoj panel FMC - wiec ten na srodku jest dla pilotow.

A swoja droga to ciekaw jestem jak to fabrycznie wygladalo - Tupolew chyba nie zakladal ze beda montowali amerykanskie komputery, nie wiem zreszta czy juz wtedy byly, nawigator powinien miec stolik na mapy, prekosciomierz, panel radiokompasow ... czy moze juz go wcale nie przewidywano, skoro instrukcja nie opisuje takiej zalogi  ?

J.

Data: 2012-02-08 14:50:13
Autor: Delfino Delphis
Delfino Delfis
J.F wrote:

[...]

Mnie się widzi, że nawigator obsługiwał głównie ten panel:

http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/tu-154-navigator-oleg.jpg

I chyba w oryginalnych Tutkach był on nawet bardziej rozbudowany. Na desce z przodu owszem znajdowały się wskaźniki nawigacyjne typu radiokompas i żyrokompas, ale służyły one raczej celom pilotażowym, niż czysto nawigacyjnym. Potem na panelu z przodu pojawił się też KLN GPS, ale także był on obsługiwany przez jednego z pilotów w trakcie lotu. Być może był programowany przez nawigatora na ziemi.

Data: 2012-02-06 17:39:54
Autor: J.F
Delfino Delfis
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Chyba najlepsze zdjecia sa w raporcie.
Ladnie opisane, i zakladam ze sie postarali o mozliwie podobna wersje - czy wrecz identyczna.

Mój post ukazał się na pregu 16 stycznia 2011 r., raport Komisji Millera ukazał się później.

Raport MAK ... no nie wiem ... 11.01.11 ?
Tym niemniej - do dzisiejszych dyskusji to jest zrodlo.

J.

Data: 2012-02-06 19:14:38
Autor: mkarwan
Delfino Delfis
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jgovot$3kk$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tym niemniej - do dzisiejszych dyskusji to jest źródło.

Masz rację.
Na zdjęciach, do których podałem linki jeden z wysokościomierzy drugiego pilota jest widoczny.

Data: 2012-02-06 17:24:23
Autor: Delfino Delphis
Delfino Delfis
mkarwan wrote:

Zacząłem bliżej przyglądać się temu co pisze i doszedłem do wniosku, że
ktoś kto jest związany z lotnictwem, a tym bardziej ktoś kto ma licencje
pilota nie powinien popełniać takich błędów.

Mkarwan uczciwy zakład. Spotykamy się i pokazuję ci licencję pilota wraz z dowodem osobistym i wtedy ty na zawsze znikasz z usenetu. Jeśli ci nie pokażę, to ja znikam z usenetu. Wybieramy sekundantów wedle uznania. Zgadzasz się?

Jeśli mieszkamy za daleko od siebie, to wyznaczasz zaufane osoby z którymi się spotkam i pokażę.

I nie odwracaj kota ogonem. Pora wziąć odpowiedzialność za to co tu wypisujesz.

Data: 2012-02-06 18:55:12
Autor: Michal W.
Delfino Delfis
Delfino Delphis wrote:
[...]

Ja moge byc mężem zaufania, ew. sekundantem ;)
Mkarwan jest ze Stalowej Woli, Delfino z Wawy to moze spotkajcie
sie w Radomiu, kazdy bedzie mial 100km ;)

Michal W.

Data: 2012-02-06 19:25:59
Autor: Delfino Delphis
Delfino Delfis
Michal W. wrote:

Ja moge byc mężem zaufania, ew. sekundantem ;)
Mkarwan jest ze Stalowej Woli, Delfino z Wawy to moze spotkajcie
sie w Radomiu, kazdy bedzie mial 100km ;)

Chętnie przylecę do Radomia :)

Data: 2012-02-06 20:03:28
Autor: KiloSierra
Delfino Delfis
W dniu 12/02/06 18:55, Michal W. pisze:

Ja moge byc mężem zaufania, ew. sekundantem ;)
Mkarwan jest ze Stalowej Woli, Delfino z Wawy to moze spotkajcie
sie w Radomiu, kazdy bedzie mial 100km ;)

to ja moge przypierdolic piekarzowi skoro bednarza mamy jednego....

kowal.

Data: 2012-02-06 18:59:49
Autor: Monster
Delfino Delfis
W dniu 2012-02-06 17:24, Delfino Delphis pisze:
mkarwan wrote:

[...]

Po co Ci to?Weźmie Endriu i innego Antka na sekundantów a ci stwierdzą..ciekawe co,na pewno nie przyjmą faktów do wiadomości:-)

--
Tomek

Data: 2012-02-06 19:04:07
Autor: /dev/SU45
Delfino Delfis

Po co Ci to?Weźmie Endriu i innego Antka na sekundantów a ci
stwierdzą..ciekawe co,na pewno nie przyjmą faktów do wiadomości:-)

http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1,91152,11094306,Na_randce_zamiast__zgrabniej__spotkal_dwoch_drabow___.html

:)

Data: 2012-02-06 19:12:35
Autor: mkarwan
Delfino Delfis
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jgourn$g8h$2news.icm.edu.pl...
[...]

Masz krótką pamięć, więc ci przypomnę to co napisałeś.
Twierdziłeś, że wiedziałeś jak wygląda kokpit  TU-154. pisząc:

"Ok - jestem w stanie ci UDOWODNIĆ, że wiedziałem jak wygląda kokpit tutki przed katastrofą.
Twierdzisz, że nie wiedziałem.
Chcesz się o to założyć?
Jak wygram - przestajesz pisać na pręgierz, jak przegram, ja przestaję.
Zakład?"
https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/d1b711c485c1f928?hl=pl

"Udowodnię ci, że ja, dokładnie pod tym pseudonimem zapoznałem się dokładnie z budową kokpitu Tu-154 na długo przed katastrofą.
Ponieważ twierdzisz coś przeciwnego jest to dla mnie potwarz i hańba.
Zgadzasz się na zakład honorowy i zniknięcie z pręgierza, jeśli okaże się, że kłamałeś, czy jesteś zwykłym tchórzem bez honoru?"
https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/515f3485a090f311?hl=pl

"Budową jak i działaniem awioniki tutki interesowałem się akurat na lata zanim stało się to popularne z powodu katastrofy."
https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/649ccc9474e3598e?hl=pl

Jednocześnie nie wiedziałeś ile jest wysokościomierzy w tutce pisząc m.in.

"Nie ma czegoś takiego jak wysokościomierz pilota, nawigatora, czy drugiego pilota. Są dwa wysokościomierze, oba po lewej stronie kokpitu. "
https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/9b406d78b3d390cb?hl=pl

"AFAIK po stronie drugiego nie ma żadnych wysokościomierzy."
https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/5515dae8aeac5d5b?hl=pl

Z twoich wypowiedzi w sposób oczywisty wynika, że nie miałeś pojęcia o tym, że jest więcej wysokościomierzy.
Nie miałeś też pojęcia o tym że u drugiego pilota są także wysokościomierze.
Kłamałeś pisząc, że znasz dokładnie budowę kokpitu Tu-154.

Byłeś gotowy się założyć i przegrałeś.
Gdybyś był człowiekiem honoru już nigdy więcej nie powinieneś pokazywać się na pregu.

Data: 2012-02-06 19:27:32
Autor: Delfino Delphis
Delfino Delfis
mkarwan wrote:

[...]

No i od tego postu nadal nie przyjąłeś zakładu. Podtrzymuję i jestem w stanie udowodnić.

Byłeś gotowy się założyć i przegrałeś.

Byłem gotów się założyć i nadal jestem. Ciągle czekam na ciebie.

Data: 2012-02-06 20:12:18
Autor: mkarwan
Delfino Delfis
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jgp62k$hm2$3news.icm.edu.pl...
[...]

Udowodniłem ci w sposób oczywisty, że kłamałeś, ty jednak kłamiesz dalej.
Robić z siebie durnia, ale to twój problem.

Data: 2012-02-06 20:14:17
Autor: /dev/SU45
Delfino Delfis
Udowodniłem ci w sposób oczywisty, że kłamałeś, ty jednak kłamiesz dalej.
Robić z siebie durnia, ale to twój problem.

Naciśnij przycisk "Uchod'" i fruuuuuu :)

Data: 2012-02-06 21:30:29
Autor: Delfino Delphis
Delfino Delfis
mkarwan wrote:

Udowodniłem ci w sposób oczywisty, że kłamałeś, ty jednak kłamiesz dalej.
Robić z siebie durnia, ale to twój problem.

Skoro nie chcesz się założyć to znaczy, że ty kłamiesz.

Data: 2012-02-06 20:16:20
Autor: Endriu
Delfino Delfis
[...]

Nie no trzeba przyznać po prawdzie, że coś tam wie ...:).

http://www.youtube.com/user/DelfinoDelphis?feature=watch

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-06 20:50:00

[...]