Data: 2012-02-06 14:53:11 | |
Autor: J.F | |
Delfino Delfis | |
Użytkownik "mkarwan" napisał w wiadomości
[...] Oto ten post i link do niego https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/09b57f9b833136ff?hl=pl W dyskusji na temat wyposażenia kabiny pilotów stwierdził m.in. Wypadaloby dac link do takiej wypowiedzi. Wysokosciomierzy barycznych piloci maja 5. Różnice są istotne, co widać na zdjęciach: Chyba najlepsze zdjecia sa w raporcie. Ladnie opisane, i zakladam ze sie postarali o mozliwie podobna wersje - czy wrecz identyczna. J. |
|
Data: 2012-02-06 16:49:58 | |
Autor: mkarwan | |
Delfino Delfis | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jgom0a$50d$1inews.gazeta.pl... Oto ten post i link do niego https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/09b57f9b833136ff?hl=pl W dyskusji na temat wyposażenia kabiny pilotów stwierdził m.in. Wypadaloby dac link do takiej wypowiedzi. https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/9b406d78b3d390cb?hl=pl Różnice są istotne, co widać na zdjęciach:Chyba najlepsze zdjecia sa w raporcie. Mój post ukazał się na pregu 16 stycznia 2011 r., raport Komisji Millera ukazał się później. |
|
Data: 2012-02-06 17:22:25 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Delfino Delfis | |
mkarwan wrote:
Ale po co roztrząsać wątek. Mkarwan był tylko proszony o wskazanie tych wysokościomierzy na zdjęciach, które zalinkował. Nie potrafi tego od roku zrobić.Wypadaloby dac link do takiej wypowiedzi. |
|
Data: 2012-02-06 19:18:27 | |
Autor: mkarwan | |
Delfino Delfis | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jgouo1$g8h$1news.icm.edu.pl...
Ale po co roztrząsać wątek. Mkarwan był tylko proszony o wskazanie tychWypadaloby dac link do takiej wypowiedzi.https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/9b406d78b3d390cb?hl=pl Jak zwykle kłamiesz. Przecież to ty twierdziłeś, że u drugiego pilota nie ma wysokościomierzy, jednocześnie chwaląc się, że znasz bardzo dobrze kokpit tutki.. |
|
Data: 2012-02-06 19:25:29 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Delfino Delfis | |
mkarwan wrote:
Jak zwykle kłamiesz. Przeczytaj dokładnie. Twierdziłem, że są wspólne dla pilotów i nawigatora - po lewej stronie masz elektroniczny wysokościomierz, którego wskazania są zdublowane u drugiego pilota. Może on z niego czytać. Nawigator w ogóle nie ma swojego wysokościomierza, co usilnie twierdziłeś, bo pomyliłeś go chyba z mechanikiem pokładowym. Czyta również ze wspólnego wysokościomierza. |
|
Data: 2012-02-06 20:12:44 | |
Autor: mkarwan | |
Delfino Delfis | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jgp5up$hm2$1news.icm.edu.pl...
Jak zwykle kłamiesz. Jak zwykle kłamiesz! |
|
Data: 2012-02-06 23:46:23 | |
Autor: J.F. | |
Delfino Delfis | |
Dnia Mon, 06 Feb 2012 19:25:29 +0100, Delfino Delphis napisał(a):
mkarwan wrote: Cos chyba pomyliles. Drugi pilot ma swoje dwa wysokosciomierze - umieszczone po prawej stronie jego stanowiska, czyli praktycznie niewidoczne dla nikogo innego. Byc moze masz racje ze elektroniczny VBE-SVS to tylko panel pokazujacy. Lewy pilot ma swoje dwa wysokosciomierze. Tak mi sie wydaje ze z fotela nawigatora VBE-SVS to jest kiepsko widoczny, bo go raczka wolantu i reka pilota beda zaslaniac. Ten mechaniczny chyba latwiej dostepny - choc tak calkiem pewny nie jestem czy go cos nie zaslania. Umieszczony pod wskaznikiem radiowysokosciomierza, ktory ponoc nawigator czytal. No i jest po lewej stronie srodkowego panelu nawigatora piaty wysokosciomierz. Widoczny i dla nawigatora i pierwszego pilota, drugiemu byloby troche nieporecznie. Ale jak rozumiem to przyrzad dodatkowy, niefabryczny, dolozony juz w jednostce. J. |
|
Data: 2012-02-07 09:26:37 | |
Autor: mkarwan | |
Delfino Delfis | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1xiwsqgfeeeu4.3qhle4k7p7ek$.dlg40tude.net... Cos chyba pomyliles.Przecież to ty twierdziłeś, że u drugiego pilota nie maPrzeczytaj dokładnie. Twierdziłem, że są wspólne dla pilotów i http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1328935/L http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1327093/L http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1327582/L http://images3.jetphotos.net/img/1/8/0/8/47593_1263167808.jpg http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6803953&nseq=5 http://www.airliners.net/photo/Poland-- -Air/Tupolev-Tu-154M/1345141/L/ http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6843039&nseq=7 http://imageshack.us/photo/my-images/831/panelinyniera.jpg/ |
|
Data: 2012-02-07 09:57:02 | |
Autor: J.F | |
Delfino Delfis | |
Użytkownik "mkarwan" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f30e03d$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Lewy pilot ma swoje dwa wysokosciomierze. Tak mi sie wydaje ze z fotela http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1328935/L To zdjecie jest robione mniej wiecej z pozycji glowy nawigatora - i widac doskonale to co pisze. W dodatku gdyby pilot chwycil za stery - to gdzies by sie musiala jego reka znalezc. http://images3.jetphotos.net/img/1/8/0/8/47593_1263167808.jpg Tu obiektyw troche dalej i wyzej niz nawigator, ale tez troche ilustruje co sie dzieje. J. |
|
Data: 2012-02-07 16:54:52 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Delfino Delfis | |
J.F wrote:
Rzeczywiście w polskiej wersji jest tam wysokościomierz, którego nie ma w oryginalnej Tutce (nota bene ciekawe z którym systemem sprzężony?), ale dlaczego od razu nazywać to panelem nawigatora? To są normalne instrumenty obsługiwane przez pilota - wskaźniki obrotów sprężarek, wychylenia klap, ustawienia stabilizatora, GPWS, a także ekran FMC.http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1328935/L |
|
Data: 2012-02-07 23:01:48 | |
Autor: mkarwan | |
Delfino Delfis | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jgrhgc$bkc$1news.icm.edu.pl...
Rzeczywiście w polskiej wersji jest tam wysokościomierz, którego nie ma w Możesz sobie porównać http://www.airliners.net/photo/Aeroflot/Tupolev-Tu-154/1229053/L/ http://www.avsim.com/pages/0109/tu154/pic_01_06.jpg http://www.avsimrus.com/file_images/41/img6478_2.jpg http://www.avsimrus.com/file_images/41/img6478_1.jpg http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/5/3/1827359.jpg http://www.airliners.net/photo/Malev-- -Hungarian/Tupolev-Tu-154B-2/1846005/&sid=0736be66c7065ab8c2748049e42c5439 http://www.airliners.net/photo/Malev-- -Hungarian/Tupolev-Tu-154B-2/1777613/&sid=0736be66c7065ab8c2748049e42c5439 http://www.airliners.net/photo/Yakutia-Airlines/Tupolev-Tu-154M/1761202/&sid=0736be66c7065ab8c2748049e42c5439 |
|
Data: 2012-02-08 09:56:27 | |
Autor: J.F | |
Delfino Delfis | |
Użytkownik "Delfino Delphis" napisał w wiadomości
J.F wrote: http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1328935/LTo zdjecie jest robione mniej wiecej z pozycji glowy nawigatora - i Nawiasem mowiac - raport KBWL tak to nazywa. "1.8.3.2 Przyrzady nawigatora". Raport MAK twierdzi "na sredniej doskie"/"central panel" obsługiwane przez pilota - wskaźniki obrotów sprężarek, wychylenia klap, Trzeba by usiasc w fotelu, ale mam wrazenie ze piloci mogliby miec trudnosc w siegnieciu do przeciwleglego konca panelu. Kazdy swoja polowe ? A nawigator w sumie tez - srodkowa konsola wyglada na dluga. Niewatpliwie nawigator ma swoj panel FMC - wiec ten na srodku jest dla pilotow. A swoja droga to ciekaw jestem jak to fabrycznie wygladalo - Tupolew chyba nie zakladal ze beda montowali amerykanskie komputery, nie wiem zreszta czy juz wtedy byly, nawigator powinien miec stolik na mapy, prekosciomierz, panel radiokompasow ... czy moze juz go wcale nie przewidywano, skoro instrukcja nie opisuje takiej zalogi ? J. |
|
Data: 2012-02-08 14:50:13 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Delfino Delfis | |
J.F wrote:
A swoja droga to ciekaw jestem jak to fabrycznie wygladalo - Tupolew Mnie się widzi, że nawigator obsługiwał głównie ten panel: http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/tu-154-navigator-oleg.jpg I chyba w oryginalnych Tutkach był on nawet bardziej rozbudowany. Na desce z przodu owszem znajdowały się wskaźniki nawigacyjne typu radiokompas i żyrokompas, ale służyły one raczej celom pilotażowym, niż czysto nawigacyjnym. Potem na panelu z przodu pojawił się też KLN GPS, ale także był on obsługiwany przez jednego z pilotów w trakcie lotu. Być może był programowany przez nawigatora na ziemi. |
|
Data: 2012-02-06 17:39:54 | |
Autor: J.F | |
Delfino Delfis | |
Użytkownik "mkarwan" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Chyba najlepsze zdjecia sa w raporcie. Mój post ukazał się na pregu 16 stycznia 2011 r., raport Komisji Millera ukazał się później. Raport MAK ... no nie wiem ... 11.01.11 ? Tym niemniej - do dzisiejszych dyskusji to jest zrodlo. J. |
|
Data: 2012-02-06 19:14:38 | |
Autor: mkarwan | |
Delfino Delfis | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jgovot$3kk$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "mkarwan" napisał w wiadomości Masz rację. Na zdjęciach, do których podałem linki jeden z wysokościomierzy drugiego pilota jest widoczny. |
|