Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Delfino Delfis

Delfino Delfis

Data: 2012-02-06 14:53:11
Autor: J.F
Delfino Delfis
Użytkownik "mkarwan"  napisał w wiadomości
[...]
Oto ten post i link do niego https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/09b57f9b833136ff?hl=pl

W dyskusji na temat wyposażenia kabiny pilotów stwierdził m.in.
"Nie ma czegoś takiego jak wysokościomierz pilota, czy drugiego pilota. Są
dwa wysokościomierze, oba po lewej stronie kokpitu."
"Mechaniczny też jest po stronie pierwszego, obok elektronicznego. AFAIK po
stronie drugiego nie ma żadnych wysokościomierzy."

Wypadaloby dac link do takiej wypowiedzi.
Wysokosciomierzy barycznych piloci maja 5.

Różnice są istotne, co widać na zdjęciach:
samolot prezydencki
http://www.airliners.net/photo/Poland-- -Air/Tupolev-Tu-154M/1311989/L/

Chyba najlepsze zdjecia sa w raporcie.
Ladnie opisane, i zakladam ze sie postarali o mozliwie podobna wersje - czy wrecz identyczna.

J.

Data: 2012-02-06 16:49:58
Autor: mkarwan
Delfino Delfis

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jgom0a$50d$1inews.gazeta.pl...
Oto ten post i link do niego https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/09b57f9b833136ff?hl=pl  W dyskusji na temat wyposażenia kabiny pilotów stwierdził m.in.
"Nie ma czegoś takiego jak wysokościomierz pilota, czy drugiego pilota. Są
dwa wysokościomierze, oba po lewej stronie kokpitu."
"Mechaniczny też jest po stronie pierwszego, obok elektronicznego. AFAIK po
stronie drugiego nie ma żadnych wysokościomierzy."

Wypadaloby dac link do takiej wypowiedzi.
Wysokosciomierzy barycznych piloci maja 5.

https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/9b406d78b3d390cb?hl=pl

Różnice są istotne, co widać na zdjęciach:
samolot prezydencki
http://www.airliners.net/photo/Poland-- -Air/Tupolev-Tu-154M/1311989/L/
Chyba najlepsze zdjecia sa w raporcie.
Ladnie opisane, i zakladam ze sie postarali o mozliwie podobna wersje - czy wrecz identyczna.

Mój post ukazał się na pregu 16 stycznia 2011 r., raport Komisji Millera ukazał się później.

Data: 2012-02-06 17:22:25
Autor: Delfino Delphis
Delfino Delfis
mkarwan wrote:

Wypadaloby dac link do takiej wypowiedzi.
Wysokosciomierzy barycznych piloci maja 5.

https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/9b406d78b3d390cb?hl=pl

Ale po co roztrząsać wątek. Mkarwan był tylko proszony o wskazanie tych wysokościomierzy na zdjęciach, które zalinkował. Nie potrafi tego od roku zrobić.

Data: 2012-02-06 19:18:27
Autor: mkarwan
Delfino Delfis
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jgouo1$g8h$1news.icm.edu.pl...
Wypadaloby dac link do takiej wypowiedzi.
Wysokosciomierzy barycznych piloci maja 5.
https://groups.google.com/group/pl.pregierz/msg/9b406d78b3d390cb?hl=pl
Ale po co roztrząsać wątek. Mkarwan był tylko proszony o wskazanie tych
wysokościomierzy na zdjęciach, które zalinkował. Nie potrafi tego od roku
zrobić.

Jak zwykle kłamiesz.
Przecież to ty twierdziłeś, że u drugiego pilota nie ma wysokościomierzy, jednocześnie chwaląc się, że znasz bardzo dobrze kokpit tutki..

Data: 2012-02-06 19:25:29
Autor: Delfino Delphis
Delfino Delfis
mkarwan wrote:

Jak zwykle kłamiesz.
Przecież to ty twierdziłeś, że u drugiego pilota nie ma wysokościomierzy,
jednocześnie chwaląc się, że znasz bardzo dobrze kokpit tutki..

Przeczytaj dokładnie. Twierdziłem, że są wspólne dla pilotów i nawigatora - po lewej stronie masz elektroniczny wysokościomierz, którego wskazania są zdublowane u drugiego pilota. Może on z niego czytać. Nawigator w ogóle nie ma swojego wysokościomierza, co usilnie twierdziłeś, bo pomyliłeś go chyba z mechanikiem pokładowym. Czyta również ze wspólnego wysokościomierza.

Data: 2012-02-06 20:12:44
Autor: mkarwan
Delfino Delfis
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jgp5up$hm2$1news.icm.edu.pl...
Jak zwykle kłamiesz.
Przecież to ty twierdziłeś, że u drugiego pilota nie ma wysokościomierzy,
jednocześnie chwaląc się, że znasz bardzo dobrze kokpit tutki..

Przeczytaj dokładnie. Twierdziłem, że są wspólne dla pilotów i nawigatora -
po lewej stronie masz elektroniczny wysokościomierz, którego wskazania są
zdublowane u drugiego pilota. Może on z niego czytać. Nawigator w ogóle nie
ma swojego wysokościomierza, co usilnie twierdziłeś, bo pomyliłeś go chyba z
mechanikiem pokładowym. Czyta również ze wspólnego wysokościomierza.

Jak zwykle kłamiesz!

Data: 2012-02-06 23:46:23
Autor: J.F.
Delfino Delfis
Dnia Mon, 06 Feb 2012 19:25:29 +0100, Delfino Delphis napisał(a):
mkarwan wrote:
Przecież to ty twierdziłeś, że u drugiego pilota nie ma wysokościomierzy,
jednocześnie chwaląc się, że znasz bardzo dobrze kokpit tutki..

Przeczytaj dokładnie. Twierdziłem, że są wspólne dla pilotów i nawigatora - po lewej stronie masz elektroniczny wysokościomierz, którego wskazania są zdublowane u drugiego pilota. Może on z niego czytać. Nawigator w ogóle nie ma swojego wysokościomierza, co usilnie twierdziłeś, bo pomyliłeś go chyba z mechanikiem pokładowym. Czyta również ze wspólnego wysokościomierza.

Cos chyba pomyliles.

Drugi pilot ma swoje dwa wysokosciomierze - umieszczone po prawej stronie
jego stanowiska, czyli praktycznie niewidoczne dla nikogo innego.
Byc moze masz racje ze elektroniczny VBE-SVS to tylko panel pokazujacy.

Lewy pilot ma swoje dwa wysokosciomierze. Tak mi sie wydaje ze z fotela
nawigatora VBE-SVS to jest kiepsko widoczny, bo go raczka wolantu i reka
pilota beda zaslaniac. Ten mechaniczny chyba latwiej dostepny - choc tak
calkiem pewny nie jestem czy go cos nie zaslania. Umieszczony pod
wskaznikiem radiowysokosciomierza, ktory ponoc nawigator czytal.
 No i jest po lewej stronie srodkowego panelu nawigatora piaty
wysokosciomierz. Widoczny i dla nawigatora i pierwszego pilota, drugiemu
byloby troche nieporecznie. Ale jak rozumiem to przyrzad dodatkowy,
niefabryczny, dolozony juz w jednostce.

J.

Data: 2012-02-07 09:26:37
Autor: mkarwan
Delfino Delfis
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1xiwsqgfeeeu4.3qhle4k7p7ek$.dlg40tude.net...
Przecież to ty twierdziłeś, że u drugiego pilota nie ma
wysokościomierzy,
jednocześnie chwaląc się, że znasz bardzo dobrze kokpit tutki..
Przeczytaj dokładnie. Twierdziłem, że są wspólne dla pilotów i
nawigatora -
po lewej stronie masz elektroniczny wysokościomierz, którego wskazania są
zdublowane u drugiego pilota. Może on z niego czytać. Nawigator w ogóle
nie
ma swojego wysokościomierza, co usilnie twierdziłeś, bo pomyliłeś go
chyba z
mechanikiem pokładowym. Czyta również ze wspólnego wysokościomierza.
Cos chyba pomyliles.
Drugi pilot ma swoje dwa wysokosciomierze - umieszczone po prawej stronie
jego stanowiska, czyli praktycznie niewidoczne dla nikogo innego.
Byc moze masz racje ze elektroniczny VBE-SVS to tylko panel pokazujacy.
Lewy pilot ma swoje dwa wysokosciomierze. Tak mi sie wydaje ze z fotela
nawigatora VBE-SVS to jest kiepsko widoczny, bo go raczka wolantu i reka
pilota beda zaslaniac. Ten mechaniczny chyba latwiej dostepny - choc tak
calkiem pewny nie jestem czy go cos nie zaslania. Umieszczony pod
wskaznikiem radiowysokosciomierza, ktory ponoc nawigator czytal.
No i jest po lewej stronie srodkowego panelu nawigatora piaty
wysokosciomierz. Widoczny i dla nawigatora i pierwszego pilota, drugiemu
byloby troche nieporecznie. Ale jak rozumiem to przyrzad dodatkowy,
niefabryczny, dolozony juz w jednostce.

http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1328935/L
http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1327093/L
http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1327582/L
http://images3.jetphotos.net/img/1/8/0/8/47593_1263167808.jpg
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6803953&nseq=5

http://www.airliners.net/photo/Poland-- -Air/Tupolev-Tu-154M/1345141/L/
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6843039&nseq=7
http://imageshack.us/photo/my-images/831/panelinyniera.jpg/

Data: 2012-02-07 09:57:02
Autor: J.F
Delfino Delfis
Użytkownik "mkarwan"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f30e03d$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Lewy pilot ma swoje dwa wysokosciomierze. Tak mi sie wydaje ze z fotela
nawigatora VBE-SVS to jest kiepsko widoczny, bo go raczka wolantu i reka
pilota beda zaslaniac. Ten mechaniczny chyba latwiej dostepny - choc tak
calkiem pewny nie jestem czy go cos nie zaslania. Umieszczony pod
wskaznikiem radiowysokosciomierza, ktory ponoc nawigator czytal.

http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1328935/L

To zdjecie jest robione mniej wiecej z pozycji glowy nawigatora - i widac doskonale to co pisze.

W dodatku gdyby pilot chwycil za stery - to gdzies by sie musiala jego reka znalezc.

http://images3.jetphotos.net/img/1/8/0/8/47593_1263167808.jpg

Tu obiektyw troche dalej i wyzej niz nawigator, ale tez troche ilustruje co sie dzieje.

J.

Data: 2012-02-07 16:54:52
Autor: Delfino Delphis
Delfino Delfis
J.F wrote:

http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1328935/L

To zdjecie jest robione mniej wiecej z pozycji glowy nawigatora - i
widac doskonale to co pisze.

Rzeczywiście w polskiej wersji jest tam wysokościomierz, którego nie ma w oryginalnej Tutce (nota bene ciekawe z którym systemem sprzężony?), ale dlaczego od razu nazywać to panelem nawigatora? To są normalne instrumenty obsługiwane przez pilota - wskaźniki obrotów sprężarek, wychylenia klap, ustawienia stabilizatora, GPWS, a także ekran FMC.

Data: 2012-02-07 23:01:48
Autor: mkarwan
Delfino Delfis
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jgrhgc$bkc$1news.icm.edu.pl...
Rzeczywiście w polskiej wersji jest tam wysokościomierz, którego nie ma w
oryginalnej Tutce (nota bene ciekawe z którym systemem sprzężony?), ale
dlaczego od razu nazywać to panelem nawigatora? To są normalne instrumenty
obsługiwane przez pilota - wskaźniki obrotów sprężarek, wychylenia klap,
ustawienia stabilizatora, GPWS, a także ekran FMC.

Możesz sobie porównać
http://www.airliners.net/photo/Aeroflot/Tupolev-Tu-154/1229053/L/
http://www.avsim.com/pages/0109/tu154/pic_01_06.jpg
http://www.avsimrus.com/file_images/41/img6478_2.jpg
http://www.avsimrus.com/file_images/41/img6478_1.jpg

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/5/3/1827359.jpg
http://www.airliners.net/photo/Malev-- -Hungarian/Tupolev-Tu-154B-2/1846005/&sid=0736be66c7065ab8c2748049e42c5439
http://www.airliners.net/photo/Malev-- -Hungarian/Tupolev-Tu-154B-2/1777613/&sid=0736be66c7065ab8c2748049e42c5439

http://www.airliners.net/photo/Yakutia-Airlines/Tupolev-Tu-154M/1761202/&sid=0736be66c7065ab8c2748049e42c5439

Data: 2012-02-08 09:56:27
Autor: J.F
Delfino Delfis
Użytkownik "Delfino Delphis"  napisał w wiadomości
J.F wrote:
http://www.airliners.net/photo/Poland%20-%20Air%20Force/Tupolev%20Tu-154M/1328935/L
To zdjecie jest robione mniej wiecej z pozycji glowy nawigatora - i
widac doskonale to co pisze.

Rzeczywiście w polskiej wersji jest tam wysokościomierz, którego nie ma w
oryginalnej Tutce (nota bene ciekawe z którym systemem sprzężony?), ale
dlaczego od razu nazywać to panelem nawigatora? To są normalne instrumenty

Nawiasem mowiac - raport KBWL tak to nazywa.  "1.8.3.2 Przyrzady nawigatora".
Raport MAK twierdzi "na sredniej doskie"/"central panel"

obsługiwane przez pilota - wskaźniki obrotów sprężarek, wychylenia klap,
ustawienia stabilizatora, GPWS, a także ekran FMC.

Trzeba by usiasc w fotelu, ale mam wrazenie ze piloci mogliby miec trudnosc w siegnieciu do przeciwleglego konca panelu.  Kazdy swoja polowe ?
A nawigator w sumie tez - srodkowa konsola wyglada na dluga. Niewatpliwie nawigator ma swoj panel FMC - wiec ten na srodku jest dla pilotow.

A swoja droga to ciekaw jestem jak to fabrycznie wygladalo - Tupolew chyba nie zakladal ze beda montowali amerykanskie komputery, nie wiem zreszta czy juz wtedy byly, nawigator powinien miec stolik na mapy, prekosciomierz, panel radiokompasow ... czy moze juz go wcale nie przewidywano, skoro instrukcja nie opisuje takiej zalogi  ?

J.

Data: 2012-02-08 14:50:13
Autor: Delfino Delphis
Delfino Delfis
J.F wrote:

A swoja droga to ciekaw jestem jak to fabrycznie wygladalo - Tupolew
chyba nie zakladal ze beda montowali amerykanskie komputery, nie wiem
zreszta czy juz wtedy byly, nawigator powinien miec stolik na mapy,
prekosciomierz, panel radiokompasow ... czy moze juz go wcale nie
przewidywano, skoro instrukcja nie opisuje takiej zalogi  ?


Mnie się widzi, że nawigator obsługiwał głównie ten panel:

http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/tu-154-navigator-oleg.jpg

I chyba w oryginalnych Tutkach był on nawet bardziej rozbudowany. Na desce z przodu owszem znajdowały się wskaźniki nawigacyjne typu radiokompas i żyrokompas, ale służyły one raczej celom pilotażowym, niż czysto nawigacyjnym. Potem na panelu z przodu pojawił się też KLN GPS, ale także był on obsługiwany przez jednego z pilotów w trakcie lotu. Być może był programowany przez nawigatora na ziemi.

Data: 2012-02-06 17:39:54
Autor: J.F
Delfino Delfis
Użytkownik "mkarwan"  napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Chyba najlepsze zdjecia sa w raporcie.
Ladnie opisane, i zakladam ze sie postarali o mozliwie podobna wersje - czy wrecz identyczna.

Mój post ukazał się na pregu 16 stycznia 2011 r., raport Komisji Millera ukazał się później.

Raport MAK ... no nie wiem ... 11.01.11 ?
Tym niemniej - do dzisiejszych dyskusji to jest zrodlo.


J.

Data: 2012-02-06 19:14:38
Autor: mkarwan
Delfino Delfis
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jgovot$3kk$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "mkarwan"  napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Chyba najlepsze zdjecia sa w raporcie.
Ladnie opisane, i zakladam ze sie postarali o mozliwie podobna wersje - czy wrecz identyczna.

Mój post ukazał się na pregu 16 stycznia 2011 r., raport Komisji Millera ukazał się później.

Raport MAK ... no nie wiem ... 11.01.11 ?
Tym niemniej - do dzisiejszych dyskusji to jest źródło.

Masz rację.
Na zdjęciach, do których podałem linki jeden z wysokościomierzy drugiego pilota jest widoczny.

Delfino Delfis

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona