Dell 2209WA - subiektywna ocena

Data: 2009-12-08 00:55:05
Autor: Marcin Kocur
Dell 2209WA - subiektywna ocena
Witam!

No i ciekawość zwyciężyła, kupiłem sobie ten monitor i... postawiłem CRT
z powrotem. Ma fajne kolorki, o wiele lepsze czcionki i nie zmienia
kolorów aż tak bardzo pod kątem (ale jednak), tyle że czerń... no po
prostu nie mogę. I jeszcze to podświetlenie od dołu. Lubię mieć ciemne
tapety, a czerń na tym monitorze nawet pod lekkim kątem wygląda jak
#A89A9A (w HTML).

Dla tych lepszych czcionek mogę se kupić TN, dla czcionek, czerni i
kolorów wolę już używane *VA, pewnie sobie sprawię coś takiego. Kąty w
IPS i tak mnie nie zadowalają, już te *VA może być.

Monitor wystawiłem już na allegro, jak ktoś chce to se znajdzie.
Ponieważ tego monitora (prawie) nigdzie w Polsce nie można zobaczyć,
zupełnie z dobrego serca i za darmo udostępnię go do przetestowania
każdemu chętnemu (bez zobowiązań). Okolice Rybnika, kontakt na priv.
Ważne najdłużej do poniedziałku, ale może być, że pozbędę się go
wcześniej.

Marcin Kocur

Data: 2009-12-08 10:19:47
Autor: PK
[...]

http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/Step1.aspx
Po stuningowaniu czcionek, jeśli uzywasz XP, masz tak jak sobie zaaplikujesz.

Data: 2009-12-10 19:52:28
Autor: Marcin Kocur
Osoba PK napisała na pl.comp.pecet:

[...]

Miałem na myśli "lepsze czcionki" w porównaniu do CRT. Ta technologia
ZTCW nie może się równać z LCD pod tym względem.

Nie używam XP ;]
Marcin Kocur

Data: 2009-12-08 15:16:39
Autor: Ent
[...]

podobne odczucia, moje uwagi:

czerń na sips jest fatalna pod kątem ukośnym, głębokość czenrni zależy od
kontrastu i zakresu regulacji podświetlenia która to w tym modelu jest
beznadziejna (na jasności 0  biel =130cd), uwzględniając cenę wolę kupić 24"
TN

http://www.youtube.com/watch?v=PUCprmxndaE

Data: 2009-12-08 16:06:05
Autor: kamil

"Ent" <hhhhh@onet.pl> wrote in message news:hfloj6$brq$1inews.gazeta.pl...
[...]

2007FP a 2209WA to dwa zupelnie rozne monitory..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-12-08 18:29:52
Autor: Ent
Dell 2209WA - subiektywna ocena
2007FP a 2209WA to dwa zupelnie rozne monitory..

aha....

guzik prawda

Data: 2009-12-09 13:42:18
Autor: kamil

"Ent" <hhhhh@onet.pl> wrote in message news:hfm2fj$ins$1inews.gazeta.pl...
2007FP a 2209WA to dwa zupelnie rozne monitory..

aha....

guzik prawda

Po pierwsze, porownaj swoj film z innymi na youtube (pokazujacymi 2209) - takich przebarwien jeszcze na zadnym nie widzialem.

Po drugie, brandzlowanie sie tym ma sens jesli ogladasz obrazy spod biurka, albo wiszac na lampie. W normalnej pracy, siedzac przed monitorem, problemow z barwami nie ma.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-12-10 19:49:57
Autor: Marcin Kocur
Osoba kamil napisała na pl.comp.pecet:

Po pierwsze, porownaj swoj film z innymi na youtube (pokazujacymi
2209) - takich przebarwien jeszcze na zadnym nie widzialem.

Ja mam porównanie do żywego monitora i takie przebarwienia to ja
chciałbym mieć... naprawdę na filmiku aż tak nie widać...

Marcin Kocur

Data: 2009-12-08 18:39:04
Autor: grafi
Dell 2209WA - subiektywna ocena
W dniu 2009-12-08 00:55, Marcin Kocur pisze:
Witam!

Dla tych lepszych czcionek mogę se kupić TN, dla czcionek, czerni i
kolorów wolę już używane *VA, pewnie sobie sprawię coś takiego. Kąty w
IPS i tak mnie nie zadowalają, już te *VA może być.

dzieki za opinie. W sieci wiekszosc to ochy i dobijanie TNek. Ja jestem na etapie dojrzewania do wymiany obecnego.

Zastanawiales sie nad http://www.skapiec.pl/site/cat/12/comp/381830 ?

grafi

Data: 2009-12-09 20:14:44
Autor: ToMasz
grafi pisze:
[...]

Czy jest jakieś porównanie tego HP do della?
ToMasz

Data: 2009-12-10 19:43:56
Autor: Marcin Kocur
Osoba ToMasz napisała na pl.comp.pecet:

grafi pisze:
[...]

Lenistwo...

http://www.digitalversus.com/article-358-4451-23.html
http://www.digitalversus.com/article-358-4862-88.html
http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=88&mo1=477&p1=4862&ma2=23&mo2=450&p2=4451&ph=1

:P

Mnie raczej na niego nie stać.

Marcin Kocur

Data: 2009-12-24 13:59:16
Autor: grafi
W dniu 2009-12-10 19:43, Marcin Kocur pisze:

Mnie raczej na niego nie stać.

i jak sprawa, na czym stanela? Della dostalem jako dodatkowy monitor w firmie i nie jest tak zle. Zdecydowanie lepiej wyglada niz na zdjeciach, obraz akceptowalny. Katy mnie nie obchodza, bo siedze przed monitorem.

Do domu potrzebuje jednak wiekszej rozdzileczosci w pionie, a tu jest zonk, bo albo sa 16:9 (1080px), albo ceny na poziomie 1600zl za Philipsa 240PW9ES. W sumie to granica finansowa, do ktorej z bolem moglbym dotrzec.

grafi

Data: 2010-01-03 12:18:46
Autor: Marcin Kocur
Osoba grafi napisała na pl.comp.pecet:

Mnie raczej na niego nie stać.

i jak sprawa, na czym stanela?

Chciałem sprzedać na allegro, ale skończyło się na ~800zł. Zostaje :/

[...]

No ja sobie wolę godnie film na telewizorze obejrzeć :P

Marcin Kocur

Data: 2009-12-08 20:28:53
Autor: Irokez
Użytkownik "Marcin Kocur" <marcin2006@gmail.com.wytnij> napisał w wiadomości news:hfk4kf$2f42$1news2.ipartners.pl...
[...]

Dlatego też kupiłem sobie Eizo FlexScan S2231W.
Jakos te kolory w SIPS do mnie nie przemówiły, chociaż i tak lepiej niz TN

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2009-12-08 20:42:52
Autor: Chrispl27
Dell 2209WA - subiektywna ocena
Może jestem Lame ale kupilem 2209WA i jestem happy ... deklasuje wszystkie TN, i inne tanie PVA.

Krzycho

Data: 2009-12-09 06:56:11
Autor: grafi
Chrispl27 wrote:
deklasuje wszystkie TN, i inne tanie PVA.

mozesz to rozwinac?

grafi

Data: 2009-12-10 19:39:59
Autor: Marcin Kocur
Osoba Chrispl27 napisała na pl.comp.pecet:

Może jestem Lame ale kupilem 2209WA i jestem happy ... deklasuje
wszystkie TN, i inne tanie PVA.

Kupiłem kiedyś Della 2005WFP (czy jakoś tak) na PVA. Kąty gorsze, ale
przynajmniej czerń jest akceptowalna, a do jakości grafiki też nie
można się było przyczepić. Kosztował mnie 350zł i był trochę
porysowany, jednak nie mogłem znieść pisku z jakiejś cewki i poleciał
dalej ;]

Marcin Kocur

Dell 2209WA - subiektywna ocena