Dell GX280 - umarl

Data: 2012-07-21 09:02:58
Autor: Krzysio
Dell GX280 - umarl
W firmie miano zlomowac komputerki, wiec z dzialajacego GX280 wyciagnelem procesor, pamiec, dysk. Obudowa potem zostala troche uszkodzona-ulamal sie przycisk otwierajacy obudowe. Potem okazalo sie, ze jednak moge wziac calosc, wiec wlozylem czesci z powrotem i... nic. Wentylatory sie nie kreca, po podlaczeniu kabla zasilajacego tylko pali sie zolta dioda obok pamieci. Podlaczylem inny zasilacz, ale z tym samym rezultatem. Z tego co znalazlem w sieci uszkodzenie moze byc na plycie, cos z prockiem, pamiecia itp (czyli prawie wszystko). Jako, ze wartosc tego komputera to moze 150 zl, to nie chce kupowac czesci tylko po to, by sprawdzic, ze akurat ta czesc padla. Czy ktos moze mial podobne problemy? Podlaczony do plyty glownej jest tylko zasilacz, wlozony procesor z wentylatorem i pamiec. Z tylu obudowy NIE MA dodatkowych 4 diod pokazujacych stan komputera.
Dodam tylko, ze nie jestem nowicjuszem sprzetowym - ma do czynienia ze skladaniem i testowaniem sprzetu od 1989 roku. Tutaj... niestety nie chce wydawac pieniedzy na ten sprzet, poniewaz i tak mam go oddac komus za darmo.

Krzys --

Data: 2012-07-22 00:56:51
Autor: BQB
Dell GX280 - umarl
W dniu 2012-07-21 11:02,  Krzysio pisze:
[...]

A próbowałeś umyć płytę główną np izopropanolem? Albo choćby wyciągnąć wszystko i włożyć jeszcze raz? Szczególnie procesor?

Data: 2012-07-23 20:16:51
Autor:
Dell GX280 - umarl

A próbowałeś umyć płytę główną np izopropanolem? Albo choćby wyciągnąć wszystko i włożyć jeszcze raz? Szczególnie procesor?

Procesor , pamięci... podłączałem ten drugi zasilacz. Włączam przyciskiem z przodu obudowy i nic sie nie dzieje (wentylator w zasilaczu się nie obraca), tak jakby nie było połączenia pomiędzy płytą główną a włącznikiem. A kabli nie rozłączałem.  Nie mogę znaleźć opisu na temat podłączeń (poza tymi, które sią na stronie della, ale tam akurat o połączeniach panelu przedniego wraz z włącznikiem z płytą główna nie ma).

Krzysiek

--

Dell GX280 - umarl