Dell Precision M6500

Data: 2015-07-14 18:44:40
Autor: Pawel O'Pajak
Dell Precision M6500

Powitanko,

Jest tego poleasingowego lapka wysyp. Wiem, ze konstrukcja sprzed 5 lat, czytalem tez, ze niektorzy mieli zamrozenie przy korzystaniu z ff we wczesniejszych wersjach.
Czy sa jakies jeszcze minusy tego sprzetu?
Jak tak patrze na YT, to ten lapek uruchamia sie wieki, a i jak na cos, co moze miec co najmniej i5 na pokladzie, to szybkoscia nie grzeszy. To tylko sprawka normalnego HDD, czy jest jakies inne waskie gardlo.
Czasem trzeba na szybko, "w terenie" filmik zmontowac, stad pomysl na nieco bardziej wypasionego lapka.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2015-07-14 19:39:31
Autor: ToMasz
Dell Precision M6500
W dniu 14.07.2015 o 18:44, Pawel O'Pajak pisze:

[...]

widzisz jaki zbieg okoliczności?! JA w niedziele kupiłem della inspiriona, z i3. System przywrócony z partycji recovery. Windows (jeszcze bez netu) uruchamiał się 4.22 minuty.  ubuntu 36 sekund.
OPisałem przypadek na grupie windows nt, ale odzew średnio skuteczny.
ToMasz

Data: 2015-07-14 18:00:34
Autor: Budzik
Dell Precision M6500
Użytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

[...]

Moze przetestuj dysk twardy - moze on jest waskim gardłem.

Data: 2015-07-14 20:55:52
Autor: atm
Dell Precision M6500
On 2015-07-14 19:39, ToMasz wrote:
[...]

Sprobowales dac mu dostep do netu, zeby zrobil co mu w duszy gra?
A jesli nie pomoze - zrobic po swojemu swieza instalacje i znow podlaczenie do netu. W takich wypadkach czesto sprawadza sie regula: chcesz zyby cos bylo dobrze zrobione, zrob to samemu.

Data: 2015-07-14 21:22:05
Autor: Przemysław Ryk
Dell Precision M6500
Dnia Tue, 14 Jul 2015 19:39:31 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Tego Ubuntu rozumiem miałeś też zainstalowanego na tym samym dysku?

[ Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when  ]
[ there is nothing left to take away.           (Antoine de Saint-Exupery) ]

Data: 2015-07-15 08:46:03
Autor: Kamil 'Model'
Dell Precision M6500
W dniu 2015-07-14 o 18:44, Pawel O'Pajak pisze:

[...]

Przeważnie dysk jest wąskim gardłem i pewnie jeszcze 5400obr/min. Do tego pewnie 2GB RAM i winda działa średnio.
Wsadzasz 4 GB RAM, dysk SSD i lapek śmiga jak nówka sztuka wypasiona za 10kPLN...
Przesiadka w 3 letnim lapku (i3 z 4GB RAM) z dysku Seagate Barracuda 7200.7 na SSD Kingston V300 spowodowała gigantycznego kopa. DO tego dołożenie kolejnych 4GB RAM i laptop praktycznie nie ma wąskiego gardła (no może matryca FullHD by się przydała)

Data: 2015-07-15 21:56:57
Autor: 666
Dell Precision M6500
Jakie ceny?
Bo dobra konfiguracja (powiedzmy na i7 i co najmniej 8GB pamięci) to od 2 tys. w górę.

-- -- -