Dell SC440 - wybór karty video PCI-E

Data: 2011-09-24 11:29:55
Autor: Pszemol
Dell SC440 - wybór karty video PCI-E
Leży mi tu w domu prawie nieużywany stary serwer Della SC440
i chciałbym go użyć jako źródło sygnału video do HD TV LCD...
Problem jest taki, że mimo dodania karty dźwiękowej na PCI
nie nadaje się on ze względu na słabą wbudowaną kartę video.

Obraz w czasie odtwarzania filmów ma bardzo słabe odświeżanie,
ramki skaczą po 3-4 na sekundę - tragedia... nie da się oglądać.

Albo więc uznam że ten pecet się do tego celu nie nadaje albo
spróbuję dokupić mu jakąś najtańszą kartę video z wyjściem
HDMI, najchętniej taką z wyjściem w wersji 1.4, z dźwiękiem...

Pecet ma płytę Della CN-OYH299 z trochę dziwnymi gniazdkami
PCI-E, zerknijcie na obrazek: http://www.voila.pl/360/riods/?1
Od dołu, SLOT1 to PCI-E x1, wiadomo. Co to za gniazdko jest
wyżej jako SLOT2? Co ciekawe, brak mu goldpinów w dziurkach
z prawej strony gniazda... Co to jest takiego? Patrzę na to i nic
nie mogę dopasować:
http://linuxtidbits.wordpress.com/2009/01/24/pci-pci-x-pci-express-oh-boy/
Da się tam wsadzić jakąś z nowych kartę graficzną PCI-E?

Potem idąc do góry mamy stare PCI jako SLOT3 i chyba standardowe
PCI-E x8 - może tu mu wsadzę jakaś kartę video? Ktoś doradzi?

Data: 2011-09-24 12:26:00
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:j5kevk.5qs.0poczta.onet.pl...
[...]

Włożyłem mu starą kartę ATI Rage 128 na PCI i jest ciut lepiej,
ale wciąż nie za dobrze... Szukam dalej lepszego rozwiązania :-)

Data: 2011-09-24 14:38:53
Autor: Pszemol
Dell SC440 - wybór karty video PCI-E
Znalazłem manual do niego na dell.com
http://www.dell.com/downloads/global/products/pedge/en/sc440_specs.pdf
Piszą że ma:

PCI Express x8 (with x16 connector);
PCI Express x4 (with x8 connector);
PCI Express x1, Two PCI 32 bit/33MHz, 5v

Czyli powinna w niego wleźć karta video x16... zobaczymy.

Data: 2011-09-24 22:12:15
Autor: Grzegorz S

http://www.elburro.net/Archive/57/how-to-turn-a-dell-poweredge-sc440-into-a-pc

Data: 2011-09-25 09:43:30
Autor: Pszemol
"Grzegorz S" <gs@sgh.waw.pl> wrote in message news:0T86o9hfI1gjNca3.gs20787akson.sgh.waw.pl...
[...]

Dzięki...

Już wczoraj zanim przeczytałem to co podałeś doszedłem do
wniosku że bez modyfikacji złącza PCI-E w Dellu się nie obejdzie...
Znalazłem bowiem kartę graficzną EVGA GT520 ECO model:
01G-P3-1521-KR w sklepie z kuponem promocyjnym na $25 zniżki.
W sumie karta wyszła mi jakieś 33 dolary brutto... Ale jak zobaczyłem
w domu że PCI-E na karcie nie ma żadnych rowków odpowiadających
złączce DELLa (przedstawionej bezczelnie w instrukcji jako PCI-E x 16)
to wtedy zrozumiałem że bez noża czy dremelki się ten Dell nie obejdzie :-)

Spróbuję tą złączkę wyciąć i zobaczymy czy karta pójdzie czy nie...

Jak nie, to przyda się do innego peceta - ma wyjście HDMI 1.4a
z dźwiękiem i sprzętowe wsparcie dla różnych nowych technologii,
więc jak w pysk strzelił powinno się sprawdzić w roli "Home Theater":
http://www.evga.com/products/pdf/01G-P3-1525.pdf
Całkiem nieźle jak na kartę za 100zł.

Dell SC440 - wybór karty video PCI-E