Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty

Data: 2013-02-20 08:37:41
Autor: neo
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Mia³em ma³y problem z lapkiem Dell Vostro 3350. Zwalnia³ i trzeszcza³o
w s³uchawkach i g³o¶niku. Zero wirusów, pierwsza reinstalacja systemu
nie pomog³a. Mam go od pó³ roku, nówka, wiêc telefon do Della i
wymiana p³yty g³ównej.

Winda 8 ju¿ siê nie podnios³a, wiêc reinstalacja systemu. Teraz ma³y
problem, po uruchomieniu komputera jest obraz do pewnego momentu przed
ostatecznym uruchomieniem, po czym znika i zostaje czarny ekran.

Pod³±czam monitor zewnêtrzny i obraz jest a system dzia³a (piszê z
tego lapka), tyle ¿e ekran w lapku jest czarny.

Za ka¿dym razem tak samo, uruchomienie systemu, obraz do pewnego
momentu potem czarny ekran.

Co¶ tam kombinowali¶my z serwisantem z przestawieniem rozdzielczo¶ci
na ni¿sz±, dalej to samo :(

Pomo¿ecie? :D

Pozdrawiam,

n.

Data: 2013-02-20 23:54:12
Autor: K
W dniu 20-02-2013 17:37, neo pisze:
[...]

ja bym zaczal od konfiguracji/wlasciwosci sterownika, moze tam jest ustawione ze ma wywalac obraz na vga/hdmi/ekran zewnetrzny (jak zwal tak zwal), mozna tez uzyc klawisza Fn oraz odpowiedniego klawisza ktory przelacza wyjscia.

Data: 2013-02-20 15:16:13
Autor: neo
K <a...@b.c> wrote:
> [...]

ustawione ze ma wywalac obraz na vga/hdmi/ekran zewnetrzny (jak zwal tak
zwal), mozna tez uzyc klawisza Fn oraz odpowiedniego klawisza ktory

Dziêkujê. Poszukam i popróbujê. Najgorsze, ¿e serwisant te¿ by³
kropce. Siedzia³ u mnie trzy godziny. Zadzwoni³ do siebie na
infoliniê, a oni mu na to, ¿eby mnie ola³, bo sprzêt jest sprawny a
oprogramowanie to nie ich sprawa. Prywatnie tylko obieca³ mi, ¿e siê
popyta i jutro zadzwoni.

Jak to jest? Kupi³em tego lapka przez net w firmie X. Przys³ali mi go
z zainstalowan± Wind±. Kto odpowiada za to, ¿eby to buja³o razem po
wymianie p³yty? Tak z ciekawo¶ci pytam, pan by³ bardzo mi³y :D

n.

Data: 2013-02-20 15:33:22
Autor: neo
On 21 Lut, 00:16, neo <dylet...@yahoo.pl> wrote:
K <a...@b.c> wrote:

> [...]

z zainstalowan± Wind±. Kto odpowiada za to, ¿eby to buja³o razem po
wymianie p³yty? Tak z ciekawo¶ci pytam, pan by³ bardzo mi³y :D

Nie wykrywa monitora w lapku, widzi tylko zewnêtrzny i wskazuje go
jako nr 1. Nie mam mo¿liwo¶ci przej¶cia do ekranu lapka, bo system go
nie widzi.

Poza tym mened¿er urz±dzeñ pokazuje w pozycji "Inne urz±dzenia" dwa
jakie¶ dziwne urz±dzenia, oba nazwane "Nieznane urz±dzenia" i oba
opatrzone ikonk± ¿ó³tego wykrzyknika.

Data: 2013-02-21 07:42:05
Autor: K
W dniu 21-02-2013 00:33, neo pisze:

[...]

odpal jakiegos live linuxa z pena albo cd i zobacz co sie bedzie dzialo. jak wszystko ok, to albo pytaj na grupach dot. windows, albo nie trac czasu i sprobuj zrobic recovery lub jesli nie ma, to zainstaluj recznie.

Data: 2013-02-21 07:44:04
Autor: K
W dniu 21-02-2013 07:42, K pisze:

odpal jakiegos live linuxa z pena albo cd i zobacz co sie bedzie dzialo.
jak wszystko ok, to albo pytaj na grupach dot. windows, albo nie trac
czasu i sprobuj zrobic recovery lub jesli nie ma, to zainstaluj recznie.

jest jeszce opcja wejscia na strone della i pociagniecie wszystkich sterownikow dot. chipsetu i grafiki.

Data: 2013-02-21 12:01:42
Autor: neo
K wrote:
W dniu 21-02-2013 07:42, K pisze:

> [...]
> czasu i sprobuj zrobic recovery lub jesli nie ma, to zainstaluj recznie..

jest jeszce opcja wejscia na strone della i pociagniecie wszystkich

Aktywowa³em windê, poci±gn±³em stery, dalej zima. Dzwonili do mnie z
Della, ¿eby w³a¶nie ¿eby poci±gn±³ stery i ¿e oni nic do tego nie
wiêcej nie maj±.

Linuxa kompletnie nie znam, recovery nie zrobiê bo by³ format przed
instalacj±. Pewnie ¼le pojecha³em z tymi sterami. Mam je st±d:

http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/support/product_support/dd_segmenter?c=pl&l=pl&s=gen&DoNotRedirect=y

Ale nie ma tam ani jednego do grafiki, jest chipset, bios etc, ale
¿adnej grafiki, a mened¿er urz±dzeñ wy¶wietla mi, ¿e jest jakie¶
urz±dzenie, którego nie rozpoznaje (¿ó³te wykrzykniki) i nic nie mogê
z tym zrobiæ.

No dobrze, dziêkujê. Dzisiaj jeszcze w nocy siê z tym pomêczê. Gdzie
pytaæ o windê 8?

n.

Data: 2013-02-21 14:07:48
Autor: neo
neo wrote:
K wrote:

> [...]

z tym zrobiæ.

No dobrze, dziêkujê. Dzisiaj jeszcze w nocy siê z tym pomêczê. Gdzie

Niestety, nie udaje mi siê nic zrobiæ. Raz jeszcze ¶ci±gn±³em komplet
sterowników ze strony Della wg swojego Service Code:

http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/support/product_support/dd_segmenter?c=pl&l=pl&s=gen&DoNotRedirect=y

Mam tak± listê:

BIOS: 3350-A07.EXE
BIOS: 3350A09.EXE
Wymienna pamiêæ masowa: KD04KD12.zip
Wej¶cie: R301307.zip
Serial ATA: D2D5DEM1.zip
Komunikacja: R317457.zip
Serial ATA: JUL5DEM1.zip
Zastosowanie: DELL_MOBILE-BROADBAND-MANAGE_A08_R291705.exe
Zabezpieczenia: R294095.exe
Wymienna pamiêæ masowa: R306380.exe
Wej¶cie: R292504.exe
Tworzenie kopii zapasowych i przywracanie danych: DELL_BACKUP-- -
RECOVERY-MANAG_A00_R260093.exe
Sterowniki do wdra¿ania systemu operacyjnego: DELL_P2412HB-
MONITOR_A00-00_R305986.exe
Sterowniki do wdra¿ania systemu operacyjnego: DELL_P2012H-
MONITOR_A00_R308413.exe
Sterowniki do wdra¿ania systemu operacyjnego: DELL_P2212H-
MONITOR_A00-00_R308611.exe
Sterowniki do wdra¿ania systemu operacyjnego: DELL_P2312H-
MONITOR_A00_R308607.exe
Sterowniki do wdra¿ania systemu operacyjnego: DELL_ST2220T-TOUCH-
MONITOR_A00-00_R281165.exe
Sieæ: R312132.exe
Serial ATA: R292225.exe
Narzêdzia systemowe: R291999.exe
Komunikacja: CONEXANT_D400-USB-MODEM_DPP14_A00_SETUP_ZPE.exe
Komunikacja: CONEXANT_D400-USB-MODEM_V4HFC_A01_SETUP_ZPE.exe
Komunikacja: CONEXANT_D400-USB-MODEM_J6N4K_A02_SETUP_ZPE.exe
Komunikacja: R261284.exe
Komunikacja: DELL_WIRELESS-5620-EVDO-HSPA_A09_R292109.exe
Komunikacja: DELL_WIRELESS-5630-EVDO-HSPA_A00_R298539.exe
Komunikacja: DELL_WIRELESS-5630-EVDO-HSPA_A01_R300051.exe
Komunikacja: R251268.exe
Komunikacja: R318750_ZPE.exe
Komunikacja: R318758_ZPE.exe
D¼wiêk: R315254.exe
Chipset: R292473.exe
Chipset: R292194.exe
Chipset: R292253.exe
Chipset: R309746.exe

I teraz, sk±d mam wiedzieæ co pasuje do mojego zestawu? :(

n.

Data: 2013-02-22 08:00:36
Autor: K
W dniu 21-02-2013 23:07, neo pisze:
neo wrote:
K wrote:
W dniu 21-02-2013 07:42, K pisze:

[...]

1. linuxa nie musisz instalowac nie ma tu nic do znania sie, poprostu odpalasz z cd i sam ci startuje do trybu okienkowego

2. kto zrobil ten format ze pozbawic cie partycji recovery?

3. laski nie robia, sprzet nie dziala. oddaj go w ramach niezgodnosci z umowa, a nie z gwarancji.

Data: 2013-02-22 14:41:08
Autor: neo
On 22 Lut, 08:00, K <a...@b.c> wrote:

> [...]

2. kto zrobil ten format ze pozbawic cie partycji recovery?

3. laski nie robia, sprzet nie dziala. oddaj go w ramach niezgodnosci z

1. s³ysza³em, ¿e do linuxa trzeba specjalnych kompetencji i ¿e tylko
profesjonali¶ci z niego korzystaj±

2. ja robi³em format :( partolstwo to moja specjalno¶æ, czekam a¿
bêdzie taki kierunek na UW

3. no pewnie, ale nie mam czasu na wszystkie formalno¶ci :(

Dzisiaj by³em ca³y dzieñ zabiegany, co¶ po po³udniu d³uba³em, ale nie
wychodzi³o. Dzwoniê do Della:

Neo: Dzieñ dobry, nr serwisowy xxx
Dell1: Dzieñ dobry, w czym mogê pomóc
n: wczoraj by³a wymiana p³yty g³ównej, ale monitor pañstwa monitor siê
nie uruchomi³, zewnêtrzny i owszem dzia³a
d1: no i co z tego? ogl±daj se pan na zewnêtrznym (tego nie
powiedzia³, ale ma³o brakowa³o :D
n: jak to co? nie dzia³a :( technik della roz³o¿y³ rêce i poszed³ :
( technik della nie wie?
d1: nie wie bo nie musi. i co dalej?
n: panie, naogl±da³e¶ siê pan Bavis and Butthead do America, czy co?
komputer nie dzia³a!
d1: dobra, ale co my mamy do tego? wymiana p³yty by³a? by³a!
n: mo¿e p³yta jest niesprawna?
d1: panie, sprawna, nie wciskaj pan kitu! tak? nie umiesz siê pan
obs³u¿yæ na komputerze!
n: mo¿e i tak, ale je¿eli pañstwa technik roz³o¿y³ rêce to ja mam
wiedzieæ?
d1: tak! to pana biznes! my wziêli¶my kasê i wys³ali¶my raz go¶cia dla
picu i to by by³o na tyle!
n: bezczelno¶æ, gdybym mia³ soniego technik by mi pomóg³
d1: to by³o se kupiæ soniego, jeszcze co¶?
n: nic, zapomnia³em, trza by³o napisaæ dell-polaco, to bym nie
kupi³ :D

dryñ raz jeszcze na infoliniê w nadziei, ¿e bêdzie kto¶ m±drzejszy

n: dd, nr xxx
d2: dd, how can I help you?
n: wczoraj by³a wymiana p³yty g³ównej, nie uruchomi³ siê monitor,
technik to zapisa³ i obieca³ jeszcze jedn± wizytê, ale poprosi³, ¿ebym
zg³osi³ zapotrzebowanie oficjalnie przez infoliniê ( he he ;D ;D ;D )
na zewnêtrzym monitorze dzia³a na delowski nie, i nie rozponaje
jednego urz±dzenia nawet nie wiadomo co to za urz±dzenie.
d2: tak, oczywi¶cie, w poniedzia³ek wysy³amy technika i skonfiguruje
panu komputer, pañski nr zamówienia to...

I to by³o na tyle w temacie na pi±tek wieczór. Dzisiaj by³em umówiony
z typem i musia³em zabraæ kompa, ale nie mog³em, go¶æ przyniós³
swojego starego i po 20 minutach pad³a mu bateria :(

Zdarzy³o siê moim znajomym ostatnio, ¿e kupili modem i nie mogli go
zainstalowaæ, okaza³o siê, ¿e by³ padniêty.

Wszystko rozumiem, wszystko rozumiem, tak to jest :D

n.

Data: 2013-02-22 01:57:06
Autor: Michoo
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Na dobry pocz±tek od³±cz od zasilania, wyjmij bateriê i spróbuj go "w³±czyæ", po czym pod³±cz normalnie. Na 3450 pomaga na ró¿ne dziwne problemy zarówno z kart± graficzn± jak i nierozpoznawaniem ³adowarki.

On 21.02.2013 21:01, neo wrote:

Linuxa kompletnie nie znam,

Pobierasz jakie¶ "live cd", wypalasz i sprawdzasz czy siê z takiej p³yty uruchomi.

[...]

Wchodzisz w szczegó³y takiego "¿ó³tego wykrzyknika" i patrzysz co za identyfikator siê wy¶wietla a potem go googlasz.

No dobrze, dziêkujê. Dzisiaj jeszcze w nocy siê z tym pomêczê. Gdzie
pytaæ o windê 8?

Czy ta winda by³a dokupiona dodatkowo, czy razem z kompem? Bo w 2 przypadku o ile co¶ siê nie zmieni³o to microsoft wymaga, ¿eby dell jako OEMowiec dawa³ wsparcie.

Btw - nie chcê straszyæ, ale znam przypadek gdzie sprzêt (XPS) naprawiony na gwarancji dosta³ uszkodzon± p³ytê g³ówn±.

Michoo

Data: 2013-02-22 07:58:30
Autor: K
W dniu 22-02-2013 01:57, Michoo pisze:

Btw - nie chcê straszyæ, ale znam przypadek gdzie sprzêt (XPS)
naprawiony na gwarancji dosta³ uszkodzon± p³ytê g³ówn±.

dokladnie taki przypadek przypomnial mi sie w asusie. ktos w rodzinie oddal asusa na gwarancji. wymieniono matryce i po tym zabiegu nie dalo sie zainstalowac grafiki (geforce), vista nie rozpoznawala sprzetu. pojechal na kolejny serwis gdzie wymieniono plyte i od tej pory dziala.

Data: 2013-02-22 14:52:23
Autor: neo
On 22 Lut, 07:58, K <a...@b.c> wrote:
> [...]

sie zainstalowac grafiki (geforce), vista nie rozpoznawala sprzetu.
pojechal na kolejny serwis gdzie wymieniono plyte i od tej pory dziala.

Mój ojciec daje nowe spodnia do krawca, ¿eby mu je jeszcze raz uszy³ i
przeszy³ guziki :D

To jego ¿arty :D

Zapomnia³em, ¿e d1 powiedzia³ mi jeszcze, ¿e za 370 zeta mi to
zrobi± :D

Data: 2013-02-22 22:07:27
Autor: Michoo
On 22.02.2013 07:58, K wrote:
[...]

Tutaj by³o gorzej - pojecha³ do serwisu i wróci³ z uniewa¿nion± gwarancj± z powodu "¶ladów zalania". (By³a kratka od spodu zabrudzona czekolad± - fakt, ¿e na pierwszy rzut oka wygl±da³o jak rdza.) W³a¶ciciel przepycha³ siê ile¶ czasu próbuj±c przekonaæ serwis do jeszcze jednego spojrzenia na sprzêt, bo NIE by³ przecie¿ zalany, ale nie pomog³o.  Sprawa z pomoc± rzecznika ochrony praw konsumentów z³o¿ona w s±dzie i szybki wyrok nakazowy.

Michoo

Data: 2013-02-22 14:54:38
Autor: neo
On 22 Lut, 22:07, Michoo <michoo_n...@vp.pl> wrote:
On 22.02.2013 07:58, K wrote:

> [...]

jeszcze jednego spojrzenia na sprzêt, bo NIE by³ przecie¿ zalany, ale
nie pomog³o.  Sprawa z pomoc± rzecznika ochrony praw konsumentów z³o¿ona

Na ka¿dym kroku tak jest. Kupi³em buty i siê spru³y :) niemieckie :)
dali chyba do rze¼nika, bo przeszy³ czarn± skórê bia³± nitk± do
szynki ;D jeszcze 2 razy reklamowa³em i ¿eby nikt z rodziny nie
widzia³, wyrzuci³em na ¶mietnik.

Data: 2013-02-22 14:50:50
Autor: neo
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Michoo <michoo_n...@vp.pl> wrote:
Na dobry pocz tek od cz od zasilania, wyjmij bateri i spr buj go
"w czy ", po czym pod cz normalnie. Na 3450 pomaga na r ne dziwne
problemy zar wno z kart graficzn jak i nierozpoznawaniem adowarki.

On 21.02.2013 21:01, neo wrote:
> Linuxa kompletnie nie znam,

Pobierasz jakie "live cd", wypalasz i sprawdzasz czy si z takiej p yty
uruchomi.

Dobrze, dziêkujê. Pogubi³bym siê z linuxem, ale oczywi¶cie bêdê o tym
pamiêta³.

> Ale nie ma tam ani jednego do grafiki, jest chipset, bios etc, ale
> adnej grafiki, a mened er urz dze wy wietla mi, e jest jakie
> urz dzenie, kt rego nie rozpoznaje ( te wykrzykniki) i nic nie mog
> z tym zrobi .

Wchodzisz w szczeg y takiego " tego wykrzyknika" i patrzysz co za
identyfikator si wy wietla a potem go googlasz.

Nie da siê wej¶æ, jest tylko nr portu tego urz±dzenia we
w³a¶ciwo¶ciach i nic wiêcej:

--
Port_#0003.Hub_#0004

Sterowniki tego urz±dzenia nie s± zainstalowane. (Kod 28)

Aby znale¼æ sterownik dla tego urz±dzenia, kliknij opcjê Aktualizuj
sterownik.
--

Klikam AKTUALIZUJ i zima, nic nie znajduje ani w necie ani w¶ród 35
sterów, które zdj±³em ze strony della wg swojego service code.

> No dobrze, dzi kuj . Dzisiaj jeszcze w nocy si z tym pom cz . Gdzie
> pyta o wind 8?

Czy ta winda by a dokupiona dodatkowo, czy razem z kompem? Bo w 2
przypadku o ile co si nie zmieni o to microsoft wymaga, eby dell jako
OEMowiec dawa wsparcie.

Nie wiem, bo to by³ prezent. Kupiony chyba przez x-comp.com czy co¶
takiego. Winda by³a zainstalowana, na obudowie naklejka z kodem do
niej.

Btw - nie chc straszy , ale znam przypadek gdzie sprz t (XPS)
naprawiony na gwarancji dosta uszkodzon p yt g wn .

Te¿ znam taki przypadek z modemem huawei. Nówka z salonu, ale nie da³o
siê zainstalowaæ, a¿ w koñcu by³a wymiana na inny egzemplarz.

Nie znam siê na tym, ale tak sobie kombinujê, ze produkcja sprzêtu
ro¶nie, bo teraz ju¿ siê go robi na ca³y ¶wiat, a nie na w±ski rynek
amerykañski i zachodnioeuropejski. Zapotrzebowanie jest du¿e, wiêc
obni¿a siê jako¶æ i np. zamiast 1,5% padalno¶ci przyjmuje siê 2,1%. W
sumie to ze wszystkim tak jest. Mój ojciec od zawsze chodzi w jednym
modelu spodni. Nagle stania³y one o 50 z³, ale zaczê³y siê pruæ i
odrywaj± siê guziki :(

Nie mo¿na mieæ do nikogo pretensji, prawa rynku, ale trochê mi by³o
niemi³o jak d1 mi powiedzia³, ¿e NA PEWNO p³yta jest ok, przecie¿
ró¿ne rzeczy siê zdarzaj±, a ja nie mam z³ej woli :(

Data: 2013-02-22 23:59:21
Autor: Filip
Dell Vostro 3350 po wymianie płyty

On 21.02.2013 21:01, neo wrote:
> Linuxa kompletnie nie znam,

Pobierasz jakie "live cd", wypalasz i sprawdzasz czy si z takiej p yty
uruchomi.

Dobrze, dziękuję. Pogubiłbym się z linuxem, ale oczywiście będę o tym
pamiętał.

> [...]

Wchodzisz w szczeg y takiego " tego wykrzyknika" i patrzysz co za
identyfikator si wy wietla a potem go googlasz.

Nie da się wejść, jest tylko nr portu tego urządzenia we
właściwościach i nic więcej:

--
Port_#0003.Hub_#0004

Sterowniki tego urzÄ…dzenia nie sÄ… zainstalowane. (Kod 28)

Aby znaleźć sterownik dla tego urządzenia, kliknij opcję Aktualizuj
sterownik.
--

Klikam AKTUALIZUJ i zima, nic nie znajduje ani w necie ani wśród 35
sterów, które zdjąłem ze strony della wg swojego service code.

> [...]

Czy ta winda by a dokupiona dodatkowo, czy razem z kompem? Bo w 2
przypadku o ile co si nie zmieni o to microsoft wymaga, eby dell jako

Nie wiem, bo to był prezent. Kupiony chyba przez x-comp.com czy coś
takiego. Winda była zainstalowana, na obudowie naklejka z kodem do
niej.

Btw - nie chc straszy , ale znam przypadek gdzie sprz t (XPS)
naprawiony na gwarancji dosta uszkodzon p yt g wn .

Też znam taki przypadek z modemem huawei. Nówka z salonu, ale nie dało
się zainstalować, aż w końcu była wymiana na inny egzemplarz.

Nie znam się na tym, ale tak sobie kombinuję, ze produkcja sprzętu
rośnie, bo teraz już się go robi na cały świat, a nie na wąski rynek
amerykański i zachodnioeuropejski. Zapotrzebowanie jest duże, więc
obniża się jakość i np. zamiast 1,5% padalności przyjmuje się 2,1%. W
sumie to ze wszystkim tak jest. Mój ojciec od zawsze chodzi w jednym
modelu spodni. Nagle staniały one o 50 zł, ale zaczęły się pruć i
odrywajÄ… siÄ™ guziki :(

Nie można mieć do nikogo pretensji, prawa rynku, ale trochę mi było
niemiło jak d1 mi powiedział, że NA PEWNO płyta jest ok, przecież
różne rzeczy się zdarzają, a ja nie mam złej woli :(

Ze spodniami nie, ale bardziej mercedesy eu/us.

-- -- -- -- -- –-- -- -- -- -- -–—–—–———
Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

Data: 2013-02-23 10:05:46
Autor: neo
On 23 Lut, 00:59, Filip <filip...@filip454.pl> wrote:
On 22-02-2013 23:50, neo wrote:

> [...]

>ró¿ne rzeczy siê zdarzaj±, a ja nie mam z³ej woli :(

Ze spodniami nie, ale bardziej mercedesy eu/us.

Od mercedesów eu/us te¿ siê odrywaj± guziki?

Data: 2013-02-23 20:45:18
Autor: Krystek

Tnij cytaty... <http://evil.pl/pip/netykieta.html>

Data: 2013-02-24 06:26:07
Autor: neo
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Tnij cytaty... <http://evil.pl/pip/netykieta.html>

dobra :D

Data: 2013-02-24 05:33:23
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 20.02.2013 o 17:37 neo <dyletant@yahoo.pl> pisze:

[...]

Skoro wymiana plyty, to mogli nie dopchnac kabelka laczacego matryce z  plyta...
Inna mozliwosc, to plyta tzw refurbished, czyli z odzysku, ktora tez moze  byc wadliwa.

--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2013-02-24 06:27:53
Autor: neo
On 24 Lut, 05:33, Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska> wrote:

Skoro wymiana plyty, to mogli nie dopchnac kabelka laczacego matryce z
plyta...
Inna mozliwosc, to plyta tzw refurbished, czyli z odzysku, ktora tez moze
byc wadliwa.

Tego siê bojê :(

-- Nigdy nie wierz w wersjê oficjaln±, a¿ zostanie oficjalnie
zdementowana (W. Churchill)

Data: 2013-02-24 18:17:47
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 24.02.2013 o 15:27 neo <dyletant@yahoo.pl> pisze:

[...]

Skoro masz gwarancjê, to czego siê baæ? :) Domagaj siê, by sprzêt by³  sprawny, po czym, jak ju¿ bêdzie, to pchnij go na aukcji, by szed³ jak  najdalej od Ciebie, albo chc±c mieæ czyste sumienie, korzystaj, do czasu  nastêpnego padu.

Powy¿sze, jak napisa³em, bardziej przypomina sprzêtowe niedomaganie, ni¿  sterowniki. Ba! Instalacja linuksa mo¿e wiele nie pomóc. U mnie w HP by³  podobny problem. Winda przy starcie zalicza³a albo zwisy, albo czarny  ekran na matrycy (na zewn. monitorze by³o ok), a na linuksie dzia³a³o do  czasu uruchomienia jakiej¶ aplikacji 3D. Okaza³o siê, ¿e wadliwy by³  chipset (s³ynne zimne luty). Laptop poszed³ do serwisu (legendarne ANovo),  a tam wymienili wszystko (³±cznie z matryc±, która by³a refurbished),  oprócz p³yty g³ównej. Po 2 tyg od serwisu i chwilowym spokoju, szlag  trafi³ ca³kowicie p³ytê, ale gwarancja siê ju¿ w miêdzyczasie skoñczy³a...

Spróbuj jeszcze zmieniæ plany zasilania w Twoim laptopie na najbardziej  oszczêdne (GPU te¿, a mo¿e przede wszystkim). Czasem taki zabieg pomaga  przy wadliwym chipsecie.
--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2013-02-24 12:06:28
Autor: neo
Jaskiniowiec wrote:
W dniu 24.02.2013 o 15:27 neo <dylet...@yahoo.pl> pisze:

> Tego siê bojê :(

Skoro masz gwarancjê, to czego siê baæ? :)

Straty czasu :)

Domagaj siê, by sprzêt by³ sprawny,

ale jest sprawny, tylko nie potrafiê siê obs³u¿yæ :)

po czym, jak ju¿ bêdzie, to pchnij go na aukcji, by szed³ jak
najdalej od Ciebie, albo chc±c mieæ czyste sumienie, korzystaj, do czasu
nastêpnego padu.

E tam, ju¿ go dojadê :/

[...]

Masówka :( Zgadzasz siê?

Spróbuj jeszcze zmieniæ plany zasilania w Twoim laptopie na najbardziej
oszczêdne (GPU te¿, a mo¿e przede wszystkim). Czasem taki zabieg pomaga
przy wadliwym chipsecie.

Tak zrobi³em :) zima. Ciekawe, ¿e po odpaleniu na chwilê pojawia siê
logo windy, a potem zima i obraz tylko na zewnêtrznym ekranie :(

http://www.youtube.com/watch?v=W79dvk2hZ0Y

d.el-polaco :D

Data: 2013-02-24 23:14:28
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 24.02.2013 o 21:06 neo <dyletant@yahoo.pl> pisze:

> Tego siê bojê :(

Skoro masz gwarancjê, to czego siê baæ? :)

Straty czasu :)

Domagaj siê, by sprzêt by³ sprawny,

ale jest sprawny, tylko nie potrafiê siê obs³u¿yæ :)

No nie jest sprawny, bo inaczej móg³by¶ go obs³uzyæ ;)

[...]

A co teraz w wiêkszo¶ci nie jest masówk±? Aczkolwiek, i to jest  potwierdzone przez coraz wiêksz± liczbê osób, sprzêt przeznaczony na rynek  polski jest klasy B. W przysz³o¶ci warto kupiæ taki sam sprzêt z  dystrybucji na rynek zachodni i wystrzegaæ siê tego z polskiej dystrybucji.

[...]

Bo potem w³±cza siê tryb Aero, które dzia³a na 3D... Gdzie¶ jaki¶ pin w  GPU, albo po kablu nie styka i dlatego pojawia siê ciemno¶æ. Mo¿esz  spróbowaæ rozgrzaæ tego lapka (w³±czyæ plan wysokiej wydajno¶ci, zapu¶ciæ  HyperPi i przykryæ na chwilê poduszk±). Bywa i tak, ¿e przy wysokich  temperaturach GPU, gdzie¶ ten pin zatrybia (oczywi¶cie o ile to zimny  lut). Po czym uruchom go ponownie i obserwuj. Ale jest to naprawdê  ekstremalne i ostateczne rozwi±zanie. Jednak¿e jak masz gwarancjê.... ;)

Z mojej strony EOT

Pozdro
--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2013-02-25 01:14:42
Autor: Michoo
On 24.02.2013 23:14, Jaskiniowiec wrote:
[...]

No bez jaj - producenci nie bêd± robili specjalnej "gorszej" serii na polski rynek bo to siê po prostu nie op³aca - Polska jest za ma³a, ¿eby siê bawiæ w ca³± logistykê z osobnymi kana³ami dystrybucji tylko po to, ¿eby popchn±æ sprzêt który zrazi klienta do marki.

[...]

Kabel nie ma nic do tego - skoro obraz jest to bêdzie i obraz 3D ;)

[...]

Czêsto jest tak, ¿e na zimno dzia³a a jak siê nagrzeje (i uk³ad siê trochê inaczej rozszerzy ni¿ p³yta - przestaje.

Michoo

Data: 2013-02-25 16:20:52
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 25.02.2013 o 01:14 Michoo <michoo_news@vp.pl> pisze:

[...]

Do nas czêsto trafia sprzêt na tzw rynek ¦rodkowej (i Wschodniej) Europy,  wiêc to ju¿ nie taki ma³y rynek. Poza tym powy¿sze nie jest moj±  odosobnion± opini±. Du¿o z³ego tez zrobi³a EU, wprowadzaj±c ROHS. Kilku  producentów wy³amuje siê, ale np. takie HP jest bardziej ekologiczne, ni¿  Unia wymaga, a mimo to, nie przejmuje siê opini±, ¿e jego sprzêt to  bezo³owiowa tandeta. Podobnie Samsung i jego telewizory...

No to czytaj w±tek od pocz±tku...

--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2013-02-25 03:40:26
Autor: neo
Jaskiniowiec wrote:
W dniu 24.02.2013 o 21:06 neo <dylet...@yahoo.pl> pisze:

> ale jest sprawny, tylko nie potrafiê siê obs³u¿yæ :)

Zadzwoni³ do mnie technik:

t: jadê do pana z now± matryc±
n: fajnie, czekam
t: ale komputer nie bêdzie obs³ugiwa³ w8, pasi panu?
n: jak to nie bêdzie obs³ugiwa³ w8?
t: nie ma sterów do tej matrycy :(
n: ale ja ma w8, to po cholerê mi matryca, która nie pójdzie z w8?
t: kupi³ pan w8 od della czy i innego dostawcy?
n: od innego dostawcy
t: to nas to nie obchodzi, wa¿ne ¿eby dzia³a³ a jak nie dzia³a z pana
oprogramowaniem to pana biznes ....

szok! dryñ na infoliniê

n: tydzieñ temu nie dzia³a³a muzyka, wymiana p³yty g³ównej, muzyka
dzia³a, nie dzia³a grafika, jedzie do mnie technik i mówi, ¿e zrobi
te¿ grafikê, ale nie bêdzie dzia³a³ windows 8
d3: hm, my nic nie mamy do pana oprogramowania, technik naprawi
komputer, ale pan musi sam zainstalowaæ oprogramowanie
n: tak ale nie bêdê móg³ go zainstalowaæ, bo do matrycy, która do mnie
jedzie nie ma driverów
d3: drivery to pana sprawa
n: drivery dell do sprzêtu dell to moja sprawa? dobra, to zwrot,
poproszê NLA
d3: nie mo¿emy, musz± byæ trzy naprawki, dzisiaj bêdzie druga, a
w³a¶ciwie pierwsza, muzykê panu zrobili¶my, teraz nie dzia³a
grafika ..... (ludzie! trzymajcie mnie!!!)

(... minê³o kilka minut)

n: nie przyjmê technika, który jedzie dla picu, je¿eli nie wiecie
pañstwo co dalej, poproszê NLA
d3: wy¶lemu kuriera i zabierze komputer do serwisu
n: dziêkujê :)

Ale czasu na to posz³o :(

No nie jest sprawny, bo inaczej móg³by¶ go obs³uzyæ ;)

Tak, ale w sumie w temacie jestem noga i oni to widz±, wiec mnie
zbywaj±, ze to moja wina.

> [...]

polski jest klasy B. W przysz³o¶ci warto kupiæ taki sam sprzêt z
dystrybucji na rynek zachodni i wystrzegaæ siê tego z polskiej dystrybucji.

No tak, B.

> [...]

lut). Po czym uruchom go ponownie i obserwuj. Ale jest to naprawdê
ekstremalne i ostateczne rozwi±zanie. Jednak¿e jak masz gwarancjê.... ;)

Dziêkujê bardzo wszystkim za pomoc :)

Znacie to? Przychodzi blondynka do sklepu agd i mówi -- - Poproszê ten
telewizor. Sprzedawca -- - blondynkom nie sprzedajemy. Dziewczyna
przebra³a siê w domu za brunetkê, to samo -- - blondynkom nie
sprzedajemy. Przebra³a siê za faceta, to samo -- - blondynkom nie
sprzedajemy. Sk±d pan wie, ¿e jestem blondynk±?

Bo to jest telewizor, a nie mikrofalówka. :D

Data: 2013-02-25 13:03:56
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Dnia 2013-02-25, o godz. 03:40:26
neo <dyletant@yahoo.pl> napisa³(a):

> [...]
> na rynek polski jest klasy B. W przysz³o¶ci warto kupiæ taki sam
> sprzêt z dystrybucji na rynek zachodni i wystrzegaæ siê tego z

No tak, B.

Pierdzielenie o Szopenie. Na ca³y rynek EU id± te same komputery a
"klasa B na polski rynek" to polska urban legend dla pryszczatych. Na
dodatek w przypadku serwerów i stacjonarek Dell masz spor± szansê ¿e
bêdzie to sprzêt z³o¿ony w £odzi niezale¿ni od miejsca zakupu w UE. A w
przypadku laptopów Dell g³ównie w Chinach i Malzeji. Prawda jest taka
¿e obecnie widaæ efekt wycofania kilka lat temu z lutów do elektroniki
o³owiu. Daje to w efekcie kruche luty i jako¶æ elektroniki ogólnie
polecia³a na ³eb. Ca³ej elektroniki na rynku UE a nie tylko laptopów.
St±d wiêksza ilo¶æ awarii a naiwni dorabiaj± do tego teorie spiskowe o
"specjalnym" sprzêcie na polski rynek. A prawda jest taka ¿e ten sam
model laptopa kupiony w GB, DE czy PL to ten sam laptop - ró¿nica to
kable zasilaj±cy i oprogramowanie. W USA jest ciut inaczej bo tam
trafia tak¿e sprzêt z montowni w samych Stanach i  Brazylii ale te¿ o
takich samych parametrach.

Zdrówko

Data: 2013-02-25 08:26:51
Autor: neo
Maciek wrote:

[...]

Chopin by siê w grobiê przekrêci³ jakby zobaczy³ jakie lapki wciska
nam Malezja.

Data: 2013-02-25 13:56:20
Autor: RadoslawF
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Dnia 2013-02-25 13:03, U¿ytkownik Maciek Babcia Dobosz napisa³:

[...]

Nie do koñca.
¯yjemy w kraju oszustów i kombinatorów co oznacza ¿e w normalnym
sklepie mo¿na kupiæ jako nowy sprzêt po naprawie czy fabrycznej
"regeneracji". I tak kombinacje sprzedawców napêdzaj± opinie o
rynkach zbytu dla ubogich.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-25 14:50:43
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Dnia 2013-02-25, o godz. 13:56:20
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa³(a):

> [...]

> Na

Nie do koñca.
¯yjemy w kraju oszustów i kombinatorów co oznacza ¿e w normalnym

Zmartwiê Ciê. Te oszustwa i kombinacje to nie jest cecha naszego kraju.
Robi to wiêkszo¶æ obywateli pañstw europejskich. I w Polsce robi siê to
na skalê mniejsz± ni¿ w takich W³oszech czy Hiszpanii. O UK nie
wspominaj±c.

sklepie mo¿na kupiæ jako nowy sprzêt po naprawie czy fabrycznej
"regeneracji". I tak kombinacje sprzedawców napêdzaj± opinie o
rynkach zbytu dla ubogich.

Zapakowany fabrycznie? Bo jak tak i ma ¶lady u¿ytkowania to jest
to podstawa do natychmiastowego zwrotu i zg³oszenia sprzeda¿y towaru
niezgodnego z ofert±. Bo niestety czêsto sprzêt refurbrihed kupuj±
ludzie skuszeni nisk± cen± jako okazje i nie doczytuj± co jest w opisie
Dlatego ¿e akurat u nas ta procedura jest jeszcze ma³o popularna choæ
np. w USA czy UK szeroko stosowana. Ja wiem co kupujê. Np. w pi±tek
przyjecha³y do mnie 2 Delle XPS 13. Refurbrished. Z nalepkami o tym
mówi±cymi. Z pe³n± gwarancj± 3YNBD. Za to o ~30% tañsze ni¿
nierozpakowane. Okazja. ;-)

Zdrówko

Data: 2013-02-25 15:43:35
Autor: RadoslawF
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Dnia 2013-02-25 14:50, U¿ytkownik Maciek Babcia Dobosz napisa³:

[...]

By³ bym pocieszony gdyby siê okaza³o ¿e masz racjê.

[...]

Okazja to nie oszustwo. Przy mnie wmawiali kupuj±cemu ¿e
"Refurbrished" to sprzêt nowy, przywieziony prosto z fabryki a i
cena nie sugerowa³a ¿e jest inaczej. A to ju¿ jest oszustwo.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-25 15:55:05
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Dnia 2013-02-25, o godz. 15:43:35
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa³(a):

By³ bym pocieszony gdyby siê okaza³o ¿e masz racjê.

Ot przyk³ad niewielki z "solidnymi" Niemcami. Komputery
Fujitsu Siemens. Mniej wiêcej po³owa z oko³o 2 setek dostarczonych
instytucji dla której pracowa³em mia³a by³a uruchomiona zanim do niej
trafi³a. Nie chcia³o siê dostawcy nawet doprowadziæ ponownie softu do
stanu fabrycznego.

Okazja to nie oszustwo. Przy mnie wmawiali kupuj±cemu ¿e
"Refurbrished" to sprzêt nowy, przywieziony prosto z fabryki a i
cena nie sugerowa³a ¿e jest inaczej. A to ju¿ jest oszustwo.

Jak pisa³em wcze¶niej - to jest podstawa do oddania sprzêtu i
powiadomienia PIH-u o takowym fakcie. Plus producenta - oni tez nie
lubi± gdy kto¶ oszukuje za pomoc± ich sprzêtu.

Zdrówko

Data: 2013-02-27 05:54:02
Autor: neo
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Dzisiaj kurier zabra³ mojego delika do serwisu. Zobaczymy ile to
potrwa.

Pewnie zwróc± niedzia³aj±cy, a na infolinii powiedz± mi, ¿e w ich
systemie maj± zaznaczone, ¿e dzia³a ale ja nie potrafiê siê
obs³u¿yæ ;)

n.

Data: 2013-02-27 21:24:53
Autor: Padre
W dniu 2013-02-27 14:54, neo pisze:
[...]

Nowy laptop, cieplutki, tyle co odebrany od kuriera - po w³±czeniu okazuje siê ¿e zamiast 8GB ram jest 4GB - sprzedawca (jedna z najwiêkszych sieci w Polsce):
- czy pokrywka od pamiêci by³a zaplombowana?
- nie
- no to nie wiemy kto wyj±³, na pewno nie u nas, proszê zg³osiæ do serwisu producenta

serwis producenta:
- prosimy nie przysy³aæ sprawnego komputera bo zostanie pan obci±¿ony kosztem transportu i ekspertyzy

Data: 2013-02-27 21:24:11
Autor: Filip
On 27-02-2013 21:24, Padre wrote:
W dniu 2013-02-27 14:54, neo pisze:
Dzisiaj kurier zabrał mojego delika do serwisu. Zobaczymy ile to
potrwa.

Pewnie zwrócą niedziałający, a na infolinii powiedzą mi, że w ich
systemie mają zaznaczone, że działa ale ja nie potrafię się
obsłużyć ;)

n.

Nowy laptop, cieplutki, tyle co odebrany od kuriera - po włączeniu okazuje się że zamiast 8GB ram jest 4GB - sprzedawca (jedna z największych sieci w Polsce):
- czy pokrywka od pamięci była zaplombowana?
- nie
- no to nie wiemy kto wyjął, na pewno nie u nas, proszę zgłosić do serwisu producenta

serwis producenta:
- prosimy nie przysyłać sprawnego komputera bo zostanie pan obciążony kosztem transportu i ekspertyzy

Ale cyrk, gdzie kupowales? Ja bym to olał i kupił tą drugą kość - oto Polska
 wÅ‚aÅ›nie.

-- -- -- -- -- –-- -- -- -- -- -–—–—–———

Data: 2013-03-01 02:19:23
Autor: Padre
Dell Vostro 3350 po wymianie płyty

Ale cyrk, gdzie kupowales? Ja bym to olał i kupił tą drugą kość - oto Polska
  wÅ‚aÅ›nie.

Nie chcę sypać nazwami/markami bo może to jednostkowy przypadek, zresztą na śrubce od pokrywki pamięci były spore ślady od niepasującego wkrętaka więc może jakiś pomocnik magazyniera podkradł. Pewnie, że olałem tylko jakiś niesmak pozostał. Mam tylko cichą nadzieję, że jakby w przyszłości laptop się zepsuł, serwis nie będzie wymagał ode mnie dostarczenia go w komplecie zgodnie z dowodem zakupu bo raczej identycznej co do numeru serii pamięci nie dokupię.

Serwisy maja różne pomysły, kiedyś zepsuła mi się drukarka (posuw papieru) na gwarancji, zaraz po założeniu nieoryginalnych kartridży (zintegrowanych z dyszami) więc wysłałem ją z oryginalnymi pustymi, serwis do sklepu przysłał odpowiedź że odeślą naprawioną jak zapłacę im za nowe kartridże które włożyli żeby ją sprawdzić. Odpisałem im uprzejmie, że nie zamierzam już nic na niej drukować tylko ja wyrzucić więc tuszy nie potrzebuję, ale drukarkę życzę sobie wyrzucić sprawną bo jest na gwarancji a jeśli mi jej nie odeślą złoże zawiadomienie o próbie wyłudzenia czy oszustwa, już nie pamiętam. Odesłali mi ją z tymi pełnymi tuszami :) Choć jestem prawie pewien, że nikt nie przyjął by mi zgłoszenia o przestępstwie:)

Data: 2013-03-07 01:14:04
Autor: neo
Dell Vostro 3350 po wymianie p³yty
Padre wrote:
W dniu 2013-02-27 14:54, neo pisze:> Dzisiaj kurier zabra mojego delika do serwisu. Zobaczymy ile to
> potrwa.

> Pewnie zwr c niedzia aj cy, a na infolinii powiedz mi, e w ich
> systemie maj zaznaczone, e dzia a ale ja nie potrafi si
> obs u y ;)

> n.

Nowy laptop, cieplutki, tyle co odebrany od kuriera - po w czeniu
okazuje si e zamiast 8GB ram jest 4GB - sprzedawca (jedna z
najwi kszych sieci w Polsce):
- czy pokrywka od pami ci by a zaplombowana?
- nie
- no to nie wiemy kto wyj , na pewno nie u nas, prosz zg osi do
serwisu producenta

serwis producenta:
- prosimy nie przysy a sprawnego komputera bo zostanie pan obci ony
kosztem transportu i ekspertyzy

Wczoraj telefon od della:

d4: dd
n: dd
d4: mam informacjê od technika, ¿e pana komputer jest sprawny, nie
odnaleziono usterki o której pan napisa³

n: rozumiem, ¿e pani mo¿e nie mieæ pe³nych info, problem by³ taki, ¿e
najpierw pad³a plyta g³ówna, komputer bardzo zwolnil i trzeszcza³
d¼wiêk (s³uchawki i g³o¶nik zewnêtrzny). na infolinii doradzono mi,
¿ebym przeinstalowa³ w8, co uczyni³em i nic. przyjecha³ technik,
wymieni³ p³ytê g³ówn±, ale w8 ju¿ nie wsta³, zainstalowali¶my go
razem, ale monitor siê nie uruchomi³ (monitor zewnêtrzny dzia³a).
technik stwierdzi³, ¿e nie wie co to, zapisa³ i poleci³ kontakt z
infolini±.

ok, zadzwni³em, przys³ali¶cie pañstwo kuriera i zabra³ komputer, w
którym nie dzia³a monitor. ma pani info od technika, ¿e jednak monitor
dzia³a?

d4: nie mam takiego info. mam info, ¿e nie stwierdzono wskazanej
usterki

n: usterka, które wskaza³em to brak obrazu na monitorze. czyli obraz
ju¿ jest?

d4: nie mam takiej informacji, mam info, ¿e nie ma usterki, komputer
dzia³a

n: je¿eli komputer dzia³a, tzn. ¿e monitor te¿ dzia³a, tak?

d4: tego nie mogê zagwarantowaæ, mam info ¿e brak usterek

n:proszê mi wys³aæ foto mojego komputera na którym monitor dzia³a
dobrze? macie pañstwo maila i za³±czy³em p³ytê z w8

d4: mo¿emy panu przestaæ sprawny komputer, ale gdyby co¶ nie dzia³a³o
proszê przeinstalowaæ w8

n: no w³a¶nie na tym polega problem, po wymianie p³yty g³ównej pañstwa
komputer przesta³ wspó³dzia³aæ z w8, nie dzia³a ekran

d4: no to mo¿e jeszcze raz przeinstalowaæ w8?

n: robi³em to ja i robi³ to technik na miejscu, czyli 2 razy. kiedy
technik pojecha³ próbowa³em sam jeszcze raz, ekran nie dzia³a

d4: ale technik mówi, ¿e komputer jest sprawny

n: który technik? bo technik na miejscu zapisa³, ¿e w8 nie dzia³a po
wymianie p³yty i on nie wie co zrobiæ i ma pani to w dokumentacji.
mo¿e zrobi³ tylko testy z biosu i nawet nie wchodzi³ do w8? przed
wymian± p³yty testy z biosu pokazywa³y, ¿e wszystko jest ok, ale nie
by³o :( komputer wolno dzia³a³ a d¼wiêk by³ zwolniony i przerywany :(

d4: zadzwonimy do pana jeszcze

n: super, mam mnóstwo czasu na zmarnowanie, nawet to lubiê :D jak
ka¿dy :D

Data: 2013-03-11 11:55:23
Autor: neo
On 7 Mar, 10:14, neo <dylet...@yahoo.pl> wrote:
Padre wrote:
> [...]

d4: zadzwonimy do pana jeszcze

n: super, mam mnóstwo czasu na zmarnowanie, nawet to lubiê :D jak

W³a¶nie dosta³em telefon od Della:

d5: "naprawili¶my" pana komputer, ale niestety nie bêdzie on
wspó³pracowa³ z systemem Windows 8.

n: dobrze, w takim razie na paczce napiszê "niezgodno¶æ ze
specyfikacj± Vostro 3350, nie wspó³pracuje z Windows 8, odmówiono
odbioru".

:(

Data: 2013-03-12 18:47:32
Autor: Jaskiniowiec
[...]

Pamiêtam pierwszy kontakt z infolini± HP. Im te¿ przeszkadza³ Win 7, bo  sprzêt ma mieæ Vista i koniec. Ba! HP instalowa³ wersjê 32b zamiast 64b  (nie wiem, po jaki uj 4GB RAM montowali?!). Na wszelak± interwencjê by³a  prosta odpowied¼: proszê zainstalowaæ z partycji Recovery system Vista. A  jedyne co w 7 nie dzia³a³o to czytnik linii papilarnych (sterowniki by³y,  ale nie by³o jeszcze softu 64b), co dla mnie nie mia³o ¿adnego znaczenia,  bo nie korzysta³em z tego dobrodziejstwa. W koñcu ola³em ich support, i  touchpada naprawi³em sam. Tak to ju¿ jest z masówk±.

Jak chcesz pracowaæ na tym lapku, to musisz siê albo przeprosiæ z Win7,  albo poszukaæ na w³asn± rêkê, jak poradziæ sobie z problemem i ew  poczekaæ, a¿ Dell wypu¶ci brakuj±cy sterownik do modemu pod Win8 (którego  i tak nie u¿yjesz, ale to po to, ¿eby¶ nie wysy³a³ im sprzêtu, ¿e Ci modem  nie dzia³a - taka my¶l skrócona; no wiem, wiem, korporacje tak maj± ;-) )